haittaako mitään jos wlan koko ajan päällä

jukka

Asensin juuri Homeline HLA-WR4000 purkin. On siis laajakaistareititin, adsl-modemi ja langaton tukiasema. Pääasiallisesti käytössä pöytäkone, joka kaapelilla kiinni purkissa. Läppäreitä käytetään verkossa satunnaisemin ja siis suojatun (!)wlanin kautta. Kaikki toimii. Lienee ensimmäisiä tietoteknisiä asennuksia mikä menee kaikilta osin täysin putkeen, mikä suosituksena otettakoon. Jäi vain tämä kysymys: purkista ei saa sujuvasti wlania päälle/pois (sitä kun ei aina tarvita). Onko tästä haittaa, tms? Näkökulmia... kiitos.

4

1995

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muuta kuin...

      siitä kiinni kuinka tuo wlan on salattu? Heikon salauksen houkuttamana voi joku yrittää käyttää sitä. Myös langattoman asetuksista antennin tehoa voisi laskea jottei verkko ulottuisi kotia pidemmälle.

      • filtteri ajaisi tuon hyvin...?


      • Nimi Merkki
        ThreeMice kirjoitti:

        filtteri ajaisi tuon hyvin...?

        Ei mac-osoitefiltteri yksin auta. On laitteita joihin voi asettaa haluamansa mac-osoitteen. Eli naapurin nörtti kuuntelee langatonta liikennettäsi jossa mac-osoite kulkee kaiketi salaamattomana ja sitten asettaa itselleen tuon mäcin.

        Kaikki suojaukset; mac-filtteri, SSID:n piilotus ja WEP-salaus on syytä asettaa päälle. Aina.

        Jos WLANia ei käytä, niin se kannattaa disabloida tukiasemasta ohjelmallisesti, tai jos laite ei toimi langallisen verkon routerina niin näppäämällä virrat pois. Lähinnä tietoturvasyistä, mutta eipä kannata muutenkaan singautella turhaa säteilyä omaan kotiinsa. Vaikkei yksittäisen laitteen (kännykkä, wlan, tv,mikroaalouuni,...) säteily ole todistetusti vaarallisesti, niin kaikkien yhteisvaikutus ei ainakaan lisää ikää ja terveytä.


      • 32332233
        Nimi Merkki kirjoitti:

        Ei mac-osoitefiltteri yksin auta. On laitteita joihin voi asettaa haluamansa mac-osoitteen. Eli naapurin nörtti kuuntelee langatonta liikennettäsi jossa mac-osoite kulkee kaiketi salaamattomana ja sitten asettaa itselleen tuon mäcin.

        Kaikki suojaukset; mac-filtteri, SSID:n piilotus ja WEP-salaus on syytä asettaa päälle. Aina.

        Jos WLANia ei käytä, niin se kannattaa disabloida tukiasemasta ohjelmallisesti, tai jos laite ei toimi langallisen verkon routerina niin näppäämällä virrat pois. Lähinnä tietoturvasyistä, mutta eipä kannata muutenkaan singautella turhaa säteilyä omaan kotiinsa. Vaikkei yksittäisen laitteen (kännykkä, wlan, tv,mikroaalouuni,...) säteily ole todistetusti vaarallisesti, niin kaikkien yhteisvaikutus ei ainakaan lisää ikää ja terveytä.

        hetkessä. Salaukseksi WPA.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1125
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      938
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      685
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      668
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      576
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe