Mohikaanin ylöstempaus

ekivaari

on niin alas vaipumassa, että on parempi vastata kokonaan uudella avauksella, jonka kirjoitin ensin koneeni "omat tiedot" osiossa, ettei sitä kesken kirjoituksen pyyhittäisi.

Mielestäni Raamattu ei sano, että ruumiimme muuttuvat, vaan se sanoo, me muutumme. Sillä oli apostolien aikaan kokonaan eri merkitys kuin nykyisin. Nykykristityt ovat alistuneet kirkkoisien lihanmielisen opetuksen edessä ja tunnustavat minäkseen tämän lintujen, nelijalkaisten ja matelijoiden ryhmään Jumalan sanan sijoittaman fyysisen olemuksen, [Ps. 49:13, 20,(21), Room. 1:23, 2.Piet.2:12].

1. Kor. 15:44
"kylvetään sielullinen ruumis, nousee hengellinen ruumis. Jos kerran on sielullinen ruumis, niin on myös hengellinen".

1. Piet. 3:18
"Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta tehtiin eläväksi hengessä",

Kun apostolit puhuivat minästään, he tarkoittivat Hengestä syntynyttä, "salaista sydämen ihmistä." (Esim.1.Kor.15:35-53, 2.Pt.1:13).

Raamatussa kaikkien apostolien yksimielinen ja selvä opetuslinja on, että "vaikka meidän maallinen majamme hajotetaankin maahan, on MEILLÄ iankaikkinen maja taivaissa."

Filipp.3:21 on suomalaiseen Raamattuun käännetty; "joka on muuttava meidän alennustilamme ruumiin kirkkautensa ruumiin kaltaiseksi." Virke "alennustilamme ruumiin" olisi pitänyt kääntää sanalla "nöyrän ruumiimme", sillä Apt. 8:33 sama kreikankielinen sana tapeinosei, on käännetty sanalla "alentumisensa", eli nöyrtymisensä kautta". Koko virke; "Hänen alentumisensa kautta hänen tuomionsa otetaan pois."

Filipp. 3:21 jakeen tulkinta apostolien ajan jälkeen on käännetty ylösalaisin. Kun meillä on ruumis, "joka ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan", (Room.8:7), niin se yritetään "väkivaltaisten toimesta ahtaa ylösnousemukseen sen ruumiin sijaan joka "ilolla yhtyy Jumalan lakiin", [Room.7:22] ja joka "ei voi syntiä tehdä, sillä se on Jumalasta syntynyt." (1.Joh.3:9).

22

447

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • että sekoitat asioita sikin sokin!

Jeesus on kuoloon nukkuneista ensimmäinen/esikonen, joka on herätetty kuolleista, että Hän olisi kaikessa ensimmäinen.

Siispä jokainen joka pääsee vanhurskasten = ensimmäiseen ylösnaousemukseen, hertetään samlla tavalla kuin Jeesuskin herätettiin.
      Jeesus nousi haudasta, sinne ei jäänyt mitään, käärinliinat ainoastaan.

Siispä uskovainen, Jeesuksen tullessa saa samanlaisen ruumiin kuin Jeesuskin, oli sitten Kristuksessa kuollut, tai olossa Hänen tullessaan.
      Siinä ylösnousemuksessa kuolevainen, lihaa ja verta oleva , oli siten jo tomuna haudassa, tai elossa, ruumiimme kirkastetaan, muutetaan Hänen, Jeesuksen kirkastetun ruumiin kaltaiseksi, uskovainen saa uuden, iankaikkisen kuolemattoman ruumiin, mutta ihan aineellisen. Samoin kuin Jeesuksellakin oli.

Hän käski epäilevän Tuomaan panna sormet Hänen haavoihinsa, ei hengellä voi olla käsinkosketeltavia haavoja, Jeesukseklla on, ja kun Tuomas tämän todeksi havaitsi, hän totesi, minun Herrani ja minun Jumalani.

Tee sinä ekivaari samoin, usko jo, että Jeesus on sinunkin Jumalasi ja Herrasi, ja että Hän Jumalan voimalla muuttaa kuolevaiset ruumiimme oman ruumiinsa kaltaiseksi.
      Ole uskovainen, äläkä epäuskovainen.

• Raamattu opettaa, että taivaissa ei ole useita Kristuksia:

"Mutta te olette Kristuksen ruumis ja kukin osaltanne hänen jäseniänsä". [1. Kor. 12:27]

"Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta tehtiin eläväksi hengessä",

"kylvetään sielullinen ruumis, nousee hengellinen ruumis. Jos kerran on sielullinen ruumis, niin on myös hengellinen".

Minä en yritäkään tyrkyttää tätä Jumalalle vihamielistä ja "maan sukukuntiin" kuuluvaa lihallista ruumistani kirkastetun Kristuksen ruumiinjäseneksi.

• ekivaari kirjoitti:

Raamattu opettaa, että taivaissa ei ole useita Kristuksia:

"Mutta te olette Kristuksen ruumis ja kukin osaltanne hänen jäseniänsä". [1. Kor. 12:27]

Minä en yritäkään tyrkyttää tätä Jumalalle vihamielistä ja "maan sukukuntiin" kuuluvaa lihallista ruumistani kirkastetun Kristuksen ruumiinjäseneksi.

""

Ja tämä hengellinen on samankaltainen, taivaallinen, niikuin tämä maallinen joka on lihaa ja verta.

Taivallinen, hengellinen on sama kuin Jeesuksella, jonka Hän sai hertessään kuolleista, hengellinen, jolla on oikea aineellinen, kirkastettu, kuolematon, iankaikkisuus ruumis. Samanlaisen, Jeesuksen kirkastetun ruumiin kaltaisen saamme mekin, jokainen uskoav ensimmäisessä ylösnousemuksessa, Jeesuksen tullessa noutamaan seurakuntansa.

Lue seuraava tarkkaan, ja sitten kysyn, mikä siinä on epäselvää?
        Apostoli Paavali kirjoittaa:

""

Tässä Paavalin selväsanaisessa , HERRAN sanassa, ei voi olla mitään niin vaikeaa käsittää, että täytyy lähteä kobybaste suoritukseen lähes Raamatun läpi?!

Siksi, kerro omin sanoin, mikä siinä on niin vaikeatajuista? Älä lähde kobybaste hommiin, vaan ihan ominsanoin, miksi tuo ei mene kaaleen!

• ekivaari kirjoitti:

Raamattu opettaa, että taivaissa ei ole useita Kristuksia:

omalla tavallasi! Selostan taas tässä millä tavalla minä ymmärrän maallisen ja taivaallisen ruumiin eron:

1. Tessal. 4
        15. "Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.
        16. Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;
        17. sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa."

Jakeessa 15 Paavali sanoi sen olevan Herran sanaa, että hän on jäänyt tänne lihan ruumiiseen Herran tulemukseen asti. Jakeessa 17 Paavali ei sano, että 'meidän majamme temmataan yhdessä Jeesuksen kanssa' vaan Paavali sanoi: "sitten meidät, jotka olemme jääneet tänne, (maallisiin majoihi) temmataan yhdessä..."

Mutta kun Paavali pääsi irti lihallisesta ruumiistaan, jota hän kutsui maalliseksi majakseen eikä minäkseen, se oli Paavalille Herran tulemus, samalla tavalla kuin Jerusalemin kaupungille vuonna 70 oli Jeesuksen sanojen toteutuminen Herran tulemus.

Vertaa Matt.24:1-3 ja saman luvun jakeita 37,38 sekä Luuk.17:28,29 jakeita)! Näkivätkö hukkuvat ihmisen Nooan päivinä muuta Jeesusta kuin Nooan, jonka kautta Herra puhui?

Sinun pitäisi, rakas Mohikaani, vähitellen oppia, että 2.Kor.5:16 "Sentähden me emme tästä lähtien tunne ketään lihan mukaan; jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne".

Joh.8:25 Jeesus sanoi olevansa "Juuri se, mitä minä puhunkin teille". Kun Jeesuksen kautta puhutut Jumalan sanat toteutuvat, merkitsee se minulle Herran tulemusta! Stefanukselle oli Herran tulemus se, kun juutalaiset kivittivät hänet, jolloin Stefanus sanoi: "Herra Jeesus, ota minun henkeni!" [Ap.t.7:59]

Huomaamme, että ei Stefanus sinun tavallasi edes tyrkyttänyt maallista majaansa Jeesukselle, vaan ainoastaan henkeänsä.

Ap. t. 8:2 "Muutamat hurskaat miehet hautasivat Stefanoksen ja pitivät hänelle suuret valittajaiset".

• ruumiin.

""

""

""

Siispä, millainen oli maallinen,Aadam, sellaisia olemme mekin tässä ruumiissamme.

Siispä. sellainen kuin Kristus on, siis hengellinen, ja Hän sai kirkastetun, hengellisen ruumiin, niinpä mekin saamme selliasen, kuin hengellinen on.
      Ensimmäinen oli maasta, toinen, eli Kristus on taivaasta, ja me muutumme sellaiskesi kuin Hän on siis taivaalliseksi, ja Jeesuksella on oikea aineellinen ruumis, joka on taivaallnen. Tuomas sai tuntea, että siinä Jeesuksen ruumiissa tuntui luut, ja Jeesus sanoikin, eihän hengellä voi olla lihaa ja luita.
      Nämä lihat ja luut, vaan eivät enää ole ollenkaan "lihaa ja verta ja luuta" siinä muodossa, joka ei peri Jumalan vatakuntaa.

Ruumis kaikkineen on muuttunut taivaalliseksi, ei enää maasta, vaan taivaasta taivaallinen,Jeesuksen kaltainen, ja sellaikseksi jokainen uudestisyntynyt ensimmäisessä ylösnousemuksessa muutetaan, niikuin muuttaa Herra.

Oli Raamatunkin aikana ihmisiä, jotka kielsivät ylösnousemuksen.

Saddukeukset. Luuk 20:27, Apt 23:8,. Ateenalaiset, 17:32. Eräät alkuajan krstityistä, 1Kor15:12.

• "Kristuksessa kuolleet nousevat ensin, sitten meidät jotka olemme elossa, temmataan yhdessä heidän kanssaan yläilmoihin Herraa vastaan".

Väität tuolla alempana noin että ylöstempaus tapahtuu juuri sinun elinaikanasi.
        Mitenkä perustelet väitteesi?

Väitit lisäksi poistetussa ketjussa tähän tapaan:
        "Minä opetan sitä mitä Paavali on itse minulle opettanut"
        Miten perustelet että Paavali on itse sinua opettanut kun et ole edes elänyt silloin?

• Alussa oli vain yksi ihminen, ja kun Jumala on ennallistanut taas Kristuksessa kaikki kohdalleen, niin tulemme olemaan kaikki yhtä ja loppujen lopuksi

Filippiläiskirje 3
        20 ""

""

""

Siispä, millainen oli maallinen, Aadam, sellaisia mekin olemme täällä näkyväisessä maailmassa, mutta millainen tuli uudesta Aadamista, sellaisia tulemme mekin olemaan Kristuksen kirkastetussa ruumiissa!

""

""

""

Pojasta tuli Isän kuvan kaltainen, kaikkitäyttävä:

Ef. 4:10
        "Hän, joka on astunut alas, on se, joka myös astui ylös, kaikkia taivaita ylemmäksi, täyttääkseen kaikki", joka on samanaikaisesti taivaissa, maan päällä että maan alla:

Ilmestyskirja 5
        3 "Eikä kukaan taivaassa eikä maan päällä eikä maan alla voinut avata kirjaa eikä katsoa siihen.
        4 Ja minä itkin kovin sitä, ettei ketään havaittu arvolliseksi avaamaan kirjaa eikä katsomaan siihen.
        5 Ja yksi vanhimmista sanoi minulle: »Älä itke; katso, jalopeura Juudan sukukunnasta, Daavidin juurivesa, on voittanut, niin että hän voi avata kirjan ja sen seitsemän sinettiä»".

• ekivaari kirjoitti:

Alussa oli vain yksi ihminen, ja kun Jumala on ennallistanut taas Kristuksessa kaikki kohdalleen, niin tulemme olemaan kaikki yhtä ja loppujen lopuksi

Filippiläiskirje 3
        20 ""

""

""

Siispä, millainen oli maallinen, Aadam, sellaisia mekin olemme täällä näkyväisessä maailmassa, mutta millainen tuli uudesta Aadamista, sellaisia tulemme mekin olemaan Kristuksen kirkastetussa ruumiissa!

""

""

""

"Hän, joka on astunut alas, on se, joka myös astui ylös, kaikkia taivaita ylemmäksi, täyttääkseen kaikki", joka on samanaikaisesti taivaissa, maan päällä että maan alla:

Ilmestyskirja 5
        3 "Eikä kukaan taivaassa eikä maan päällä eikä maan alla voinut avata kirjaa eikä katsoa siihen.
        4 Ja minä itkin kovin sitä, ettei ketään havaittu arvolliseksi avaamaan kirjaa eikä katsomaan siihen.
        5 Ja yksi vanhimmista sanoi minulle: »Älä itke; katso, jalopeura Juudan sukukunnasta, Daavidin juurivesa, on voittanut, niin että hän voi avata kirjan ja sen seitsemän sinettiä»".

totuuden ylösotosta Raamatun siataatteihin, mutta ei se siitä muutu. Saathan toki uskoa mitä hauat, uskomuksesi vaan ei ole Raamattuun perustuvaa, lukuisista Raamatun kohtien lainauksistasi huolimatta, nuokin vetä pahasti asiayhtydestä aivan muualle. Mikset voi myöntää ja uskoa Raamatun ilmoitusta, kun sun pitää väkisin vääntää omaa evankeliumiasi!

Ootko muuten lyöttäytynyt kieltäjien seuraan, ssaadaksesi heitä tukea, jotka eivät Raamattua tunne, eikä Jeesusta Kristusta.

Ota oppia Tuomaasta, hän uskoi lopulta. "Minun Herrani ja minun Jumalani"! Ota huomuioon, Jeesus hyväksyi sen, että Tuomas sanoi Häntä Jumalaksi! Tee sinäkin Tuomaan tavalla!

• ekivaari kirjoitti:

Alussa oli vain yksi ihminen, ja kun Jumala on ennallistanut taas Kristuksessa kaikki kohdalleen, niin tulemme olemaan kaikki yhtä ja loppujen lopuksi

Filippiläiskirje 3
        20 ""

""

""

""

""

""

Ilmestyskirja 5

palvoivat Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumalaa ja Isää ainona "Totisena Jumalana":

2. Kor. 1:3
        "Kiitetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, laupeuden Isä ja kaiken lohdutuksen Jumala",

Ef. 1:3
        "Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa",

Ef. 1:17
        "anoen, että meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala, kirkkauden Isä, antaisi teille viisauden ja ilmestyksen Hengen hänen tuntemisessaan"

1. Piet. 1:3
        "Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta",

Kyllä Poikakin on jumala siinä merkityksessä kuin Jeesus sanoi Isältä saamansa nimen ja jumaluutensa osoittavan, että:

Joh. 10:35
        "Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli-ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin- ".

• ekivaari kirjoitti:

palvoivat Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumalaa ja Isää ainona "Totisena Jumalana":

2. Kor. 1:3
        "Kiitetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, laupeuden Isä ja kaiken lohdutuksen Jumala",

Ef. 1:3
        "Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa",

Ef. 1:17
        "anoen, että meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala, kirkkauden Isä, antaisi teille viisauden ja ilmestyksen Hengen hänen tuntemisessaan"

1. Piet. 1:3
        "Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta",

Kyllä Poikakin on jumala siinä merkityksessä kuin Jeesus sanoi Isältä saamansa nimen ja jumaluutensa osoittavan, että:

Joh. 10:35
        "Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli-ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin- ".

ei ole Isääkään. Ja se juuri tarkoittaa sitä, kun Tuomas uskoi ,minun Herrani, ja minun Jumalani, Tuomas älysi, että ilaman Jeesusta ei ole Isää, ja Jeesus on Poikana Isän rinnalla täysin Isän arvon ja kunnian tasavertaisuudessa yksi ja sama. Siksi Tuomas lausi, Kunnioittaen Jumalaa Hänen Pjastaan saman arvoisena, eli Jumalana ja Herrana.
        Miksi sinulla on muuten kiihkeä halu vastustaa Jeesuksen jumaluutta? Miksi haluat alentaa Hänet, lähes ihmisen tasolle, vaikka Hän onkin Ihminen myös, mutta Hän on ennenkaikkea Jumala, ja sellaisena Hän on arvollinen samaan saman kunnian kuin Isäkin. Sinä sensijaan halveksit syntiesi sovittajaa.
        "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti itsensä kanssa maailman synnit!"

Ja sinä halveksit pelastaavaa Jumalaasi, ja vastustat Pyhää Henkeä, kieltämällä ylösnousemuksen samalla tavalla kuin Jeesuskin nousi kuolleista, ja loukkaat Isää kaikella tällä.
        Sinä luulet olevasi mieliksi Jumalalle, kun kiellät Jeesuksen jumaluuden, mutta tosiasiassa halveksit sillä ensikädessä Jumalaa.
        Ei ole sinullakaan mitän muuta mahdollisuutta lähestyä Isää, kuin Pojan kautta, ja vain Hänessä olet otollinen Jumalalle.
        Siksi Jumala ei mielisty Poikansa halveksijoihin.

Olet liian viisas itsessäsi Jumalan sanaan nähden. Sinun pitäisi tulla tyhmäksi, että viisaaksi tulisit, Jumalaan nähden.

• oikeata, on Jumalalle väärää ja mikä Sinulle on väärää, on Jumalalle oikeata, [Luuk.16:15]. Opettele katselemaan näkymättömiä oikeana ja näkyväisiä vääränä, sillä Jumalakin tekee niin:

"Nouse ylös tänne, niin minä näytän sinulle, mitä tämän jälkeen on tapahtuva", [Ilm. 4:1]

• poistitko itse vai ylläpito sen ylösnousemuksesta tekemäsi avauksen? Olisin vielä tarkistanut siihen lähettämääni kirjoitusta.

Jos toiset palstalaiset ovat jo ehtineet vastata, eivät poistot ole suotavia, koska poistaja pyyhkii pois toistenkin vaivannäköjä.

• Ei kun se oli minun tekemä avaus ja joku kai pyysi sen poistamaan.

• poistellut mitään, kun vaan et itse olisi, kun et usko koko ylösnousemukseen, etkä Jeesuksen tuloon omilleen!

• Pe.ku kirjoitti:

Ei kun se oli minun tekemä avaus ja joku kai pyysi sen poistamaan.

että et sietänyt, tai Sana otti kiinni oamtuntosi, ja siksi poistit itse tuon avauksesi.

Ekivaari on toisin huolimaton vastatessaan, hän vastailee milloin kenenkin viestiin, mutta tarkoittaa aivan jotain toista kommentoijaa, saisi olla vappaampi!

• uskovien ylöstempaus, ei mikääm Mohikaanin keksintö. Raamattu opettaa aivan selkeästi tempauksesta, eikä tässä pitäisi olla mitään epäselvää kenellekään Jeesukseen Kristukseen uskovalle. 1 Tess.4:13-18

• tuota avauksen otsikkoa, ekivaarin moiselta palstalaiselta. Mutta ei sitten tunne Raamattua, että voisi uskoa selvää Sanaa.
        Ei mikään osa evankeliumista ole yhtä selväsanaisesti ilmoitettu, kuin juuri tuo ylöstempaus. Paitsi nyt tietenki Jeesuksen suorittama kärsimyksen, Golgatan tie uhrin antajana.

Mutta se on näköjään sittenkin salattua viisautta ja tietoa, jota ei uskomattomille ilmoiteta,ajatukset sekoitetaan, niin etteivät näe totuutta, ja siksi eksyvät.

• että pilkkaat Jeesuksen takaisin tuloa ja ylösottoa, avauksesi sanamuodolla, sanoessasi yöstempausta Mohikaanin teoksi, se on kyllä pilkkaamista, jos et sitä itse ymmärrä ja et voi uskoa Raamattua, niin et sentään ivallisesti puhu pian tapahtuvasta totuudesta. Et varmaan halaua mukaan tuohon vanhurskasten ylösnousemukseen Jeesuksen tullessa?!

• ihan oikeaan osunut, sillä maallisen majamme ylösnousemukseen tempaaminen ei ole Jumalan sanan mukaista. Siitä on todistuksena sekä Jeesuksen että apostolien opetusta:

Matt. 11:11
        "Totisesti minä sanon teille: ei ole VAIMOISTA SYNTYNEITTEN joukosta noussut suurempaa kuin Johannes Kastaja; mutta vähäisin taivasten valtakunnassa on suurempi kuin hän".

2. Kor. 5:1
        "Sillä me tiedämme, että vaikka tämä meidän maallinen majamme hajotetaankin maahan, meillä on asumus Jumalalta, iankaikkinen maja taivaissa, joka ei ole käsin tehty".

1. Kor. 15:50
        "Mutta tämän minä sanon, veljet, ettei liha ja veri voi periä Jumalan valtakuntaa, eikä katoavaisuus peri katoamattomuutta".

Vain siinä olet oikeassa, Mohikaani, että en edes tyrkytä enkä halua tätä maallista majaani mukaani. Se on se Paavalin mainitsema "kuoleman ruumis" ja Paavalin tavoin tunnen olevani "viheliäinen ihminen" niin kauan tässä maallisessa majassani joudun olemaan.

• biisi, jossa

sanottiin: "näin huusi viimeinen tuo mohikaani, Villiä Länttä enää ole ei."

• Mohikaani_27

pusikosta! Kun ei ole mielikuvitusta rekisteröidä omaa tunnusta!

• poikalapsi
        Mohikaani_27 kirjoitti:

pusikosta! Kun ei ole mielikuvitusta rekisteröidä omaa tunnusta!

Sinun asenteesi on loukkaava, vastasipa sinulle puskajussi tai erkisteröity nimimerkki. Olet niin täynnä omaa jumalallisuuttasi, että annat rehellisen, oikean kuvan siitä, millaisia ylimielisiä ja tietoa kieltäviä pelleilijöitä helluntailaiset ovat pahimmillaan.

Ritari - korotit itsesi
        Mohikaani - tiedätkös, mitä se sinusta kertoo...
        Olevainen - paskaa

kaaleppi - rakas puskaminäsi...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      208
      2615
    2. Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä

Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo
      Sonkajärvi
      47
      1805
    3. Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa

On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall
      Sinkut
      146
      1397
    4. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      350
      1326
    5. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      345
      1264
    6. Kääminsä polttanut taksi suomussalmella

Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen
      Suomussalmi
      25
      1176
    7. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      57
      1113
    8. Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa

Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1022
    9. olisit voinut mies edes

Pyytää anteeksi 🙏🫶
      Ikävä
      55
      976
    10. Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."

Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S
      Tanssii tähtien kanssa
      21
      893
    Aihe