Monesti on noussut näissä aasialaisia naisia koskevissa jutuissa esille mustasukkaisuus ja aasialaisia miehiä koskevissa jutuissa on käynyt ilmi, että pettäminen on lähes tapana.
Suomessa ehkä ajatellaan, että miehet ovat mustasukkaisempia kuin naiset. Lähi-idässä ja Afikassa on myös yleistä miesten mustasukkaisuus (naisten mustasukkaisuudesta en tiedä) Suomen lisäksi muussa euroopasta sitten Ranska vaikuttaa siltä että siellä petetään vähän puolin ja toisin, naiset ehkä ovat mustasukkaisempia kuin miehet. Italiasta taas on sellainen mielikuva että molemmat osapuolet ovat hyvin (kuolettavan) mustasukkaisia. Nämä ovat toki poimittuja mielikuvia, jotka ovat syntyneet erilaisten kulttuurien ja kansojen ympärille.
Tämän äskeisen pienen erittelyn pohjalta kysyisin nyt, millaisia kokemuksiea teillä on eri kansallisuuksien mustasukkaisuudesta?
Voi olla ihan olettamuksia, tässä nyt ei etsitä mitään virallista totuutta, eikä pyritä leimaamaan. Vähän pilke silmäkulmassa vaan tiedustelen
Itse omastakokemuksesta sanoisin, että Intialaiset miehet ovat mustasukkaisia (jopa muista naisista kuin omastaan).
Bangladeshilaiset miehet ovat ehkä vähemmän mustasukkaisempia he eivät varmasti edes oleta että heitä petettäisiin. Suomalaiset ovat tarpeen tullen ja ehkä vähän huppelissa mustasukkaisia... Omien kokemuksien mukaan suomalaiset naiset ovat yhtä mustasukkaisia kuin miehet mutta heillä se ehkä on piilotetumpaa. (tämä on todella mutua)
Afrikkalaiset naiset ovat sen verran kuningattaria ettei heidän tarvitse olla edes mustasukkaisia...
Venäläisten naisten mustasukkaisuudesta en osaa sanoa kun en ole joutunut tilanteeseen mutta oma arvioni on, että he eivät ole turhasta tai pienestä mustasukkaisia.
Kansalaisuuksien mustasukkaisuus
37
3674
Vastaukset
- ...
Minulla nyt ei kauhean kattavaa mielipidettä asiasta ole. Olen omannut kasan ennakkoluuloja eri kansalaisuuksien mustasukkaisuudesta hyvinkin samoin kaavoin kuin sinun listassasi. Omakohtaisia tai lähipiirin kokemuksia on pari.
Keski-Eurooppalainen mies, joka ei ulospäin ainakaan ole lainkaan mustasukkainen. Välillä melkein turhankin suvaitsevainen monissa tilanteissa (siis minun standardieni mukaan), mutta en sitten tiedä mitä suljettujen ovien takana tapahtuu kun sivusta seuraaja olen.
Itä-Eurooppalainen mies, joka on erittäin mustasukkainen. Sillä tasolla, että se aiheuttaa jännitteitä, mutta ei suoranaisia ongelmia parisuhteessa. Ja taas kerron vain mitä näen ulospäin tuttavapiirieni tilanteista.
Itselläni sitten onkin arabimies, jonka mustasukkaisuutta luonnehtisin ihanteelliseksi. Saan omata läheiset suhteet miespuolisiin ystäviini, kulkea ja mennä niinkuin haluan kunhan vastaan jos hän haluaa jostain kysyä ja jokin mieltä painaa. Pieni leikkimielinen flirtti tai kaksimielinen vitsien laskettelu ystävämiehen kanssa ei kumppanini mieltä pahoita, mutta jos tilanne käy häntä häiritsemään, niin sitten hän tulee ja kaappaa minut kainaloon ja viestii sillä tavalla, että nyt hänellä ei enää ole täysin mukava olo.
Täytyy sanoa, että hänen tapansa reagoida asioihin on muuttanut ainakin tämän ihmisen kohdalla niitä ennakkoluuloja, joita minulla on eri kansallisuuksia kohtaan ollut. Jotenkin olin aivan varma, että hän osaa olla hyvinkin mustasukkainen, mutta osoittipa vain minun olevan väärässä. Taitaa olla miehelläni niin kova luotto itseensä, että ei usko minun edes kaipaavan mitään muuta (ja onkin siinä täysin oikeassa).
Välillä meinaan itse olla se mustasukkaisempi puoli, mutta hillitsen aina kieleni, koska luottamus kuitenkin on korkealla molemmin puolin. Ja pitäähän toiselle sallia sellaiset toimet, mitkä itselleenkin haluaa salittavan.- meistä ole mustasukkainen
En voi kertoa kuin omasta suuhtestamme, jossa kumpikaan ei ole pätkääkään mustasukkainen.
- bidrali
meistä ole mustasukkainen kirjoitti:
En voi kertoa kuin omasta suuhtestamme, jossa kumpikaan ei ole pätkääkään mustasukkainen.
etkä sitten voi heittää maata tai aluettakaan? leikkimieltä sinnekin;D
Tottakai mustasukkaisuus/omistushalu kuten muutkin luonteenpiirteet ovat yksilöllisiä. Ainahan sitä jotain ennakko-oletusta voi heittää. Hyvä kuitenkin jos tilanne tosiaan on noin tasan;D - kysymykseen...
bidrali kirjoitti:
etkä sitten voi heittää maata tai aluettakaan? leikkimieltä sinnekin;D
Tottakai mustasukkaisuus/omistushalu kuten muutkin luonteenpiirteet ovat yksilöllisiä. Ainahan sitä jotain ennakko-oletusta voi heittää. Hyvä kuitenkin jos tilanne tosiaan on noin tasan;DMies tulee länsi-Euroopan maasta ja on siis sieltä ihan peräsin (ei maahanmuuttajataustainen jos sillä mitään väliä tässä nyt sitten on)...
En tiedä miksi ei olla mustasukkaisia. Ehkäpä siksi, että asumme kaukosuhteessa ja on tavallaan pakko luottaa toiseen jos haluaa pitää suhteen kasassa.
Toisaalta olemme myös hyvin itsenäisiä kumpikin, joten tavallaan ei häiritse jos joku jossain juttelee vastakkaisen sukupuolen kanssa ja yleensä nekin tilanteet sattuvat aivan normaaleissa tilanteissa eikä missään baareissa, joissa on eri meininki. Silloin voisin ehkä ihmetelläkin, jos hirveästi puhuisi baarissa jonkun toisen naisen kanssa eikä haluaisi olla seurassani. Viihdymme kuitenkin toistemme vierellä, että ei tarvitse hakea seuraa muualta.
- tekee kipeää
lukea tällaisia kysymyksiä!Keskustelkaa nyt vaikka sitten niistä "rotujen"(jos sellaisiin uskotte) mustasukkaisuuseroista mutta kansallisuuksien luonteenpiirteiden eroista keskusteleminen on jo vähän liian paksua.
Sukupuolten välillä tälläisesta erosta on jo olemassa ihan tutkimuksiin perustuvia mielenkiintoisia teorioita. - suomalainen nainen
oma kokemukseni on se, että mustasukkaisuus ei liity kansalaisuuteen niinkään paljoa, vaan on tilannekohtaista. Itse olen ollut suhteista riippuen joko mustasukkainen tai en tai siltä väliltä.
Siis jos en aivan kauheasti välittänyt poikaystävästä niin en tosiaankaan ollut kauhean mustasukkainen saati sitten omistushaluinen. Jos olin rakastunut mutta epävarma suhteen laadusta, niin kalvava epäilys ja mustasukkaisuus suorastaan pilasi elämäni ja raateli sielun vereslihalle.
Mieheni kanssa emme ole toisistamme mustasukkaisia, sillä meidän väliimme ei nyt kertakaikkiaan kukaan mahtuisi, se olisi ihan käsittämätön tilanne. Sitä ei osaa edes pelätä. Toista ei osaa edes epäillä ja pelkkä ajatuskin on jotenkin ihan hassu. Silloin täytyykin olla erittäin tarkkana siitä, ettei pidä toista itsestäänselvyytenä...
Eli tässä pelkästään esimerkki yhdestä suomalaisesta naisesta, mustasukkaisuutta löytyy tai ei löydy tilanteesta riippuen. - aichaa
Me olaan molemmat mustasukkaisia, terveellä tavalla jos niin voi sanoa. Ei vahdita toista ym. Asia on tullut ilmi puhuttaessa... ollaan mietitty yhdessä tilanteita joissa mustasukkaisuus tulisi esiin... samanlaisissa tilanteissa molemmat olisivat mustasukkaisia.
Esimerkkinä vaikka baarissa juttelee kauan toisen sukupuolen edustajan kanssa tai tanssiessa menee "liian lähelle" jne. Kaikenlaisia.
Mutta kumpikaan ei kuitenkaan pelkää että toinen pettäisi.
Minä olen siis suomalainen ja miesystäväni marokkolainen.- toistaiseksi...........
...marokko on vielä phjois-afrikassa..... kyselin nimimerkiltä aichaa aiemmin toisessa ketjussa onko hänen poikaystävänsä pohjois-afrikasta, ja vastaus oli tyly: miten niin, ei ole.
Kertokaapa ystävällisesti jos olen niin pahasti erehtynyt, mutta tietääkseni marokko on siellä?! Ainakin minun yleistietoni, sekä karttakirjan mukaan ;) - aichaa
toistaiseksi........... kirjoitti:
...marokko on vielä phjois-afrikassa..... kyselin nimimerkiltä aichaa aiemmin toisessa ketjussa onko hänen poikaystävänsä pohjois-afrikasta, ja vastaus oli tyly: miten niin, ei ole.
Kertokaapa ystävällisesti jos olen niin pahasti erehtynyt, mutta tietääkseni marokko on siellä?! Ainakin minun yleistietoni, sekä karttakirjan mukaan ;)Miksi se niin sua kiinnostaa??? Kyllä hän on marokkolainen, mutta...
Hän on syntynyt siellä mutta asunut koko ikänsä muualla. Eli siinä mielessä vastasin oikein.
- ovat ainakin
sairaan mustiksia...
- ovat
Kosovolainen Ex- aviomieheni ei juri minua ulos päästänyt... lähikauppaankin oli hankaluuksia mennä.. lapsensaanti ei asiaa juuri helpottanut, eikä verukkeella lapsi tarvitsee apteekista jotain, päästy puusta pitkään..... Erohan siitä tuli ja neljän vuoden vaino sen jälkeen... kaikki orastavat suhteet ottivat jalat alleen kun tämä monsteri teki selväksi kuka on ja kenen vaimo minä olen (vaikken ollutkaan enää moneen vuoteen) ja kenen lapsi on. nyt kiitollisena nykyiselle puolisolleni, että on jaksanut tätä puuhaa... ja exäkin on pikkuhiljaa tajunnut. Että tästälähin kauaksi kun kuulenkin sanan kosovo.
- kuten kerroit!
ovat kirjoitti:
Kosovolainen Ex- aviomieheni ei juri minua ulos päästänyt... lähikauppaankin oli hankaluuksia mennä.. lapsensaanti ei asiaa juuri helpottanut, eikä verukkeella lapsi tarvitsee apteekista jotain, päästy puusta pitkään..... Erohan siitä tuli ja neljän vuoden vaino sen jälkeen... kaikki orastavat suhteet ottivat jalat alleen kun tämä monsteri teki selväksi kuka on ja kenen vaimo minä olen (vaikken ollutkaan enää moneen vuoteen) ja kenen lapsi on. nyt kiitollisena nykyiselle puolisolleni, että on jaksanut tätä puuhaa... ja exäkin on pikkuhiljaa tajunnut. Että tästälähin kauaksi kun kuulenkin sanan kosovo.
Muttei mitään porukkaa voi yleistää.
Ja vaikka itsellä tosi karmasevaa kokemusta kosovon kans, en syytä kaikkia samanlaisiks.
Mutta on se onni, että on vielä elävien kirjoissa. Hyvää syksyä kaikille!
- ......................
Tyttökaveri Aasiasta, ja aina sanoo et hän ei ole mustasukkainen tai ainakin vähemmän, kuin minä;)
Sitten, kun tuli jotain riitaa, niin ensinmäisenä ryntäs hakemaan vanha hääkuvani, jostain komeron pohjalta ex-puolisostani ja minusta, ja lensi seinään, ja tyyliin tuli samalla etten häntä rakasta, vaan ex-vaimoani..heh hehe..
Ai niin ja hänen mielestään ei ollut luonollista, jos naiskaveri tulivat kyläilemään asunossamme, vaan heidät piti tavata, jossain muualla?? Toi juttu ei ole mulle vielä nytkään auennut:D
Nykyinen naisystäväni halusi nähdä lentolippuni, kun ekan kerran tavattiin, et varmasti olin tullut vain häntä tapaamaan, ja muutenkin tosi kova paikka oli et mulla on ollut muita naisia aiemmin ja et olen ollut jopa naimisissa joskus ja eronnut..Muutenkin vaihdettiin hotellitkin, kun hän joutuu olemaan töissä päivät ja kyseisen resortin rannoilla parveilee sinkkunaisia kuulemma metsästämässä valkoista miestä..
Hänen kanssaan tulee kyllä oleen vaikeeta, jos minulla on naiskavereita, enpä ole vielä asiasta avautunut, mutta täytynee toikin asia ottaa esille, enne kuin Suomeen tupsahtaa.- bidrali
Vähän samoja juttuja olen täällä aiemminkin huomannut;D
En minäkään mene myöntämään, että olen hiukan mustasukkainen. Miehellä ei ole ex-tyttöystäviä tai vaimoja eikä kuvia heistä minulle riittää se jos mies kuolaa Britneytä tai Aishwarya Raita tv:stä
silloin kyllä vaihtuu kanava;D
Miehellä ei ole naispuolisia kavereita, jos olisi niin saisivat tulla kyläilemään asuntoomme, jos itsekin olisin siellä, muuten ei.
Kannattanee puhua noista kavereista ajoissa, mielikä yhdessä jakaa tulevaisuutta.
Itse kysyin mieheltäni voiko miespuolinen kaveri tulla käymään kun hän oli töissä (entinen poikaystävä vieläpä) mutta onneksi asia sopi miehelle, eikä tuo edes soittanut perään, että mitäs teitte (mitäpäs myö, sängyllä maattiin ja juteltiin, ei meillä ollut enää mitään).
Toinen banglamies puolestaan oli suuttunut vaimolleen kun tämä oli jutellut R-kioskissa kassassa olleen miehen kanssa. Toiset pojat kylläkin pyöritteli sille kaverille silmiään, että ei ole totta tuommoinen mustasukkaisuus.
Yrittivät selittää sille huutajalle, että Suomessa naiset juttelee miehille, eikä siinä ole mitään...
(mitäs siinä sitten muka omassa maassa on??)
Sillä kaverilla ei itsellään tainnut olla puhtaat jauhot pussissa, niin siksi innostui toista sättimään... Näitä on nähty.
Toisaalta pientä mustasukkaisuutta pitääkin olla ja omistus tahtoa.
Ei kuitenkaan sillä tavalla kuin yhdellä kaverilla, että kun kaveri oli vessassa ja ei päässyt vastaamaan puhelimeen ja sen mies soitti (intialainen) niin seuraavaksi mies soitti vihaisena ja itkuisena perään, että missä olit ja kenen kanssa, mitä teit... Hirveästi kysymyksiä;D tai sitten kun kaveri ei vastannut mies laittoi puhelimensa kiinni ja tuli vasta myöhään illalla juopuneena kotiin kun oli pakko vetää lärvit kun akka oli pettämässä kun ei vastannut puhelimeen (Ei näin, tuolla tavalla ajaa toisen varmasti pettämään)
Tämä nainen vielä kehtasi sanoa minulle ettei minun mies rakasta minua yhtä paljon kuin hänen mies kun minun mies antaa minun käydä baareissa eikä kyttää jokaista pihahdustani...
Hän taas ei saanut mennä minnekään kysymättä mieheltä lupaa (todella herttaista;D)... Mies sitten huiteli vaikka missä ja lehtolapsiakin oli tullut nilltä reissuilta.
Onnea teille pikku draamoista huolimatta;D - bidrali
bidrali kirjoitti:
Vähän samoja juttuja olen täällä aiemminkin huomannut;D
En minäkään mene myöntämään, että olen hiukan mustasukkainen. Miehellä ei ole ex-tyttöystäviä tai vaimoja eikä kuvia heistä minulle riittää se jos mies kuolaa Britneytä tai Aishwarya Raita tv:stä
silloin kyllä vaihtuu kanava;D
Miehellä ei ole naispuolisia kavereita, jos olisi niin saisivat tulla kyläilemään asuntoomme, jos itsekin olisin siellä, muuten ei.
Kannattanee puhua noista kavereista ajoissa, mielikä yhdessä jakaa tulevaisuutta.
Itse kysyin mieheltäni voiko miespuolinen kaveri tulla käymään kun hän oli töissä (entinen poikaystävä vieläpä) mutta onneksi asia sopi miehelle, eikä tuo edes soittanut perään, että mitäs teitte (mitäpäs myö, sängyllä maattiin ja juteltiin, ei meillä ollut enää mitään).
Toinen banglamies puolestaan oli suuttunut vaimolleen kun tämä oli jutellut R-kioskissa kassassa olleen miehen kanssa. Toiset pojat kylläkin pyöritteli sille kaverille silmiään, että ei ole totta tuommoinen mustasukkaisuus.
Yrittivät selittää sille huutajalle, että Suomessa naiset juttelee miehille, eikä siinä ole mitään...
(mitäs siinä sitten muka omassa maassa on??)
Sillä kaverilla ei itsellään tainnut olla puhtaat jauhot pussissa, niin siksi innostui toista sättimään... Näitä on nähty.
Toisaalta pientä mustasukkaisuutta pitääkin olla ja omistus tahtoa.
Ei kuitenkaan sillä tavalla kuin yhdellä kaverilla, että kun kaveri oli vessassa ja ei päässyt vastaamaan puhelimeen ja sen mies soitti (intialainen) niin seuraavaksi mies soitti vihaisena ja itkuisena perään, että missä olit ja kenen kanssa, mitä teit... Hirveästi kysymyksiä;D tai sitten kun kaveri ei vastannut mies laittoi puhelimensa kiinni ja tuli vasta myöhään illalla juopuneena kotiin kun oli pakko vetää lärvit kun akka oli pettämässä kun ei vastannut puhelimeen (Ei näin, tuolla tavalla ajaa toisen varmasti pettämään)
Tämä nainen vielä kehtasi sanoa minulle ettei minun mies rakasta minua yhtä paljon kuin hänen mies kun minun mies antaa minun käydä baareissa eikä kyttää jokaista pihahdustani...
Hän taas ei saanut mennä minnekään kysymättä mieheltä lupaa (todella herttaista;D)... Mies sitten huiteli vaikka missä ja lehtolapsiakin oli tullut nilltä reissuilta.
Onnea teille pikku draamoista huolimatta;DLisää vielä sairaalloisesta mustasukkaisuudesta:
Se mies luki vielä kaverini teksti viestit ja kun ei ihan aina ymmärtänyt suomalaisia sanoja, niin sitten niistä riiteli vaimonsa kanssa.
Olipa mukava kun en tiennyt tuosta txt-viestin lukemisesta ja kerran kysyin vähän intiimimpään ongelmaan apua kaveriltani ja sen lukikin hänen miehensä. Mies tietysti vittuili siitä minun miehelle ja minun mies vähän suutahti, että mistäs tuo tietää sinun intiimeistä asioista;D
Pahimpina kausina ko. mies vastasikin vaimonsa kännykkään. Kun soitin kaverille, piti ensin tapella hänen miehensä kanssa ja kun kysyin häneltä, että miksi sinä vastaat vaimosi kännykkään vastaus oli vain että "Ei v**** kuulu sulle, no nii, mitä asiaa sulla o" eikä meinannut päästää juttelemaan.
Kukaan ei saanut koskea hänen vaimoonsa esim. joskus baarissa (saatiin kerran lupa mennä kahdestaan) halailimmme ja tanssimme ja siitähän nousi äläkkä. Toinen kerta oli kun herra itse tuli mukaan ja hänen vaimonsa pyysi baaritiskillä ollutta miestä väistämään, niin tämä intialainen hyökkäsi siihen heti, että "Onko ongelmia? Miksi sinä puhut tuolle miehelle?" ja sitten olikin kaikkien ilta pilalla ja minä lähdin kotiin kun en kestänyt sitä epäsopua, se jatkui vielä seuraavanakin päivänä:(
Kyseessä on sitä paitsi ex-vaimo mutta ovat lapsen takia yrittäneet olla yhdessä. - varovaisuutta nyt
hiukka varovainen, ei ole ihan terveen järjen merkeissä tuollainen käytös.
Ihmetyttää, ettei sinulla saisi olla menneisyyttä, sinä olet ollut naimisissa, sinulla on ex-vaimo, ei hän sitä voi muuttaa.
Ja mikäli sinulla on hyvät välit ex-vaimoosi (mikä on hyvin tavallista suomalaisissa) niin aika törkeää mikäli et voisi ystävänä jutella ja tavata ex-vaimoasi. Onhan teillä yhteinen menneisyys kuitenkin.
Älä missään nimessä hylkää ystäviäsi, niin mies- kuin naispuolisia ystäviäsi! Tuntuu oudolta, ettei ystävät saisi tulla kotiinne.
Hänellä näkyy olevan todella mustasukkainen ja omistushaluinen luonne, sinuna harkitsisin tarkkaan.
Tulevaisuus hänen kanssaan voi olla yhtä riitelyä ja hänen puoleltaan mäkätystä, ainoastaan kohdatessasi naispuolisia ystäviäsi tai ex-vaimosi.
Joku mies kauan aikaa sitten kertoi jostain aasiaa päin olevista niin mustasukkaisista naisista, että voivat vaikka leikata mieheltä vehkeet pois. Ota tuostakin selvää, ettei tuleva vaimosi ole juuri sieltä päin kotoisin.
Itse en kestäisi noin sairaalloisen mustasukkaista käytöstä, minä tulen esim. hyvin toimeen ex-mieheni uuden vaimon kanssa ja ex-mieheni saa olla tekemisissä niin minun kuin muidenkin naispuolisten ystäviensä kanssa, hänen uusi norjalainen vaimonsa ei siitä hermostu.
- etelä-eurooppalainen mies
ja sairaan mustasukkainen.
- mustasukkainen ja ylpeä
Huomasin tän vanhan keskustelun ja haluaisin myös kertoa omasta kokemuksestani. Olen 20v nuori nainen ja asunut Suomessa koko ikäni.Mutta silti olen aina tuntenut etten kuulu tänne ja kävin yhden asian takia psykologisissa testeissä missä huomattiin että luonteeni ja peritty temperamentti on Etelä-Eurooppalainen. Suomessa mustasukkaisuus on tabu jopa halveksuttava asia.Itse olen hyvin mustasukkainen ja minusta varatulla miehellä ei saa olla läheisiä naispuolisia ystäviä tai naisella läheisiä miespuolisia. Tunnen muutamia Italialaisia ihmisiä koska matkailen sinne usein ja he ymmärtävät minua paljon paremmin. Olen myös kokenut sitä että mies pettää koska yritin olla välittämättä joten minusta mustasukkaisuus on jopa hyvä asia. Minusta myös ihminen jolta puuttuu mustasukkaisuuden tunne ei joko välitä itsestään tai kumppanistaan tarpeeksi.Teen myös suhteen alussa selväksi että miehellä on sitten minun lisäksi hänen äiti ja siskot jos niitä on elämässä ja sitten minä,sen enempää en halua mieheni elämään naisia. Jotkut ymmärtävät jotkut ei. Mutta toisaalta en esimerkiksi ole mustasukkainen siitä jos mies haluaa tavata paljon miespuolisia ystäviä ja mennä niiden kanssa ulos niin usein kuin haluaa. Mustasukkaisuus voi olla pahasta mutta minusta se ei ole sairasta vaan normaali tapa kertoa että välittää.
- intialainen
on ihan sopivan mustasukkainen! Jos sitä sitten voi enää mustasukkaisuudeksi sanoa, ehkäpä on enemmän välittämistä.. ;)
- ja flirtti
Ranskalainen mies yleensä suhtautuu flirttiin kepeästi ja se on elämän suola. Hän myös useimmiten ymmärtää vaimon flirttailun pelkäksi harmittomaksi huviksi. Jos ei ole tällaiseen mentaliteettiin tottunut vaan on enemmänkin sellainen ysrävällisen asialinjan ihminen, niin se puolison flirttailu saattaa laittaa mielikuvituksen laukkaamaan. Mustasukkaisuusdraamoilta ei ainakaan säästytä.
- huhuuu
mun intialainen poikaystävä on tosi mustis. Se esim. tarkistaa mun puhelimen melkein joka päivä (yrittää niin etten muka huomaisi). Miespuolisia kavereita mulla ei saisi olla, ja jos löytää puhelimesta mun viestitelleen jonkun miespuolisen tuttuni kanssa niin suuttuu ja nukkuu sohvalla yön. Suhtautuu myös nihkeästi siihen, että lähtisin toiselle paikkakunnalle naispuolisen ystäväni luo tai vanhempieni luo viikonlopuksi.
Myöskin hän ise paiskii kokopäivätyön lisäksi vielä viikonloput & joitain arki-iltojakin työssä, joka loppuu vasta puolenyön jälkeen. Mutta jos mulla on kiireitä tai ei vaan huvita esim. harrastaa seksiä (kun haluaisin välillä sitä yhteistä aikaa ja tehdä jotain kivaa, esim. vaikka käydä leffassa) niin epäilee, että mulla on varmaan joku toinen. Olenkin hänelle ilmoittanut, että jossei hänen työtahti yhtään vähene, niin kohta hänellä ei olekaan muuta kun se työ. En jaksa kohta enää sitä, että rahan tekeminen sukulaisille menee aina mun edelle. Tuntuu, että kaikki muu on hänelle tärkeämpää kuin minä...ei olla aikoihin vietetty kokonaista päivää yhdessä... - bidrali
huhuuu kirjoitti:
mun intialainen poikaystävä on tosi mustis. Se esim. tarkistaa mun puhelimen melkein joka päivä (yrittää niin etten muka huomaisi). Miespuolisia kavereita mulla ei saisi olla, ja jos löytää puhelimesta mun viestitelleen jonkun miespuolisen tuttuni kanssa niin suuttuu ja nukkuu sohvalla yön. Suhtautuu myös nihkeästi siihen, että lähtisin toiselle paikkakunnalle naispuolisen ystäväni luo tai vanhempieni luo viikonlopuksi.
Myöskin hän ise paiskii kokopäivätyön lisäksi vielä viikonloput & joitain arki-iltojakin työssä, joka loppuu vasta puolenyön jälkeen. Mutta jos mulla on kiireitä tai ei vaan huvita esim. harrastaa seksiä (kun haluaisin välillä sitä yhteistä aikaa ja tehdä jotain kivaa, esim. vaikka käydä leffassa) niin epäilee, että mulla on varmaan joku toinen. Olenkin hänelle ilmoittanut, että jossei hänen työtahti yhtään vähene, niin kohta hänellä ei olekaan muuta kun se työ. En jaksa kohta enää sitä, että rahan tekeminen sukulaisille menee aina mun edelle. Tuntuu, että kaikki muu on hänelle tärkeämpää kuin minä...ei olla aikoihin vietetty kokonaista päivää yhdessä...Joo tuossa kerroin vähän kaverini tapauksesta ylempänä... pitää vielä lisätä sinne että ko. mies poisti miespuolisiksi epäilemiensä henkilöiden puhelin numeroita vaimonsa kännykästä... kaveri vaan sano, että kiva kun joskus etsi matti serkkunsa numeroa, eikä sitten löytänyt ja kun kysy mieheltään, niin mies nolona tunnusti, että taisi siinä mennä joku matti. Sekin intialainen nukkui sohvalla esim. jos ei palvelut pelanneet tai epäili vaimoaan.
Eihän vaan kaverisi ole sikhi? en usko että se uskonto mitään vaikuttaa ois vaan aika sattuma;D - huhuuu
bidrali kirjoitti:
Joo tuossa kerroin vähän kaverini tapauksesta ylempänä... pitää vielä lisätä sinne että ko. mies poisti miespuolisiksi epäilemiensä henkilöiden puhelin numeroita vaimonsa kännykästä... kaveri vaan sano, että kiva kun joskus etsi matti serkkunsa numeroa, eikä sitten löytänyt ja kun kysy mieheltään, niin mies nolona tunnusti, että taisi siinä mennä joku matti. Sekin intialainen nukkui sohvalla esim. jos ei palvelut pelanneet tai epäili vaimoaan.
Eihän vaan kaverisi ole sikhi? en usko että se uskonto mitään vaikuttaa ois vaan aika sattuma;D...juu,mies on sikhi :D
- huhuuu
huhuuu kirjoitti:
...juu,mies on sikhi :D
...niin ja on se myös poistellut numeroita ja viestejä salaa mun kännykästä. Mulla on yksi miespuolinen ulkkiskaveri joka asuu eri paikkakunnalla ja tekstitellään silloin tällöin. Kiva aina huomata miten ne viestit katoo mun puhelimesta...ei niissä viesteissä kyllä mitään salaista ole, ihan vaan kuulumisia vaihdetaan.
Kerran jäi myös kiinni siitä, että oli soittanut mun exälle ( napannut sen numeron mun puhelimesta) ja kehottanut tätä olemaan soittamatta mulle enää. Sanoi sille, että me ollaan onnellisesti naimisissa( niin, me ei olla naimisissa vaikka mies niin toivoisi) ja meillä menee hyvin, joten meitä ei tarvitse häiritä...kuulin asian hämmentyneeltä exältä.... - jumaliste,,,
huhuuu kirjoitti:
...niin ja on se myös poistellut numeroita ja viestejä salaa mun kännykästä. Mulla on yksi miespuolinen ulkkiskaveri joka asuu eri paikkakunnalla ja tekstitellään silloin tällöin. Kiva aina huomata miten ne viestit katoo mun puhelimesta...ei niissä viesteissä kyllä mitään salaista ole, ihan vaan kuulumisia vaihdetaan.
Kerran jäi myös kiinni siitä, että oli soittanut mun exälle ( napannut sen numeron mun puhelimesta) ja kehottanut tätä olemaan soittamatta mulle enää. Sanoi sille, että me ollaan onnellisesti naimisissa( niin, me ei olla naimisissa vaikka mies niin toivoisi) ja meillä menee hyvin, joten meitä ei tarvitse häiritä...kuulin asian hämmentyneeltä exältä....Ei jumalauta miten suomalaiset naiset on LUUSEREITA!
- mun intialainen
huhuuu kirjoitti:
Myöskin hän ise paiskii kokopäivätyön lisäksi vielä viikonloput & joitain arki-iltojakin työssä, joka loppuu vasta puolenyön jälkeen. Mutta jos mulla on kiireitä tai ei vaan huvita esim. harrastaa seksiä (kun haluaisin välillä sitä yhteistä aikaa ja tehdä jotain kivaa, esim. vaikka käydä leffassa) niin epäilee, että mulla on varmaan joku toinen. Olenkin hänelle ilmoittanut, että jossei hänen työtahti yhtään vähene, niin kohta hänellä ei olekaan muuta kun se työ. En jaksa kohta enää sitä, että rahan tekeminen sukulaisille menee aina mun edelle. Tuntuu, että kaikki muu on hänelle tärkeämpää kuin minä...ei olla aikoihin vietetty kokonaista päivää yhdessä...mun intialainen mies on todella mustasukkainen,puhelimen tarkistaa päivittäin ja jos sanon meneväni käymään jossain niin soittelee koko ajan missä olen ja kenen kanssa,niin kauan kun olen kotona.työaikana soittaa ja juttelee lasten kanssa et mitä äiti tekee ja kenen kanssa äiti on jutellut ym.meillä ei saa käydä vieraita kuin pari läheisintä ystävääni(naispuolisia)ellei hän ole kotona.itse en ole pettänyt miestäni koskaan vaikka hän epäileekin sitä koko ajan,mutta mieheni ei itse kyllä ole uskollinen,mikä ei hänen mielestä ole väärin vaan se on sallittua miehille.olemme olleet yhdessä vuosia ja ei se mustasukkaisuus ole vähentynyt.
- bidrali
mun intialainen kirjoitti:
mun intialainen mies on todella mustasukkainen,puhelimen tarkistaa päivittäin ja jos sanon meneväni käymään jossain niin soittelee koko ajan missä olen ja kenen kanssa,niin kauan kun olen kotona.työaikana soittaa ja juttelee lasten kanssa et mitä äiti tekee ja kenen kanssa äiti on jutellut ym.meillä ei saa käydä vieraita kuin pari läheisintä ystävääni(naispuolisia)ellei hän ole kotona.itse en ole pettänyt miestäni koskaan vaikka hän epäileekin sitä koko ajan,mutta mieheni ei itse kyllä ole uskollinen,mikä ei hänen mielestä ole väärin vaan se on sallittua miehille.olemme olleet yhdessä vuosia ja ei se mustasukkaisuus ole vähentynyt.
Heh, näitähän riittää;D
Ei sinänsä kyllä ole mikään naurunasia, ahdistavaahan se on, jos ei koe, että kumppani luottaa:(
Just tuommoset pettäjämiehet onkin (olempa paraskin puhuja...) itse niin vainoajia... se on helppo syyttää toista omista virheistään ja epäillä.
Itselläni ei ole onneksi kokemusta, paitsi isäni oli erittäin mustasukkainen äidistä (johtui kasvatuksesta, ukki sanoo vieläkin mummoa huoraksi, jos tämä ei ole kotona silloin kun hän tarvitsee (on vaikka pyykkiä hakemassa ulkoa.. vanhalta mummolta kysyy että "olitko kylällä piirakkaas jakamassa", tekisi mieli hivauttaa... Muutenkaan ei tykätä siitä kun se on vaan paha ihminen vaikka kuinka haluaisi uskoa, että sillä olisi sydän ja toivoisi, että se paranisi alzheimeristä)
- Meriami
Tuntuu että useimmiten mustasukkaisia ovat ne, joilla on itsellään jotain systeemejä. Kai se siitä lähtee, että "jos minäkin niin miksi ei tuokin". Ja sitten ne, jotka on tottuneet siihen että nainen istukoon kotonaan ja puhukoon vain naisille. Siinä on kyllä varmaan mukana enemmän moraalinvartiointia kuin varsinaista mustasukkaisuutta, siis siinä mielessä että mieheltä menee maine jos sen vaimo juttelee vaikka naapurin miehelle, vaikka tietäisikin ettei siinä sen kummempaa tapahdu.
Mieheni äitikin on sellainen, että jos olen sen kanssa liikkeellä jossain, vahtii tarkkaan etten vain vahingossakaan pääse katselemaan miehiä =D Jos jään jotain kojua katsomaan niin aika äkkiä ollaan käsipuolessa että matka jatkuu. Ettei vaan tule myyjämiehelle mitään ajatuksia.. Näistä lähtökohdista mies onkin sitten kehittynyt valtavin harppauksin. Viime lomalla istuin miehen parin kaverin kanssa baarissa kun mies itse oli toisaalla - varmasti ei onnistuisi omanmaalaiselta vaimolta, eivätkä taitaisi moista halutakaan. Alussa mies kyllä ilmensi mustasukkaisuutta, mutta kun tuntee vaimonsa niin tietää ettei ole mitään pelkoa mistään. Kyllä meillä silti keskustellaan siitä, missä ollaan oltu ja kenen kanssa, mutta noin yleisestä mielenkiinnosta eikä epäilemismielessä.
Kaverin ex-mies on kaiketi Makedoniasta, ja eron jälkeen kyttäsi ex-vaimoaan ihan hulluna kuukausitolkulla, soitteli perään ja yritti pelotella kotiin, seuraili kadulla.. Edelleen tietää ex-vaimon kaikki liikkeet, jos on ollut vaikka viihteellä. Avioliiton aikana kuulemma jatkuvasti epäili vaimoa pettämisestä, jopa niin että vaimo itse jossain vaiheessa mietti, onkohan hän pettänyt miestä. Ero tuli sitten kun miehen monivuotinen rakastajatarkuvio paljastui. Että näin. - kaikkitietäfvä kertoja
bangladeshilaiset tappavat vaikka mustasukkaisuuksissaan ruotsalaiset nauttivat kun heitä petetään somalialaiset pettävät itse sekä naiset että miehet kiinalaiset ovat hyvin uskollisia ghanalaiset ovat kiinalaisiakin uskollisempia sambialaiset naiset pettävät minkä kerkeevät algerialaisilla ghuloheimon naisilla on oikeus pettää avioliiton aikana 8 kertaa sansibarilla on tapana että ennen pettämistä käydään uimassa lehmän lannassa juutalaiset harrastavat pettämistä ainoastaan keskiyöllä jA se on todella kiellettyä kukonlaulun aikaan
lestadiolaiset pettävät ainoastaan kortsun kanssa siksi suviseurojen lähikioskeista on aina halvat kortsut loppu (magic, pirkka, euroshopper)
mutta vain sultanit jäljellä
TÄSSÄ SULLE PETTÄMISVALISTUSTA- bidrali
tämä oli hyvä;D
- 8+4
"Afrikkalaiset naiset ovat sen verran kuningattaria ettei heidän tarvitse olla edes mustasukkaisia..."
Voisitko Bidlari ystävällisesti tarkentaa mitä tarkoitat tällä?
Tai voiko joku muu Afrikan kulttuuria tunteva selittää mitä lällä tarkoitetaan?- bidraldi
No joo tämä on vanha teksti mutta kyllä nuo MIELIKUVAT silti vähän paikkansa pitää.
Minun tapaamat (tosin muut afrikkalaiset kuin somalit marokolaisissa nuorissa naisissa puolestaan on potentiaalia) ovat olleet jotenkin kuningattaria mielestään (mikä on hyvä asenne suomalaisillekin enemmän kuningatar meininkiä eikä aina sitä anelua että eihän tämä paita tee pepusta leveämpää kuin se on;D).
Eikä ihme jos miehet ovat vähänkään sellaisia kuin täällä palstalla annetaan kuvaa afrikkalaisista miehistä (jep laaja alue ja laaja yleistys mutta menköön nyt)
tietämäni (baarissa joskus tavataan sattumalta) afrikkalainen nainen osaa vaatia, hän on hauska, nokkela mutta jämpti. Afrikkalainen nainen on minulle ihailun kohde, kuningatar.
Afrikkalaiseen mieheen taas kohdistan kolonialistisen katseen ja tämän takia en voisi seurustella afrikkalaisen kanssa (ja tuskin olla aidosti ystävä). En ole koskaan jutellut afrikkalaisen miehen kanssa muuta kuin "sorry" "thanks" kun olen joko ajanut vahingossa jonkun kumoon tai pudottanut tavaroita jotka ohikulkenut afrikkalainen mies on sitten ojentanut minulle (kumoon ajetun afrikkalaisen miehen erottaa suomalaisesta miehestä siitä ettei perään huudeta "kato vähä miten vittu ajat lehmä!" (ei toki aina kaikki perään huuda vaan kysyy että "sattuks jotai...") )
...bidrali liikenteessä ei ole naurun asia... pidän kirjaa kumoon ajamistani ihmisistä....
Joskus joku on saattanut randomina tulla kysymään kadulla että "Where are you from?" mutta oikeastaan afrikkalaiset miehet tuntuvat todella yleensä välttelevän minua (no enhän ole vaalea blondi...) kuten muutkin ulkomaalaiset miehet välttelee (ainakin kaikki ne mitä palstalla hehkutetaan...) voiko se johtua siitä etten ole heille eksoottinen suomalainen? Vai onko tämä harhaa... kun Hesassakaan käydessä ei kukaan tullut edes tietä kysymään (paitsi vanhat saksalais papat mutta mutta...)
(Ahmakin varoitti miehelle että älä mee ton ulkkisnaisen kaa jutskaan kun sen iso vihainen suomimies tulee pusikosta ja laittaa sut päreiksi vähän ennen kuin mies tuli juttelemaan mulle;D)
Afrikkalainen mies (ei kaikki tietenkään...) ovat jollain tavalla säälittäviä (verrattuna afrikkalaisiin naisiin)
ainakin ne joiden elämä tuntuu muodostuvan täyspotin peliautomaattien ja kahvitarjoilun sekä torilla notkumisen välille ennen kyytiä mamukeskukseen ja huomenna sama homma uudestaan. Ei työtä ei kielitaitoa vain kohtelias hymy ja tahrattu maine. Toki sitten yliopistolla kun näkee afrikkalaisia tulee eri fiilis tai jos afrikkalainen isä käyttää lapsia uimassa. ihan jees afrikkalaisten kanssa on tanssia mutta on kyllä muidenkin kanssa kun on kuppia alla... Afrikkalaisissa ehkä kiinnostavinta (puhun nyt miehistä) on se ettei niitä koskaan nää juuri yksin... taitaa kyllä olla muissakin mamu piireissa mutta juuri afrikkalaisten on helppo lössiytyä koska heitä on paljon samoilta alueilta (ja en tarkoita että vaikka marokolaiset hengais ghanalaisten kanssa tai somalit etiopilaisten ... vaan että on just paljon samalta alueelta... toisaalta myös mamukeskukset voivat luoda jengiytymistä tms.)
Aasialaiset miehet on sitten toinen tarina ei ainakaan säälitä tuttujen elämä.
- mustat sukat
vai
sillä
lailla
että ihan mustat sukat- 33333333
naiset ei ole mustasukkasia..tää oli ihan paras. Ne vasta järjestääkin sellaisia kissatappeluita ettei ole tosikaan, miesystäväni afrikkalainen ex tyttöystävä soitteli pitkin öitä ja keksi milloin mitäkin asiaa. Sain siltä naiselta niin murhaavia katseita aina kun kohdattiin etten tiennyt oisko itkeny vai nauranu. Ja joka kerta kun koitin hänen kanssaan asiallisesti jutella ja olla ystävällinen niin hän ei siihen pystynyt. Aina luullaan ettei afrikkalaiset naiset ole valkoisista mustasukkaisia mutta se on ihan pötypuhetta, ihan 10 vuoden kokemuksella voin kertoa että kaikkea on tullut nähtyä.
- llllllllllll
olisivat hitusen mustiksia, tai eikai nyt sentäänsä ainakaan miehet.
- tieto on varma
Brassit on pirun mustasukkaisia, naiset ja miehet
Minulla ei ole mitään mielipietä aasialaista...oma mieheni (irakin kurdi 8KURDISTAN)) ei ole mustasukkainen, enemmän minä olen, kohtuuden rajoissa tietenkin ;)
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2412468Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101868Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse731776Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki811308- 651228
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171178TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161068Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään901050Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42904- 70882