Ihmettelen.

KristaTee

Haukutteko te, hyvät ihmiset, toisianne "oikeassa" elämässä yhtä rankasti kuin täällä? Vai ovatko nämä tölväisyt ainoastaan "virtuaalirohkeutta"? Onko täällä helpompi potkia muita päähän kuin tuolla ihmisten ilmoilla?

47

1977

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuota ihmettelet,

sillä nimimerkin suojasta on "turvallista" päästellä liikoja paineita. Tietenkin täytyy pitää huoli siitä, ettei sorru rangaistavaan kielenkäyttöön.

• KristaTee

paineiden päästämisen, mutta että tuiki tuntemattomien niskaan? Sitä en ymmärrä.

• kauan kun
        KristaTee kirjoitti:

paineiden päästämisen, mutta että tuiki tuntemattomien niskaan? Sitä en ymmärrä.

täällä nimimerkeillä esiinnytään olemme kaikki toisillemme tuiki tuntemattomia. Jos sitä ei joku ymmärrä, niin silloin pitäisi pysyä poissa näiltä palstoilta.

• KristaTee
        kauan kun kirjoitti:

täällä nimimerkeillä esiinnytään olemme kaikki toisillemme tuiki tuntemattomia. Jos sitä ei joku ymmärrä, niin silloin pitäisi pysyä poissa näiltä palstoilta.

en aio pysyä poissa. En kuitenkaan vieläkään ymmärrä päähän potkimista. Emmehän kadulla/raitilla huuda tuntemattomille. Vai huudammeko? En minä ainakaan. Siksi kai en ymmärrä.

• "huudellaan"
        KristaTee kirjoitti:

en aio pysyä poissa. En kuitenkaan vieläkään ymmärrä päähän potkimista. Emmehän kadulla/raitilla huuda tuntemattomille. Vai huudammeko? En minä ainakaan. Siksi kai en ymmärrä.

kasvottomina ja sillä on vissi ero kaduilla huuteluihin. Itse pyrin siihen, että kirjoitan tänne niin, että voisin saman sanoa myös päin "näköä".

Mitä on loppujen lopuksi kirjallinen päähänpotkiminen; riippuu kai aika paljon sen kohteesta miten siihen suhtautuu.

• kun toistelet
        KristaTee kirjoitti:

avauksessasi olevaa asiaa. Ymmärrämme miksi et ymmärrä.

• KristaTee kirjoitti:

Tuskin voi ymmärtääkään kaikkien vaikuttimia, mutta ketju kuin ketju tahtoo mennä pilalle, ja onhan se vähän outoa tämänikäisiltä, elämää kokeneilta ihmisiltä.

• lyyli t
        tinat kirjoitti:

Tuskin voi ymmärtääkään kaikkien vaikuttimia, mutta ketju kuin ketju tahtoo mennä pilalle, ja onhan se vähän outoa tämänikäisiltä, elämää kokeneilta ihmisiltä.

valinnan mahdollisuus. Kirjoitukseen, minkä kokee vastenmielisenä ei tarvitse vastata. Aikani minäkin luin kaikki ja ihmettelin "suvitsemattomuutta". Päätin että ohitan moiset jutut. Kukin saa oikkuilla itsensä kanssa ihan niin paljon kun huvittaa.

Pystiksessä käväisen aina tilauuden tullen. Siellä on tosi upeeta porukkaa.

• lyyli t kirjoitti:

valinnan mahdollisuus. Kirjoitukseen, minkä kokee vastenmielisenä ei tarvitse vastata. Aikani minäkin luin kaikki ja ihmettelin "suvitsemattomuutta". Päätin että ohitan moiset jutut. Kukin saa oikkuilla itsensä kanssa ihan niin paljon kun huvittaa.

Pystiksessä käväisen aina tilauuden tullen. Siellä on tosi upeeta porukkaa.

Noin olen minäkin parhaaksi nähnyt. Turha kuluttaa energiaansa ilkeiden kirjoitusten miettimiseen, se on aivan ajanhukkaa.

• ole.
        tinat kirjoitti:

Noin olen minäkin parhaaksi nähnyt. Turha kuluttaa energiaansa ilkeiden kirjoitusten miettimiseen, se on aivan ajanhukkaa.

ketjua mihin tämä yli- viisas ei työntäisi nokkaansa. Ei todellakaan ole suosittu missään kohtaa.

• ibiza

Katsoin elämäni aikataulua,
      otin väärän lähtöajan,
      nousin väärään junaan,
      saavuin väärälle asemalle...

Nyt pahan oloni,
      oksennan ihmisten päälle,
      anteeksi pyytämättä,
      jälkiäni korjaamatta

• Suttura

...koskaan perille pääsemättä.

• sekin

osoita vaan "mielen köyhyyttä", että muita pitää haukkua. Erilaisia mielipiteitä ja kannanottoja pitääkin esittää,ja ne "hyvässä hengessä"
      Otetaan kantaa asioihin, ei henkilöön!

• eipään tuo haitanne

Eiköhön tuommoiselle sekille ole vallan yhden tekevää mitä vastailee. Jos ei sekillä ole muuta nimimerkkiä eikä nimeä niin voi sille työtää vaikka kasan kakka kikkaroita.

• lumihiutale * * * *
        eipään tuo haitanne kirjoitti:

Eiköhön tuommoiselle sekille ole vallan yhden tekevää mitä vastailee. Jos ei sekillä ole muuta nimimerkkiä eikä nimeä niin voi sille työtää vaikka kasan kakka kikkaroita.

Miksi tuollainen viesti, eihän sinullakaan, eipää tuo haitanne, ole sen kummempi nimi kuin sekillä,
        oletko valmis ilkeilyyn, vaikka itse olet nimetön ,vailla nimimerkkiä,
        mutta niinhän se on; pata kattilaa soimaa, musta kylki kummallakin.

• aatu .

selvähän se on, että täällä on helpompi potkia toisia päähän, kun saa esiintyä tuntemattomana. Niitä potkuja nyt ei kannata kovin vakavasti ottaa, eivät ne kaikki ole päähänpotkuja.

• epäonnistuneensa

elämässään, ja nyt on peli menetetty. Jostain muualtahan se syy on löydettävä kun peilikuvasta.
        Luusereitten katkeruutta!

• kohdistat

viestisi kaikille?
      Itse olen kirjoittanut tänne vuoden päivät. Vielä kertaakaan en ole ketään haukkunut, enkä aio tapojani muuttaa.
      Vastalahjaksi olen saanut montakin kitkerää kommenttia. Se minua ihmetyttääkin, miten vaikkapa minun mielipiteeni eivät saisi olla omiani, vaan jollakin on valtaa kieltää ne.
      Ei kai toisten mielipiteet ole muitten vastaavia parempia?
      Täällä, jos missä, saisi kukin sisäistää sanat: Anna arvo toisellekin.

• KristaTee

siinä mielessä, että eritteleminen on mahdotonta. Eihän kaikki täällä ärhentele. Suurin osa on vallan mukavia. Onneksi.

• ihan samaa
        KristaTee kirjoitti:

siinä mielessä, että eritteleminen on mahdotonta. Eihän kaikki täällä ärhentele. Suurin osa on vallan mukavia. Onneksi.

asiaa olen ihmetellyt. Juuri sitä, ettei kai kukaan menisi kadulla vastaantulevalle vieraalle ihmiselle puhumaan, kuin täällä näkee pahimmillaan kirjoitettavan. Ihmettelen minäkin suuresti.

• miksi, miksi
        KristaTee kirjoitti:

Miksi kysyt ylimmässä ketjussa (miksi)
        Anteeksi vain, mutta saisiko vastauksen pyydän.

• KristaTee
        miksi, miksi kirjoitti:

Miksi kysyt ylimmässä ketjussa (miksi)
        Anteeksi vain, mutta saisiko vastauksen pyydän.

minulle, niin en todella ymmärrä mitään. Mutta tyhmäksihän minua on ennenkin täällä haukuttu.

• ihmettelet
        KristaTee kirjoitti:

minulle, niin en todella ymmärrä mitään. Mutta tyhmäksihän minua on ennenkin täällä haukuttu.

Kysyit tuolla ylemmällä ketjulla miksi ja minä kysyn sinulta mitä sillä tarkoitit.
        ketju on tuo lopetetaan hurskastelu.
        En ole pitänyt sinua tyhmänä, hyvä kirjoittaja olet, minä vain en ymmärtänyt tämän ketjun perusteella kysymystäsi joka liittyi samanlaiseen aiheeseen minkä olet itse aloittanut tässä ketjussa.

• KristaTee
        ihmettelet kirjoitti:

Kysyit tuolla ylemmällä ketjulla miksi ja minä kysyn sinulta mitä sillä tarkoitit.
        ketju on tuo lopetetaan hurskastelu.
        En ole pitänyt sinua tyhmänä, hyvä kirjoittaja olet, minä vain en ymmärtänyt tämän ketjun perusteella kysymystäsi joka liittyi samanlaiseen aiheeseen minkä olet itse aloittanut tässä ketjussa.

Ja minä taas en voinut tietää, että joku toinenkin tulisi samalla asialla tänne. Koska aihehan on molemmissa sama.

Valitettavasti en enää muista, mitä tuolla ylempänä höpötin, eikä nyt ole aikaa mennä katsomaan. :)

• Mielestäni juuri tuohon lauseeseen sisältyy avain asiaan. Ellei arvosta itseään, ei kykene arvostamaan eikä edes halua arvostaa toisiakaan.

Onhan tämä varsin vaaraton paikka aggressiivisuuden ja pahan olon purkamiselle. Jos on kovin paha olla, eikä kukaan huomaa ihmistä, onhan hyvä, että hän voi edes tänne kirjoittaa ja parhaassa tapauksessa saa vielä jonkun reagoimaan viestiinsä.

Jos asiaan ei ole kertakaikkiaan mitään sanottavaa tai ei yksinkertaisesti ole tottunut keskustelemaan asioista, voi aina hyökätä mielipiteen takana olevan ihmisen kimppuun laukomalla jotain muka henkilökohtaista. - Usein se toimii ja tuottaa jonkinlaisen vastauksen. Voi siis kokea vaikuttavansa edes jossakin ja johonkin.

Mielestäni nuo viestit kertovat enemmän kirjoittajasta itsestään kuin kirjoituksen kohteesta tai asiasta.

• KristaTee
        optimisti-orvokki kirjoitti:

Mielestäni juuri tuohon lauseeseen sisältyy avain asiaan. Ellei arvosta itseään, ei kykene arvostamaan eikä edes halua arvostaa toisiakaan.

Onhan tämä varsin vaaraton paikka aggressiivisuuden ja pahan olon purkamiselle. Jos on kovin paha olla, eikä kukaan huomaa ihmistä, onhan hyvä, että hän voi edes tänne kirjoittaa ja parhaassa tapauksessa saa vielä jonkun reagoimaan viestiinsä.

Jos asiaan ei ole kertakaikkiaan mitään sanottavaa tai ei yksinkertaisesti ole tottunut keskustelemaan asioista, voi aina hyökätä mielipiteen takana olevan ihmisen kimppuun laukomalla jotain muka henkilökohtaista. - Usein se toimii ja tuottaa jonkinlaisen vastauksen. Voi siis kokea vaikuttavansa edes jossakin ja johonkin.

Mielestäni nuo viestit kertovat enemmän kirjoittajasta itsestään kuin kirjoituksen kohteesta tai asiasta.

Siinähän se. Pähkinänkuoressa. Olen kyllä samaan suuntaan miettinyt, mutta sinä sanoit sen "selkokielellä". Totta jok´ikinen sana.

• tuon keksit.

Mielestäni juuri tuohon lauseeseen sisältyy avain asiaan. Ellei arvosta itseään, ei kykene arvostamaan eikä edes halua arvostaa toisiakaan.

Löpinäsi on yhtä tyhjänpäiväistä kuin kuvasi galleriassa.

• just.
        KristaTee kirjoitti:

Siinähän se. Pähkinänkuoressa. Olen kyllä samaan suuntaan miettinyt, mutta sinä sanoit sen "selkokielellä". Totta jok´ikinen sana.

niin.

• KristaTee kirjoitti:

mukavia keskusteluhetkiä jatkossakin.

Olen huomaavinani, että erityisesti rekisteröidyillä nimimerkeillä kirjoittavat saavat usein tuollaisen "huutelijan" peräänsä. Onhan se hyvä, että meillä on ainakin yksi uskollinen lukija. ;))

Pitäisiköhän alkaa osoittaa ko. tyypeille enemmän huomiota, "itkeä ja valittaa" sekä jatkaa ko. viestien käsittelyä pitempäänkin? Yleisesti palstan keskusteluja ajatellen, se ei ehkä olisi hyvä idea, eikä aikaa siihen riittäisi muutenkaan. Joskus saatan piruillani kokeilla. ;))

• tuon keksit. kirjoitti:

Löpinäsi on yhtä tyhjänpäiväistä kuin kuvasi galleriassa.

jättää lukematta. Kiitos kommentistasi, uskollinen lukijani!

(Olen muuten ihan ylpeä kauniista kuvastani.)

• KristaTee

mukavia keskusteluhetkiä jatkossakin.

Olen huomaavinani, että erityisesti rekisteröidyillä nimimerkeillä kirjoittavat saavat usein tuollaisen "huutelijan" peräänsä. Onhan se hyvä, että meillä on ainakin yksi uskollinen lukija. ;))

Pitäisiköhän alkaa osoittaa ko. tyypeille enemmän huomiota, "itkeä ja valittaa" sekä jatkaa ko. viestien käsittelyä pitempäänkin? Yleisesti palstan keskusteluja ajatellen, se ei ehkä olisi hyvä idea, eikä aikaa siihen riittäisi muutenkaan. Joskus saatan piruillani kokeilla. ;))

hyvät puolensakin. Toki aikaa kuluisi, mutta joku voisi saada hyvän mielen. "Haa, lyttäsinpä tuonkin lattian rakoon". Ja sitten tuntisi itsensä hetken sankariksi.

Aurinkoa sinunkin päivääsi. ;)

• Faffa®
        KristaTee kirjoitti:

...toimimme omien edellytystemme mukaan. Jotkut on hiljasia...jotkut mesoo enemmän, mutta ketään ei pidä mollata ''tyhmäksi'' tai muullatavoin aliarvioida... Tämä on minun karu ja yksinkertainen toteamus.

• Onhan sitä joskus kiivettävä kannon päälle. Pikkusen korkeammalle kuin muut. Tai aina niitä nurkan takana räkyttäjiä löytyy. Ja pitihän Eskonkin saada puumerkkinsä paperiin pistää. Ilkeys nyt on luultavasti siellä mistä se tulee ja luultavasti itselle isompi haitta.

• Otto-Vaan

Ärhennellä julkisesti täällä eikä muualla.
      Kulisseissa joskus voi tussahtaa.:)

Kyllä joskus tulee kohti laukauksia kovilla(ei
      täällä)Osumia harvoin kuin hirven metsästyksessä.

Otto vai eiii,otto vai jouuu.Jalat sillä oli liian nopeat.:)

• että ihmnen tulee vanhetesaan kärttyisemmäksi ja sen täytyy jossain purkaa huonoa oloaan.
      Täällä nimettömänä ja kasvottomana se on sitten helppo tehdä.
      Kun lukee palstoja niin edellisen vuosikymmenen palstalla ei niinkään ilkeillä, mutta kyllä meitä vanhemmat sen näkyvät osaavan.

En millään tavalla halua puolustella näitä haukkujia, tuli vain mieleeni,
      Minulla on mies, jolle saan osoittaa pahantuulisuuteni, tosin vastakaikua ei sieltä suunnalta tule.

• H2Omies(nais)

myös tuo ruma kielenkäyttö ja toisten mollaaminen. Olen vasta vähän aikaa pomppinut tällä palstalla, mutta nyt jo olen ajatellut monesti, että taitaa olla parempiakin tapoja viettää aikaa.
      Jotenkin on tullut sellainen käsitys näin vasta-alkajalla, että täällä taitaa olla pari sellaista tyyppiä, jotka kaivavat joka asiasta sen negatiivisen puolen ja varmasti itkevät täysillä kehiin. Muiden mielipiteet ja keskustelu ei kiinnosta. Tuoneeko heille se iloa elämään, kysynpähän.
      Työtoverinani oli kerran tämänsorttinen tyyppi, hänellä oli joka asiaan kielteinen kanta ja esitti sen melko hyökkäävästi. Näin hän karkoitti kaikki ympäriltään ja oli aika yksinäinen ihminen.

• H2Omies(nais)

..pitää olla tietysti: iskevät täysillä kehiin

• a-woman1

..on jutella. Oikein, että ns. nostit kissan pöydälle, KristaTee.

Se hyvä puoli (pysyäkseni eläinvertauksissa) on, että yleensä haukkuva koira ei pure. Tämän väittämäni olen ihan kokemuksena joutunut oppimaan. Samassa pihapiirissä asui aikoinaan perhe, jolla oli hiljainen, sekarotuinen koira, jota sanottiin äkäiseksi. Kerran tuli joku herraseurue tarkastamaan erästä asuntoa. Joukossa oli yksi ei-kyläläinen. Yht' äkkiä hiljainen koira syöksyi nurkan takaa ja puraisi tätä muualta olevaa herraa nilkasta.
      -Mikä onni, ettei sitä voi täällä virtuaalimaailmassa tehdä!

• olen minäkin

juuri opettelemaSSA TÄTÄ VEHJETTÄ JA OLIN NIIN MIELISSÄNI KUN VÄHÄN OLEN KÄRRYILLÄ KUINKA TÄMÄ TOIMII. oLI LAPSET SANONEET ETTÄ SITTEN KUN OPIT NIIN VOIT VAIHDELLA MIELIPITEITÄ IHMISTEN KANSSA JA ETTÄ SE ON KIVAA. mUTTA NYT KUN LUEN NIIN EI OLE KIVAA OLLENKAAN, VANHAT IHMISET OVAT MYRKYLLISIÄ TOISIAAN KOHTAAN JA ILKEYKSIÄ JAELLAAN HALUKKAASTI.TOIVON ETTEI NUOREMMAT LUE NÄITÄ PALSTOJA,NE VOI PIAN MENETTÄÄ USKONSA VANHEMPIEN NIIN SANOTTUUN KYPSÄÄN ÄLYKKYYTEEN. jATKAKAA TE JOTKA TARVITSETTE TÄMÄN LAATUISTA KANSSA KÄYMISTÄ, MINÄ EN.

• katsastele ja
        olen minäkin kirjoitti:

juuri opettelemaSSA TÄTÄ VEHJETTÄ JA OLIN NIIN MIELISSÄNI KUN VÄHÄN OLEN KÄRRYILLÄ KUINKA TÄMÄ TOIMII. oLI LAPSET SANONEET ETTÄ SITTEN KUN OPIT NIIN VOIT VAIHDELLA MIELIPITEITÄ IHMISTEN KANSSA JA ETTÄ SE ON KIVAA. mUTTA NYT KUN LUEN NIIN EI OLE KIVAA OLLENKAAN, VANHAT IHMISET OVAT MYRKYLLISIÄ TOISIAAN KOHTAAN JA ILKEYKSIÄ JAELLAAN HALUKKAASTI.TOIVON ETTEI NUOREMMAT LUE NÄITÄ PALSTOJA,NE VOI PIAN MENETTÄÄ USKONSA VANHEMPIEN NIIN SANOTTUUN KYPSÄÄN ÄLYKKYYTEEN. jATKAKAA TE JOTKA TARVITSETTE TÄMÄN LAATUISTA KANSSA KÄYMISTÄ, MINÄ EN.

kuulostele!
        Tosin, eihän tämä ole mikään elämän tavoite?
        Kyllä täällä suurin osa on ihan mukavia ihmisiä, jolla voi hyvinkin olla mielenkiintoisia mielipiteitä.
        Itsekin tulin innokkaana, nyt on omakin intoni lopahtanut.
        Luulin tyhmyyksissäni, että ihmisistä tulee iän myötä suopeampia toisiaan kohtaan, täällä palstoja lukiessaan monesti huomaa erehtyneensä, surullista.

• päätelmä
        katsastele ja kirjoitti:

kuulostele!
        Tosin, eihän tämä ole mikään elämän tavoite?
        Kyllä täällä suurin osa on ihan mukavia ihmisiä, jolla voi hyvinkin olla mielenkiintoisia mielipiteitä.
        Itsekin tulin innokkaana, nyt on omakin intoni lopahtanut.
        Luulin tyhmyyksissäni, että ihmisistä tulee iän myötä suopeampia toisiaan kohtaan, täällä palstoja lukiessaan monesti huomaa erehtyneensä, surullista.

Hienoja ihmisiähän täällä on ollut 100 ihmistä on toistaiseksi poissa, ovat kirjottaneet jonkinlaisen adressin ja odotteleat toisella kirjoituspalstalla nyt tulosta.Tosiaan ihania kirjoitus kumppaneita. joista monista tuli jo ystäviäkin.

• pyysinkin
        päätelmä kirjoitti:

Hienoja ihmisiähän täällä on ollut 100 ihmistä on toistaiseksi poissa, ovat kirjottaneet jonkinlaisen adressin ja odotteleat toisella kirjoituspalstalla nyt tulosta.Tosiaan ihania kirjoitus kumppaneita. joista monista tuli jo ystäviäkin.

katsomaan ja miettimään. En minä viime viikkojen kokemuksella kirjoita.

• on on on...

Totuuden nimissä on sanottava, kyllä näillä palstoilla on helpompaa potkia toisia päähän?

• Eräs kumppani netissä

Ihailen sitkeyttäsi kirjoittaa tästä samasta jutusta. Tottahan se on, ilkeilyt ovat ikäviä ja olen saanut niitä itsekin enemmän kuin tarpeeksi. Kuitenkin, emmehän me voi kytkeä täältä pois a) sairaita b) ihmisiä, jotka eivät kuuntele itseään lainkaan c) niitä, jotka eivät vieläkään ymmärrä, että toisille kostaminen ei hyödytä eikä tuo armoa itselle d) niitä, jotka tulevat omasta mielestään oikeutetusti purkamaan itseään muita potkimalla.

Kun useimmilla ikää on jo tämänkin verran, muutoksia vanhan koiran istumisiin voivat saada aikaan vain suuret elämänmuutokset tavalla tai toisella, jos ei elämä ole ennen näitä asioita opettanut. Eikä kaikille ilmeisesti ole. Vanhainkodeissakin on kuulemma varsinaisia ilkimyksiä muiden ohella.

Sulje silmäsi karkeuksilta ja tarkoituksellisilta loukkaamisilta. Niitä tulee, ei sille voi mitään, koska me emme muita pysty muuttamaan. Pidän tätä palstaa tietynlaisena näyttämönä, jossa näkee ihmisten kirjoa, myös samanikäisten. Kaunista se ei ole, se on sanottava. Olen kehoittanut tuttavia käymään näillä keskustelupalstoilla, jotta näkevät elämän raadollisuuden. Missä muualla voisi tutustua muiden ajatuksiin näin läheisesti, sitäkin kirjoittaminen on. Tosin tulee miettineeksi, että onko aina niin tarpeenkaan.

Katsopas meitä suomalaisia, arkajalkoja suurimmalta osin. Rohkeita olemme vain humalassa. Ehkä siksi siedämme huonosti kaikkea muutosta ja ulkopuolisia. Oli ulkopuolinen sitten vaikka saman kansan ikätoveri.Jos olisi toisin, ehkä olisi vähemmän henkisiä mustelmia, konkreettisia sen sijaan ehkä enemmän.

• KristaTee

Olenko monasti aiheesta kirjoittanut? Ehkä olen, ehkä en. Lupaan kuitenkin nyt, etten enää aiheeseen puutu. Tästä lähtien ihmettelen itsekseni. Hiirenhiljaa. En ole tähän ikään mennessä oppinut olemaan ilkeä, enkä aio sitä taitoa täältä oppia. Meille on tämä yksi elämä annettu, enkä aio sitä viettää muita loukaten.

• Eräs kumppani netissä
        KristaTee kirjoitti:

Olenko monasti aiheesta kirjoittanut? Ehkä olen, ehkä en. Lupaan kuitenkin nyt, etten enää aiheeseen puutu. Tästä lähtien ihmettelen itsekseni. Hiirenhiljaa. En ole tähän ikään mennessä oppinut olemaan ilkeä, enkä aio sitä taitoa täältä oppia. Meille on tämä yksi elämä annettu, enkä aio sitä viettää muita loukaten.

En tarkoittanut, että olisit aiheesta kirjoittanut tai ihmetellyt liikaa. Olen itsekin samasta aiheesta huomautellut ja on hyvä, että asiaa otetaan yhä uudelleen esiin.

Niin, en minäkään näitä ymmärrä. Tahtomattaan ja hölmöyttään voi tietysti tulla loukanneeksi kanssakulkijoita. Tahallisuus on jo toinen juttu.

Lukaisin eräästä akkainlehdestä Hectorin haastattelun. Siinä hän toteaa muun muassa: "... pitkässä juoksussa uskon kuitenkin valon voittoon." Koska viihdetaiteilija kertoo olevansa agnostikko, ymmärrän tuon niin, että kilvoittelua kannattaa vaalia itsessään. Peikon voi olla helppoa taivaltaa pimeässä, kuten laulussa sanotaan. Ihmiselle hengen pimeys on tappavaa.

Äläkä vaan poistu tästä joukosta. Olet mukavimpia kirjoittelijoita.

• KristaTee
        Eräs kumppani netissä kirjoitti:

En tarkoittanut, että olisit aiheesta kirjoittanut tai ihmetellyt liikaa. Olen itsekin samasta aiheesta huomautellut ja on hyvä, että asiaa otetaan yhä uudelleen esiin.

Niin, en minäkään näitä ymmärrä. Tahtomattaan ja hölmöyttään voi tietysti tulla loukanneeksi kanssakulkijoita. Tahallisuus on jo toinen juttu.

Lukaisin eräästä akkainlehdestä Hectorin haastattelun. Siinä hän toteaa muun muassa: "... pitkässä juoksussa uskon kuitenkin valon voittoon." Koska viihdetaiteilija kertoo olevansa agnostikko, ymmärrän tuon niin, että kilvoittelua kannattaa vaalia itsessään. Peikon voi olla helppoa taivaltaa pimeässä, kuten laulussa sanotaan. Ihmiselle hengen pimeys on tappavaa.

Äläkä vaan poistu tästä joukosta. Olet mukavimpia kirjoittelijoita.

Kiitokset kauniista sanoistasi. Menivät sydämeen asti. Ja usko tai älä, kyllä virtuaalisydänkin voi itkeä tai tuntea iloa.

Niin, tahtomatta varmaan jokainen joskus loukkaa kanssakulkijaa. Ei aina voi asettaa sanojaan niin, että jokainen ymmärtäisi.

Olen kahta vaihtoehtoa miettinyt. Joko todella poistun täältä, mikä ajatus on tällä hetkellä päällimmäisenä. Toinen vaihtoehto on oppia ymmärtämään, että pahaa mieltään voi purkaa vuodattamalla sappeaan tuntemattomien niskaan. Itselleni hyvin outo tapa, mutta jos se joitakin auttaa, olkoon niin. Vielä parempi, mikäli heidän pimeässä tallustaminen päättyy siihen ja he taas pystyvät kohtaamaan päivänsäteen.

Toivotan sinulle aurinkoa syksyn harmauteen.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Olet hirvein ihminen kenet olen tavannut.

Olet järkyttävä.
      Ikävä
      262
      5976
    2. Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?

Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!
      Huittinen
      61
      3127
    3. Haluan sua ihan vtullisen paljon

Kokonaan ja seksuaalisesti. Pää räjähtää kohta
      Ikävä
      96
      2773
    4. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      47
      2158
    5. Martina on käynyt puhumassa viisauksia

Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      421
      1782
    6. Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin

Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss
      Ihastuminen
      106
      1577
    7. SDP:läinen lähettiläs Titta Maja-Luoto RAIVOAA lähetystössä -?

SDP:n puolueen Maja-Luoto on Portugalissa noussut Median otsikoihin, koska RAIVOAA työntekijöille ja pitää Heitä lähinnä
      Yhteiskunta
      31
      1328
    8. Mitä alkoholijuomaa on myyty sekä Linda Lampeniuksen että Matti Nykäsen nimellä? Testaa tietosi!

Mikähän alkoholijuoma se mahtoi olla…? Tule pelaamaan kivaa Testerin Juomavisaa! Kuinka monta saat oikein? Tästä pääse
      Juomat
      10
      1289
    9. Voiko vauva uskoa ?

Lohkoissa väitetään ettei vauva voi uskoa. Tässä näet vauvan uskon. https://youtube.com/shorts/QhFbPSdjpnA?si=Zb2BCRST9
      Helluntailaisuus
      273
      1059
    10. Haapaveen nähtävyys?

Se teidän "suihkulähde" on ylittänyt uutiskynnöksen Suomen rajojen ulkopuolella Sveitsissä. Se näytettiin paikallisten u
      Haapavesi
      42
      1005
    Aihe