IKEA työpaikkana

Härkä

onko kokemuksia? Mitä negaa, mitä plussaa? Paikan henki? Palkkaus? ???? Kertokaa....

13

10058

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minni

      Palkkaus ikeassa kaupanalan TES, eli määräytyy kokemusvuosien mukaan ko. alalta. Olin itse puolisen vuotta Espoon Ikeassa, mutta lopetin matkan pituuden takia (meni autolla per suunta yli 50 kilsaa).
      Tiukka duuni, joustoja ei ole. Olin kassalla ja jokainen penni silloin oli tarkkaan laskettu, mikä on ihan oikein, mutta varsinkin monesti joutuivat kassat jäämään selvittelemään kirjallisesti jos puuttui parikin markkaa. Ei nyt joka kerta mutta inhimillisä erehdyksiä sattuu varsinkin viikonloppuisin kun ihmisiä oli kaikilla kassoilla sadoittain ja kiire päällä.

      Ruokatauot ja muut väliajat minutilleen tarkkoja, mikä potutti suuresti. Esimiehet perseestä, vaikka antoivat ymmärtää muuta.

      En uudestaan menny vaikka kosittiin Vantaan Ikeaan, mikä on ihan naapurissa.

      • Härkä

        Kiitos!!! Onko jollain muulla vielä kokemuksia???


      • Rapu
        Härkä kirjoitti:

        Kiitos!!! Onko jollain muulla vielä kokemuksia???

        Olin pari viikkoa Espoon Ikeassa vuosi sitten.
        Olisin mielelläni ollut pidempäänkin, ellen olisi saanut parempipalkkaista työtä muualta.

        Ikeassa oli tosiaan TES:in mukainen palkka.
        Tuntipalkka vähän alle 8 euroa / tunti.

        Mukavat työkaverit ja samoin esimies oli miellyttävän oloinen.

        Voisin kuvitella meneväni uudelleen jos tulee tilanne eteen.

        Työhön perehdytetään hyvin, Ikealla on oma
        Ikea-Way perehdyttämisohjelmansa, joten kaikkea ei tarvitse oppia kantapään kautta.

        Jos haluat asiakaspalvelualan työtä, on Ikea varmasti yksi parhaimpia paikkoja siihen.

        Jokainen päivä on erilainen, tapaat päivittäin monia asiakkaita, joilla on monenlaista kysyttävää.

        Vaikka teetkin töitä jollain tietyllä osastolla, tulevat ihmiset kysymään neuvoa missä tahansa liikutkin. Eli vaikka et muiden osastojen tuotteista paljoa tietäisi, riittää että tiedät mihin neuvoa asiakkaat.

        Suosittelen lämpimästi !

        Hyvää kesän jatkoa ja tsemppiä työnhakuun !
        Toivottavasti tästä on apua päätöksenteossa.


    • Anonyymi

      Koko henkilökunnasta vaihtuu 25% vuosittain joten jotain sekin kertoo paikasta. Volyymit suuria ja työ raskasta, palkka minimi. Tarkoituksena tehdä mahdollisimman paljon rahaa työntekijöiden kustannuksella. Suomen paras työpaikka titteli petoksella. Mieti uudestaan jos ikeaan menossa.

    • Anonyymi

      Johtaminen ala-arvosta. Voisi kuvailla kommunistiseksi. Työntekijöitä kohdellaan kuin lapsia. Jos jostain pitää leikata on se ensimmäisenä henkilöstökulut. Mm. Vuorot suunnitellaan siten, että mahdollisimman vähän saisit lisiä. Työvuorot aivan kauheat. Monta viikkoa putkeen vain 1päivän vapaita. Kerran kuussa viikonloppu vapaa.

      Jos tupakoit kohdellaan sinua vielä ala-arvoisemmin. Ikea tietää miten sinun tulee elää, et sinä itse.

      Karttakaa kuin ruttoa tätä paikkaa.

      • Anonyymi

        tämä on totta
        firma kohtelee ihmisiä kuin vammaisia lapsia
        älkää ikinä hakeko tuonne


      • Anonyymi

        Eikös se ole hyvä, että on työvuoroja paljon?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös se ole hyvä, että on työvuoroja paljon?

        Ikeabotti voisi tajuta varmaan hänen tarkoittaneen kokoaikaisia työntekijöitä?
        Vai nautitko itse masokistisista 1päivän vapaapäivistä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ikeabotti voisi tajuta varmaan hänen tarkoittaneen kokoaikaisia työntekijöitä?
        Vai nautitko itse masokistisista 1päivän vapaapäivistä?

        En ole Ikea-botti vaan tarkoitan juuri sitä, että harvoin annetaan kokoaikaisen tunteja vaan bain osa-aikaisen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tämä on totta
        firma kohtelee ihmisiä kuin vammaisia lapsia
        älkää ikinä hakeko tuonne

        Ei ole pakko hakea. Hakekaa muualle tai olkaa hakematta. Tuolla Ikeassa muuten hirveän huono ilma. Ihan kuin olisi alipainoistettu koko tila. Alkaa huimaamaan aina viimeistään alakerrassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole pakko hakea. Hakekaa muualle tai olkaa hakematta. Tuolla Ikeassa muuten hirveän huono ilma. Ihan kuin olisi alipainoistettu koko tila. Alkaa huimaamaan aina viimeistään alakerrassa.

        Ikeat on muuten täynnä paperitoukkia.
        Nämä leviävät pahvilaatikoista (syövät niitä) asiakkaiden asuntoihin.

        Niitä ei ole helppo hävittää...


    • Anonyymi

      Huonoin paikka missä olen ikinä ollut töissä.
      Mitään jälkeen jääneitä ongelmia ei korjata vaan raivokkaasti pidetään Ikea propakandaa yllä ja se on niin kovaa että sen alle jää jokainen työntekijä joka uskaltaa väittää vastaan.

      Kuin vankilassa olisi. Tahdon pois.

      • Anonyymi

        Lastulevy-esiripun takana kaikki on kurjempaa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      247
      4082
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2358
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2066
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      97
      1725
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      12
      1348
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1317
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1272
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe