Ei ehkä kuulu tälle palstalle, mutten sopivampaakaan löytänyt. Siis, voiko lapsi syntymänsä jälkeen muistaa jonkun yksinkertaisen sävelmän, mitä on soitettu paljon kun lapsi oli oi vielä äidin kohdussa?
Olen itse nyt 20 vuotias ja miettinyt useasti miksi aina vaan pidän siitä yhdestä ja samasta soittorasian melodiasta ja kaiken lisäksi se "rauhoittaa". Äitini kuuli kun laitoin soittorasian soimaan ja tokaisi "voi että, tätä mä sulle aina iltasin soitin ku olit vielä masussa"
Olisiko mahdollista jossain päin pääköppaa muistaa tämä sävel?
Raikasta syksyä kaikille
Soittorasia
d-wa
2
537
Vastaukset
- sävelsirkku
kyllä vauva kuulee kohtuun ja muistaa toki kuulemiaan juttuja. Lapsi tosiaan rauhoittuu jos kuulee musiikkia jota äiti raskausaikana kuunteli rentoutuessaan. Esim äidin lempi tv-ohjelman musa voi rauhoittaa lapsen.
- sansuliini84
Olen muistaakseni lukenut jotain että lapselle pitää jutella ja soittaa jotain musiikkia kun on viälä kohdussa.. Oppii tuntemaan äidin äänen.. Musiikkia en muista mikä vaikutus sillä oli lapseen.. Itsekkin soitin ja puhelin vatsalleni kun odotin esikoista.. Ja aion jatkaa samaa rataa sit joskus ku tulen uusiks paksuks.. =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1713528
Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m851548Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek251269- 1581222
Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit192988- 35971
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut16963Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?57842Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk92794- 62755