Jumppapallo

painoraja

Onko jumppapallossa painorajaa?
Olen kaupoissa koittanut katsella mutta paketin päällä ei ainakaan lue mitään.. Osaako joku pallon omistaja kertoa?
Onko pallolla jumppaaminen "hyvää jumppaa" vai ihan ajan hukkaa? Tokihan riippuu paljon siitä mitä sillä tekee, mutta noin niinkun yleisesti kannattaako vaikka telkkaria katsellessa? :)

13

5363

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mun pallossa

      on että pallon max kantavuus 75-80 ,mutta näitä on erikokoisia,minä teen tällä aikalailla selkäjumppaa,kun tuppaa selkä olemaan kipeenä,mutta kyllä näillä voi tehdä monenlaista.

      • riittää''''

        tämä halpis pallo,kun itsekkin painan 58kg,mutta tämän mukana tuli kyllä hyvät ohjeet,ei tarvii alkaa hakemaan harjoitteluohjelmaa muualta.


    • ..?..

      ole löytänyt painorajaa. Kysyin terveyskeskuksen fysioterapeutilta, että kestääkö ko. pallot minua (painan yli 100 kiloa) ja hän vastasi nauraen, että varmasti kestää ! Kestävät kuulemma yli 200 kiloa.

      • aloittaja

        Kerrotko minkä merkkinen pallo sulla on? ..ni voisin koittaa katsella samaa merkkiä jos kuitenkin on eroja kun toinen vastasi et on 75-80 kg raja.
        Oletko hyötynyt pallolla jumppaamisesta? :)


      • Jojo
        aloittaja kirjoitti:

        Kerrotko minkä merkkinen pallo sulla on? ..ni voisin koittaa katsella samaa merkkiä jos kuitenkin on eroja kun toinen vastasi et on 75-80 kg raja.
        Oletko hyötynyt pallolla jumppaamisesta? :)

        Mitähän halpamalleja nuo ovat, jotka ilmoittavat kestävänsä 75-80 kg? Se on aika alhainen raja, tarkoittaisi esimerkiksi, että valtaosa miehistä ei voi jättipalloa käyttää. Epäilen suuresti.

        Mitä pallojumpan hyödyllisyyteen tulee, jumppaaminen pallolla on tehokasta sen vuoksi, että siinä joutuu koko ajan pitämään yllä tasapainoa. Esimerkiksi vain istuminen pallon päällä tv:tä katsoessa harjoittaa huomaamatta selkä- ja vatsalihaksia.

        Pallo on kotikuntolaitteista mielestäni ehdottomasti monipuolisin, sillä voi tehdä ihan mitä tahansa! Kannattaa hankkia pallon kaveriksi kirja tai DVD (Eija Holmalan pallojumppa-DVD:tä myydään Anttilassa) alkuopastukseksi. Netistä saatavat pallojumppaohjeet ovat minusta turhan vaativia, kirjoissa esitetään yleensä eri vaikeusasteita. Pallon avulla liikkeen vaikeusastetta on helppo säädellä.


      • Toimii :)
        aloittaja kirjoitti:

        Kerrotko minkä merkkinen pallo sulla on? ..ni voisin koittaa katsella samaa merkkiä jos kuitenkin on eroja kun toinen vastasi et on 75-80 kg raja.
        Oletko hyötynyt pallolla jumppaamisesta? :)

        http://www.bluefit.com/pace1800.html


      • ..............................

      • ohjeista..

      • BanskuVilma

        Tokmannin 75cm pallossa on max 150kg. Fysioterapeutti sanonut etteivät kestä sen painavampaa. Itsellä painoa 160kg ja jumppapallo mennyt kahesti rikki mun alta.


    • aloittaja

      Kertoisko joku mitkä ovat näitä "halpis"-merkkejä ja mitkä kestävämpiä?

      • Jojo

        En muista, minkämerkkinen palloni on, mutta se maksoi Itäkeskuksen Stockmannin urheiluosastolla muistaakseni 15 euroa. Ainakin Lidl näkyy mainostavan palloa 10 euron hintaan, ja jossain urheiluliikkeessä olen nähnyt paljon yli 20 euronkin hintaisia.

        Hintahaitari on siis aika laaja, mutta jo 15 eurolla saa oikein hyvän pallon. Katso, että pallossa on mukana pumppu, jolla voit sen täyttää. Polkupyöränpumpulla homma ei välttämättä onnistu.

        Tuossa linkissä oli myös ohjeita pallon koosta. Valitettava tosiasia on, ettei myynnissä juuri ole 65 senttiä pienempiä palloja (minä olen niin lyhyt, että minulle sopivin pallo olisi ollut 55-senttinen), 75-senttisiä on useimmissa urheiluliikkeissä ja hyvin varustetuilla tavaratalojen urheiluosastoilla, mutta 85-senttisenkin kanssa saattaa tehdä tiukkaa.

        En tosin ole huomannut, että liian suuri pallo olisi paljoa tahtia haitannut. Voi olla, että joudun muuttamaan asentoani pallon päällä vähän siitä, mitä mallissa näytetään, mutta muuten liikkeet voi tehdä lähes samalla tavalla.


      • pilatespallo
        Jojo kirjoitti:

        En muista, minkämerkkinen palloni on, mutta se maksoi Itäkeskuksen Stockmannin urheiluosastolla muistaakseni 15 euroa. Ainakin Lidl näkyy mainostavan palloa 10 euron hintaan, ja jossain urheiluliikkeessä olen nähnyt paljon yli 20 euronkin hintaisia.

        Hintahaitari on siis aika laaja, mutta jo 15 eurolla saa oikein hyvän pallon. Katso, että pallossa on mukana pumppu, jolla voit sen täyttää. Polkupyöränpumpulla homma ei välttämättä onnistu.

        Tuossa linkissä oli myös ohjeita pallon koosta. Valitettava tosiasia on, ettei myynnissä juuri ole 65 senttiä pienempiä palloja (minä olen niin lyhyt, että minulle sopivin pallo olisi ollut 55-senttinen), 75-senttisiä on useimmissa urheiluliikkeissä ja hyvin varustetuilla tavaratalojen urheiluosastoilla, mutta 85-senttisenkin kanssa saattaa tehdä tiukkaa.

        En tosin ole huomannut, että liian suuri pallo olisi paljoa tahtia haitannut. Voi olla, että joudun muuttamaan asentoani pallon päällä vähän siitä, mitä mallissa näytetään, mutta muuten liikkeet voi tehdä lähes samalla tavalla.

        Tv-shop.comin sivuilla on myynnissä pilatespallo, kantavuus max.125kg.
        ei minua kantaisi :(
        mut mulla oli joskus jokin pallo enkä mä ees sitä kantavuutta tarkistanut, kyllä se kesti.

        jos näkyy jossain niitä 200kg kestäviä palloja, niin laitelkaa linkkejä.

        tv-shop: http://www.tvshop.com/FI/products/5545
        (14,90 2,90)


    • lissu

      viime perjantain Suurin pudottaja ohjelmassa se miehistä suurin (en muista nimeä, mutta painoi yli 200 kg) istui jumppapallon päällä ja hyvin näytti kestävän.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      62
      905
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      704
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      680
    4. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      39
      630
    5. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      621
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      86
      547
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      110
      535
    8. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      481
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      37
      475
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      70
      446
    Aihe