Jumppapallo

painoraja

Onko jumppapallossa painorajaa?
Olen kaupoissa koittanut katsella mutta paketin päällä ei ainakaan lue mitään.. Osaako joku pallon omistaja kertoa?
Onko pallolla jumppaaminen "hyvää jumppaa" vai ihan ajan hukkaa? Tokihan riippuu paljon siitä mitä sillä tekee, mutta noin niinkun yleisesti kannattaako vaikka telkkaria katsellessa? :)

13

3968

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mun pallossa

      on että pallon max kantavuus 75-80 ,mutta näitä on erikokoisia,minä teen tällä aikalailla selkäjumppaa,kun tuppaa selkä olemaan kipeenä,mutta kyllä näillä voi tehdä monenlaista.

      • riittää''''

        tämä halpis pallo,kun itsekkin painan 58kg,mutta tämän mukana tuli kyllä hyvät ohjeet,ei tarvii alkaa hakemaan harjoitteluohjelmaa muualta.


    • ..?..

      ole löytänyt painorajaa. Kysyin terveyskeskuksen fysioterapeutilta, että kestääkö ko. pallot minua (painan yli 100 kiloa) ja hän vastasi nauraen, että varmasti kestää ! Kestävät kuulemma yli 200 kiloa.

      • aloittaja

        Kerrotko minkä merkkinen pallo sulla on? ..ni voisin koittaa katsella samaa merkkiä jos kuitenkin on eroja kun toinen vastasi et on 75-80 kg raja.
        Oletko hyötynyt pallolla jumppaamisesta? :)


      • Jojo
        aloittaja kirjoitti:

        Kerrotko minkä merkkinen pallo sulla on? ..ni voisin koittaa katsella samaa merkkiä jos kuitenkin on eroja kun toinen vastasi et on 75-80 kg raja.
        Oletko hyötynyt pallolla jumppaamisesta? :)

        Mitähän halpamalleja nuo ovat, jotka ilmoittavat kestävänsä 75-80 kg? Se on aika alhainen raja, tarkoittaisi esimerkiksi, että valtaosa miehistä ei voi jättipalloa käyttää. Epäilen suuresti.

        Mitä pallojumpan hyödyllisyyteen tulee, jumppaaminen pallolla on tehokasta sen vuoksi, että siinä joutuu koko ajan pitämään yllä tasapainoa. Esimerkiksi vain istuminen pallon päällä tv:tä katsoessa harjoittaa huomaamatta selkä- ja vatsalihaksia.

        Pallo on kotikuntolaitteista mielestäni ehdottomasti monipuolisin, sillä voi tehdä ihan mitä tahansa! Kannattaa hankkia pallon kaveriksi kirja tai DVD (Eija Holmalan pallojumppa-DVD:tä myydään Anttilassa) alkuopastukseksi. Netistä saatavat pallojumppaohjeet ovat minusta turhan vaativia, kirjoissa esitetään yleensä eri vaikeusasteita. Pallon avulla liikkeen vaikeusastetta on helppo säädellä.


      • Toimii :)
        aloittaja kirjoitti:

        Kerrotko minkä merkkinen pallo sulla on? ..ni voisin koittaa katsella samaa merkkiä jos kuitenkin on eroja kun toinen vastasi et on 75-80 kg raja.
        Oletko hyötynyt pallolla jumppaamisesta? :)

        http://www.bluefit.com/pace1800.html


      • ..............................

      • ohjeista..

      • BanskuVilma

        Tokmannin 75cm pallossa on max 150kg. Fysioterapeutti sanonut etteivät kestä sen painavampaa. Itsellä painoa 160kg ja jumppapallo mennyt kahesti rikki mun alta.


    • aloittaja

      Kertoisko joku mitkä ovat näitä "halpis"-merkkejä ja mitkä kestävämpiä?

      • Jojo

        En muista, minkämerkkinen palloni on, mutta se maksoi Itäkeskuksen Stockmannin urheiluosastolla muistaakseni 15 euroa. Ainakin Lidl näkyy mainostavan palloa 10 euron hintaan, ja jossain urheiluliikkeessä olen nähnyt paljon yli 20 euronkin hintaisia.

        Hintahaitari on siis aika laaja, mutta jo 15 eurolla saa oikein hyvän pallon. Katso, että pallossa on mukana pumppu, jolla voit sen täyttää. Polkupyöränpumpulla homma ei välttämättä onnistu.

        Tuossa linkissä oli myös ohjeita pallon koosta. Valitettava tosiasia on, ettei myynnissä juuri ole 65 senttiä pienempiä palloja (minä olen niin lyhyt, että minulle sopivin pallo olisi ollut 55-senttinen), 75-senttisiä on useimmissa urheiluliikkeissä ja hyvin varustetuilla tavaratalojen urheiluosastoilla, mutta 85-senttisenkin kanssa saattaa tehdä tiukkaa.

        En tosin ole huomannut, että liian suuri pallo olisi paljoa tahtia haitannut. Voi olla, että joudun muuttamaan asentoani pallon päällä vähän siitä, mitä mallissa näytetään, mutta muuten liikkeet voi tehdä lähes samalla tavalla.


      • pilatespallo
        Jojo kirjoitti:

        En muista, minkämerkkinen palloni on, mutta se maksoi Itäkeskuksen Stockmannin urheiluosastolla muistaakseni 15 euroa. Ainakin Lidl näkyy mainostavan palloa 10 euron hintaan, ja jossain urheiluliikkeessä olen nähnyt paljon yli 20 euronkin hintaisia.

        Hintahaitari on siis aika laaja, mutta jo 15 eurolla saa oikein hyvän pallon. Katso, että pallossa on mukana pumppu, jolla voit sen täyttää. Polkupyöränpumpulla homma ei välttämättä onnistu.

        Tuossa linkissä oli myös ohjeita pallon koosta. Valitettava tosiasia on, ettei myynnissä juuri ole 65 senttiä pienempiä palloja (minä olen niin lyhyt, että minulle sopivin pallo olisi ollut 55-senttinen), 75-senttisiä on useimmissa urheiluliikkeissä ja hyvin varustetuilla tavaratalojen urheiluosastoilla, mutta 85-senttisenkin kanssa saattaa tehdä tiukkaa.

        En tosin ole huomannut, että liian suuri pallo olisi paljoa tahtia haitannut. Voi olla, että joudun muuttamaan asentoani pallon päällä vähän siitä, mitä mallissa näytetään, mutta muuten liikkeet voi tehdä lähes samalla tavalla.

        Tv-shop.comin sivuilla on myynnissä pilatespallo, kantavuus max.125kg.
        ei minua kantaisi :(
        mut mulla oli joskus jokin pallo enkä mä ees sitä kantavuutta tarkistanut, kyllä se kesti.

        jos näkyy jossain niitä 200kg kestäviä palloja, niin laitelkaa linkkejä.

        tv-shop: http://www.tvshop.com/FI/products/5545
        (14,90 2,90)


    • lissu

      viime perjantain Suurin pudottaja ohjelmassa se miehistä suurin (en muista nimeä, mutta painoi yli 200 kg) istui jumppapallon päällä ja hyvin näytti kestävän.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9124
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2678
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      140
      2450
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2009
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1766
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1517
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1448
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      6
      1295
    Aihe