Jos kirjoitan kirjeen...

Man in crush

Okei, case tämä: Olen pohjattoman ihastunut duunissani olevaan naiseen. En tiedä hänen tunteistaan... mutta ei hän ainakaan minua vihaa.

Olen ollut varattu jo pitkään mutta suhde on loppumassa hyvin pian. Elämme nyt alasajovaihetta niinsanotusti, ero muutaman kuukauden sisällä. En ole tästä puhunut töissäni joten tämä ihastukseni kohde toistaiseksi luulee minun olevan vakavassa suhteessa. En ole osoittanut ihastustani juuri mitenkään tuolle naiselle.

Olen myös hemmetin ujo mies. Menen naisten seurassa kertakaikkiaan sanattomaksi tai sekoilen ihan älyttömästi.

Noh, kirjeen avulla saan usein kuitenkin jonkinlaisen tolkun ajatuksiini ja voin kertoa asioita pahemmin takkuamatta. Ajattelinkin että kerron tuolle työpaikkani naiselle ihastuksestani kirjeitse...

Nyt muutama kysymys teille naiset...

a) Pitäisikö minun kirjoittaa kirje nyt kun olen vielä suhteessa? En halua viedä uusia suhteita pidemmälle niin kauan kuin olen vielä virallisesti yhdessä nykyiseni kanssa ja "yritämme" vielä jotain - vai pitäsikö kirjoittaa kirje (tai toimittaa se?) vasta kun viimeinen "hei sitten" on sanottu ja tiedän tasan tarkkaan olevani taas sinkku?

b) Kirjeen tyyli ja syvyys. Olisiko parempi vetää suoraan kaikkeen siihen mitä olen ajatellut, jopa yhteistä elämää ja lapsia yms joka kuitenkin kanssani olisi mahdollinen jos kaikki menee hyvin... vai kertoa vain ihastuksesta pintapuolisesti ja jättää asiat mahdollisimman auki? Asiallisen korrekti hiukan romantiikalla maustettuna? Vai ylitsepursuavaisen siirappi- romanttinen? - kaikki onnistuu ja kaikissa voin kertoa mitä ajattelen ja ne tulevat sydämestä kuitenkin, lähinnä millä tyylillä asiat kannattaa ilmaista kun se on mulle valinnainen...

Vai kannattaako edes kirjoittaa kirjettä? Mitä mieltä olette?

30

3597

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • työkaverisi

      Oletko tosissasi? Sinuna jättäisin kirjeen kirjoittamatta. Nainen ei ehkä ajattele sinusta yhtä romanttisia ajatuksia kuin sinä hänestä. Hän ehkä pitää sinusta työkaverina, muttei kuitenkaan halua mitään sen enempää. Itse olen huomannut työpaikallani erään miehen kovasti ihastuneen minuun ja itselläni ei ole mitään fiiliksiä tätä miestä kohtaan. Hän ei osaa kovin hyvin peittääkään tätä ihastumistaan ja minusta se on rasittavaa. Jos saisin itse häneltä "rakkaus"kirjeen kokisin sen todella kiusalliseksi.
      Mieti siis sata kertaa ennen kuin teet itsestäsi ihan pöllön tomppelin tämän naisen ja muiden työkavereiden silmien edessä. Tai vaihda ainakin työpaikkaa ja lähetä kirje sen jälkeen.

      • työtoveri minäkin

        ...ja kaunis ajatus.


      • aina kirje

        Miten ne muut työkaverit tähän liittyvät?????????


      • nainen vastaa

        mun mielestä voit hyvin kirjoittaa, mitä siinä loppupelissä menettää? Se on sinun oma valintasi ja omaa elämääsi ja jokainen tekee ratkaisunsa itse. mulla on omissa aikeissa kirjoitta kirje eräälle miehelle, sekin vaatii rohkeutta... mun tilanne kyllä tällä hetkellä on se et olen vapaa olen ollut jo jonkin aikaa. en tiedä onko mies tällä hetkellä suhteess kehenkään, hän kun ei puhu omasta elämästään töissä uskoisin ettei hän kuitenkaan näinä vuosina ihan yksinkään ole kokoaikaa ollut on ne tietyt tarpeet niin miehillä kuin naisillakin ;).


      • Man in Crush

        "Nainen ei ehkä ajattele sinusta yhtä romanttisia ajatuksia kuin sinä hänestä."

        Ja mitä sitten?

        Siinä tapauksessa "kiitos ei" riittää, mä jään taholleni potemaan ja hän tekee mitä tekee.

        "Jos saisin itse häneltä "rakkaus"kirjeen kokisin sen todella kiusalliseksi."

        Tää on sun ongelmasi suoraansanottuna :) Sikäli kuin ihastumisestani huolimatta olen korrekti myös pakit saatuani ei hänen (tai sinunkaan) tarvitse miettiä asiaa kolmea sekuntia kauempaa, se että minä olen ihastunut on mun asiani. Jos yhteistä maaperää ei ole niin sitten ei ole ja sillä siisti.

        "Mieti siis sata kertaa ennen kuin teet itsestäsi ihan pöllön tomppelin tämän naisen ja muiden työkavereiden silmien edessä."

        Kannattaa miettiä tarkkaan kuka tekee itsestään tomppelin ja millä tavalla näissä asioissa. Se voi olla ihastuksen kohdekin joka sortuu draamatyperyyksiin ... voin vaan kuvitella kuinka joku ihastuksen kohde jauhaa 2 kuukautta siitä kuinka ei halua olla mun kanssa vaikka itse olen ollut kahdessa minuutissa valmis hyväksymään tilanteen... :D

        Työkavereille voin aina kuittaa tilanteen : "Jep, olen (olin?) ihastunut muttei siitä mitään tule kun tää neiti ei halua mitään. Jatkan eteenpäin omillani.".... Luulis olevan selkeää.

        Miksi ihastuminen - ehkä yksipuoliseksi jäävä - mutta kuitenkin - muka on niin väärin? Selitäppä se?


    • otettu!

      jos saisin kirjeen, olisin mahdottoman otettu! Eli laitat siihen ihan asiallisesti mikä on homman nimi, sillä jos laitat liian siirappi-hunaja-romanssista tavaraa voi tämä nainen vaan saada sokerista kauhukohtauksen. Rohkeasti vaan! Aina kannattaa yrittää, olemmehan kaikki ihmisiä ja toivottavasti ymmärtäväisiä, aina.

    • tuota...

      Ero muutaman kuukauden sisällä? Siis sinä eroat huomenna tai sitten et eroa ollenkaan. Mitä ihmeen laskelmointia harrastat suhteilla???

      • kommentti:

        sehän on samaa kuin työpaikkaa vaihtaessa, ettei putoa ns. tyhjän päälle. Kyllä naisetkin sen osaa, olen huomannut.


      • tosiaankinjoo

        Kyseinen herra haluaa varmistaa viimeiseen saakka, ettei jää yksin. Katsos jos tämä ihana misukka ei lämpenekään hänen kosiokirjeelleen niin ainahan voi pysyä nykyisessä suhteessa. Näin se homma etenee...


      • Man in Crush

        Etkö tiennyt että (asiallisia) eroja pitkistä parisuhteista ei tehdä kolmessa minuutissa?

        Kyllä se on prosessi, tämänkin loppu on selvästi nähtävissä mutta pakko se vaan on elää läpi asunnonmyynnit ja ottaa myös huomioon kumppanin tunteet vaikka kassi "onkin jo pakattu".

        Tää nykyinen suhde ei voi jatkua, se on selvää. Mutta nyt on valittava loppuuko se katkeruudessa vai jonkinlaisessa yhteisymmärryksessä ja mä valitsen mielummin sen jälkimmäisen. Se vie aikaa eikä oikeastaan silloin saisi katsella sivulle edelleenkään. Kuitenkin tunteet on jo tätä yhtä kohtaan, suhteeseen en rupeaisi ihan vielä mutta mietin että kannattaako kertoa jo nyt näistä tunteista ja pyytää odottamaan että sotkut saadaan siivottua vai odottaako kunnes ihan oikeasti se viimeinen heippa on sanottu.

        Raadollisia näkemyksiä täällä heitellään... sinänsä minulla ei ole mitään sinkkuutta vastaan ja mielelläni jäänkin sinkuksi jos tuo ihastus ei ota tuulta siipiensä alle... mutta kun tunteet nyt on olemassa niin ei niitäkään sovi hylätä.


      • suhteesi
        Man in Crush kirjoitti:

        Etkö tiennyt että (asiallisia) eroja pitkistä parisuhteista ei tehdä kolmessa minuutissa?

        Kyllä se on prosessi, tämänkin loppu on selvästi nähtävissä mutta pakko se vaan on elää läpi asunnonmyynnit ja ottaa myös huomioon kumppanin tunteet vaikka kassi "onkin jo pakattu".

        Tää nykyinen suhde ei voi jatkua, se on selvää. Mutta nyt on valittava loppuuko se katkeruudessa vai jonkinlaisessa yhteisymmärryksessä ja mä valitsen mielummin sen jälkimmäisen. Se vie aikaa eikä oikeastaan silloin saisi katsella sivulle edelleenkään. Kuitenkin tunteet on jo tätä yhtä kohtaan, suhteeseen en rupeaisi ihan vielä mutta mietin että kannattaako kertoa jo nyt näistä tunteista ja pyytää odottamaan että sotkut saadaan siivottua vai odottaako kunnes ihan oikeasti se viimeinen heippa on sanottu.

        Raadollisia näkemyksiä täällä heitellään... sinänsä minulla ei ole mitään sinkkuutta vastaan ja mielelläni jäänkin sinkuksi jos tuo ihastus ei ota tuulta siipiensä alle... mutta kun tunteet nyt on olemassa niin ei niitäkään sovi hylätä.

        loppuun ja kirjoita se kirje vasta sitten. muuten se nainen pitää kuten suurin osa täälläkin, sua varmistelijana. ja mitäs aattelit tehdä jos kävisikin niin, että se soittaa nyksällesi selvittääkseen tilanteen suoraan? ajattelitko voivasi sitten erota ystävinä?sanoisin että olet stressaavassa tilanteessa etkä ajattele järkevästi.tiedät itsekin sisimmässäsi että ei ole hoppu hyväksi eikä kiire kunniaksi...


      • Man in Crush
        suhteesi kirjoitti:

        loppuun ja kirjoita se kirje vasta sitten. muuten se nainen pitää kuten suurin osa täälläkin, sua varmistelijana. ja mitäs aattelit tehdä jos kävisikin niin, että se soittaa nyksällesi selvittääkseen tilanteen suoraan? ajattelitko voivasi sitten erota ystävinä?sanoisin että olet stressaavassa tilanteessa etkä ajattele järkevästi.tiedät itsekin sisimmässäsi että ei ole hoppu hyväksi eikä kiire kunniaksi...

        On tietenkin tilanne että tämä ihana nainen löytääkin tahollaan jonkun. Okei, onhan se hienoa. Toivon että tuon naisen elämä päätyy hyvälle tolalle... mutta, toivon myös että se tapahtuisi minun kanssani.

        Toisin sanoen, jos en kerro sitä mitä tunnen (joka on rehellistä.) en välttämättä koskaan anna tilaisuutta hänelle minun suhteeni koska "en ole saatavissa". Joka itseasiassa on mitä todennäköisimmin väärin ajateltu... Mutta en vain juuri nyt.

        Eli tilannehan voi olla lopulta se että hoidan asiani kunnolla ja saan suhteen päätökseen ja saman tien menetyksen todelliseen tuskaan kun tää ihana nainen onkin löytänyt jonkun karvanaaman vierelleen, tietenkin - kohtalon oikusta - ihan paskiaisen joka kohtelee tätä naista väärin. Kiitos oi ihana elämä, tein kaiken oikein ja kaikilla paska fiilis. Okei, olisinhan mä sitten vapaa toki jatkamaan suuntaan X joka sekään ei nykyiseen parisuhteeseeni verrattuna ole ollenkaan huono juttu ... mutta kuitenkin. Olen ihastunut, se oikeastaan jo velvoittaa JOHONKIN...?

        Se mitä en voi nyt on että alkaisin uuteen sivusuhteeseen. Se on väärin. Mutta onko tunteistaan ja ihastuksestaan kertominen väärin, jos teroittaa että tästä huolimatta en voi tehdä asialle nyt mitään, enkä välttämättä koskaan jos suhde ihmeen kaupalla korjaantuukin.

        Tämä on se syy mikä minut laittaa ajattelemaan että kirjeen voisi kirjoittaa nytkin. Se tarkoittaisi toki että joutuisin samantien pamauttamaan luukun toistaiseksi kiinni että saisin hoidettua toisen suhteen loppuun... mutta tietäisipä neito että on ainakin yksi roomeo ehkä tiedossa.

        Onko totuus väärin? Siitä tässä oikeastaan on kyse kaikin puolin.

        Ja tää nykyinen suhde nilkuttaa todella pahasti. Todella, todella, todella pahasti. Niin että oikeastaan minusta tuntuu että lähinnä varjelen ja koitan kuluttaa aikaa niin että nykyinen kumppanini pääsee oikeasti tilanteen tasalle ja ero voi tapahtua jonkinlaisessa todellisessa yhteisymmärryksessä ja periaatteellisessa tilanteen hyväksymisessä. Jos suhde pelastuu on se kategoriaa "pienet ihmeet"... :-P

        Vaikeaa. Helvetin vaikeaa. Jos vaan voisi kelata 5 vuotta taaksepäin ja läiskiä itseään turpiin ja sanoa että mieti nyt mitä olet tekemässä ja kenen kanssa niin säästyisi näiltäkin ajatuksilta. Mutta kun se ei ole mahdollista niin on vaan koitettava... jotain?

        Mutta joo. Valitsempa seuraavaa: Olen extra-super kiva ja mukava ja ihana ihastustani kohtaan mutten vahingossakaan tee mitään oikeaa aloitetta. Hoidan suhteeni loppuun asiallisesti. Pelkään ja vittuunnun ja angstaan nettiin. Jep. Selvästi minun tieni.


    • pitää

      tehdä ...

      Kirjoita kirje siitä syystä että tiedät mitä sanot.
      Ja sitten puhut hänelle sen asiansisällön livenä.

      Tämä on tehokkaampaa sen takia, koska todella vaatii munaa! Ole Mies :)

      • Man in Crush

        Ei minusta miestä pois saa. Puheen kyllä, tiedäthän - sellainen perusjässi joka ei juurikaan päätään auo.

        Mulla menee vaan pasmat niin huolella sekaisin kun pitää naisten kanssa puhua että siitä ei tule mitään, tämä on kymmenien kertojen kantapään kautta oppimisen tulos. Ja mihinkään Kimi Räikkösmäiseen ulkoaopeteltuun robottipuheeseen en halua sortua.

        Oikeasti, kirje on ainoa tapa saada asiansa perille tässä tapauksessa. Miksi näin, voit mennä lukeemaan tuolta ujous-palstalta ihan tarpeeksi kohtalotovereiden kirjoituksia aiheesta :-P

        Muna on jalkojen välissä ja toimii, suusta tulee sellaista mongerrusta joka ei tässä tapauksessa vie ketään lähemmäs mitään :-P

        Olen mies ja tunnen itseni. Jos tää neiti ei hyväksy kirjettä aloitteeksi niin sitten hän ei voi ikinä hyväksyä minuakaan ja voin tallustaa rauhassa eteenpäin. Kirjeessä toki selitän parhaalla mahdollisella tavalla miksi kirje eikä ulos pyyntö... joka sekin tosin on ollut mielessä.


      • on se
        Man in Crush kirjoitti:

        Ei minusta miestä pois saa. Puheen kyllä, tiedäthän - sellainen perusjässi joka ei juurikaan päätään auo.

        Mulla menee vaan pasmat niin huolella sekaisin kun pitää naisten kanssa puhua että siitä ei tule mitään, tämä on kymmenien kertojen kantapään kautta oppimisen tulos. Ja mihinkään Kimi Räikkösmäiseen ulkoaopeteltuun robottipuheeseen en halua sortua.

        Oikeasti, kirje on ainoa tapa saada asiansa perille tässä tapauksessa. Miksi näin, voit mennä lukeemaan tuolta ujous-palstalta ihan tarpeeksi kohtalotovereiden kirjoituksia aiheesta :-P

        Muna on jalkojen välissä ja toimii, suusta tulee sellaista mongerrusta joka ei tässä tapauksessa vie ketään lähemmäs mitään :-P

        Olen mies ja tunnen itseni. Jos tää neiti ei hyväksy kirjettä aloitteeksi niin sitten hän ei voi ikinä hyväksyä minuakaan ja voin tallustaa rauhassa eteenpäin. Kirjeessä toki selitän parhaalla mahdollisella tavalla miksi kirje eikä ulos pyyntö... joka sekin tosin on ollut mielessä.

        parempi että teet siirtosi, jos se sinusta oikealta tuntuu ja sitten myöhemmin ei tarvitse ainakaan jossitella mitä olisi voinut tapahtua.

        Samaan aikaan suosittelen että lisäät kommunikointisi määrää kaikkien ihmisten suhteen, jotta kroppasi ei reagoi niin voimakkaasti sitten niissä tilanteissa kun on tosi kyseessä.

        Älä mieti liikoja, tee vaan siirtosi.


    • Merabella

      Mutta vain ehkä, kannattaa pohjustaa asiaa jotenkin siellä työpaikalla, vähän niinkuin pehmentämällä laskua, jos hänellä ei ole mitään aavistustakaan tunteistasi.. Ja vasta sitten kirjoittaa kirje, joka on muuten näin naisena (ainakin omasta puolestani) todella kaunis ja puoleensavetävä juttu miehessä. Muttei ehkä kannata kaikkea tulevaisuuden suunnitelmia heittää naamalle, edes kirjeessä. Kyllä me naisetkin(!!!!) osataan säikähtää ja ahdistua jos joku on suunnitellut meidän loppuelämän tosta noin vain.

      • Man in Crush

        Jotain tälläistä itsekin kelailin... kuinka isolle hanaa vääntää tuohon kirjeeseen...

        Veikkaisin että tää kohde-neiti kyllä aavistelee jotain, tai pohdiskelee että "onko vai eikö"... multa tulee välillä freudilaisia lipsahduksia ja olen häntä kohtaan välillä lämmin ja henkilökohtainen... mutta lähinnä yritän vaikuttaa että olisin kaveripohjalla. Ja kun tiedän että hän olettaa mun olevan vakaassa parisuhteessa niin luultavasti häntä ei niinkään kiinnostaisi edes alkaa säätöihin varatun kanssa vaikka olisi tahollaan tykästynytkin - ei ole sen tyyppinen nainen lainkaan.

        Ajattelin että kehun häntä paljon kirjeessä (kehuttavaa on onneksi :), kerron mitä tunnen häntä kohtaan ja mitä se mulle merkitsee... ja toisaalta tarjoan myös senkin ettei tarvi ottaa stressiä siitä jos hän ei halua mitään... koska se kuitenkin on "vain" ihastus. En halua tosiaan ahdistella häntä... vain kertoa mitä tunnen ja ajattelen ja mitä aion tehdä ja jättää tekemättä. Mietin että kannttaiskohan kertoa itsestäänkin jotain sellaista mikä ei ole itsestäänselvää? Lässyttää vähän omasta menneisyydestään? Varmaan tää loppusuoralla oleva parisuhde ei ole mikään top3 aiheiden joukossa vaikka siitä oliskin paljon sanottavaa...

        Äh. Hankalaa. Mitä sä voisit toivoa kirjeessä olevan näitten asioiden tiimoilta? Vaikutat ehkä vastanneista eniten hänen kaltaiseltaan... sikäli kuin yhden viestin psykoanalyysistä mitään hyötyä on... :)


      • hienoa!
        Man in Crush kirjoitti:

        Jotain tälläistä itsekin kelailin... kuinka isolle hanaa vääntää tuohon kirjeeseen...

        Veikkaisin että tää kohde-neiti kyllä aavistelee jotain, tai pohdiskelee että "onko vai eikö"... multa tulee välillä freudilaisia lipsahduksia ja olen häntä kohtaan välillä lämmin ja henkilökohtainen... mutta lähinnä yritän vaikuttaa että olisin kaveripohjalla. Ja kun tiedän että hän olettaa mun olevan vakaassa parisuhteessa niin luultavasti häntä ei niinkään kiinnostaisi edes alkaa säätöihin varatun kanssa vaikka olisi tahollaan tykästynytkin - ei ole sen tyyppinen nainen lainkaan.

        Ajattelin että kehun häntä paljon kirjeessä (kehuttavaa on onneksi :), kerron mitä tunnen häntä kohtaan ja mitä se mulle merkitsee... ja toisaalta tarjoan myös senkin ettei tarvi ottaa stressiä siitä jos hän ei halua mitään... koska se kuitenkin on "vain" ihastus. En halua tosiaan ahdistella häntä... vain kertoa mitä tunnen ja ajattelen ja mitä aion tehdä ja jättää tekemättä. Mietin että kannttaiskohan kertoa itsestäänkin jotain sellaista mikä ei ole itsestäänselvää? Lässyttää vähän omasta menneisyydestään? Varmaan tää loppusuoralla oleva parisuhde ei ole mikään top3 aiheiden joukossa vaikka siitä oliskin paljon sanottavaa...

        Äh. Hankalaa. Mitä sä voisit toivoa kirjeessä olevan näitten asioiden tiimoilta? Vaikutat ehkä vastanneista eniten hänen kaltaiseltaan... sikäli kuin yhden viestin psykoanalyysistä mitään hyötyä on... :)

        Mun mielestä ideasi kirjeestä on loistava ja rohkea! Olisivatpa kaikki yhtä fiksuja niin ei jäisi jossitteluille tilaa.

        Olen itse saanut töissä kuulla parilta mieheltä kiinnostuksesta, toinen tuli säpolla, toinen suoraan sanottuna. Ja vaikka kumpikaan miehistä ei minua kiinnostanut (toinen oli jopa varattu), vastasin ystävällisesti takaisin ja välimme säilyivät ystävällisinä. Yhteistyöhön torjunta ei ole vaikuttanut, päinvastoin ehkä jopa paransi sitä tämän varatun miehen kanssa. Kenellekään muulle en lähestymisistä puhunut.


        Kun laitat viestiä, muista:

        1. jokainen on imarreltu ASIALLISISTA lähetysmisyrityksistä, nekin jotka eivät ole itse kiinnostuneita.

        2. hoida kuitenkin vanhat suhteesi asiallisesti, kakkua ei voi syödä ja säästää.

        3. älä maalaile ensimmäisessä viestissäsi pitkälle meneviä suunnitelmia parisuhteesta tms. - sellainen ahdistaa kiinnostunuttakin.


      • näet tämän
        Man in Crush kirjoitti:

        Jotain tälläistä itsekin kelailin... kuinka isolle hanaa vääntää tuohon kirjeeseen...

        Veikkaisin että tää kohde-neiti kyllä aavistelee jotain, tai pohdiskelee että "onko vai eikö"... multa tulee välillä freudilaisia lipsahduksia ja olen häntä kohtaan välillä lämmin ja henkilökohtainen... mutta lähinnä yritän vaikuttaa että olisin kaveripohjalla. Ja kun tiedän että hän olettaa mun olevan vakaassa parisuhteessa niin luultavasti häntä ei niinkään kiinnostaisi edes alkaa säätöihin varatun kanssa vaikka olisi tahollaan tykästynytkin - ei ole sen tyyppinen nainen lainkaan.

        Ajattelin että kehun häntä paljon kirjeessä (kehuttavaa on onneksi :), kerron mitä tunnen häntä kohtaan ja mitä se mulle merkitsee... ja toisaalta tarjoan myös senkin ettei tarvi ottaa stressiä siitä jos hän ei halua mitään... koska se kuitenkin on "vain" ihastus. En halua tosiaan ahdistella häntä... vain kertoa mitä tunnen ja ajattelen ja mitä aion tehdä ja jättää tekemättä. Mietin että kannttaiskohan kertoa itsestäänkin jotain sellaista mikä ei ole itsestäänselvää? Lässyttää vähän omasta menneisyydestään? Varmaan tää loppusuoralla oleva parisuhde ei ole mikään top3 aiheiden joukossa vaikka siitä oliskin paljon sanottavaa...

        Äh. Hankalaa. Mitä sä voisit toivoa kirjeessä olevan näitten asioiden tiimoilta? Vaikutat ehkä vastanneista eniten hänen kaltaiseltaan... sikäli kuin yhden viestin psykoanalyysistä mitään hyötyä on... :)

        naisen?
        Kirjoituksesi perusteella toivoisin olevani hän ;)


      • perustelut
        Man in Crush kirjoitti:

        Jotain tälläistä itsekin kelailin... kuinka isolle hanaa vääntää tuohon kirjeeseen...

        Veikkaisin että tää kohde-neiti kyllä aavistelee jotain, tai pohdiskelee että "onko vai eikö"... multa tulee välillä freudilaisia lipsahduksia ja olen häntä kohtaan välillä lämmin ja henkilökohtainen... mutta lähinnä yritän vaikuttaa että olisin kaveripohjalla. Ja kun tiedän että hän olettaa mun olevan vakaassa parisuhteessa niin luultavasti häntä ei niinkään kiinnostaisi edes alkaa säätöihin varatun kanssa vaikka olisi tahollaan tykästynytkin - ei ole sen tyyppinen nainen lainkaan.

        Ajattelin että kehun häntä paljon kirjeessä (kehuttavaa on onneksi :), kerron mitä tunnen häntä kohtaan ja mitä se mulle merkitsee... ja toisaalta tarjoan myös senkin ettei tarvi ottaa stressiä siitä jos hän ei halua mitään... koska se kuitenkin on "vain" ihastus. En halua tosiaan ahdistella häntä... vain kertoa mitä tunnen ja ajattelen ja mitä aion tehdä ja jättää tekemättä. Mietin että kannttaiskohan kertoa itsestäänkin jotain sellaista mikä ei ole itsestäänselvää? Lässyttää vähän omasta menneisyydestään? Varmaan tää loppusuoralla oleva parisuhde ei ole mikään top3 aiheiden joukossa vaikka siitä oliskin paljon sanottavaa...

        Äh. Hankalaa. Mitä sä voisit toivoa kirjeessä olevan näitten asioiden tiimoilta? Vaikutat ehkä vastanneista eniten hänen kaltaiseltaan... sikäli kuin yhden viestin psykoanalyysistä mitään hyötyä on... :)

        Eikö kuitenkin olisi helpompaa kerätä se rohkeus ja yrittää ihan juttelemalla päästä lähempään tuttavuuteen. Samalla tutustuisit tähän ihastuksen kohteeseen paremmin. Mistä voit tietää onko hän varmasti vapaa ja onko hänellä edes kiinnostusta sinua kohtaan. Hän voi olla vain imarreltu, kun on huomannut kiinnostuksesi. Et voi tietää mitä hän sinusta ajattelee. Kirje voi nyt susta tuntua ajatuksena maailman parhaimmalta idealta, mtta ei välttämättä kuitenkaan ole sitä. Eikö sinua harmittaisi, jos kirje aiheuttaisi sen että kyseinen nainen alkaisi välttelemään sinua ja kokisi kirjeen ahdisteluna. Katsos, kun meitä täällä maailmassa on niin erilaisia ihmisiä ja erilaisia suhtautumistapoja. Oikeassa elämässä asiat harvoin menee niin kuin elokuvissa.


      • ..otettu kirjeestä..
        Man in Crush kirjoitti:

        Jotain tälläistä itsekin kelailin... kuinka isolle hanaa vääntää tuohon kirjeeseen...

        Veikkaisin että tää kohde-neiti kyllä aavistelee jotain, tai pohdiskelee että "onko vai eikö"... multa tulee välillä freudilaisia lipsahduksia ja olen häntä kohtaan välillä lämmin ja henkilökohtainen... mutta lähinnä yritän vaikuttaa että olisin kaveripohjalla. Ja kun tiedän että hän olettaa mun olevan vakaassa parisuhteessa niin luultavasti häntä ei niinkään kiinnostaisi edes alkaa säätöihin varatun kanssa vaikka olisi tahollaan tykästynytkin - ei ole sen tyyppinen nainen lainkaan.

        Ajattelin että kehun häntä paljon kirjeessä (kehuttavaa on onneksi :), kerron mitä tunnen häntä kohtaan ja mitä se mulle merkitsee... ja toisaalta tarjoan myös senkin ettei tarvi ottaa stressiä siitä jos hän ei halua mitään... koska se kuitenkin on "vain" ihastus. En halua tosiaan ahdistella häntä... vain kertoa mitä tunnen ja ajattelen ja mitä aion tehdä ja jättää tekemättä. Mietin että kannttaiskohan kertoa itsestäänkin jotain sellaista mikä ei ole itsestäänselvää? Lässyttää vähän omasta menneisyydestään? Varmaan tää loppusuoralla oleva parisuhde ei ole mikään top3 aiheiden joukossa vaikka siitä oliskin paljon sanottavaa...

        Äh. Hankalaa. Mitä sä voisit toivoa kirjeessä olevan näitten asioiden tiimoilta? Vaikutat ehkä vastanneista eniten hänen kaltaiseltaan... sikäli kuin yhden viestin psykoanalyysistä mitään hyötyä on... :)

        ..mutta kuten edellä on kommentoitu, minunkin mielestäni kirjeesi voisi olla "kevyt" ihastumisesi tunnustus, ja pyyntö esim. kahville, olettaen että tämä neitikin tuntee vetoa sinuun -- tämä kirjehän voi tässä vaiheessa (oma mielipiteeni) olla korkeintaan keino saada selville se, että onko neiti kiinnostunut sinusta... mitään elämäntarinaa- ja suunnitelmaa siihen on siten turha vuodattaa ;-) Olen itse


      • .. naisena voin sanoa...
        Man in Crush kirjoitti:

        Jotain tälläistä itsekin kelailin... kuinka isolle hanaa vääntää tuohon kirjeeseen...

        Veikkaisin että tää kohde-neiti kyllä aavistelee jotain, tai pohdiskelee että "onko vai eikö"... multa tulee välillä freudilaisia lipsahduksia ja olen häntä kohtaan välillä lämmin ja henkilökohtainen... mutta lähinnä yritän vaikuttaa että olisin kaveripohjalla. Ja kun tiedän että hän olettaa mun olevan vakaassa parisuhteessa niin luultavasti häntä ei niinkään kiinnostaisi edes alkaa säätöihin varatun kanssa vaikka olisi tahollaan tykästynytkin - ei ole sen tyyppinen nainen lainkaan.

        Ajattelin että kehun häntä paljon kirjeessä (kehuttavaa on onneksi :), kerron mitä tunnen häntä kohtaan ja mitä se mulle merkitsee... ja toisaalta tarjoan myös senkin ettei tarvi ottaa stressiä siitä jos hän ei halua mitään... koska se kuitenkin on "vain" ihastus. En halua tosiaan ahdistella häntä... vain kertoa mitä tunnen ja ajattelen ja mitä aion tehdä ja jättää tekemättä. Mietin että kannttaiskohan kertoa itsestäänkin jotain sellaista mikä ei ole itsestäänselvää? Lässyttää vähän omasta menneisyydestään? Varmaan tää loppusuoralla oleva parisuhde ei ole mikään top3 aiheiden joukossa vaikka siitä oliskin paljon sanottavaa...

        Äh. Hankalaa. Mitä sä voisit toivoa kirjeessä olevan näitten asioiden tiimoilta? Vaikutat ehkä vastanneista eniten hänen kaltaiseltaan... sikäli kuin yhden viestin psykoanalyysistä mitään hyötyä on... :)

        .. että ei ole mitään hienompaa kuin mies, joka osaa ja rohkenee laittaa ajatuksensa rehellisesti paperille(kin). Olisin kuitenkin taipuvainen ajattelemaan (muutaman edellisen kommentin suuntaisesti), että kirjeesi voisi alkuun olla kuitenkin "kevyt" lähestyminen, eli kertoisit neidille mielenkiinnostasi, ja ns. jäätä kokeillen pyytäisit häntä esim. kahville. Mitään elämäntarinaa- ja/tai suunnitelmaa en menisi kirjeeseesi laittamaan, sillä jos kyseinen neiti on sinusta kiinnostunut, niin teillä on kyllä aikaa keskustella syvällisemmin myöhemminkin.

        MUTTA. Pakko sanoa että hoida ensin "entinen" suhteesi alta pois. Vaikka olisit kuinka vilpitön ajattelussasi että olet lopettelemassa nykyistä suhdettasi, ja miten tahansa vahva ihastuksesi tähän uuteen neiti-ihmiseen onkaan, niin voin ainakin omasta puolestani sanoa että vielä varatun miehen lähestymisyritykset tuntuisivat itsestäni jokseenkin hämäräperäisiltä ;-) Tarkoitan vain sitä, että väistämättä mieleeni tulisi että yrität vain pedata seuraavaa suhdetta valmiiksi ennenkuin lähdet edellisestä... Toki tämän voi joku toinen kokea erilaillakin, ja kenties monet uudet suhteet voivat onnistuakin ns. päällekkäisaloituksella (uusi termi ;-), mutta oma kantani olisi se, että paras aloittaa puhtaalta pöydältä. Onnea matkaan joka tapauksessa --- hienoa lukea vähän tästä miesten logiikastakin kyseisessä tilanteessa, koska juuri itse sain näpeilleni uskottuani varatun miehen (katteettomia) kertomuksia huonosta suhteestaan..buuhuu...


    • ennen kirjettä

      Sitten kun olet selvittänyt työkavereiltasi, millainen elämäntilanne ihastuksellasi on, ja seuraat hänen elämäänsä noin yleensä: istuisitteko yhteen arvojen yms. osalta niin kirjoita sitten kirje. Älä laita siihen allekirjoitusta jos ei ole ihan pakko. Salainen ihailija nostattaa jokaisessa imartelevia tunteita...kunhan se kirjeesi ei ole liian spooki. Lisää vihjeitä itsestäsi pikku hiljaa ja sovi hänen kanssaan miten kirjeitä vaihdatte..ellet sitten laita hänelle nimimerkillä sähköpostia. Pienellä työpaikalla on tietysti vaikea, jos toinen pikku hiljaa vaistoaa tunteesi. Mieti myös, oletko vain kanavoinut työkaveriisi huonosta suhteesta johtuvan rakkaudenkaipuusi. Kaikki hymyilevät ja iloiset ihmiset voivat vetää puoleensa kuin magneetti, jos kotona fiilarit on aina jäiset. Ota siis itseesi etäisyyttä, anna itsellesi aikaa löytää se mitä todella nyt kaipaat elämääsi ja ryhdy vasta sitten toimeen. Työkaveri tuntuu liian helpolta ratkaisulta hypätä lähimpään ohi ajavaan junaan, kun toinen alta poistuu. Helmoista helmoihin tai lahkeesta toiseen kulkemalla ihmisillä on tapana toistaa juuri samat virheet kuin edellisessä suhteessa juuri sen vuoksi, kun ei ole joutunut itseään siinä välillä peiliin katsomaan. Sitten vaan hakkaamaan päätä seinään että miten tässä TAAS näin kävi??

      Lycka till päätitpä sitten mitä tahansa.

      tv. kanssasisar

      • kirjoitat!

        kirje on loistava vaihtoehto, tai säpo. Nainen saa aikaa ajatella mitä vastaa eikä tule harkitsemattomia möläytyksiä.

        Kuka kokee asiallisen, tunteet ilmaisevan kirjeen ahdisteluna???? Enemmän se on ahdistelua, jos menee päin näköä jotain ruinaamaan.


    • se mies!

      Itse olen ihastunut työpaikallani olevaan ujoon mieheen, ollut jo yli vuoden. Tiedän, että hän asuu naisen kanssa, mutta ei ole monen vuoden seurustelun jälkeenkään kihloissa eikä heillä ole lapsia. Vaikka katseet kohtaavat ja luulen tunteen olevan molemminpuoleinen, en tee mitään. En, koska en tiedä heidän parisuhteestaan mitään enkä halua sotkea mitään.

      Jos minä olisin se nainen, johon olet ihastunut, sulaisin varmasti kirjeesi edessä. Mutta, rehellinen pitää olla. Suhteesi on oltava aidosti loppumassa. Liian usein sitä kuulee miesten sanovan, että olen juuri eroamassa...

      KIRJOITA IHMEESSÄ!

    • ~äMmä~

      tai laita sähköpostia mikäli tiedät osoitteensa...

    • nainen minäkin

      kirjoiutat hänelle,itse olen ihastunut työpaikallani erääseen mieheen,mutta tiedän ettei häntä voi koskaan saada kun on varattu.ja jos itse saisinkin tällaisen kirjeen olisin hyvin otettu ja erittäin innoissani,mitä en nyt todellakaan ole enkä voi näyttää hänelle että olen kiinnostunut.(ikävä kyllä)Mutta ehkä vielä tapaan jonkun vapaan ja unohdan hänet kokonaan....

    • Juuri eronnut mies tietää h...

      Jospa kuitenkin odottaisit, että erosi on täysin selvä. Entä jos tuleva ex-tyttöystäväsi heittäytyy jollain tavalla hankalaksi - varsinkin, jos ja kun kuulee sulla heti olevan uutta pelissä.

      Toisinaan ero on miehille rankempi paikka, vaikka suhde olis ollut jo pidempään kuollut ennen sitä lopullista päätöstä. Mä en haluais tapailla miestä, joka ei ole vielä kunnolla erostaan toipunut. En haluais ottaa sitä riskiä, että ihastun täysillä mieheen, jonka exästä saattaa tulla riesa tavalla tai toisella. Sä kun kuitenkin tunnut pitkittävän sitä eroos, koska haluat, et sun nykyinen pääsee kartalle teidän tilanteesta.

      • löpölöpö

        mieheen tai naiseen, tilanneharkintani puhuis puolestaan.
        Lemmentuskaan ei voi kuolla, mutta aika on joskus kriittinen, siinä tärkeimmässä asiassa.


    • Anonyymi

      Mieheni huijasi ystäväni kanssa, hän muutti toisen naisen kanssa. Mieheni, joka ei nyt pystynyt toimeen ilman minua, ei halua nähdä minua. Olen niin onnellinen, että sain rakkaan aviomieheni takaisin sen jälkeen, kun väärennetty loitsunharjoittaja huijasi minua kahdesti, mutta kiitän Jumalaa siitä, että tohtori Lomi auttoi tuomaan mieheni takaisin viipymättä ilman minkäänlaista huijaustoimintaa. yhteyttä tähän Jumala lähetti oikoluvun sähköpostiinsa; [email protected], lupaan, että hän auttaa sinua ratkaisemaan suhteesi ongelman, hänen sanansa ovat SURE.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      13
      1305
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1150
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1018
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      996
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      995
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      8
      974
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      962
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      961
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      960
    Aihe