Eli kyselisin replica-auton maahantuonnista. Onnistuukohan helposti, ja mitä pirullisia koukeroita tulisi ottaa huomioon. Koska monikaan ei varmaan tiedä mitä replicat ovat, linkkeinä mm. seuraavia:
http://www.mobile.de/SID1ENRdz255LrpUnUZr63Xmw-t-vexlCsK%F3P%F3R~BmSA7J1054587037A1CCarX-t-vctpLtt~BmPA1A1B20B38o-t-vMkPR_xprsO~BSRA5B14I200000000A0I100000000A0/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&id=11111111118088769&top=4&
http://www.mobile.de/SID1ENRdz255LrpUnUZr63Xmw-t-vexlCsK%F3P%F3R~BmSA7J1054587037A1CCarX-t-vctpLtt~BmPA1A1B20B38o-t-vMkPR_xprsO~BSRA5B14I200000000A0I100000000A0/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&id=11111111120243432&top=8&
http://www.mobile.de/SID1ENRdz255LrpUnUZr63Xmw-t-vexlCsK%F3P%F3R~BmSA7J1054587037A1CCarX-t-vctpLtt~BmPA1A1B20B38o-t-vMkPR_xprsO~BSRA5B14I200000000A0I100000000A0/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&id=11111111120670735&top=11&
Kaikki pontiac fieron alustalla, vain pellit vaihdettu, ja joitakin sisustan osia...
Replican maahan tuontikoukerot?
18
1670
Vastaukset
- ttt
Tullissahan tuo käsiteltäisiin kait Fierona, mikä olisi pirun hyvä juttu. Mutta miten katsastusviranomainen suhtautuisi, se onkin toinen juttu. Onhan suomessakin tehdyt korinvaihdot sallittuja.
Olen nähnyt yhden tuollaisen tekeleen myynnissä viime syksynä Hyrylässä autoliikkeessä. Joten kait ennakkotapauskin löytyy.
Pitää ottaa selvää, jututtaa tuttua katsastusmiestä, rupesi taas asia kiinnostamaan, jotenkin kummasti taas, nuo kuvat ja upea cruisingkeli yhdessä ;-)
Jos saat jostain jotain tietoa asiasta niin laita tänne faktoja! - ege
Ei pitäisi olla mitään ongelmia maahantuonnissa ja rekisteröinnissä, mikäli käytetyt osat eivät ole aivan sekundaa. Suurin ongelma saattaa olla ne ihmiset, jotka repeävät nauruun mokoman rakennelman nähdessään. Aika säälittävän näköisiä pelejä...
- ttt
Vasta kurkistus konehuoneeseen avaa karun todellisuuden.
Niissä on käytettyä ihan aitoja ferrarin osia ja koreja. Ei ne ole mitään rantakirppuja.
Suomessa tehdyt lasikuituferrarit ylittää kyllä kaiken arvostelun naurettavuudessaan... - Joel
Noin ainakin kuvien perusteella tuo F355 replica on todella aidon/hyvän näköinen...?!
- Turbodog
ttt kirjoitti:
Vasta kurkistus konehuoneeseen avaa karun todellisuuden.
Niissä on käytettyä ihan aitoja ferrarin osia ja koreja. Ei ne ole mitään rantakirppuja.
Suomessa tehdyt lasikuituferrarit ylittää kyllä kaiken arvostelun naurettavuudessaan......tuo 512 näyttää varsinkin sivukuvassa melko epäsuhtaiselta. Nopea nettihaku vahvisti epäilyni, Fieron akseliväli on toistakymmentä senttiä lyhyempi kuin originaali-512:n, mikä selittänee visuaalista vääristymää osaltaan (tietojen luotettavuudesta en tosin tiedä).
Eli jos on perfektionisti, niin ei taida olla oikotietä onneen. Lisäksi Ferrareihin ainakin itselläni assosioituu vahvasti muhkea jyrinä. Mitenköhän se äänipuoli on Fieron osalta hoidettu?
Pahoittelen etten vastannut alkuperäiseen kysymykseen, siihen en vastausta tiedä. - replicant
Joel kirjoitti:
Noin ainakin kuvien perusteella tuo F355 replica on todella aidon/hyvän näköinen...?!
No, paikanpäällähän sen näkee onko työ hyvää. Ollaan velipojan kans juteltu et ostettais puoliksi "kesäautoksi" jonkin ajan päästä. Ei ne oikeita peltejä ole, mutta oikeista tehtyjä lasikuituisia. Ferrarin osia noissa yleensä kyllä on, esim. lamput etc. Kesäautoksi olis kiva, oikeeseen ferrariin kun ei taida kovin monella olla varaa ja tehojakaan en kyllä niin kaipaa, ulkonäköä vain
- herää
replicant kirjoitti:
No, paikanpäällähän sen näkee onko työ hyvää. Ollaan velipojan kans juteltu et ostettais puoliksi "kesäautoksi" jonkin ajan päästä. Ei ne oikeita peltejä ole, mutta oikeista tehtyjä lasikuituisia. Ferrarin osia noissa yleensä kyllä on, esim. lamput etc. Kesäautoksi olis kiva, oikeeseen ferrariin kun ei taida kovin monella olla varaa ja tehojakaan en kyllä niin kaipaa, ulkonäköä vain
1. On merkityksetöntä minkälaisena ajoneuvo on ulkomailla hyväksytty liikenteeseen. Rekisteröinti alkaa aivan kuin muutos olisi tehty Suomessa.
2. 15.5.2003 alkaen tehdyt itsekantavan auton korinvaihdot ovat aina verollisia (autovero menee aivan kuin olisi vamistettu uusi auto).
3. Osanvaihtoprosentit. Jos osia on vaihdettu yli 25 %, ja ei ole tehty kanta-autotarkastusta ennen muutoksia seuraa taas verollepano sekä uuden auton tekniset vaatimustasot astuvat voimaan.
Jonkunlaisen mahdollisuuden saattaisi antaa vasta uutena asiana voimaantullut ajoneuvojen piensarjatyyppihyväksyntä. Se antaa piensarjana valmistetuille ajoneuvoille vapautuksia tietyistä uusien ajoneuvojen vaatimustasoista. - ttt
Turbodog kirjoitti:
...tuo 512 näyttää varsinkin sivukuvassa melko epäsuhtaiselta. Nopea nettihaku vahvisti epäilyni, Fieron akseliväli on toistakymmentä senttiä lyhyempi kuin originaali-512:n, mikä selittänee visuaalista vääristymää osaltaan (tietojen luotettavuudesta en tosin tiedä).
Eli jos on perfektionisti, niin ei taida olla oikotietä onneen. Lisäksi Ferrareihin ainakin itselläni assosioituu vahvasti muhkea jyrinä. Mitenköhän se äänipuoli on Fieron osalta hoidettu?
Pahoittelen etten vastannut alkuperäiseen kysymykseen, siihen en vastausta tiedä...tuskin fierosta on käytetty paljon muuta kuin moottori ja vaihteisto. Saksassa ei varmaankaan ole mitään korinvaihto prosentteja. Joten muu teknikkaa voi hyvinkin olla ferraria, näin ei fieron akselivälillä ole merkitystä. Näin olettaisin, voi olla että syksyyn mennessä on jo omakohtaista kokemusta ja tietoa. Sen verran päivän mittaan tuli asiasta tietoa että ainakin kaksi noita on tuotu ja kilvitetty suomeen, ilman mitään ongelmia.
- ttt
herää kirjoitti:
1. On merkityksetöntä minkälaisena ajoneuvo on ulkomailla hyväksytty liikenteeseen. Rekisteröinti alkaa aivan kuin muutos olisi tehty Suomessa.
2. 15.5.2003 alkaen tehdyt itsekantavan auton korinvaihdot ovat aina verollisia (autovero menee aivan kuin olisi vamistettu uusi auto).
3. Osanvaihtoprosentit. Jos osia on vaihdettu yli 25 %, ja ei ole tehty kanta-autotarkastusta ennen muutoksia seuraa taas verollepano sekä uuden auton tekniset vaatimustasot astuvat voimaan.
Jonkunlaisen mahdollisuuden saattaisi antaa vasta uutena asiana voimaantullut ajoneuvojen piensarjatyyppihyväksyntä. Se antaa piensarjana valmistetuille ajoneuvoille vapautuksia tietyistä uusien ajoneuvojen vaatimustasoista.Tuollainen kapine katsastetaan saksan otteen mukaan, eli fierona, ja myös verotetaan. Fiero on fiero jos niin paperissa lukee, sama se minkä mallinen koppi on päällä. Jos auto täyttää kaikki määräykset ja on kunnossa niin asiahan on sille selvä. Fierot joista noita on rakenneltu on -80 luvulta jolloin määräykset oli aika lieviä, vilkut siipeen ja konttorille.
- replicant
ttt kirjoitti:
..tuskin fierosta on käytetty paljon muuta kuin moottori ja vaihteisto. Saksassa ei varmaankaan ole mitään korinvaihto prosentteja. Joten muu teknikkaa voi hyvinkin olla ferraria, näin ei fieron akselivälillä ole merkitystä. Näin olettaisin, voi olla että syksyyn mennessä on jo omakohtaista kokemusta ja tietoa. Sen verran päivän mittaan tuli asiasta tietoa että ainakin kaksi noita on tuotu ja kilvitetty suomeen, ilman mitään ongelmia.
Haluaisitko jakaa tiedon meidän muidenkin kanssa. Mistä sait selville että kaksi on rekisteröity? Auttaisi todella paljon jos saisi vaikka oikein linkin. Kiitoksia jo etukäteen.
- Turbodog
ttt kirjoitti:
..tuskin fierosta on käytetty paljon muuta kuin moottori ja vaihteisto. Saksassa ei varmaankaan ole mitään korinvaihto prosentteja. Joten muu teknikkaa voi hyvinkin olla ferraria, näin ei fieron akselivälillä ole merkitystä. Näin olettaisin, voi olla että syksyyn mennessä on jo omakohtaista kokemusta ja tietoa. Sen verran päivän mittaan tuli asiasta tietoa että ainakin kaksi noita on tuotu ja kilvitetty suomeen, ilman mitään ongelmia.
...en näistä replikoista juurikaan tiedä, joskus muistan nähneeni jotain kupla-ferrareita tms. viritelmiä.
Tuossa F40-replikan ilmoituksessa olevan linkin takana tosin sanotaan: "The motor and the body of the car is from Porshe 924", mitä sitten tarkoittaakaan. Oletin, että tarkoittaisi koko Porschen alustaa.
Lisäksi keskustelun aloittanut Replicant epäili, että Fieroissakin on vain pellit vaihdettu. Noh, tiedä häntä...mutta pointtini oli se, että kuvat ja autojen mittasuhteet jotenkin vaikuttivat vääristyneiltä. Kohtuu hienojahan nuo silti ovat... - ttt
replicant kirjoitti:
Haluaisitko jakaa tiedon meidän muidenkin kanssa. Mistä sait selville että kaksi on rekisteröity? Auttaisi todella paljon jos saisi vaikka oikein linkin. Kiitoksia jo etukäteen.
Kerroin kaikki mitä tiedän. Kaverin kaveri oli sellaisen tuonut joskus aikanaan, joku ongelma oli ollut tyyppitodistuksen kanssa mutta sen sai Pontiacin edustajalta. Eli se on kilvissä ja sitten se toinen josta näin kuvan viime syksynä Hyryläläisen autoliikkeen pihalla myynnissä.
- ttt
Turbodog kirjoitti:
...en näistä replikoista juurikaan tiedä, joskus muistan nähneeni jotain kupla-ferrareita tms. viritelmiä.
Tuossa F40-replikan ilmoituksessa olevan linkin takana tosin sanotaan: "The motor and the body of the car is from Porshe 924", mitä sitten tarkoittaakaan. Oletin, että tarkoittaisi koko Porschen alustaa.
Lisäksi keskustelun aloittanut Replicant epäili, että Fieroissakin on vain pellit vaihdettu. Noh, tiedä häntä...mutta pointtini oli se, että kuvat ja autojen mittasuhteet jotenkin vaikuttivat vääristyneiltä. Kohtuu hienojahan nuo silti ovat.....ne on niitä kamalia häkkyröitä. Sellainen on mulla kerran ollutkin, ei sinne sovi edes sisään. Niillä ei ole mitään tekemistä näiden "oikeiden" replicoiden kanssa.
Aika paljon pitää aitoa olla kun hinnatkin on tuota luokkaa. Ei saksassa sellainen viimeistelemätön lasikuitupulkka olisi minkään arvoinen.
Asiaan tulee lisää valoa jos tuollainen löytyy jostain hampurin lähistöltä, kaveri on taas lähdössä. Saa käydä vähän tonkimassa...;-) - Santeri
ttt kirjoitti:
Tuollainen kapine katsastetaan saksan otteen mukaan, eli fierona, ja myös verotetaan. Fiero on fiero jos niin paperissa lukee, sama se minkä mallinen koppi on päällä. Jos auto täyttää kaikki määräykset ja on kunnossa niin asiahan on sille selvä. Fierot joista noita on rakenneltu on -80 luvulta jolloin määräykset oli aika lieviä, vilkut siipeen ja konttorille.
Ainakin -84 mersussa alkup. 2.0 bensa 190. Vaihdettu saksassa 2.3 16V moottori, laatikko ja jarrut. Tuotiin suomeen ja katsastuksessa tuli merkinnät vaihdetuista osista vaikka joka ainoasta osasta oli maksettu vero! Nyt otteessa on vaihdettuja osia 31%, mikäköhän on tuomio jos vaihtaa osia lisää???? autoveron uudestaan maksuko??? Minkäköhän mukaan vero silloin maksetaan???
- herää
Santeri kirjoitti:
Ainakin -84 mersussa alkup. 2.0 bensa 190. Vaihdettu saksassa 2.3 16V moottori, laatikko ja jarrut. Tuotiin suomeen ja katsastuksessa tuli merkinnät vaihdetuista osista vaikka joka ainoasta osasta oli maksettu vero! Nyt otteessa on vaihdettuja osia 31%, mikäköhän on tuomio jos vaihtaa osia lisää???? autoveron uudestaan maksuko??? Minkäköhän mukaan vero silloin maksetaan???
Ykkösestä vielä. Niinhän se on että esim. ulkomailla hyväksytty moottorinvaihto tai viritys (lastut)ei auta Suomessa mitään. Kaikki alkaa alusta. Selvitykset tarvittavista teknisistä muutoksista ja mahdolliset muutokset tehtävä. Osanvaihdot ja muut lasketaan. Ja vielä se että rungottoman auton korinvaihto verotetaan aina.
- ege
Joel kirjoitti:
Noin ainakin kuvien perusteella tuo F355 replica on todella aidon/hyvän näköinen...?!
Se ensimmäinen kuva (klikkaamalla saa lisää) olisi saattanut jopa hämätä, mutta toinen kuva (takaviistosta) paljasti karun totuuden, koripaneelit eivät oikein istuneet. Tuo 512 BB -replika näyttää siltä, että alkuperäisestä on ovien takaa pätkäisty 30 senttiä pois, F40:n ilmanottoaukot ovat aivan liian pienet jne.
Vertailua:
http://www.mobile.de/SID0Hs6UjjuMz0eSg-dLBvHXA-t-vexlCsK%F3P%F3R~BmSA7J1054744690A1CCarX-t-vctpLtt~BmPA1A1B20B24%5D-t-vMkSm_xsO~BSRA5B14Cf40A0A0/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&id=11111111118132992&top=8&
http://www.mobile.de/SIDkqGlA91-J-9nXJxsgHvZZA-t-vexlCsK%F3P%F3R~BmSA7J1054744879A1CCarX-t-vctpLtt~BmPA1A1B20B23%60-t-vMkSm_xsO~BSRA5B14F512%20bbA0A0/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&id=11111111120875244&top=15&
- Kuitu
Lisää tietoa mutu-tuntuman oheen esimerkiksi sivulta:
www.fierofactory.com - Lasikuitua
Ja tässä muutama linkki lisää. Selviää mitä Fiero-paralle tehdään (varsinkin tuosta alimmasta linkistä) muutosvaiheessa ... Jokainen päätelköön itse miten Soviet-Finlandin hallintoviranomaiset suhtautuvat tuollaiseen vähänkin parempaan kit-cariin:
http://www.coolcustomcars.com/
http://lamborghinireplica.com/
http://www.lambolounge.com/Chassis/chassis-menu.asp
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216535Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5552261- 1471847
- 821224
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa971022- 72970
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.78907Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10833- 31827
Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon146751