Nyt mielipiteitä "kehiin" ja apuja uuden auton valintaan.
Uudeksi leasing-autoksi olen ajatellut jotain automaattimallia (hinta max. 33 te).
Kehukaa tai haukkukaa seuraavia vaihtoehtojani:
- VW Golf Variant 1.4 TSI DSG
- VW Jetta 1.4 TSI DSG
- Citroen C5 2.0 5-ov autom.
- Skoda Octavia 2.0 5-ov. autom.(tai kenties C5 2.0 136 hp diesel 6-pykäläisellä automaatilla?)
- Mazda 6 2.0 HB autom.
- Hyundai Sonata 2.4 GL autom.
Ajokilometrejä kertyy vuodessa n. 45 tkm, sekä maantieajoa että kaupunkiajoa...
Valinnan vaikeus
8
2705
Vastaukset
- aatokset
Olen ihan samassa tilanteessa. Olen lisäksi ottanut omalle listalle
- Nissan QQ 2.0TDI A
- Chrysler Sebring 2.4
C5 on mukava paitsi penkki joka on surkeuden perikuva. Vähän parempi pentti löytyy jos ottaa 750e Alacantara packin jossa molempien penkkien täyssähkösäätö ynnä tuo Alcantara verhoilu.
Bensacitioiden automaatti nykii jatkuvasti yrittäessään kytkeää joka välissä momentinmuuntimen lukkoa. Tätä ongelmaa en huomannut diesel-automaatissa joka itseasiassa toimi hyvin sivistyneesti.
Nissan QQ on muuten todella mukava peli mutta jousitus on turhan jäykkä omaan makuun. Auto on hiljainen, hyvät penkit. Takatilat on heikot mutta tavaratila on hyvä. Renun uusi 150hp diesel ja 6v automaatti tekee autosta mukvast kulkevan. Jostain kumman syystä kiihtyvys paikaltaan ei ole tehoihin nähden yltiöpäistä mutta jo 60 ylös päin potkua löytyy reilusti. Radion äänenlaatu on käypäinen.
M6:ta on tulossa juuri uusi malli. Tämä nykyinen on fiksu tilasuunnittelultaan mutta takapuoli maassa istuminen ikävää. Melu on ongelma, samoin kuin polttoainen kulutus.
Octavia 2.0TDI DSG elegance on muuten liki täydellinen vekotin mutta melu on kovaa ja takatilat vähän pienet. Varustelu, ajettavuus ja erityisesti ajoasento mukaan lukien penkki on parasta A-ryhmää. Radio on surkeuden huippu yhdessä muiden VAG-vehkeiden kanssa.
Golf ja Jetta on kuten Occu muta varustelu on huono ja penkki ajoasneto vain keskinkertainen.
Sebring on mukava joka suhteessa (myös radio on käypäinen). Koko on hankala parkkihalleissa. Auto ei _tunnu_ oikein kiihtyvän mutta toisaalta se voi olla vain tutnumaa koska nopeusmittari ei tunu heittävän yhtään ja kun auto ei nosta nokkaa kiihdytyksessä, eikä kone ärjy. Kulutus on huono puoli vaikka ei olekaan pahempi kuin Mzdan tai Citikan bensoissa.
Hyundaita en ole kokeillut.
Jos kestätä VAG-vehkeiden epämukavuuden (radio, jousitus, melu ja Golfin penkki) ota Occu tai Golffi. Käy kuitenkin kokeilemassa ensin Nissan QQ 2.0TDI A.
Nuo pikkuautot on näppäriä kaupungissa mutta _kaikki_ Golf-kokoluokan VAG-vehkeet ovat melun ja radion suhteen ala-arvoisia.
Listasi isommat ovat selvästi mukavampia ja sisustaltaan hienostuneempia.
Kokeile myös Avensis 1.8A joka on hyvinkin nuuka bensan suhteen mutta laiskahko. Tai sitten Avensis 2.4 joka taas kulkee mutta kuluttaa myös sen mitä nuo muut bensa-automaatit (M6, C5, Sebring, Sonata). Avensiksessa radio edustaa luokan kärkeä ja melukin on parhaasta päästä.
Minusta nuo kaikki on omalla tavallaan hyviä vehkeitä mutta yksikään ei kokonaisuutena juuri muita parempi. Yksikään ei oikein säväyttänyt.
Golfin tai Occun ottaisin jos radio ja melu olisi kunnossa. Melu on pidemmällä matkalla oleellinen turvallisuusasia, se nimittäin väsyttää kuljettajaa, eikä honottavan rasittava grammari paranna tilannetta.- ozzie
Edellinen autoni oli C5, joka on tosiaan muuten mukava, mutta ne penkit... Vaimo ja lapset kyllä tykkäsivät Citikasta kovasti (enemmän kuin nykyisestä autosta, joka on Saab 9-3). Kieltämättä Saabilla ajaessa kaipaan C5:n miellyttävää jousitusta. Tosin lievä tunnottomuus vaivaa tuota C5:n alustaa. Vaivasi ainakin minulla ollutta vuosimallin 2002 yksilöä, nyt uudessa C5:ssa oleva Hydractive 3 / 3 jousitus saattaa kyllä olla parempi, en ole kokeillut (vielä).
Eikös Alcantara sisustus muuta vain verhoilumateriaalin, mutta penkit ovat muuten samat? Ja penkin säätö muuttuu sähköiseksi.. Ei kait verhoilulla penkit juurikaan parane?
Mielenkiintoinen vaihtoehto tuo Nissan Qashqai, eipä tullut itsellä mieleen. Mutta QQ:n keulan tylsä ulkonäkö ei kyllä herätä mitään positiivisia tuntemuksia. Voisihan sitä kuitenkin tarkemmin tutustua tähänkin vaihtoehtoon (2.0 bens. CVT olisi hintahaarukassa)...
Octavian takatiloista olen kyllä hiukan eri mieltä. Minusta ne on riittävät. Suurin ongelma Ocussakin on tosiaan melu, varsinkin rengasmelu.
Uuden Golf Variantin steroita on kyllä kehuttu. Luulen että siinä suhteessa ollaan menty eteen päin. Mutta jälleen se melu!!
Avensis 1.8 automaatilla vaikuttaa vähän nuhaiselta, mutta enpä vielä täysin tuomitse, kun en ole käynyt kokeilemassa. Aven 2-litraisella taas hinta karkaa turhan ylös, muuten voisi olla varsin hyvä vaihtoehto. Aven keulasta voisi sanoa samaa kuin Nissani QQ:n, eli ei kovin hyvän näköinen. Mutta jos auto muuten tuntuu hyvältä niin kyllä sen keulan muotoilun ehkä kestää... Ja jos pelkästään ulkonäön perusteella valitsisin, niin ajaisin jo nyt C5:lla. - aatoksia
ozzie kirjoitti:
Edellinen autoni oli C5, joka on tosiaan muuten mukava, mutta ne penkit... Vaimo ja lapset kyllä tykkäsivät Citikasta kovasti (enemmän kuin nykyisestä autosta, joka on Saab 9-3). Kieltämättä Saabilla ajaessa kaipaan C5:n miellyttävää jousitusta. Tosin lievä tunnottomuus vaivaa tuota C5:n alustaa. Vaivasi ainakin minulla ollutta vuosimallin 2002 yksilöä, nyt uudessa C5:ssa oleva Hydractive 3 / 3 jousitus saattaa kyllä olla parempi, en ole kokeillut (vielä).
Eikös Alcantara sisustus muuta vain verhoilumateriaalin, mutta penkit ovat muuten samat? Ja penkin säätö muuttuu sähköiseksi.. Ei kait verhoilulla penkit juurikaan parane?
Mielenkiintoinen vaihtoehto tuo Nissan Qashqai, eipä tullut itsellä mieleen. Mutta QQ:n keulan tylsä ulkonäkö ei kyllä herätä mitään positiivisia tuntemuksia. Voisihan sitä kuitenkin tarkemmin tutustua tähänkin vaihtoehtoon (2.0 bens. CVT olisi hintahaarukassa)...
Octavian takatiloista olen kyllä hiukan eri mieltä. Minusta ne on riittävät. Suurin ongelma Ocussakin on tosiaan melu, varsinkin rengasmelu.
Uuden Golf Variantin steroita on kyllä kehuttu. Luulen että siinä suhteessa ollaan menty eteen päin. Mutta jälleen se melu!!
Avensis 1.8 automaatilla vaikuttaa vähän nuhaiselta, mutta enpä vielä täysin tuomitse, kun en ole käynyt kokeilemassa. Aven 2-litraisella taas hinta karkaa turhan ylös, muuten voisi olla varsin hyvä vaihtoehto. Aven keulasta voisi sanoa samaa kuin Nissani QQ:n, eli ei kovin hyvän näköinen. Mutta jos auto muuten tuntuu hyvältä niin kyllä sen keulan muotoilun ehkä kestää... Ja jos pelkästään ulkonäön perusteella valitsisin, niin ajaisin jo nyt C5:lla.Niisstä C5 alcantaroissa tulee todellakin TÄYSsähkösäädöt molemmin puolin mukaan lukien ristiseläntuen säätö ja tietysti etu ja takareunan erillinen korkeussäätö. Niillä tilanne paranee paljon mutta edelleen selkä painuu monttuu kuin riippukeinussa. Pieni tyyny selän taakse tekee ihmeitä, tuli nimittäin kokeiltua.
Muuten C5 dieselissä on hydractive 3 kun kuin 2.0 bensassa ilman plussaa. Erohan on sinä napissa millä voi säätä jäykkyyttä. Tuo kai oli muinoin myös bensassa mutta eipä ole enää.
Minä en kyllä Golffien äänentoistoa kehuisi ja kun parempaakaan niihin ei saa niin kaupat jää tekemättä.
Myyjä oli hauska tapaus kun kyselin josko saisi paremmat kaiuttimet kun on äänenlaatu vähän heikko.
Hän se vaan selitti kuin hyvät ne ovat johon minä, että kun tuo keskiänialue on honottava ja diskantti suttuinen niin ne eivät ole hyvät. Hetken päästä myyjä tajusi, etten todellakaan uskoisi hänen sanaansa äänestä, onhan minulla korvat. No myyjä rupesi puhumaan, että eipä siihen saa ismopiwattisia kaiuttimia johon minä, että ei kun parempaa ääntähän minä. En minä sitä ääntä lisä kaipaa. Noita watteja se myyjä muutaman kerran toisteli ja minä aina vastasin tuon saman.
Sitten hän alkoi kertoilemaan, että joihinkin esittelyautoihin on asennettu DVD-soitin jossa on enemmän watteja.
Tämän jälkeen kiitin kohteliaasti ja poistuin paikalta jotten a) menettäisi hermoja tai b) nauraisi kippurassa myyjän typeryydelle :-)
Mistä ihmeestä paikallinen VW liike löytää noita jauholakkeja vuodesta toiseen. Nykyään tulevat kyllä kysymään jotta saisiko palvella. Voi tietysti olla iän tuomaa uskottavuutta. Pari uutta Passat-kokoluokan autoa tullut ostettua 10v aikana muista liikkeistä kun eivät ole tulleet edes 8(vierailua) x 30min (per käynti) ihmettelyn aikana kysymään saisko myydä auton.
- C:5 sta
Ajelin kahdella ja olin tosi tyytyväinen.Kuin ilmalaivalla menisi.Kolmatta en ottanut kun malli sama.Otin saab 9-3 farmarin mutta kaipaan silti niitä ajoja C.5sen kanssa.C:3 sella (vaimon) käyn välillä ajelemassa.Ja hyvä pikkuauto onkin.
- HOME
Niin älä osta Fiesta ST tai muuta sellaista, Osta kaksipyttyinen diesel.
Älä myöskään leiki autojen nimillä. Jos taitoa/tietoa ei ole.- ozzie
Voisitko sanoa (kun sinulla kerran on tietoa ja taitoa), että mikähän mainitsemissani autojen nimissä meni mielestäsi väärin?
Mainitsemastasi Fordista sen verran, että Fiesta on vähän väärää koko luokkaa minun tarpeisiin (kts. vaihtoehdot). Mondeo olisi mielenkiintoinen vaihtoehto, mutta automaatilla liian hintava.
- meillä
meillä liisariyhtiö "kielsi" ottamasta enää yhtään C5:sta. Niiden kanssa on ollut paljon laatuongelmia, korjauksia jne ja sen takia liisarihinta ja varsinkin jäännösarvot ovat menneet epäedullisiksi.
Entä Vectra, 4 ja 5-ovinen taitaa irrota tuolla budjetilla.- Edelliseen puhujaan yhtyvä
Leasingyhtiöt pitävät korkeata hintaa ranskalaisille autoille, etenkin Citroenille.
Muutimme jokin aika sitten hintarajaa siten, että se on auton leasing kk-vuokra hankintahinnan sijasta, sisältäen kaikki auton kulut jopa polttoaineet.
Autovalikoima muuttui mielenkiitnoiseksi ja yllättävän kalliita autoja mahtuu rajaan, ja moni "halpa" auto ylittää rajan.
Syitä tähän ovat auton jälleenmyyntihinta sekä korjaamokulut.
Moni kallis auto on edullinen leasinghinnaltaan koska auto säilyttää arvonsa ja korjauskulut ovat alhaiset.
Italialaiset ja ranskalaiset autot ovat valitettavasti niitä jotka "kärsivät" tästä muutoksesta eniten.
Suurimpia voittajia ovat eräät saksalaiset merkit ja eräs Ruotsalainen merkki.
Eli takaisin Citroeniin. Meidän yrityksessämme suurimmat murheet on aiheuttanut kyseinen automerkki ja malli.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1631423Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491215Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä241179Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111100- 1261061
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk315981- 42929
- 72895
- 73889