Hei, kuinka kauan laminaatit kestävät hampaissa? Onko kyse esim. muutamasta vuodesta? Mitä sitten tapahtuu, jos/kun laminaatti lähtee, onko jäljellä vain rumaksi hiottu hammas ja on ikuisesti laminaattikierteessä? Mihin hintaa olette saaneet laminaatteja pk-seudulla ja missä hammaslääkäreissä?
Laminaattien kestävyys?
4
3876
Vastaukset
- voin sanoa, että
muovilaminaatti kestää ainakin yli kymmenen vuotta, mutta muuttuu vaaleasta kellertäväksi muutamassa kuukaudessa, hinta 100 euroa/hammas.
Cerec-systeemillä laitettuna keraaminen laminaatti 200 euroa/hammas. Jos laboratorio tekee ja hammaslääkäri ottaa muotit suusta keraamisen laminaatin, niin 400 euroa/hammas. Ei ole tietoa keraamisten laminaattien kestävyydestä, mutta eiköhän ne ole aika kestäviä.- harkitseva..
kuinka kellertävä muovilaminaatti voi olla ton muutaman kuukauden laiton jälkeen ja kellastuuko entisestään paljonkin siitä/eroaako paljon oman hampaan väristä sillon?Entä muovilaminaatin kestävyys?
Sitten kysyisin vielä, että miten toi Cerec-systeemi eroaa tosta laboratorion tekemästä keraamisen laminaatin laitosta? - kellertyy
harkitseva.. kirjoitti:
kuinka kellertävä muovilaminaatti voi olla ton muutaman kuukauden laiton jälkeen ja kellastuuko entisestään paljonkin siitä/eroaako paljon oman hampaan väristä sillon?Entä muovilaminaatin kestävyys?
Sitten kysyisin vielä, että miten toi Cerec-systeemi eroaa tosta laboratorion tekemästä keraamisen laminaatin laitosta?jonkin verran, vaikka laitettaessa onkin valkoinen. Itse olen pitänyt tuollaista muovilaminaattia melkein 20 vuotta edessä kakkoshampaassa, eikä se kellertävyys nyt varsinaisesti ole kovin paljoa haitannut, sillä minulla on muutkin hampaat hieman luonnostaan kellertävät. Kestävyys muovissa on hyvä, ei ole kulunut tai haljennut tms. Jos on luonnostaan kovin valkoiset hampaat, niin ehkä ei sitten kannata laittaa yskittäisiä muovilaminaatteja. Jotkut vanhemmat ihmiset tosin ovat laittaneet muovilaminaatit jopa kaikkiin hampaisiinsa. Muovilaminaatti on vaan aika helppo laittaa eli hampaan pintaa hieman hiotaan ja sitten levitetään seos, joka kovetetaan ja aikaa meni ehkä kolme minuuttia per hammas.
Cerec-systeemillä hammaslääkäri ottaa laitteella kuvan hampaastasi, ja suunnittelee tietokoneella sopivanmallisen laminaatin, jonka kone jyrsii ja siinä samalla istumalla saat sen laminaatin hampaaseesi. Aikaa menee yhteen hampaaseen vajaa tunti, laittavat max kaksi kerrallaan yhdellä käyntikerralla. Cerec-hammaslääkäreistä saat tietoa netistä Oriolan/Hammasväline Oy sivuilta tai hakusanalla Cerec.
- hhoitaja
Minulle laitettiin toista kymmentä vuotta sitten keraamiset laminaatit etuhampaisiin eikä väri ole muuttunut mihinkään ja hyvin on kestäneet. En ole edes suuremmin varonut puremista toki sen verran mitä pitää omillakin hampailla varoa. Ei niilläkään saa rouskuttaa mitä hyvänsä ja availla pullonkorkkeja. Hintaa en muista sillä sain työsuhde etuna.
Jos joku noista lähtee niin sitten teetän uuden tilalle.Ilmanhan ei enää voi olla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1135243
- 675044
- 904104
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753600Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603188- 432781
- 152297
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️521914- 391774
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.371628