Oletko koskaan tavannut todellista pelimiestä? Millainen hän oli? Millainen käsitys sinulla on koko pelimieskäsitteestä? Isketäänkö nainen olemalla pelimies? Tässä on minun näkemykseni pelimiehistä.
Pelimieskäsite on noussut viime vuosina jo jonkinlaiseksi hittibuumiksi. Pelimiehille tarkoitettu nettimateriaali on paisunut jo aivan tajuttoman laajaksi ja kattavaksi. Perinteinen painomedia ei sekään juuri netin rinnalla kalpene, sillä erilaisia pelimiesoppaita löytyy aina suomenkielisistä jenkkiläisiin asti.
Pelimiesbuumi on aiheuttanut mm. sen, että ”pelimiesten” lukumäärä on noussut moninkertaiseksi. Joka ikinen viikko kymmenet, jopa sadat ”pelimiehet” ympäri Suomen lähestyvät naisia tavoitteenaan esimerkiksi puhelinnumero, suutelu tai seksi (45min 3.10.2007 MTV3). Naisten kokemukset tällaisien self-made pelimiesten käyttäytymisistä ovat yleisesti ottaen melko huonoja (varsinkin tätä palstaa lukiessa voi huomata kuinka pelimiehiä dissataan viikko toisensa jälkeen).
Vaikka monet miehet kutsuvatkin itseään pelimiehiksi tutustuttuaan esim. alan kirjallisuuteen, totuus on aivan toinen. Muutama ulkoa opeteltu repliikki ei tee miehestä pelaajaa, eikä kymmenen luettua kirjaa tee kenestäkään seuraavaa David DeAngeloa (alan jenkkiläinen expertti). Huumaava partavesi, muodikas hiuslookki, vaaleanpunainen kauluspaita, Lacosten kengät sekä kokonaisuuteen istuvat farkut eivät ole automaattisesti merkki miehestä, joka yrittää saada naiselta sitä mitä kaikkien pelaajien oletetaan naisilta pelkästään haluavan, nimittäin (rummut pärisevät) sukupuolielintä.
Oikealle pelimiehelle on olemassa myös toinenkin nimitys, PUA (Pick Up Artist). PUA on kuten kaikki muutkin tavalliset miehet yhdellä erotuksella: hän on jossakin vaiheessa päättänyt tehdä asenteisiinsa muutoksen. PUA on joskus saattanut olla hiljainen nössykkä mutta on muuttunut avoimeksi, sosiaaliseksi ja erittäin mukavaksi ihmissuhdetaitajaksi juuri asenneremontin vuoksi. Hän on ymmärtänyt, että ei voi menestyä naisten kanssa toivomalla hyvää ja olemalla oma hiljainen ja ujo itsensä. PUA on tutustunut erilaisiin kikkoihin, joita pelimiesopuksissa annetaan MUTTA EI OLE TEHNYT SITÄ VIRHETTÄ, MINKÄ wannabepelimiehet tekevät eli jättänyt hommaa ulkopelin tasolle. Hän on hionut sisäistä itseään, kehittänyt itselleen itseluottamusta ja uskoo löytävänsä sitä, mitä hän on hakemassa. PUA on itsevarma ja se huokuu hänestä pitkälle (tätä itsevarmuutta ei saa nyt sekoittaa ylimielisyyteen: normaalit pelimiesidiootit vetävät homman liian usein överiksi olemalla liian ylimielisiä ja itsevarmoja. PUA on itsevarma hauskalla ja luonnollisella tavalla). PUA on herrasmies, ei roiku naisessa, tekee tämän olosta mukavan ja aiheuttaa naisessa ihastusta.
PUAn tavoitteena on yleensä joko yhden yön seksi, tyttöystävän tai jopa vaimon löytäminen. Joskus PUA saattaa jutella naisten kanssa ilman minkäänlaisia erikoisia taka-ajatuksia, joko kehittääkseen ulosantiaan tai ystävystyäkseen uusien ihmisten kanssa. Oli tavoite mikä tahansa, PUA tekee sen naiselle selväksi, toisin kuin randompelimiehet, jotka kertovat ”pokilleen” valheita ja saavuttavat näin päämääränsä. Naiset, jotka pitävät pelimiehiä limaisina perseennuolijoina, ovat todellisuudessa tavanneet vain wannabeplayereita, eivät oikeaa, aitoa, päämääristään perillä olevaa herrasmiestä, eli PUAa.
Tahtoisin myös hieman valaista sitä, mistä oikeiden pelimiesten käytösmallit johtuvat. Kaikki naiset ovat erilaisia ja siksi myös pelimiehen on muunneltava käytöstään eri naisten seurassa. Toisiin tehoaa kusipäisyys, toisiin tarinat ja vitsit, jotkut tykkäävät koskettamisesta ja jotkut pitävät hiljaisuudesta. Tosimies ymmärtää naista ja auttaa tätä tuomaan itseään esille olemalla juuri sellainen, mistä kyseinen nainen tykkää. Tämä EI ole perseennuolemista, eikä tämä ole teeskentelyä, vaan erilaisten roolien käyttämistä erilaisissa vuorovaikutustilanteissa. PUA ei esitä mitään, vaan ilmaisee itseään eri tavoin eri tilanteissa. Et sinäkään käyttäytyisi samalla tavalla presidentin seurassa kuin mitä käyttäytyisit ystäviesi kanssa ollessasi.
Oikea pelimies on todellakin erimies ja uskallan väittää, että naiset eivät edes tunnista sellaista tietoisella tasolla, elleivät he oikein keskity ja katsele ympärilleen (eivät kyllä miehetkään, pelimiehet ovat lähestulkoon aina heidän parhaimpia kavereitaan ja niitä, joiden kanssa on helpoin viettää kunnollista äijäaikaa). Pelimiehet pärjäävät asenteensa ja sosiaalisten taitojensa vuoksi hyvin kaikilla elämän osa-alueilla, niin töissä, harrastuksissa kuin ihmissuhteissakin. Pelimiehenä oleminen on elämäntapa, joka on varma tie naisen sydämeen.
Pelimies on todellakin erimies
53
10584
Vastaukset
- Pelimies2000
Puhut pelkkää asiaa.
- tahtoo tietää
vaikutatte jotenkin sellaisilta ihmisiltä joilla ei ole elämässä mitään, tai yleensäkään omaa elämää. Kuin tällaisista asioista innostutaan ihan silmittömästi. Oletteko jääneet jollekin ala-asteen tasolle kenties. Pystyttekö hoitamaan edes arkeanne tai maksamaan laskuja kun on p*llu mielessä ja naisten iskeminen. Tai siitä puhuminen? Kertokaa ihmeessä?
- kysyä
tahtoo tietää kirjoitti:
vaikutatte jotenkin sellaisilta ihmisiltä joilla ei ole elämässä mitään, tai yleensäkään omaa elämää. Kuin tällaisista asioista innostutaan ihan silmittömästi. Oletteko jääneet jollekin ala-asteen tasolle kenties. Pystyttekö hoitamaan edes arkeanne tai maksamaan laskuja kun on p*llu mielessä ja naisten iskeminen. Tai siitä puhuminen? Kertokaa ihmeessä?
Tästä intomielisestä nettichattailusta. Vaikutatte jotenkin sellaisilta ihmisiltä joilla ei ole elämässä mitään, tai yleensäkään omaa elämää. Kuin tällaisista asioista innostutaan ihan silmittömästi. Oletteko jääneet jollekin ala-asteen tasolle kenties. Pystyttekö hoitamaan edes arkeanne tai maksamaan laskuja kun on internet mielessä ja pelimiehet. Tai siitä puhuminen? Kertokaa ihmeessä?
- Dino Rex
David DeAngelo ekspertti? Katopa http://pleieri.blogspot.com/2013/05/pelimiesguru.html tosta kyseisen "ekspertin" vaimon kuva. Myös kuva muutamista muista "eksperteistä".
- RKM
Miksi kohteliasta, luontevasti tilanteen mukaan käyttäytyvää henkilöä kutsutaan PUA:ksi? Tässä on taas pistetty itsestäänselvyyksiä pakettiin ja myydään idiooteille mielikuvia.
- hieman lisää
Miksi luontevasti huumorintajuista ja lavaalla esiintyvää ihmistä kutsutaan stand-up-koomikoksi?
Pick up artisti on jo määritelmällisesti niin sanotusti sellaisten naisten iskemisessä onnistuvaa sorttia, joista kyseinen mies itse pitää, vailla suurempaa pelkoa pakkien saamisesta, oli tavoite puhelinnumero, jutteluseura, suuteleminen tai seksi.
- jota pelimies nyt vie
Niinpä mitä tuohon nyt sanoisi. Olen tavannut miestä joka on kuvauksesi kaltainen. Tosin en tiedä kumpaa hän on wannabeplayereita vai PUA.
Elin avoliitossa miehen ja lapseni kanssa kunnes erottiin ja tämä pelimies astui sitten kuvioon ja pokas mut.
Alkuun ei tietysti ole kuin ihastunut ja sai olla kivassa ja iloisessa pelimies seurassa ja tietysti kun joku huomioi niin onhan se on kivaa. Huomiolla en tarkoita kehumista tai perseen nuolemista. Ei sellaista hän ei tee. Kerran hän sanoi, että olisin juuri sellainen nainen minkä kanssa perustaisi perheen, jos tilanne olisi toinen (meillä on jonkun verran ikäeroa ja minä en enää halua lapsia). Tuskin tuokaan pitää paikkansa sillä nyt kun olen tuntenut hänet yli vuoden niin hän ei ole pystynyt sitoutumaan tähänkään suhteeseen. Vaan ja ainoastaan pelaamiseen. Syntymäpäiväänikään ei ole muistanut.
Oikeasta aikuisten välisestä suhteesta ei kylläkään voi puhua. Minä en edes tiedä mitä tämä suhde on. Välillä tavataan säännöllisesti joka viikonloppu (bailataan) ja joskus hän haluaa olla omissa oloissaa ja tavata "kavereita". Nuo ns. kavereitten tapaamiset on kestäneet noin kuukauden verran. Vahvasti epäilen, että siihen oikea syy on ollut joku uusi ihastuminen joka ei ole kestänyt kun sen kuukauden.
Minä olen se joka on lähes aina pitänyt yhteyttä ja ehdottanut tapaamista. Jos en esim. viikkoon ole ottanut yhteyttä saattaa häneltä tulla viesti. Tuntuu kuin hän koko ajan odottaa, että teen jotain sellaista, että hän voisi jättää minut. Pettäisin tai jotain muuta. Tämä pelaaminen käy kyllä voimille.
Muutama kuukausi sitten hän paukautti minulle, että mehän ollaan vaan ystäviä. No höh! Sitte oltiin ystäviä, mutta tavallaan niinku "seurusteltiin" normaaliin tapaan. En tiedä mitä hän alkoi minulle kostamaan, mutta muutma viikko sitten hän kertoi että on alkanut seurustelemaan!!?? No just joo...
Hän on kertonut minulle avoimesti aikaisimmista naissuhteistaan jotka eivät ole olleet kovin pitkä aikaisia. Suhteet kestäneet muutamia kuukausia ja silleen. Yllätyin kun hänellä oli ollut suhde aika moneen lähistöllä asuvaan naiseen. Siis pelimiehelle kelpaa kaikki!!Ihan kaikki!! Itsekunnioituskin näköjään puuttuu!!
Mitä hän pelkää? Kohtaamista ja oikeaa aitoa ihmissuhdettako?- Elämää nähnyt
Joo ei kaikki sellaiseen ihmissuhteeseen ja läheisyyteen pysty, kuin haaveillaan. Joka kymmenes ei koko elämänsä aikana hankkiudu sellaiseen suhteeseen, jossa muuttaisi asumaan toisen luokse. Ja sitten on paljon niitäkin, jotka ovat naimisissa, vaikka koko elämänsäkin, mutta suhteessa pysyvät etäisinä toisilleen, eivät päästä siinäkään toista lähelle.
Jollekin naiselle tuollainen etäällä pysyttelevä mies voi olla ihan ihanteellinen vaihtoehto. - mikelantselo
Kyllä toi on täysin wannabe. PUA tietää mitä haluaa eikä pelleile toisen kustannuksella. Mies ei tiedä mitä tahtoo ja on näköjään täysin kykenemätön sitoutumiseen. Juuri tuollaiset kuvaamasi kaltaiset "pelaajat" saattavat muut (kunnollisetkin) miehet huonoon valoon.
Paras temppu sinun puoleltasi olisi unohtaa koko mies ja siirtyä eteenpäin. Jos mies on todellinen PUA, hän älyää kyllä jättää sinut heti rauhaan ja siirtyä itsekin seuraavaan. Kuvauksesi perusteella päättelisin, että näin ei kuitenkaan käy. Tämä kuvamasi "playa" todennäköisesti vain lisää soittelua ja tekstailua entistä epätoivoisempana. - jota pelimies nyt vie
mikelantselo kirjoitti:
Kyllä toi on täysin wannabe. PUA tietää mitä haluaa eikä pelleile toisen kustannuksella. Mies ei tiedä mitä tahtoo ja on näköjään täysin kykenemätön sitoutumiseen. Juuri tuollaiset kuvaamasi kaltaiset "pelaajat" saattavat muut (kunnollisetkin) miehet huonoon valoon.
Paras temppu sinun puoleltasi olisi unohtaa koko mies ja siirtyä eteenpäin. Jos mies on todellinen PUA, hän älyää kyllä jättää sinut heti rauhaan ja siirtyä itsekin seuraavaan. Kuvauksesi perusteella päättelisin, että näin ei kuitenkaan käy. Tämä kuvamasi "playa" todennäköisesti vain lisää soittelua ja tekstailua entistä epätoivoisempana.Näin varmasti käy. Hän ottaa uudelleen yhteyttä, kun tämä uusi ihastus ei enää kiinnosta.
Toivottavasti olen silloin tarpeeksi vahva sanomaan EI.
"Juuri tuollaiset kuvaamasi kaltaiset "pelaajat" saattavat muut (kunnollisetkin) miehet huonoon valoon."
Näin on. Kyllä tässä nyt vähän usko miehiin meni, mutta onneksi minun aikaisemmat mies suhteeni ovat olleet hyviä ja pitkäaikaisia. Luotan kyllä siihen, että löydän normaalin aikuisen miehen.
- tähän väliin
Itse en puhuisi pelimiehistä ja PUA:sta samassa yhteydessä. PUA on todellakin taiteilija, jolla ei välttämättä ole muuta päämäärää kuin pitää hauskaa erilaisten ihmisten seurassa ja käyttäytyä luonnollisesti tilanteessa kuin tilanteessa ja kenenkä tahansa seurassa. Pelimiehellä taas on aina - kaikki tietää mikä - mielessä.
Taitavalla PUA:lla on todellakin suunnattomasti taitoa sekä älykkyyttä. Maailman suurimmat PUAt ovat lähes kaikki hyvin koulutettuja, mutta nuoruusvuosinaan eristäytyneitä ja ehkä kiusattujakin. Kyse on muuntautumisesta hiljaisesta nörtistä kaikkien pitämäksi ihmiseksi, jonka seurassa on helppoa ja hauskaa olla.
Voitaneen jollain tavalla verrata venusian artsia (taidesuunta, jota PUAt harjoittavat) Texas Hold'emiin. Perusasiat oppii nopeasti, mutta asian lähes täydellinen oppiminen voi viedä useita vuosia.
Jotka ovat pelanneet no limit -pokeria yleensäkään tietävät, että yksikin paha virhe voi katkaista täysin muuten loistavasti menneen pelin. Venusian artsissa on kyse samasta asiasta. Molemmat vaativat toisen lukemista, kaikkiin ei toimi samat temput.
Kuten aloitusviestissä ole puhetta, PUA ei toimi samoin kaikkien naisten osalta. Joissain aikaisemmissa keskusteluissa on kauhisteltu "pelimiesten loukkaavia kommentteja". PUA ei koskaan loukkaa naista, mutta voi heittää pientä koukkua esim. naisen häntä koskettaessa seuraavasti: "hei! kävin juuri suihkussa!" Mutta PUA osaa myöskin haistaa, kuka ei mahdollisesti kestä edes em. huumoria ja osaa käyttäytyä eri tavalla.
Mutta joo, alkuperäinen kirjoitus on täyttä asiaa ja pidettäköön nämä PUAt erossa omana ryhmänään kaikista ketkuilijoista :)- ns. "hyvä tyyppi"
Tässä on siis puhuttu kuinka PUA (pick-up artist) on sosiaalinen ja kaikkien kanssa toimeen tuleva tyyppi. Ok, tämä ominaisuus on valttia niin miesten kuin naistenkin keskuudessa. Mutta siis ilmeisesti PUA pystyy näkemään nopeasti minkälainen nainen on ja tietää mikä naru vetää parhaiten. Eli hän tietää mitä ominaisuuksia nainen etsii miehestä ja osaa muuntautua sellaiseksi tarvittaessa. Ei todellakaan helppo tehtävä! Naispuolisella PUA:lla homma on aika yksinkertainen:-) Poislukien tietty kaikki neurootikot.
- mikelantselo
Taiteilija onkin hyvä nimitys. Itse olen aina ajatelut PUAa taitavana pelaajana, vähän niinkuin härkätaistelijana. Mutta taidettahan sekin periaatteessa on.
- yksi asia
Monilla naisilla on käsityksiä siitä, millaista miestä he eivät huolisi hänen ulkoisten ominaisuuksien perusteella. Mutta voin vakuuttaa teille hyvät naiset, että jos kohdallenne sattuu taitava PUA, te ette voi muuta kuin ihastua oli kaveri sitten minkä näköinen tai kokoinen tahansa, hänen persoonansa on vain niin valloittava ja jämäkkä. PUAt tosin pukeutuvat aina hyvin ja usein hieman erikoisesti ja massata poikkeavasti, joten PUAta ette verkkareissa tai amislippiksessä näe.
- pelinainenko??
Moi! ja WAU!
Selitit juuri minun käytökseni naisena, sillä erolla etten ole herrasmies vaan pikemminkin herrasnainen, jos sellaiseksi voi nimittää??..Olen tietoinen siitä, että pelailen, mutta teen sen aidosti ja itse asiassa aika tahattomasti. Osaan vaan käyttäytyä eri tilanteissa eri lailla ja lähes joka päivä joku mies ihastuu minuun.
Olen nuorena (ennen teini-ikää) ollut hiljainen hissukka, se hiirulainen koulussa jne...Teininä alkoi todella hidas spontaani muutos, mikä kesti muutaman vuoden, lopputuloksena todellinen pelinainen.
Välillä olen miettinyt niitä miesparkoja (ovat muuten yleensä juuri niitä kilttejä vässyköitä), että olenko ilkeä?? Kuitenkin miehet eivät ole tietoisia tapahtumien kulusta, eli vahinkoa ei pääse sattumaan..
Ehkä pää pointtina on kuitenkin,ettei ole vielä sitä oikeaa löytänyt?? ei voi tietää. Osittain siihen ainakin vaikuttaa se, ettei ole sellaista varsinaista tarvetta saada ketään siihen rinnalle kun on todella laajat sosiaaliset piirit muutenkin ja tuntuisi siltä että mies tässä vierelläni estäisi sosiaalisia ympyröitäni. - kuin wannabe
Näkisin, että PUA todellakin on taiteilija, joka saa useimmiten haluamansa ja loppujen lopuksi kohtelee naista hyvin.
Näistä meidän wannabe-pelimiehistä, jotka baarissa vonkaavat pinkki pikee-paita päällään, melkoinen osa on jotain aivan muuta kuin Pick-Up Artisteja. On siis keskeistä erottaa toisistaan kaksi eri asiaa.
Eikös PUA tavoittele lisäksi itsensä kehittämistä ja myös sosialisiin tilanteisiin liittyvistä peloistaan poispääsyä? Hänhän on henkilönä mitä kiehtovin, eikä mikään ylilipevä mies.
Jokaisella on tietenkin oma näkemyksensä, tämä on mun. Ja mitä tulee aiemmin mainittuun Mtv3:n ohjelmaan, mun mielestä ne kundit olivat oikeasti karismaattisia ja vaikuttivat PUA-tyyppisiltä.- Asiasta jotain tietävä
No joo, nää kolme sähläriä ei todellakaan vakuuttaneet ketään sinä iltana. Suosittelen änkyttäjäpojille puhetaidon peruskurssia.
- mikelantselo
Kyllä PUA kehittää ulosantiaan ja sosiaalisista peloista poispääsyä mutta niin tekevät myös ns. alemman tason pelimiehet. Pelaaminen on nimittäin aivan turhaa, jos viljelee opittuja maneereja eikä usko niiden toimivuuteen. Pakkeja ei saa ottaa henkilökohtaisesti ja itseensä pitää luottaa, jotta voi tehdä naisten seurassa poikkeavia asioita.
Kaverillani on myös hauska näkemys siitä, mikä on tavallisen pelimiehen ja PUAn ero. Tämä näkemys vastaa myös jotakuinkin omaani.
Kaverini on paljon tekemisissä lasten kanssa ja hän tuntee kaikennäköiset villitykset lasten keskuudessa. Hän vertasikin PUAa ja pelimiestä edesmenneeseen lasten supervillitykseen, pokemoniin. (Niille, jotka eivät tätä sarjaa tunne, pieni oppitunti: pokemon on olento, joka kehittyy ajan ja saadun kokemuksen myötä. Yleensä pokemonilla on kolme kehitysastetta. Mitä kehittyneempi pokemon on, sitä paremmat voimat ja taidot se saa. Kiinnostavaa, eikö :) Hänen mukaansa wannabepelimies on kuin ykköstason pieni ja heiveröinen pokemon, joka taistelee omassa luokassaan ehkä tehden tulosta mutta on voimaton kohdatessaan kehittyneemmän vastustajan (esim. naisen, johon tavallinen pelimiessetti ei tepsi).
Kun pelimies on tarpeeksi kauan pelaillut peliään, hänessä alkaa tapahtua muutos PUAn suuntaan. Ajan myötä entisestä pelimiehestä kehittyy etevä ihmissuhdetaitaja (pokemonin kakkostaso), jolla on selvät tavoitteet elämän jokaisella alueella.
Kun PUA on sitten joskus kokee saavuttaneensa tavoitteensa, tulee viimeinen muodonmuutos (pokemon taso kolme), jossa PUA asettuu aloilleen esimerkiksi avioliittoon tjms. PUA toki jatkaa opittujen taitojen käyttämistä, sillä ne ovat pysyvä osa häntä, mutta hän ei tunne minkäänlaista tarvetta enää minkäänlaiseen kehitykseen ja elää elämänsä onnellisena loppuun asti.
- No joo...
Onhan tuossa paljon asiaa, mutta en lähtisi ehkä analysoimaan noin syvästi PUA:n ja pelimiehen välistä eroa. Kysehän on samasta asiasta. Sana pelimies vaan tuntuu olean hyvin negatiivinen monien mielestä. Itsekkään en siitä hirveästi pidä, mutta nykyään se kuuluu terminologiaani.
Kaikkiin naisiin tehoaa kusipäisyys, kaikkiin tarinat ja vitsit, kaikki naiset tykkäävät koskettamisesta. Pitää vaan tietää miten paljon mitäkin kenenkin kanssa missäkin tilanteessa käyttää.- hdjs
onko nainen sinulle hyödyke?
Jätätkö taaksesi murskaantuneita sydämiä?
Kaikkiin naisiin nuo asiat ei tehoa, olenko sitten poikkeus..tai tehoaa, mutta en lähde kusipään mukaan. - söpöliini...
hdjs kirjoitti:
onko nainen sinulle hyödyke?
Jätätkö taaksesi murskaantuneita sydämiä?
Kaikkiin naisiin nuo asiat ei tehoa, olenko sitten poikkeus..tai tehoaa, mutta en lähde kusipään mukaan.En jätä taakseni särkyneitä sydämiä. Nainen ei ole minulle hyödyke. Nainenkin lähtee usein mielellään seksiseikkailuihin, flirttailuun ja kaikenlaiseen seksuaaliseen peliin tietäen ettei kyseessä ole seurustelu. Ei ainakaan heti. Itseasiassa juuri naiset ovat usein miehiä enemmin vastaan liian nopeaa etenemistä. Silti nuo edellä mainitsemani asiat pätevät. Niinkuin itsekin totesit.
- hdjs
söpöliini... kirjoitti:
En jätä taakseni särkyneitä sydämiä. Nainen ei ole minulle hyödyke. Nainenkin lähtee usein mielellään seksiseikkailuihin, flirttailuun ja kaikenlaiseen seksuaaliseen peliin tietäen ettei kyseessä ole seurustelu. Ei ainakaan heti. Itseasiassa juuri naiset ovat usein miehiä enemmin vastaan liian nopeaa etenemistä. Silti nuo edellä mainitsemani asiat pätevät. Niinkuin itsekin totesit.
kuuluu normaaliin seurusteluun ja kanssakäymiseen, elämään miehen ja naisen välillä. Ja on hauskaakin, miksi ei olisi, saada huomiota mieheltä, kokea olevansa jotain arvokasta, haluttavaa, täytyy myöntää...
Olen kerran mennyt loppuun asti tuntemattoman kanssa ja siitä seurasi suhde, joka kestää ja kestää.
Mutta että sanoa aamulla heipät ja lähtee..ja sitten törmätä henkilöön joskus vahingossa jossain. Se tuntuu niin pinnalliselta.
Tunnen erään "söpöliinin" miehen, joka on jonkin asteinen peluri ja naistenmies. Mutta ei taida sekään olla kivaa jatkuvasti...
- EN TAJUU..
Mitä ihmettä tää on?
Ettekö ymmärrä, ei tuolla kaikella ole tunteisen kanssa mitään tekemistä. Se on ihmisen manipulointia ainakin jossain määrin. Ihme luokittelua...
Miten teidät on kasvatettu? Hyi kamala, ..rakastuin erääseen tälläiseen ja mikä tragedia, olen ihan loppu. Onko ihmissuhteet teidän mielestä kertakäyttökamaa?- mikelantselo
PUA ei leiki toisen tunteilla. Pua viettelee mutta PUA on myös vieteltävissä. Rakastuminen ja muutenkin tunteiden kokeminen on aina riskipeliä, kuinka paljon uskallat antaa ei ole välttämättä sama kuin se, kuinka paljon tulet saamaan takaisin.
Mulla oli koulussa käytös aikoinaan 10 ;D - EN TAJUU....
mikelantselo kirjoitti:
PUA ei leiki toisen tunteilla. Pua viettelee mutta PUA on myös vieteltävissä. Rakastuminen ja muutenkin tunteiden kokeminen on aina riskipeliä, kuinka paljon uskallat antaa ei ole välttämättä sama kuin se, kuinka paljon tulet saamaan takaisin.
Mulla oli koulussa käytös aikoinaan 10 ;DPUA on sama kuin "herrasmies", vaikka ei olekaan, oikeesti.
- tollaset pelimies-jutut
Ohutta elämänsisältöä miettiä koko ajan sitä, miten erinomainen ihminen mies on naisten mielestä ja miten saisi iskettyä paljon naisia. Kuulostaa aika narsistiselta ja kieroontuneelta, naiset ovat vaan saaliita tuollaisille ihmisille.
Eikö löydy mitään jalompia päämääriä elämääsi? Jos ajattelisit joskus muuta kun omaa napaasi? Miksi itsetehostuksen tarpeesi on noin valtava? Mitä haet lukuisista naissuhteistasi, hyväksyntääkö?
Kaikkihan me etsimme elämämme tarkoitusta, mutta voiko pelkkä itsensä ihaileminen ja hurmaavuus olla elämän päämäärä?
Tähän on siis tultu, telkkariko tähän on syypää?- mikelantselo
1: "Ohutta elämänsisältöä miettiä koko ajan sitä, miten erinomainen ihminen mies on naisten mielestä ja miten saisi iskettyä paljon naisia."
V: Olen samaa mieltä.
2: "Kuulostaa aika narsistiselta ja kieroontuneelta, naiset ovat vaan saaliita tuollaisille ihmisille."
V: Edelleen samaa mieltä. Siis nyt puhutaan näistä wannabeplayereistä, eikö?
3: "Eikö löydy mitään jalompia päämääriä elämääsi? Jos ajattelisit joskus muuta kun omaa napaasi? Miksi itsetehostuksen tarpeesi on noin valtava? Mitä haet lukuisista naissuhteistasi, hyväksyntääkö?"
V: Kenelle kysymykset oli tarkoitettu?
4: "Kaikkihan me etsimme elämämme tarkoitusta, mutta voiko pelkkä itsensä ihaileminen ja hurmaavuus olla elämän päämäärä?"
V: Voi olla mutta en ymmärrä ihmisiä joilla ne ovat tärkein juttu elämässä. Normaalin ihmisen tulee ihailla, arvostaa ja sättiä itseään sopivassa suhteessa. Useat "pelimiehet" kuuluvatkin kategoriaan, jotka pelaavat saadakseen huomiota ja konkreettisia tuloksia. Itse suosittelisin tällaisille ihmisille erityisammattilaisen apua.
Kuten olen jo aiemmin todennut, oikea pelimies (eli/tai PUA) ei pelaa saadakseen huomiota, vaan tehdäkseen uusia tuttavuuksia ja saavuttaakseen mahdollisen tavoitteensa. Peli ei ole heille pakkomielle, eivätkä he ajattele pelkästään itseään. Peli on heille osa elämää, he eivät edes välttämättä tiedosta pelaavansa. "Peli" on vain keksitty nimitys miesten ja naisten väliselle vuorovaikutuskäyttäytymiselle, ja "pelimies" sen toteuttajalle.
En tiedä mistä kaikki negatiivisuus pelaajia kohtaan on saanut edes alkunsa. Itse näen heidät pääsääntöisesti erittäin mielenkiintoisina ja tasapainoisina ihmisinä. - Tiedän kyllä
Arvioni mukaan perimmäinen syy kerrotaan tässä sitaatissa, jonka nappasin ylemmästä keskustelusta:
*A small percentage of men now monopolize sex with the majority of women.- The bad boys
Tämä johtuu siitä, että yhteiskunnastamme on poistettu kurinalainen kasvatus ja siveellisyys. Seksisuhteet ovat vapaita ja silloin niihin pääsevät alle 25-30 vuotiaiden keskuudessa vähintään silloin tällöin yleensä vain kaikkein komeimmat miehet. Komeudella tarkoitan kasvoja, jos ne eivät ole kohdallaan pukeutuminen ja kehon harjoittaminen liikunnalla eivät paljon auta.
Tosin on huomattavaa, että useimmat "pelimiehet" ovat myös komeita (esim. 45 minuuttia ohjelmassa esiintyneet). Kyseessä onkin siis lähinnä keskivertoa komeammille miehille sopiva menetelmä naismenestyksen lisäämiseksi ja toisiaan vastaan usein miehiä vähälukuisemmista tarjolla olevista naisista kilpailemiseksi. Etenkin siitä on apua silloin, jos komea mies on kunnollisen kotikasvatuksen vuoksi hienotunteinen ja kunnioittava, mikä ei nyky-yhteiskunnan siveettömässä menossa ole palkitseva ominaisuus, vaan jää keinoja kaihtamattomien öykkäreiden jalkoihin.
Pelimiehuudessa on siis kyse siitä, että hieman suurempi osa miehistä (kuitenkin vähemmistö) voi nauttia samanlaisista seksuaalisen tyydytyksen mahdollisuuksista, jotka ovat naisten enemmistölle nyky-yhteiskunnassa avoinna. - päätynyt perusasioista
Tiedän kyllä kirjoitti:
Arvioni mukaan perimmäinen syy kerrotaan tässä sitaatissa, jonka nappasin ylemmästä keskustelusta:
*A small percentage of men now monopolize sex with the majority of women.- The bad boys
Tämä johtuu siitä, että yhteiskunnastamme on poistettu kurinalainen kasvatus ja siveellisyys. Seksisuhteet ovat vapaita ja silloin niihin pääsevät alle 25-30 vuotiaiden keskuudessa vähintään silloin tällöin yleensä vain kaikkein komeimmat miehet. Komeudella tarkoitan kasvoja, jos ne eivät ole kohdallaan pukeutuminen ja kehon harjoittaminen liikunnalla eivät paljon auta.
Tosin on huomattavaa, että useimmat "pelimiehet" ovat myös komeita (esim. 45 minuuttia ohjelmassa esiintyneet). Kyseessä onkin siis lähinnä keskivertoa komeammille miehille sopiva menetelmä naismenestyksen lisäämiseksi ja toisiaan vastaan usein miehiä vähälukuisemmista tarjolla olevista naisista kilpailemiseksi. Etenkin siitä on apua silloin, jos komea mies on kunnollisen kotikasvatuksen vuoksi hienotunteinen ja kunnioittava, mikä ei nyky-yhteiskunnan siveettömässä menossa ole palkitseva ominaisuus, vaan jää keinoja kaihtamattomien öykkäreiden jalkoihin.
Pelimiehuudessa on siis kyse siitä, että hieman suurempi osa miehistä (kuitenkin vähemmistö) voi nauttia samanlaisista seksuaalisen tyydytyksen mahdollisuuksista, jotka ovat naisten enemmistölle nyky-yhteiskunnassa avoinna....kun tuollaista kirjoitat.
Oikea nautinto tulee rakkaudesta toiseen ihmiseen. - en jaksa todellakaan
mikelantselo kirjoitti:
1: "Ohutta elämänsisältöä miettiä koko ajan sitä, miten erinomainen ihminen mies on naisten mielestä ja miten saisi iskettyä paljon naisia."
V: Olen samaa mieltä.
2: "Kuulostaa aika narsistiselta ja kieroontuneelta, naiset ovat vaan saaliita tuollaisille ihmisille."
V: Edelleen samaa mieltä. Siis nyt puhutaan näistä wannabeplayereistä, eikö?
3: "Eikö löydy mitään jalompia päämääriä elämääsi? Jos ajattelisit joskus muuta kun omaa napaasi? Miksi itsetehostuksen tarpeesi on noin valtava? Mitä haet lukuisista naissuhteistasi, hyväksyntääkö?"
V: Kenelle kysymykset oli tarkoitettu?
4: "Kaikkihan me etsimme elämämme tarkoitusta, mutta voiko pelkkä itsensä ihaileminen ja hurmaavuus olla elämän päämäärä?"
V: Voi olla mutta en ymmärrä ihmisiä joilla ne ovat tärkein juttu elämässä. Normaalin ihmisen tulee ihailla, arvostaa ja sättiä itseään sopivassa suhteessa. Useat "pelimiehet" kuuluvatkin kategoriaan, jotka pelaavat saadakseen huomiota ja konkreettisia tuloksia. Itse suosittelisin tällaisille ihmisille erityisammattilaisen apua.
Kuten olen jo aiemmin todennut, oikea pelimies (eli/tai PUA) ei pelaa saadakseen huomiota, vaan tehdäkseen uusia tuttavuuksia ja saavuttaakseen mahdollisen tavoitteensa. Peli ei ole heille pakkomielle, eivätkä he ajattele pelkästään itseään. Peli on heille osa elämää, he eivät edes välttämättä tiedosta pelaavansa. "Peli" on vain keksitty nimitys miesten ja naisten väliselle vuorovaikutuskäyttäytymiselle, ja "pelimies" sen toteuttajalle.
En tiedä mistä kaikki negatiivisuus pelaajia kohtaan on saanut edes alkunsa. Itse näen heidät pääsääntöisesti erittäin mielenkiintoisina ja tasapainoisina ihmisinä....miettiä pelimiehiä enempää.
Tehkööt mitä lystäävät, minä olen töistä väsynyt. - ja yksinkertainen
päätynyt perusasioista kirjoitti:
...kun tuollaista kirjoitat.
Oikea nautinto tulee rakkaudesta toiseen ihmiseen.Niin... Vai tuleeko? Jostain syystä jätit kommenttisi perustelematta. Voisiko olla ettei rakkaus välttämättä takaakaan nautittavaa elämää? Mikä on tunteidemme, nautinnon ja pahan olon tarkoitus? Eiköhän se ole ihmiskunnan säilyminen...
- että elämäni olisi
ja yksinkertainen kirjoitti:
Niin... Vai tuleeko? Jostain syystä jätit kommenttisi perustelematta. Voisiko olla ettei rakkaus välttämättä takaakaan nautittavaa elämää? Mikä on tunteidemme, nautinnon ja pahan olon tarkoitus? Eiköhän se ole ihmiskunnan säilyminen...
...rakkaudentäyteistä ja kaunista?
Mitä väliä, evvk.
- menee...
Hahhahhahhahaaa......... Apua menee yöunet, kun naurattaa niin kamalasti....... apua, en voi lopettaa....kylläpä vitsiä murjaisit......hahhahhahhahaaaaaaaaa.............
- mutta kuten
vastauksista voi lukea, näitä asioita on turha mennä perustelemaan niille, jotka siitä ei mitään ymmärrä eikä haluakaan ymmärtää.
Ja se on toisaalta aivan sama mitä näistä asioista puhutaan. Tässä ei kuitenkaan ratsasteta millään maineilla, jotka voisivat vaikuttaa pickup artistien toimintaan millään tavalla.
Jos joku nainen tulee höynäytetyksi wannabe-pelimiehen toimesta ja alkaa levittämään sanaa, että "on tuo PUAt sitten idiootteja", niin eipä silläkään käsityksellä ole mitään merkitystä. Nainen ei kykene leimaamaan PUAta muuksi kuin erittäin hurmaavaksi mieheksi, eikä kukaan PUA mainosta olevansa PUA naisten seurassa ollessaan. Vaikka tästä PUA-boomista tulisi paljon valtavampi kuin se jo on, ei se asioita muuta millään tavalla.
Tässä asiassa on lisäksi yksi tärkeä pointti. Jos PUAta verrataan esimerkiksi huippu-urheilijaan, niin molemmat ovat tehneet valtavasti töitä taitojensa eteen ja kumpikin tekevät sitä rakkaudesta siihen asiaan eikä siihen, mitä siitä seuraa. Ei ihmisestä tule esim. huipputason jalkapalloilijaa sillä, että hän haaveilee niistä rahasummista joita hän ammattilaisena Euroopan kentiltä tienaisi. Ei ihmisestä tule PUAta sillä, että hän haaveilee niistä naismääristä joita hän voisi petiinsä viedä. Jalkapalloilijaksi tullaan ankaralla harjoittelulla ja suurella intohimolla lajia kohtaan. PUA:ksi pääsee vain ja ainoastaan ankaralla harjoittelulla ja suurella intohimolla sosiaalista, antoisaa ja ennen kaikkea parempaa elämää kohtaan. Raha ja naiset ovat vain sivutuotteita, eivät päämääriä.- John314
Olipa mielenkiintoista löytää omalle käyttäytymiselle nimitys. Asiansa tunteva kirjoittaja selvästikkin.
Tässä oma kohtaista kokemusta ja käyttäytymismallia.
Liikuin aikoinani "nörttipiireissä"(itse myös koodaaja). Täytettyäni 18v ja baarivillityksen iskettyä huomasin kuitenkin, että jotain puuttuu. Ihmettelin, koska olen omastakin mielestä hyvännäköinen, että miksi naiset eivät kiinnostu minusta.
Aloin analysoimaan ihmisten käytöstä ja tekemään päässäni muistiinpanoja. Opin nopeasti manipuloimaan ihmisiä. Tuloksena jouduin vaihtamaan kaveripiirejäni iltaelämässä ja olin nopeasti pidetty. Olen aina ollut ystävällinen ja kiltti, mutta en kovin sanavalmis.
Pää syy miksi aikasemmin ei ollut onnistanut oli jo pelkästään se, että en uskaltanut tehdä aloitetta ja se onkin se tärkein juttu. Treenasin nopeasti kahvittelu treffeistä yhdenyön pubiruusuihin. Opin nopeasti puhumaan ja kuuntelemaan(kuuntelu ja vastaukset naista kiinnostaviin asiohin on MUST). Sen jälkeen myös mistä, mihin ja miten naista pitää koskettaa. Ainut mitä en suostunut opettelemaan oli paskan disco jumputuksen tanssiminen(niin alas en vajoa).
Nykyään pystyn hyppäämään pöytään kuin pöytään ja löytämään keskustelun aiheen riippumatta keskustelukumppaneiden iästä, sukupuolesta tai ulkonäöstä. Luen olemusta, käyttäytymistä, vaatetusta ja joskus jopa aistimaan ilmasta positiivisen tai negatiivisen suhtautumisen minuun ilman sanan vaihtoa(kuulostaa uskomattomalta, mutta totta on).
Pari vuotta sitten tein kuitenkin sen virheen, että vein suhteen liian pitkälle yhden kauniin barbimaisen prinsessan kanssa. Rakastuin, mutta en pystynyt lopettamaan esitystä. Olen aina ollut enemmän sohvaperuna, kuin bilehile ja näin aloin pikkuhiljaa muokkaamaan sen aikaista tyttöystävääni, myös tähän suuntaan. Homma näyttikin onnistuvan ja muutimme yhteen reilun vuoden seurustelun jälkeen, mutta tästä ne ongelmat alkoivatkin. Vaikka olinkin edelleen se hellä, kiltti, avulias ja romanttinen persoona johon, myös hän oli rakastunut, niin sepäs ei riittänytkään. Se ei ollutkaan se oikea asia mihin hän oli ihastunut, vaan se bad boy, drugs, alchol and all out of my face fake asenne minkä olin luonut lisämään omaa kiinnostavuuttani.
Tarinan opetus: ole oma itsesi tai kärsi
Eli tämä PUA joutuu jatkamaan treenaamista, mut sitä ennen ganjaa ja löhöilyä näin vapaapäivän kunniaksi.
- CiaBelN
Ne miehet mitä oli kolmosen 45 min ohjelmassa olivat kyllä täysiä pellejä samoin kun kaikki mitä olen nyt lehdistä lukenut.Mun silmissä oikea peluri on mies joka omaa luonnostaa tiettyjä piirteitä ja on luonnostaan itsevarma mutta ei lipevä..ei sellaisen tarvitse mistään netistä /kirjoista ettiä iskulauseita tai käytösmalleja. Mies vaaleanpunaisessa paidassa saa mut ainakin yökkäämään mutta huvinsa kullakin.
- ja valinnat
Lähes poikkeuksetta jos jostain luet pelimies opasta tai ammattilaisten kirjoittamia kattavia artikkeleita aiheesta törmäät kohtaan jossa kerrotaan että pelimiehet kyllä saavat naisia mutta hintana tälle usein on ns. Sosiaaliseksi robotiksi muuntautuminen ajan ja menestyksen myötä.
eli kun mies huomaa että muuttamalla olemustaan ja näkemystään asioista hän viehättää naisia ja saa näin kaadettua heitä sänkyynsä viikko viikolta ehkä helpommin joka nostaa kokoajan vaatimuksia ja tavoitteita yhä ylemmäs ja huomaat että et enää puhu naisten kanssa aidon kiinnostuksen tai seurustelu mielessä vaan naiset ovat sinulle haaste ja jokainen keskustelu on vain peliä jossa haluat voittaa, kun peli on pelattu ja palkinto saatu ei peli ole enää kiinnostava vaan aina pitää jatkaa uudet haasteet näköpiirissä näin sinut leimataan pelimieheksi mutta pohjimmiltaan myyt sielusi ja kaiken miksikä sinä synnyit, luuletko tai uskotko että itsesi täysin menettämällä saat onnellisen elämän rikkaan seksi-elämän avulla ? valitettavasti näin ei ole. Useat ihmiset sukupuoleen katsomatta varmasti haluaisivat elämänkumppanin olevan henkilö joka pitää sinusta juuri sellaisena kuin olet eikä ihmisenä jonka olet päässäsi luonut miellyttämään muita. mutta aina myös kyseisissä pelimies oppaissa / artikkeleissa mainitaan pelimiehet joita itse uskaltaisin rehellisesti kutsua PUA nimikkellä eli ne jotka itseään menettämättä parantelevat olemustaan ja naisten kanssa puhuessaan tavoittelevat kumppania jonka kanssa jakaa tulevaisuutensa seuraavaa yötä pidemmällä suunnitelmalla silti pitämällä oman olemuksensa joten nainen ihastuu ja rakastuu mieheen joka oikeasti on kiinnostunut naisesta ihmisenä ja takuulla tuo paremman suhteen myötä onnellisemman elämän kummallekkin osapuolelle. Tällaista miestä naiset hakevat ja niitä on olemassa tosin erittäin vähän.
Älä elä elämääsi muiden vaan itsesi takia, älä myy sieluasi miellyttääksesi muita vaan parantele sitä miellyttääksesi itseäsi ja sitä myötä muita.
Tämä on lähinnä suunnattu ihmisille jotka haluavat seurustella ja viettää onnellisen elämän perustamalla perheen ja elää sitä perinteisempää unelmaa, pointtina se että älkää muuttako itseänne sieluttomaksi koneeksi, ei se tee ihmisestä onnellista.
Lähinnä miehet jotka luulevat tai tuntevat elämänsä olevan onnellista niin kauan kuin seksiä riittää saavat ajatella mitä haluavat, mutta ei se sinua pidä onnellisena loppuelämääsi.- mikelantselo
Juuri tuollaiset "pelaajat" jotka tuntevat velvollisuudekseen lähestyä jokaista vastaantulevaa naista, eivät ole sisäistäneet pelaamisen todellista ideaa. Se ei ole velvollisuus, eikä sitä tule harrastaa vain sen vuoksi, että osaa. "Pelaaja", joka hakee pelkästään tuloksia ja toimii konemaisesti on feikki, joka tekee pahaa paitsi kaikille naisille myös itselleen.
Pelin todellinen idea on mielestäni kehittää itseään juuri itseänsä varten. Työn hedelmistä pääsevät nauttimaan sitten aikoinaan niin pelaaja kuin myös naiset ja pelaajan perheenjäsenet, kaverit, ystävät jne. jne. - jota pelimies nyt vie
Puhut asiaa! Myydä sielu on tosi hyvä vertaus.
"Lähinnä miehet jotka luulevat tai tuntevat elämänsä olevan onnellista niin kauan kuin seksiä riittää saavat ajatella mitä haluavat, mutta ei se sinua pidä onnellisena loppuelämääsi."
Toikin on totta. Parisuhteessakin saa seksiä, eikä tarvitse pelata vaan olla oma aito itsensä. Onkohan niin, että "uusi" isketty seksi on sitten mielenkiintoisempaa ja siinähän ei tarvitse ajatella kuin itseään ja omaa nautintoaan. Kun sitten tämä pelimiehen isketty nainen sitten haluaa suhteelta jotain enemmän niin pelimies häipyy ja ottaa uuden "panon" tilalle. Ehkä pelimiehelle on kehittynyt hyvä vaisto siinäkin missä vaiheessa nainen täytyy jättää ennen kun tämä nainen haluaa suhteelta muutakin kun hauskaa, opeteltua ja treenattua teeskenneltyä pelimiehen peliä.
Tämä minunkin tuntema pelimies ei ole onnellinen kuin viikonloppuisin, kun on vauhti päällä ja saa naurattaa naisia. Jos hänelle soittaa arki-iltaisin (arkisin selvinpäin emme ole tavanneet kuin muutaman kerran) niin hän on hiljainen, varautunut ja masentunut. Masennus johtuu varmaan siitä, kun ei enää muista mitä kaikkea tuli valehdeltua kenellekin.
- mindfreak
Aihe kiinnostaa ja tunnut olevan asiantuntija.(?) Olisiko sinulla tiedossa Suomalaista nettisivustoa/foorumia, josta saisi lisää tietoa asiasta,(yhteisöä?)..entä olisiko hyviä kirjasuosituksia??? Olet kyllä harvinaisen oikeassa tuossa kirjoituksessasi,siitä millainen todellinen pelimies on!
- Mindfreak
...siis viittasin tässä nyt mikelantseloon ja muihin PUA:n puolestapuhujiin...
- peace & love
En kutsuisi itseäni juurikaan asiantuntijaksi, on aiheeseen kyllä tullut perehdyttyä jonkin verran lukemalla ja kokemalla mutta en ole aivan varma mitä tarkoitat tällä "asiaan liittyvillä" yhteisöillä koska pelimiehen käsikirja (http://www.kasikirja.fi/) esim antaa vinkkiä millä pääsee alkuun mutta jos tarkoitit tätä ns. tarkoituksellista pokaamista ja mitä minä kutsun oikeaksi PUA hommaksi on ero kovin pieni koska molemmat lajityypit ("kunnon PUA" ja itsensä menettäneet) lähtevät samoista asetelmista ja samat jutut pätevät molemmille mutta kyse onkin siitä miten ITSE osaat muokata ja käyttää niitä hyväksesi ja missä rajoissa pidät SINUN oman ahneutesi naisten kanssa ja mikä on SINUN oma määränpääsi naisten kanssa joten suosittelen selailemaan esimerkiksi pelimiehen käsikirjaa ja soveltaa sieltä saatuja tietoja omiin tarpeisiisi sopiviksi, mutta ei pidä unohtaa että ei pidä luulla että sinusta tulee täydellinen PUA kirjoja tai artikkeleita lukemalla vaan kokemusta ja tietoa yhdistelemällä.
Olen kovin laiska lukemaan kirjoja aiheesta mutta itse pidin Neil Straussin "The Game" (Pelimies) kirjasta joka onkin ainoaksi jäänyt opus aiheesta toistaiseksi ja tämänkin kirjan luin ainoastaan kun kuulin kirjoittajan historiasta ja mihin hän lopulta päätyi joka teki minuun vaikutuksen. - mikelantselo
Moro
En väittäisi itseäni asiantuntijaksi, vaikka olenkin lukenut aihetta koskevia teoksia jonkin verran. "Kenttäkokemusta" on kertynyt sitäkin juu, mutta jos minun pitäisi verrata itseäni esimerkiksi Wayne Elise "Juggleriin", en olisi varmaankaan edes alemman tason pelimies.
Kuten tuossa ylemmässä viestissä todettiin, liikkeelle on hyvä lähteä suomalaisesta pelimiehen käsikirjasta. Lue se muutamaan otteeseen ennenkun siirryt seuraaviin teoksiin. Pelimiehen käsikirjassa on hyviä kikkoja ja asenteita, joita kannattaa omaksua. Tosin sekaan mahtuu myös mielestäni liian jyrkkiä ja wannabepelimiesmäisiä käyttäytymismalleja, joten ole tarkkana. Kirja antaa kuitenkin kohtalaisen hyvän perustan.
Pelimiehen käsikirjan lopussa on lista erittäin hyvistä ja lukemisen arvoisista kirjoista, mainitsemisen arvoisia ovat etenkin Wayne Elisen How To Be A Pickup Artist ja David DeAngelon Double Your Dating. Äsken mainitut ovat e-kirjoja mutta kirjastosta tai kirjakaupasta löytää sitten lisää materiaalia esimerkiksi NLPstä jnejne. Lisäksi kannattaa tutustua ennakkoluulottomasti naisille tarkoitettuihin kirjoihin, joissa kerrotaan naisille vinkkejä, miten toimia miesten kanssa. Hyviä esimerkkikirjoja ovat esim. Viivi Avellanin Sinkkunaisen käsikirja, Cosmopolitanin toimittajan Elina Pirisen Kuinka löytää se oikea jnejne. Idea noiden lukemisessa on se, mitä Kekkonenkin aikanaan sanoi : Pidä ystävät lähellä mutta viholliset vielä lähempänä ;)
Suomessa on ainakin yksi suljettu pelimiesfoorumi, jonne tietääkseni pääsee sisään vain kutsusta (pelimies.11.forumer.com). Näen kuitenkin noita foorumeita hyödyllisempänä sen, että itse tutustuu aiheeseen rauhassa ja koittaa mikä toimii ja mikä ei. Näin kehität itsellesi persoonallisen tyylin, etkä saa haittavaikutteita palstoilla keskustellessasi siitä, mitä kaikenmaailman muut PUAt ja pelimiehet tekisivät sinun kengissäsi. Koko pelimiesidea ja sen käytännön toimivuus kumpuaa omista asenteista ja uskomuksista, joita sitten myöhemmin voit jakaa myös muiden kanssa mutta ei mieleellään ennenkun olet aiheeseen itse kunnolla paneutunut. Tietenkin jos sinulla sattuu olemaan kavereita, jotka ovat myös kiinnostuneita aiheesta, kannattaa harjoitella heidän kanssaan ja sillätavoin jakaa kokemuksiaan.
Vielä hyödyllinen vinkki. Seuraa tällaisia keskustelupalstoja tasaisin väliajoin: täällä opit tuntemaan naisten ja miesten välisien käyttäytymismallien tärkeitä eroja ja joskus viestien seassa on aivan täyttä asiaakin sisältäviä helmiä. Ja ei sitten muuta kun kadulle tervehtimään naisia. Käytännön kokemus on nimittäin kaikkein olennaisin ja palkitsevin tapa tutustua pelimiesmaailman kiekuroihin. - Mindfreak
mikelantselo kirjoitti:
Moro
En väittäisi itseäni asiantuntijaksi, vaikka olenkin lukenut aihetta koskevia teoksia jonkin verran. "Kenttäkokemusta" on kertynyt sitäkin juu, mutta jos minun pitäisi verrata itseäni esimerkiksi Wayne Elise "Juggleriin", en olisi varmaankaan edes alemman tason pelimies.
Kuten tuossa ylemmässä viestissä todettiin, liikkeelle on hyvä lähteä suomalaisesta pelimiehen käsikirjasta. Lue se muutamaan otteeseen ennenkun siirryt seuraaviin teoksiin. Pelimiehen käsikirjassa on hyviä kikkoja ja asenteita, joita kannattaa omaksua. Tosin sekaan mahtuu myös mielestäni liian jyrkkiä ja wannabepelimiesmäisiä käyttäytymismalleja, joten ole tarkkana. Kirja antaa kuitenkin kohtalaisen hyvän perustan.
Pelimiehen käsikirjan lopussa on lista erittäin hyvistä ja lukemisen arvoisista kirjoista, mainitsemisen arvoisia ovat etenkin Wayne Elisen How To Be A Pickup Artist ja David DeAngelon Double Your Dating. Äsken mainitut ovat e-kirjoja mutta kirjastosta tai kirjakaupasta löytää sitten lisää materiaalia esimerkiksi NLPstä jnejne. Lisäksi kannattaa tutustua ennakkoluulottomasti naisille tarkoitettuihin kirjoihin, joissa kerrotaan naisille vinkkejä, miten toimia miesten kanssa. Hyviä esimerkkikirjoja ovat esim. Viivi Avellanin Sinkkunaisen käsikirja, Cosmopolitanin toimittajan Elina Pirisen Kuinka löytää se oikea jnejne. Idea noiden lukemisessa on se, mitä Kekkonenkin aikanaan sanoi : Pidä ystävät lähellä mutta viholliset vielä lähempänä ;)
Suomessa on ainakin yksi suljettu pelimiesfoorumi, jonne tietääkseni pääsee sisään vain kutsusta (pelimies.11.forumer.com). Näen kuitenkin noita foorumeita hyödyllisempänä sen, että itse tutustuu aiheeseen rauhassa ja koittaa mikä toimii ja mikä ei. Näin kehität itsellesi persoonallisen tyylin, etkä saa haittavaikutteita palstoilla keskustellessasi siitä, mitä kaikenmaailman muut PUAt ja pelimiehet tekisivät sinun kengissäsi. Koko pelimiesidea ja sen käytännön toimivuus kumpuaa omista asenteista ja uskomuksista, joita sitten myöhemmin voit jakaa myös muiden kanssa mutta ei mieleellään ennenkun olet aiheeseen itse kunnolla paneutunut. Tietenkin jos sinulla sattuu olemaan kavereita, jotka ovat myös kiinnostuneita aiheesta, kannattaa harjoitella heidän kanssaan ja sillätavoin jakaa kokemuksiaan.
Vielä hyödyllinen vinkki. Seuraa tällaisia keskustelupalstoja tasaisin väliajoin: täällä opit tuntemaan naisten ja miesten välisien käyttäytymismallien tärkeitä eroja ja joskus viestien seassa on aivan täyttä asiaakin sisältäviä helmiä. Ja ei sitten muuta kun kadulle tervehtimään naisia. Käytännön kokemus on nimittäin kaikkein olennaisin ja palkitsevin tapa tutustua pelimiesmaailman kiekuroihin....viestistäsi! Olen ostanut Neil Straussin pelimies-kirjan ja luen sitä nyt toista kertaa.(Pakko kyllä sanoa että se on loistava kirja, ainakin alussa.)Nyt ajattelin ostaa sen Mystery Methodin, sillä se tuntuu olevan ainoa markkinoilla oleva muu kunnollinen teos.(onko kokemusta?) Esim. David DeAngelon kirjoja ei tunnu saavan kirjana mistään..
Haluaisin sanoa vielä että olet todella kiinnostava tyyppi jonka kirjoituksia ja mielipiteitä olisi mukava kuulla lisää. Jos kirjoitat jollekkin palstoille vinkkejäsi/kokemuksiasi olisi mukavaa kuulla.
Aion ottaa näistä aiemmista vinkeistäsi "vaarin" ja perehtyä myös muunlaiseen materiaaliin. Olen jo lukenut jonkin verran mm. NLP:stä ja flirttailusta. - mikelantselo
Mindfreak kirjoitti:
...viestistäsi! Olen ostanut Neil Straussin pelimies-kirjan ja luen sitä nyt toista kertaa.(Pakko kyllä sanoa että se on loistava kirja, ainakin alussa.)Nyt ajattelin ostaa sen Mystery Methodin, sillä se tuntuu olevan ainoa markkinoilla oleva muu kunnollinen teos.(onko kokemusta?) Esim. David DeAngelon kirjoja ei tunnu saavan kirjana mistään..
Haluaisin sanoa vielä että olet todella kiinnostava tyyppi jonka kirjoituksia ja mielipiteitä olisi mukava kuulla lisää. Jos kirjoitat jollekkin palstoille vinkkejäsi/kokemuksiasi olisi mukavaa kuulla.
Aion ottaa näistä aiemmista vinkeistäsi "vaarin" ja perehtyä myös muunlaiseen materiaaliin. Olen jo lukenut jonkin verran mm. NLP:stä ja flirttailusta.DeAngeloa ei varmaankaan ihan oikeana kirjana mistään saa, nettikirjat on sitten asia erikseen. Niitä löytyy torrentteina ja ties minä kaikkina muina kun vähän googlaa.
Mystery on jees, itse olen vaikutteita kyseisen "sekopään" kirjoituksista jonkin verran saanut. Itselle kuitenkin DeAngelo ja Elise ovat olleet suurin inspiraation lähde. Pelimiesrintamalla jokaiselle löytyy varmasti oma "idoli", jonka tyylin avulla itsellekin kehittyy oma ja mielenkiintoinen ihmissuhdepersoona.
En minä mitenkään erikoinen heeba ole, enkä kirjoittele säännöllisesti oikeastaan minnekään. Kun tällä palstalla pyörii niin saattaa sillon sun tällön törmätä mun kommentteihin että silmät auki vaan. Onnee myös sulle pelimiesrintamalla, toivon että ihmissuhde-elämästäsi tulee vielä rikkaampaa näihin tutustuttuasi. - peace & love
Mindfreak kirjoitti:
...viestistäsi! Olen ostanut Neil Straussin pelimies-kirjan ja luen sitä nyt toista kertaa.(Pakko kyllä sanoa että se on loistava kirja, ainakin alussa.)Nyt ajattelin ostaa sen Mystery Methodin, sillä se tuntuu olevan ainoa markkinoilla oleva muu kunnollinen teos.(onko kokemusta?) Esim. David DeAngelon kirjoja ei tunnu saavan kirjana mistään..
Aion ottaa näistä aiemmista vinkeistäsi "vaarin" ja perehtyä myös muunlaiseen materiaaliin. Olen jo lukenut jonkin verran mm. NLP:stä ja flirttailusta.Jos nämä keskustelu palstat ihan tosissaan kiinnostaa niin
pistä tänne joku maili, profiili tai
vastaava mihin sinulle saa laitettua privaa.
mulla vois olla pari sivua jotka varmaan kiinnostais kiinnostaa. - Mindfreak
peace & love kirjoitti:
Jos nämä keskustelu palstat ihan tosissaan kiinnostaa niin
pistä tänne joku maili, profiili tai
vastaava mihin sinulle saa laitettua privaa.
mulla vois olla pari sivua jotka varmaan kiinnostais kiinnostaa....pistä tulemaan [email protected], todellaki kiinnostaa...
- nöösi_poika
Puhut asiaa!
"Pelimiehet pärjäävät asenteensa ja sosiaalisten taitojensa vuoksi hyvin kaikilla elämän osa-alueilla, niin töissä, harrastuksissa kuin ihmissuhteissakin." - Walkwithme
"Kun PUA on sitten joskus kokee saavuttaneensa tavoitteensa, tulee viimeinen muodonmuutos (pokemon taso kolme), jossa PUA asettuu aloilleen esimerkiksi avioliittoon tjms. PUA toki jatkaa opittujen taitojen käyttämistä, sillä ne ovat pysyvä osa häntä, mutta hän ei tunne minkäänlaista tarvetta enää minkäänlaiseen kehitykseen ja elää elämänsä onnellisena loppuun asti."
Hei,
ihan sattumalta ja ihan toisen aiheen vuoksi päädyin yllättäen tänne, viis vuotta myöhemmin.
Kiinnostavia kirjoituksia!
Copypastetin tohon ylös ton pätkän aiemmista teksteistä. Oon usein nuorempana miettinyt asiaa, sitä kehitystäni joka tapahtui vain päätöksestäni - ilman päätöstäni se ei koskaan olisi tullut tapahtumaan. Nyt olen avioliitossa ja mulla on rakas, kaunis puoliso ja kaks mahtavaa muksua.
Tuo, mitä esim. Mikelantselo kirjoitti, on äärimmäisen totta. Ero pelimiehen ja taidokkaan PUAn (en edes tiennyt koko käsitteestä) välillä on valtava.
PUA on hieno käsite juuri sen taiteellisuutensa vuoksi. Myönnän olevani samaan aikaan myös Con Artist. Negatiivisten konnotaatioiden valossa sanon kuitenkin, etten ikinä voisi satuttaa ketään elävää olentoa.
Kerron lyhyesti tarinani: joskus teini-ikäisenä tyttöystäväni jätti minut täysin pinnallisesta syystä, heh. Mut se sai mut funtsiin, että mitä helvettiä tässä maailmassa tapahtuu. Ja sillä hetkellä, mä muutuin. Opin rakastamaan itseäni juuri sellaisena kuin olen.
Mä aloin pukeutumaan vaatteisiin jotka ovat juuri vartalolleni sopivia. Aloin kuunnella musiikkia joka teki mun olon hyväksi. Olin urheillut koko pienen nuoruuteni mut nyt aloin tarkentaa lajikiinnostuksiani, karsin turhat pois ja harjoitin itseäni niissä jotka aidosti kiinnosti mua.
Tykkäsin aina elämänmenosta, mutta sillon opettelin rakastamaan elämää. Ja se näkyi mun silmistä.
Ja hiljalleen aloin jutella kouluystävieni kanssa enemmän, rakastin kaikkea mitä he kertoivat, rakastin nähdä mitä he touhusivat koulussa ja vapaa-ajalla ja oikein imin elämää itseeni - teen sitä edelleen - rakastan kuunnella ihmisiä.
Ja sillon.. mun ei enää tarvinnut iskee ketää.
Kolme vuotta myöhemmin elämääni astui nainen josta tuli puolisoni ja lasteni äiti. Rakastan häntä äärimmäisen syvästi ja hän minua. Seksielämämme on mahtavaa, enkä edes liittäisi seksiä PUAan koska PUA, niinku minä sen ymmärrän, on jo niin korkeimman tason playeri että puhutaan jo rakastelusta.
Nyt kun meen stadissa baariin niin ei mee viittä minuuttia kun tytöt on jo ympärillä, mutta pointti on se että juttelen jokasen kans ja KUUNTELEN jokasta, ja useimmiten se miten ne lähestyy iskemismielessä muuttuukin yhtäkkiä hyvin lämpimäksi ihmissuhteeksi jossa puhutaan ja kuunnellaan. Jos seksiä kaipaat niin niissä tunnelmissa se on parasta. Jos seksii et halaja niin sä saat kuulla yhden uskomattoman elämäntarinan.
PUA - pickupartist - se on ihan todellinen juttu mutta TÄYSIN eri asia kuin "pelimies".
(kiitos kaikille kirjottaneille, oli jotenki hienoo lukee noita ajatuksia ja näkemyksiä joista en oo ennen kuullu, ite vaan jotenki mietiskellyt) - jorma7
Ketjun aiheeseen liittyen:
http://pelimieskerho.palstani.com/- olet kultin uhri
Nämä pelimieskerhotapaukset on äärimmäisen huolestuttavia idioottimaisten http://pleieri.blogspot.com/2013/05/pelimiesguru.html oppien manipuloinnin uskovia kulttien uhreja.
- jorma7
olet kultin uhri kirjoitti:
Nämä pelimieskerhotapaukset on äärimmäisen huolestuttavia idioottimaisten http://pleieri.blogspot.com/2013/05/pelimiesguru.html oppien manipuloinnin uskovia kulttien uhreja.
PUA-kritiikki on itselleni äärimmäisen tuttua ja on vaikuttanut omaan ajatteluuni selvästi. En näe itseäni PUAna enkä sovella kentällä kuin ehkä 10 prosenttia pickup-periaatteista. Foorumit taasen ovat varsin harmittomia mielestäni enkä puhuisi kulteista, ainakaan Suomen tasolla. Huomaan, että et ole halukas halukas foorumille liittymään, taitaa olla jonkinlainen kohtalonkysymys :).
- ei kiinnosta
Kyllä pelimies ainakin omassa lähipiirissäni naisten kesken tarkoittaa miestä joka panee kaikkea vastaan tulevaa ja viis veisaa toisten tunteista,tahallaan jopa kusettaa olevansa enemmänkin kiinnostunut mutta seksin jälkeen häippäsee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi812050En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k201874- 321517
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2111431- 291336
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt361319- 261083
- 881060
Aivottomat
Illalla yritin nukkua vuokratalossa. Klo 22.30 - 24.00 välillä 5 autoa ajoi rapun eteen, nuoria kuskaten. Eikö tule mie23847Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä20846