Jos vaivaa ientulehdus hammasvälien puhdistamisesta huolimatta, kuinka nopeasti kuuluisi päästä hoitoon, onko tästä mitään lakeja potilaiden suojaksi olemassa?
Olen jonossa tarkastukseen, olen ollut jo kesästä lähtien ja aika olis helmikuulle.
Olen ymmärtänyt, että särkytapaukset hoidetaan nopeasti.
Miten nopeasti ientulehdus kuuluu hoitaa?
5
2141
Vastaukset
- ggggggfdgffg
Nopeasti se pitää hoitaa. Hampaat alkavat heilua ja irrota mikäli sitä ei hoideta ajoissa.
- Varmana
IENTULEHDUS EI OLE SÄRKYTAPAUS!!!
Ientulehdus on bakteeri tulehdus joka paranee muutamassa päivässä hyvällä suuhygienialla.
Ientulehduksen merkit: punoitus, kuumotus, turvoitus, kipu ja verenvuoto.
Jos jostain kohtaa suusta vuotaa verta(ienrajasta/hammasvälistä?)-->putsailet sitä kohtaa paremmin/huolellisemmin muutaman päivän
-->paranee sillä!!!
Ientulehdus ei ole parodontiitti!-->kumpikaan näistä ei ole akuutti särkytapaus!
- suuhygienisti
Yksi vaihtoehto on, että varaat suoraan ajan suuhygienistille. Useissa kunnissa suuhygienistille ei tarvitse juurikaan jonottaa. Suuhygienisti poistaa mahdollisen hammaskiven ja ohjaa sinua kotihoidossa. Tarvittaessa hän ohjaa sinut jatkohoitoon hammaslääkärille.
- Riippuu
Riippuu vähän mistä tulehdus johtuu.. itse söin kaksi antibioottikuuria peräkkäin ja tehostin hygienian maksimiin, mutta tulehdus oli ja pysyi. Minulla sen aiheutti viisaudenhammas, jota ei pystynyt kunnolla puhdistamaan. Lääkäri sanoi, että se pitää poistaa äkkiä ja sain ajan seuraavalle viikolle.
Minulla säryt olivat tosi kovat ja ikeneni olivat jo ihan riekaleina joka puolelta, roikkui sellaisia nahan palasia..
Kannattaa mennä yksityiselle, että pääset siitä eroon!
- kestääkestää
Jos olet jonossa tarkastukseen, se todellakin tarkoittaa vain sitä. silloin tehdään hoitosuunnitelma ja varsinaista hoidon aloittamista voi joutua odottelemaan 6 kk-2 v. Siis Helsingissä.
Ientulehdus ei todellakaan ole mitään kiireistä hoitoa, vaikka erittäin ikävä onkin ja vain pahenee ajan myötä. Paljon helpompi olisi hoitaa heti alkuvaiheessa, mutta tällaistahan tämä systeemi teettää. Ei se parane, ennen kuin hammaskivet on poistettu. Sen voi tehdä myös suuhygienisti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491578Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 271112
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊881074- 89986
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee188924Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi98863Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20861- 82821
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70799