Tämä on ehkä tyhmä kysymys, mutta mitä tekee keräilijä. Elikkä kun mol.fi:ssä löytyy varastotyön alta keräilijän homma, niin mitä sen työnkuvaan kuuluu? Mitä keräilijä tekee ? Varmaan se keräilee jotain, mutta mitä ? Voisiko joku auttaa tyhmää.
Keräilijä
8
11680
Vastaukset
- yhteen tiettyyn paikkaan es...
riippuu toki kyseisen firman alasta!
esim jos jollain ineksillä tai keskolla keräilet tietyyn rullakkoon tilatut tavarat. ymmärsitkö- Wanna-be-collector
En oikein vielä. Kuvailisitko vähän tarkemmin ja mielellään asiallisesti, jooko-jooko?
Missä keräilijäksi opiskellaan? Onko koulutus vaativaa? Onko vuosien IT-alan koulutuksesta hyötyä? Pitääkö osata kieliä?
Onko työkaverit kovia pätemään? Millaista porukkaa keräilijät ovat? Mikä on palkkataso?
- stressinsietokykyä o
Keräilijät ovat pääasiassa ulkomaalaisia. Työ on stressaavaa kun kuulokkeisiin tulee koko ajan litaniaa mitä pitää kerätä ja mistä hyllyvälistä ja monenneltako hyllyltä ja kiire on kova. Et siis voi puhua työpaikalla kenellekään tai kuunnella radiota kun kuulokkeisiin tulee koko ajan työasiaa. Palkka huono. Ei siihen taida tarvia mitään koulutusta kunhan osaa trukkia ajaa että trukkikortti kyllä on oltava. Ja tietysti oltava nopea ja huolellinen ja tavaroita ei saa tietenkään rikkoa.
- LatQ
Kyllä ainakin isoimmissa firmoissa edelleen enemmistönä ovat suomalaiset kerääjät, vaikka ulkomaalaisia toki runsaasti onkin. Vastaavasti äänikeräys on lähinnä isompien varastojen, eli Inex, Kesko, Tuko, hommaa. Tosin Inexillä ja Keskolla on ainakin mahdollisuus kerätä myös vanhanaikaisesti tarroilla, ja itse olen eräässä pienemmässä tukussa kerännyt myös tietokoneohjatusti. Eniten työssä ehkä nakertaakin tuo kuulokkeiden käyttäminen koko päivän, koska ne hiostavat aivan käsittämättömästi ja muutenkin ahdistavat. Lisäksi sen kanssa saa välillä takuta, etenkin jos on yhtään taipumusta aamuköhäisyyteen, niin kuin allekirjoittaneella.
Itse kysymyksiin, keräilijä kerää ihan sitä tuotetta mitä kunkin yrityksen tuotevalikoimaan kuuluu. Keskolla, Inexillä, Tukolla, Finnfrostilla ja Meira Novalla pääosin elintarvikkeita, sähkötukuissa alan tuotteita ja niin edelleen.
Koulutusta alalle ei tarvita niin sitten minkäänlaista, ja se kyllä valitettavasti näkyy porukan asenteessa työtään kohtaan usein. Jotkut toki käyttävät kolme vuotta ammattikoulussa logistiikka-alan tutkintoon, mutta ei se mikään vaatimus ole. Trukkikortteja ynnä muita voi sitten suoritella jos aikoo samaan firmaan jäädä pidemmäksi aikaa. Vastaavasti muusta koulutuksesta ei ole sitten yhtään mitään hyötyä.
Palkka nyt ei ole mitään huippuluokkaa, mutta itse olen kyllä alalla pysynyt sen takia että töihin on helppo päästä ja rahaa pystyy tekemään jos jaksaa tehdä överiä ja kerätä kunnolla. Paras tämän vuoden bruttopalkka oli yli 3000 euroa (mistä kyllä leijonanosa meni verottajalle, kyllä työnteko kannattaa ja niin pois päin).
Porukkaa on hyvin vaihtelevasti, mutta kyllä niiden kanssa yleensä toimeen tulee. Paljon opiskelijoita ja vastaavasti paljon vanhoja patuja jotka ovat olleet alalla jo vuosia tai vuosikymmeniä. - Alista
Keräilijä kerää
- Kuormakameli
Tämän minäkin haluaisin tietää tarkemmin. Keräilijä keräilee siis jotain tavaraa isossa varastossa intohimoisesti ? Vähän kuin hamsteri tai orava?? Entäs sen jälkeen. Kun on keräillyt aikansa , niin mihin keräilijä jemmaa keräämänsä tavarat. Onko joku oma salainen piilo tai kammio, johon keräilijä tavarat sitten vie ja kiikuttaa usemman kerran päivässä?? Jos on ahkera, niin aikamoisen kasan/vuoren on saanut aikaiseksi työvuoronsa aikana. Onko keräilijä siis varastomies/työntekijä??Vai onko kyseessä ihan eri ammatti?? Täytyykö olla ruista ranteessa ja papua hihassa ?? sopisiko nimi kuormakameli paremmin? Oon ihan eksyksissä.
- keräilytalous
Postissa keräilijä kerää postimerkkejä, tulitikkutehtaalla tulitikkuaskin etikettejä ja oluttehtaalla vaikka korkkeja. Onhan näitä.
- Anonyymi
Kuormakameli kirjoitti:
Tämän minäkin haluaisin tietää tarkemmin. Keräilijä keräilee siis jotain tavaraa isossa varastossa intohimoisesti ? Vähän kuin hamsteri tai orava?? Entäs sen jälkeen. Kun on keräillyt aikansa , niin mihin keräilijä jemmaa keräämänsä tavarat. Onko joku oma salainen piilo tai kammio, johon keräilijä tavarat sitten vie ja kiikuttaa usemman kerran päivässä?? Jos on ahkera, niin aikamoisen kasan/vuoren on saanut aikaiseksi työvuoronsa aikana. Onko keräilijä siis varastomies/työntekijä??Vai onko kyseessä ihan eri ammatti?? Täytyykö olla ruista ranteessa ja papua hihassa ?? sopisiko nimi kuormakameli paremmin? Oon ihan eksyksissä.
ai saatana tää oli hyvä :DDD
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan firma haastettiin käräjille
Seiska: Martinan firma haastettiin käräjille, taustalla outo rahasotku.3142349Putin ei suostu tulitaukoon nyt kun Kurskin taistelut ovat kesken
ja venäjä on viimein päässyt niskan päälle, suuren ylivoiman turvin. Ukraina ilmeisesti suorittaakin taktista vetäytymi2512200Miksi haluat satuttaa
Sillä tiedolla ettet välittäisi minusta vaikka se ei ole totta. Silti tiedän että rakastat minua edelleen. Niinkuin sano511367- 871281
Millainen ihminen linda brandt-ahde on
Hän on nyt julkisuudessa varsin eriskummallisen asian tiimoilta441231- 1021226
Veriteko Kajaanissa.
Nuorta naista epäillään puukotuksesta. Väkivaltaisuus lisääntyy, eihän ole kauan kun kyse oli samanlaisesta teosta.211215- 821211
Martina makkarankuori päällä
Voi hyvää päivää minkä asun oli valinnut Emma gaalaan, ei jäänyt kenellekään epäselväksi, minkälaiset rinnat on naikkose1621197Anna vihje jonka vain te tiedätte
Tällä näkyy olevan monia etsijöitä ja kaipaajia. Otetaan ketju jossa voi antaa vihjeen. Kirjoittakaa jotain mitä muut e861111