Kertokaa hinnoista

oikominen (linguaali)

Te, keillä on linguaaliraudat, eli raudat hampaiden takana, niin paljonko ne ovat teille kustantaneet? Paljon maksaa käynti/kk?

19

3518

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wkdjksj

nostan tämän vanhan keskustelun, kertokaa hintoja!

minulle arvioitiin 3000e/leuka, kattaako tämä sitten kaikki käyntikulut, vai pelkät raudat? en tullut kysyneeksi

• Konbu

Tietääkö kukaan tekeekö näitä rautoja tampereella kukaan?

• linguaali

Minulla hinnat yksityisellä seuraavat:

Ensimmäinen käynti 111,00. Hampaiston jäljennökset ja kipsimalli 50,00, Röntgen 43,84, oikomiskojeen asennus 309,40. Hampaiden taakse asennettavat laitteet hammaslääkärin arvio 1100,00-1200,00 (lasku ei ole vielä tullut kojeiden valmistajalta, edellisellä asiakkaalla oli maksanut 1140,00). Lisäksi tulee käynnit kerran kuukaudessa arviolta vuoden ajan n. 100,00 euroa/kk. (Jos kiinnike irtoaa, niin siitä tulee lisäkäynti. Ja jos kiinnike katoaa, niin uusi kiinnike luonnollisesti maksaa.)

• jhgjgjhg

Moi! sulla tuntuu olevan halvemmat hinnat mitä mulla, missä kaupungissa käyt? Näitähän ei tehdä kuin muutamissa paikoissa...

• linguaali
    • jhjdhf

Mulle on tulossa samanlaiset kojeet, mutta tosissaan kalliimmat hinnat tuntuu mulla olevan.. Kojeista maksoin nyt 1800 euroa alustavasti, hinta saattaa siitä vielä nousta, lopullista laskua ei ollut tullut vielä.

Onko sulla sitten miten paha lähtötilanne? Mulla on ihan karsee, ahtauden vuoksi tässä joutuu hampaitakin vielä poistamaan useita, että mahtuu oikenemaan..

Mulle tämä minun hammaslääkärini arvioi että käynti maksaisi kuukaudessa n. 200e? sitä ihmettelen.. Joko sinulla on siis kojeet suussa, jos on, oletko tykännyt?

• linguaali

Mulla on myös ihan liian ahdasta. Multa on aikoinaan poistettu ahtauden takia ylhäältä se ns. välihammas. Sillä puolella ei näy edes mitään aukkoa enää. Koje asennettiin kolme viikkoa sitten ja sen jälkeen poistettiin toiselta puolelta se välihammas. Tällä hetkellä yhdessä hampaassa ei ole vielä brakettia, kun se ei mahdu sinne, ennen kuin saadaan hampaita siirrettyä.

Minä kuulen kojeiden lopullisen hinnan luultavasti ensi viikolla, kun menen hammaslääkäriin. En usko, että minulla voi olla noin kalliit, koska kuukautta aiemmin tulleet olivat maksaneet vähän yli 1100 ja hammaslääkäri sanoi sen minulle hinta-arvioksi.

Alku näiden kanssa oli pelkkää tuskaa. Viimeisen braketin takaa tuleva lanka rikkoi kielen. Sitten tajusin, että minun kannattaa laittaa myös yöksi sinne vahaa. (Hammaslääkäriltä sain mukaan ilmeisesti silikonia, apteekista löysin vain ordotonttista vahaa.) Nyt ei ole enää kieli kipeä. Ilmeisesti kieli on tottunut, niin kuin luvattiinkin. Nämä ovat hirvittän hyvät kun näitä ei todellakaan näe. Ensimmäisinä iltoina tosin otti päähän niin paljon, että olisin halunnut ne pois. Puhuminen oli ja on edelleen ajoittain vaikeaa. R ja S ovat vaikeimmat. Mulla tulee jo R useimmiten oiken, mutta S tuntuu sössötykseltä. Onneksi sekin tulee nykyisin jo välillä oikein. Ensimmäiset päivät söin keittoja. Kipuja ei ole ollut ollenkaan, mutta pureminen ei ole helppoa, kun poskihampaat ei mene ihan yhteen. Kovaa leipää ja kova kuorista leipää en pysty syömään, mutta pizzaakin olen jo syönyt (pakastepizza ei onnistu, pizzerian pizzapohja onnistuu). Ensimmäisinä päivinä siis sinun kannattaa varata kotiin ruokaa, jota ei tarvitse pureskella. Minä söin ensimmäisinä päivinä eväänä jugurtteja, maitoa ja piimää. Kotona tein makkarakeiton (HK:n sinisestä, koska sen saa muusattua ihan hienoksi). Ja hyvin meni ensimmäiset päivät. Sitten vaan alkaa syömisen kokeilu.

Onnea sinulle. Olisi kiva kuulla, miten sinulla menee kojeiden kanssa.

• Koooo

Tekeeköhän joku noita rautoja hämeenlinna-tampere välillä?
        Olisi tosi kiva jos joku tietää!

• jhjdhf

Tosi kiva on kyllä kuulla, että jollakin muullakin on tämä sama prosessi menossa, netistä löytyy todella vähän tietoa.. Minulta poistettiin nyt kaksi hammasta alhaalta ja kojeet laitetaan ensiksi alahampaisiin ensi viikon tiistaina.

Vähän jo jännittää, että miten tuon puhumisen kanssa oikein onnistuu, otin seuraavan päivänkin töistä vapaaksi että saa sen ensimmäisen päivän rauhassa totutella. Olen netistä lukenut, että ensimmäiset päivät ovat todella raskaita.. Kuukauden päästä ois sitten sama homma ylähampaisiin.

Oletko nyt kolmen viikon aikana huomannut mitään muutosta/liikettä hampaissa? Jännittää että miten nopeasti tuloksia alkaa huomaamaan. Varsinkin kun tässä nyt joutuu näitä muutamia hampaita poistelemaan, ei ole kivaa kun on isot tyhjät kolot. Miten pitkä hoitoaika sinulle on arvioitu?

Olenkin saanut jo hieman esimakua tuosta hampaiden kipuilusta ja syömisen vaikeudesta.. Hampaan poiston jälkeen vasemman puolen poskihampaat ovat menneet kipeiksi, sattuu kun jotain vähänkin kovaa puree...

Kallista lystiähän tämä on, mutta on se mielestäni sen arvoista, kun kojeet eivät näy ulospäin. Harmillisesti minun tilanteessani ei pysty vielä arvioimaan, että jääkö purenta loppujenlopuksi auki, jonka jälkeen joutuisin vielä leikkaukseen (tätähän lystiä ei ole arvioitu oikomisen hintaan...) ellei purennan korjaaminen onnistu kumivedoin...

• linguaali

Toivottavasti allaoleva linkki toimii

http://www.incognito.net/index.php?id=suche&L=1#

klikkaa Doctor Locator -> Country Finland -> start search

Minun hammaslääkärini on yksi listaan tulevista, vaikkei siinä näykään sitä kuntaa, jossa käyn. Hänellä vastaanotto varsinaisesti muualla ja kerran viikossa Nummelassa. Kannattaa siis kysellä, näiltä hammaslääkäreiltä, onko heillä vastaanottoa muilla paikkakunnilla.

• Anonyymi

Tämä keskusteluketju on todella vanha, mutta jos täällä joku on vielä kuulolla niin huutelen!

Kyseinen linkki ei valitettavasti toimi. En löytänyt myöskään googlaamalla, kuka tekee näitä hoitoja Nummelassa. Pystytkö kertomaan hammaslääkärisi nimen tai tämän yksityisen hoitolaitoksen nimen, jotta voisin tiedustella tekeekö näitä enää kukaan täällä?

Olisi myös mielenkiintoista kuulla, olitko tyytyväinen oikaisuun? Oikaisitko ylä- ja alarivistön? Ja paljonko suunnilleen tuli hintaa koko prosessille? :)

• Linguaali

Minulla puhumista vaikeuttaa se, että kaksi keskimmäistä etuhammastani ovat erittäin voimakkaasti sisäänpäin kääntyneet (kasvoivat aikoinaan maitohampaiden taakse). Hammaslääkärini sanoi, että nyt kun niiden taakse vielä tuli koje, niin kielelle jää vielä vähemmän tilaa. Minun käskettiin harjoitella kovasti puhumista heti, lukea ääneen ja laulaa.Harjoitus ratkaisee. Jos esim. katsoin yksin telkkaria, niin saatoin lukea ääneen tekstitystä. Youtubessa on paljon linguaalikojeiden käyttäjien videoita. Olen myös lukenut paljon Pohjois-Amerikkalaisia keskustelupalstoja. Sieltä löytyy myös jonkun verran kuvia oikomishoitojen etenemisistä.

Minä en vielä huomaa, että hampaissani olisi tapahtunut mitään muutosta. Olisi pitänyt tehdä niin kuin noilla edellä mainitsemillani keskustelupalstoilla neuvoivat. Ottaa kuvia hampaista kuukauden välein, niin muutoksen huomaa silloin. Ennen kuin tein päätökseni oikomishoidon aloittamisesta, hammaslääkärini näytti minulle koneelta kuvan, jossa oli vastaavanlainen ongelma hampaissa kuin minulla. Sillä naisella oli puolen vuoden päästä hampaat jo niin nätisti, että minä olisin sellaiseen tulokseenkin ihan tyytyväinen. Siinä vaiheessa hoito oli vielä tuolla naisella kesken. Minulle arvioitiin hoitoajaksi 12 kk. (Muistaakseni aluksi sanottiin pari kuukautta vähemmän.)

Minun oikomiskojeeni tehtiin Saksassa. Saksaan lähetettiin jäljennökset hampaistani. He tekivät siellä tarkan mallin hampaistani ja sen mukaan tehtiin oikomiskoje. He tekivät myös siellä mallin lopputuloksesta joka hoidolla saavutetaan. Minulle näytettiin molemmat mallit ja kyllä se lopputulos kannattaa pitää mielessä tämän oikomishoidon aikana.

Minulle muuten asennettiin koje ensin ja seuraavalla viikolla poistettiin yksi hammas. Olisin halunnut sen toisin päin, mutta hammaslääkäri sanoi, että hampaiden asento voi muuttua poistamisen jälkeen ja siksi asennetaan ensin koje.

• fhghfk

Tässä nyt on muutama päivä oltu näiden alarautojen kanssa, ja ai hemmetti tätä kipua näissä hampaissa! Ihan hulluna pitää särkylääkettä syödä, mitään ruokaa ei oikein kyllä pysty puremaan.. Eilen koski ihan älyttömänä etuhampaisiin, tänään taas sitten poskihampaisiin. Puhumisen kanssa ei oo mitään ongelmaa ollut, ehkä sitten kun tulee yläraudatkin?

Mulla on niin ahtaassa etuhampaat tuossa alhaalla edessä, että tuo rautakasa tuossa kielen kärjen kohdalla ei tunnu kyllä ollenkaan mukavalle, pakko käyttää tuota vahaa ja paljon. Myöskin viisaudenhampaiden sivuilta (minne raudat ei edes ylety) on ien hieman "kuoriutunut" verille, tuntuu todella inhottavalta...

Tuntuukohan yläpuolen raudat yhtä isoilta kuin nää ala.. minnekkähän mun kieli enää mahtuu sitten, kun nekin saan :D

On kyllä ollu tuskaa tää muutama päivä, mutta jospa se siitä pikkuhiljaa..

• Pois vaan

Kannattaa ja olisi kannattanut otattaa viisaudenhampaat pois ovat täysin turhia.

• kskwiwhd

Terveyskeskuksessa 6 kk jonot poistoon (1 hammas kerrallaan) ja yksityisellä hinnat vaan jotain 200% kalliimmat, niin en nyt vuotta jaksanut odotella.... Muuten ehkä joo.

• Linguaali

Olenkin lukenut, että monelle käy niin ettei pysty ruokaa puremaan, kun hampaat on niin arat. Mulla on nyt ollut nämä raudat viisi viikkoa. Selvää muutosta on tapahtunut. Kiristyksen jälkeen oli muutama päivä siten, etten pystynyt puraisemaan etuhampailla. Varsinaisia kipuja ei ole ollut missään vaiheessa (vaikka minulla on matala kipukynnys). Ainoa mikä riipii, niin vieläkään ei minulta aina tule puhuessa r-kirjain oikein. Onneksi sentään näyttää tulevan tulosta :)

• Janppaa

Onko kellään kokemuksia invisalign oikomishoidosta?

• linguaaliako

oletko hoidossa

• Anonyymi

Minulla on olleet nyt 2kk. Koko hoidon kustannukseksi hammaslääkäri arvioi n. 9000 euroa. Joudun pitämään rautoja 1.5-2 vuotta. Isoimmat kuluerät tulevat hoidon alkuun. Raudat ja niiden asennus maksoivat 3600e, joka siis tuli maksaa kerralla. Tämän jälkeen olen käynyt ja tulen käymään kiristämässä rautoja n. joka 5-6 viikko. Jokainen kiristyskerta maksaa n. 250-300e.

Itselläni s-kirjaimen sanominen on tuottanut ihan hirveitä tuskia. Vasta nyt viimeisen kahden viikon aikana s on alkanut tulemaan välillä oikein. Ensimmäisen reilun kuukauden puheeni oli aivan hirveää sössötystä. Toivon tosiaan, että puheeni korjaantuisi takaisin normaaliksi mahdollisimman pian. Tulee muussa tapauksessa olemaan pitkät kaksi vuotta, jos joudun pitämään puhevikaa niin kauan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      74
      5578
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      35
      3111
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      40
      2694
    4. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      2062
    5. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      27
      2055
    6. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      29
      1869
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      99
      1839
    8. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      174
      1772
    9. Mietin tässä T....

Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      24
      1478
    10. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      17
      1248
    Aihe