Kuukausi ilman TV:ta

1943

on minulla sujunut ihan hyvin. Torstaisin käyn ystäväni luona katsomassa yhden sarjan. Se riittää minulle.

31

1297

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KristaTee

voihan sitä noinkin tehdä. Minusta on kyllä mukavampi istua omassa kodissa telkkaria katsomassa. Ei tarvitse iltamyöhällä pimeässä taapertaa kotiinsa.

• 1943

ystäväni kanssa hänen lämpöiseen pesäänsä ja lähden aikaisintaan aamulla.

• otsikointi!
        1943 kirjoitti:

ystäväni kanssa hänen lämpöiseen pesäänsä ja lähden aikaisintaan aamulla.

Olemme tulleet 32-vuotta toimeen ilman kesämökkiä.
        Oman mökkimme möimme silloin ja hyvin olemme kesämme viihtyneet.

Mepä käytämmekin halutessamme tuttaviemme mökkejä!
        Voimme vaihdella paikkaa ja vesistöäkin.
        Eikös ollakin kovia naamoja?

• 1943
        otsikointi! kirjoitti:

Olemme tulleet 32-vuotta toimeen ilman kesämökkiä.
        Oman mökkimme möimme silloin ja hyvin olemme kesämme viihtyneet.

Mepä käytämmekin halutessamme tuttaviemme mökkejä!
        Voimme vaihdella paikkaa ja vesistöäkin.
        Eikös ollakin kovia naamoja?

kesämökin ulkopuoliselle, koska itse emme tällä hetkellä tarvitse. Vuokralaiset nauttivat mökkeilystä ja mökki pysyy kunnossa. En käytä tuttavieni mökkejä, vuokramökkejä on eri puolilla Suomea.

• sarja

sen voipi katsella netisssä, Ylen Areenalta vaikka perjantaina,vaikka siellä lämpimässä pesässä.Empä kaipaa minäkään TV :tä. netistä voi uutisia ja kotikatua katsella vaikka 10 kertaa perätysten.Uusintoihin kun on tottunut!

• 1943

viitsi katsella. Ellen ole jonkun luona, niin saa olla katsomatta. Taidan pikkuhiljaa siirtyä nuoruuden intohimon- romaanien lukemisen- pariin. Vielä en ole uskaltanut, kun se vie mukanaan.

• epäxxxx

miksi ilman telkkaria, ovatko rahat loppu.

Ainoa telkkumme on katonrajassa ja sängystä katsellaan, päivälepojen aikaan ja illalla viimeisenä.
      Eihän sieltä koskaan tule mitään järkevää kun avaa,
      meillä katsellaankin lähes kaikki nauhoitettuna.

Olen usein sanonut, nyt ekan kerran julkisuudessa,
      tv ruudussa pitäisi näkyä aina ohjelman hinta,
      olisi hyvin mielenkiintoista nähdä todella ohjelmien hinnat.

• 1943

minulle melko kallis, kun yleensäkin olen katsonut vähän. Sen sijaan luen paljon sanomalehtiä, niitä voi käydä lukemassa myös kirjastossa. Näin eläkeläisenä on aikaa. Monet ystävistäni ja tuttavistani katsovat paljon televisiota. He ovat toivottaneet minut tervetulleeksi katsomaan ohjelmia. Katsomme yhdessä ja sitten suljemme ja vietämme aikaa muuten. Tulee sopiva iltakävelykin samalla. Ehkä joskus tilanne on sellainen, että olen sidottu yhteen paikkaan, silloin harkitsen uudelleen. Nyt en jaksanut ajatella noita uusia teknisiä ratkaisuja.

• tapani -

Meikäläinen joutuu pitämään vielä lupaa helmikuun loppuun, siihen saakka, kunnes analogiset lähetykset päättyvät. Silloin sanotaan lupa irti.

IHmetellä täytyy niitä, jotka tuota kuvalaatikkoa jaksavat katsella päivästä toiseen.

Köyhää on elämä, jos toimeton television katselu on keskeinen vapaa-ajan täyte.

• Folk**

Kuuleppas tapani,tämä toosa nurkassa on hyvin monelle ihmiselle ainoa linkki seinien ulkopuolelle.
        Liikunta kyvyttömiä ja vanhuksia on paljon,eikä heillä saata olla montaakaan ystävää jotka käyvät katsomassa.
        Eri mieltä olen tuosta vertauksesta köyhää elämää.
        Monet sukat ja lapaset on minultakin valmistunut telkkarin ääressä,asia ohjelmia katsoessa.
        Monelle se on kun kaveri,ei ole niin yksinäistä,kun on telkkari päällä.
        Ja sitten,siinä on nappula josta voi tarpeen tullen sammuttaa.

• irtisanoja

milloin vaan.Rahat, jos etukäteen maksettu, lähettävät tilille. Vai onko kyse jostakin kaapeli systeemeistä, niistä en ymmärrä?

• KristaTee
        Folk** kirjoitti:

Kuuleppas tapani,tämä toosa nurkassa on hyvin monelle ihmiselle ainoa linkki seinien ulkopuolelle.
        Liikunta kyvyttömiä ja vanhuksia on paljon,eikä heillä saata olla montaakaan ystävää jotka käyvät katsomassa.
        Monet sukat ja lapaset on minultakin valmistunut telkkarin ääressä,asia ohjelmia katsoessa.

Ja tuleehan TV:stä paljon hyvääkin ohjelmaa, dokumenttejä mm. Eihän se merkitse oman elämän puuttumista, jos telkkaria katselee. Höysteenä telkkari siinä toimii. Jokaisen oma valintahan on, omistaako TV:n vai eikö omista.

• mielenkiintoa

Minä tunnustan. Kotona on 42" plasma ja tallentava boxi kaapeliverkossa.

TV on lehtien ohella tärkein yhteys maailmaan.
        Radio on myös hyvä. Antaa enemmän työtä aivoille kuin TV.
        Mielestäni netti ei korvaa näitä.

Jos maailman tapahtumat kotona ja muualla eivät kiinnosta niin silloinhan voi hyvin eristäytyä.

Olemme vuodessa matkoilla muutaman kuukauden ja silloinkin katson päivittäin uutiset ja tilanteen tullen myös minua kiinnostavia urheilulähetyksiä ja viihdeohjelmia.
        Sään katson netistä. Saa paikkakuntakohtaiset tiedot.

• Miksi niin köyhää
        Tietoa sitä tulee televisiostakin ja varmasti rikastuttavaakin
        Sanoisimpa,että köyhtyy se joka ei sitä hyödynnä.
        Eihän siitä tarvitse kaikkea hakea, valinnanvaraa on.
        Tämän päivän tiedontarjonta on niin runsasta, ettei meidän paljon purnata kannata. Valitaan vaan omat ja annetaan turhuuden kulkea niille joita se miellyttää.

• kuuntelija jalo
        Folk** kirjoitti:

kun kutoo lapasia olisi parempi kuunnella radiota. Sieltä tulee ainakin yhtä paljon asiaohjelmia kuin telkkarista. Radion kuunteleminen mahdollistaa monta muutakin puuhaa, voi samalla nikkaroida, maalailla, käydä lenkillä, pyöräillä jne. Tietenkin joissakin tilanteissa pitää olla korvakuulokkeet ja taskuun mahtuva radio. Niitähän on.

• tv:n katsojia ikäänkuin syyllistetään katsomisesta. Sehän on jokaisen oma asia maksaako luvan ja katsoo tai jos sanoo luvan irti, niin miksi täytyy mainostaa, että nyt ollaan ilman ja tehdään sitä ja tehdään tätä.

Minä ainakin myönnän katsovani tv:tä ja kun en paljon missään käy enkä laita rahaa "turhuuteen",
      niin en tunne itseäni miksikään toisen luokan kansalaiseksi, vaikka tv:n edessä viihdyn.

Ja onhan niissä säätimissä nappulat mistä sen saa kiinni kun ei katso.

• 1943

syyllistä, sehän on jokaisen oma asia, josta mielestäni voi vaihtaa mielipiteitä. Itse olen palannut 1950-luvulle, jolloin mentiin naapuriin tai yökylään varakkaampien luokkatovereiden luo, jos haluttiin katsoa jokin ohjelma. Täten sosiaalinen kanssakäyminen oli melko vilkasta. Edellytti tietenkin, että oli väleissä kanssaihmisten kanssa. Mulla on monta ystävää, jotka katsovat aamusta iltaan ohjelmia.

• KristaTee

Maaseudulla on usein yksinäistä ja aina ei jaksa olla "hyödyllinen". Mitä vikaa on TV:n katselemisessa, jos siitä kerran nauttii? Varmaan naapureiden kulmakarvat kohoaisivat, jos iltaisin siirtyisin kutimineni heidän telkkarinsa ääreen.

• paheellinen

TV:n katsominen tässä iässä ei lienee trendikästä ja sopivaa. Dokumentteja juuri ja juuri suvaitaan, auta armias jos tunnustat katsovasi sarjoja.
        Minulla ainakin jäi työelämässä ollessa telkkari katsomatta. Kolmen lapsen, miehen ja yhden telkkarin taloudessa tuli aina jonkun muun ohjelmaa. Viikonloput meni urheilua katsoessa, toisessa nurkassa huusi radio toisessa telkkari samaa matsia. Yleensä pakeni lenkille koiran kanssa sen kakofoniana keskeltä.
        Myöhemmässä elämänvaiheessa työaikani olivat sellaiset, että en juurikaan telkkaria ehtinyt katsella. Nyt olen yksin ja itsellinen, katselen telkkua mielin määri, mikä ei kuitenkaan tarkoita koko ajan. Katselen jopa , huh kauhistus, sarjoja ja elokuvia.

• KristaTee
        paheellinen kirjoitti:

TV:n katsominen tässä iässä ei lienee trendikästä ja sopivaa. Dokumentteja juuri ja juuri suvaitaan, auta armias jos tunnustat katsovasi sarjoja.
        Minulla ainakin jäi työelämässä ollessa telkkari katsomatta. Kolmen lapsen, miehen ja yhden telkkarin taloudessa tuli aina jonkun muun ohjelmaa. Viikonloput meni urheilua katsoessa, toisessa nurkassa huusi radio toisessa telkkari samaa matsia. Yleensä pakeni lenkille koiran kanssa sen kakofoniana keskeltä.
        Myöhemmässä elämänvaiheessa työaikani olivat sellaiset, että en juurikaan telkkaria ehtinyt katsella. Nyt olen yksin ja itsellinen, katselen telkkua mielin määri, mikä ei kuitenkaan tarkoita koko ajan. Katselen jopa , huh kauhistus, sarjoja ja elokuvia.

Tunnustan katsovani sarjoja, mieluusti poliisisellaisia. Jotkut Tosi-TV-jutut ovat hauskoja. Luonto- ja muut dokumentit, matkailu, ruoka ja sen sellainen menettelee myös. Urheilu on mukavaa ja siihen lasken myös formulat. Satunnaisesti katson jonkun filmin, mutta niissä olen hyvin valikoiva.

Kaiken tämän lisäksi minulla on vielä harrastuksia ja huushollikin tulee hoidettua vallan kelvollisesti.

• menee

Olin puhunut vuosia siitä, että TV vie liikaa aikaa ja pitäisi lopettaa. No siippa ei halunnut luopua ja osti vielä uuden television. Niin kauan kuin on ollut mahdollisuus katsoa digi-lähetyksiä, meillä on ollut digi-boxi. No siippa on muuttanut katsomaan taivaskanavia ja töllötin jäi paikoilleen. Kas kummaa kun digi-aika alkoi niin digi-boxi sippasi. Hyvä niin, en ainakaan toistaiseksi aio hankkia uutta ja olen löytänyt radiosta kanvan, jolla voi kuunnella muutamia TV:n keskusteluohjelmia. Samalla kanavalla tulee jatkuvasti asiaohjelmia ja kuunnellessa voi keskittyä muihin harrastuksiin, ei tarvitse istua nököttää sohvalla.

• Katson kyllä sen verran TVeetä, että digiboxi on hankittu ja lupamaksu aina maksetaan, vaikka kalliiltahan se aina maksaessa tuntuu. En kyllä viitsisi sinnitellä ilman TVeetä, sen verran tärkeä se minulle on. Radiota en paljoakaan nykyisin kuuntele, ja kun TV on kiinni, nautin hiljaisuudesta. Nuorena oli aina musiikkia soimassa, niin muuttuu maailma.

• enkä lopeta

... tai vähennä yhtään. Pysyy asioista ajantasalla, näkee elokuvia ilman, että tarvitsee mennä sotkuisiin elokuvateattereihin.

• minulla oli kimppakämpässä kimppa-TV vuonna 1967. Sen jälkeen ei ole ollut eikä ole tullut mieleenkään hankkia. Aina sitä mielenkiintoisempaakin touhua löytyy kuin tylsä tuijotus.

• vähän sama asia
        sitroen kirjoitti:

minulla oli kimppakämpässä kimppa-TV vuonna 1967. Sen jälkeen ei ole ollut eikä ole tullut mieleenkään hankkia. Aina sitä mielenkiintoisempaakin touhua löytyy kuin tylsä tuijotus.

jos katsoo televisiota tai notkuu keskustelupalstoilla - taitaisi lopulta tv olla parempi vaihtoehto.

• garotadeipanema

...ja hyvin menee. Minä, television suurkuluttaja, en ikinä arvannut että kykenen tähän. Nyt on aikaa kaikkeen muuhun - ei tartte katsoa mihin aikaan tulee tv:stä sitä ja sitä .. uutisia näkee Areenasta ja Hesarista ja kuulee radiosta, mistä muuten tulee ihan asiallista ohjelmaa - en aikaisemmin tiennytkään kun aina oli tv auki. Tämä televisiottomuus piti olla vain 1-2 vkon kokeilu mutta saas nähdä, hankinko koko taikaboxia myöhemminkään!

• 1943

ihan suunnitelmien mukaan. Jostakin pitää tosiaan karsia, kun puhelinlaskut ja tämä nettikin maksaa. Sanomalehdistä en toistaiseksi luovu. Ystävä on mielissään, kun saa minusta säännöllisesti seuraa.

• Ilman muuta katsomme, kotona ollessa, uutisten lisäksi vakio-ohjelmat.

Palatessamme reisusta on mukavaa selata boxiin taltioituja ohjelmia.
      Huomattava osa täytyy tietenkin siivota pois.

Loma-asunnollamme katsomme tietenkin Espanjan uutiset 1:ltä ja 5:lta.
      Lisäksi BBC ja DW satunnaisesti.

"Oikeilla" matkoilla ollessa muu ohjelma häiritsee maailman tapahtumien seurantaa mutta yleensä tyydytämme uutisnälkämme myöhäisiltaisin.

Netissä käyn vain tarkistamassa OMX:n ja nykin listat.

Ilman töllöä olisi elämä melko tyhjää!

• ja muita

uskottelemalla pärjäävänsä ilman televisiota, jos kuitenkin täytyy jossain käydä sitä katsomassa.

On mielestäni kaksi eri asiaa pärjätä ilman televisiota tai ilman televisiolupaa.

• 1943

jotka luulevat tietävänsä muiden asiat paremmin kuin he itse. Kyllä minä ainakin tiedän omat asiani parhaiten, muut tietäköön omansa. Minä en niistä välitä.

• taku--

Täällä asiat ovat huonommin. On nimittäin kestettävä yli kolme kuukautta, helmikuun loppuun. Silloin lakkaa kaapelinkin kautta analogisten ohjelmien tulo ja sanotaan irti tv-lupa.
      Nykyään tule kuukaudessa katsotuksi alle pari tuntia televisiota, joten harjoiteltu on uutta tilannetta varten.
      Kunpa siitä pian pääsisikin eroon! Ei viitsi kuitenkaan luopua tv-koneesta, koska pitää katsella videoita.
      Voin vain pienessä mielessäni kadehtia niitä, jotka ovat jo päässeet tv-ohjelmista eroon!

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      51
      2789
    2. Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin

Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss
      Ihastuminen
      107
      1672
    3. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      104
      1000
    4. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      83
      915
    5. Mitä sä haluat?

Kerro nyt. Sano suoraan.
      Ikävä
      59
      838
    6. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      43
      764
    7. Priden osallistujamäärä suuri pettymys!

Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate
      Luterilaisuus
      163
      760
    8. IS Viikonloppu 28.-29.6.2025

3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit
      Sanaristikot
      57
      741
    9. Joku kysyy

Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g
      Perussuomalaiset
      59
      732
    10. Kannan sinua mukanani

Aina sydämessäni ❤️ Niin kauan kun henki pihisee ja veri virtaa suonissani, niin olet osa minua tavalla, josta olen kii
      Ikävä
      28
      675
    Aihe