Jeesus antaa lähetyskäskyn kaikille opetuslapsilleen:
Matt.28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.
Paavali kuitenkin laittoi myöhemmin Jeesuksen sanat valheeksi:
1.Kor.1:17 Eihän Kristus lähettänyt minua kastamaan vaan julistamaan evankeliumia, ei kuitenkaan viisain puhein, koska Kristuksen risti silloin menettäisi merkityksensä.
Jeesuksen käsky lapsikasteesta
19
364
Vastaukset
- palturia!
Ei Paavali ollut siinä opetuslapsijoukossa, jolle Jeesus antoi lähetyskäskynsä: "Menkää siis...". Etkö sinäkään tunne Raamattuasi? (Näinhän täällä aina yksi ja toinen kyselee.)
- pkop
Väärennetty raamattu etsii oikaisijaa!!!
======================================== että Jeesus ja Paavali ei koskaan edes tavanneet toisiaan sillä olivathan he pahimpia vihamiehiä keskenään.
Paavali kuitenkin integroi itsensä opetuslapseksi ja kirjoitti kirjeitäkin siinä "virassa" joita raamatusta löytyy.Pe.ku kirjoitti:
että Jeesus ja Paavali ei koskaan edes tavanneet toisiaan sillä olivathan he pahimpia vihamiehiä keskenään.
Paavali kuitenkin integroi itsensä opetuslapseksi ja kirjoitti kirjeitäkin siinä "virassa" joita raamatusta löytyy.oikein kuitenkaan!
Paavali näki Jeesuksen Damaskoksen tiellä.
Ja juuri sen perusteella hän myös oli apostoli, opetuslapsia on jokainen uskova.
Kaikki apostolit oli nähnyt Jeesuksen, ja siksi Paavalinkin piti nähdä Hänet, että oli arvollinen apostoliksi siinä kuin muutkin "isoiset", niikuin hän itse sanoo!
Sinulla on ongelma, että luulet tietäväsi Raamatsuta kaiken, mutta aina tiedät koklailla väärin tai pahasti vajavaisesti, et siis tiedä, niikuin tietää tulee, etkä koskaan tule tietämänkään, ennenkuin annat elämäsi Jeesukselle!
- taaass
Se lähetyskäsky väärennettiin vasta vuoden 1992 raamatun väärennökseen ja voitte olla varmoja jotta Jeesus ei ole sitä vahvistnut.
Jeesus kylläkin osoitti miten lapsia tulee kohdella, Jeesus siunasi lapsia! Sylivauvakaan ei tahdo:
"... joka tahtoo, ottakoon elämän vettä lahjaksi" (Ilm. 22.17).
Jeesus ristillä ollessaan todisti, ettei usko ja kaste pelasta vaan Jumalan ja Jeesuksen Tahdon Tietous ja sen YMMÄRTÄMINEN ja en mukaan toimiminen on tärkeintä!
Ryöväri ei ollut uskossa ja ei ollut kastettu mutta hänellä oli sielussaan Jumalan ja Jeesuksen Tahdon Tietous ja hän käytti sitä ja siitä hyvästä Jeesus palkitsin ryövärin taivaspaikalla meille todistukseksi ettei usko ja kaste ole tärkeintä vaan Jumalan ja Jeesuksen Tahdon Tietous ja sen noudattaminen sekä ymmärtäminen kuten ryövärinkin teki.
Jeesus ei lähettänyt opetuslapsiaan kastamaan kaikkia kansoja vaan lähetti heidät raamatun mukaan julistamaan evankeliumia:
1.Korinttolaiskirje
1:17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan - ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.
1:18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
Kaste ei pelasta (lue: Apt.2:21, Joh.3:10-15 ym.)
Kaste ei uudestisynnytä (lue: 1.Piet.1:23, Joh.1:12-13, Joh.3:3, Jaak.1:18 ym.)
Kaste ei ole vain muodollisuus (lue: Kol.3:23, Room.7:4 ym.)
Kaste ei vanhurskauta (lue: Room.3:22, 2.Tess.2:13-14 ym.)
Kasteessa ei saada syntejä anteeksi (lue: 1.Joh.1:9, 2:12, Apt.10:43, 26:18 ym.)
Kaste ei synnytä uskoa (lue: Room.10:17, 1:1-6)
Kasteessa ei liitytä Jumalan ja Kristuksen seurakuntaan (lue: Kol.1:9-13, Ef.2, 1.Piet.2:9 ym.)
Kaste ei ole pakanuudesta kääntymistä (lue: Apt.15:23, 19)
Kaste ei ole sama kuin Jumalan kutsu lapsekseen (lue: 2.Tess.2:14 ym.)
Kaste ei ole tie/portti Jumalan valtakuntaan (lue: Joh.14:6, 10:9)- minkä oikeaksi havaitset
Jeesus kun meni Johanneksen kastettavakseen (Täyttääkseen kirjoitetun) .
Jeesus lähetti opetuslapsensa kastamaan
(Enemmän kuin kaksitoista, enemmän )
Paavali oli hyvä Jumalan palvelija ja Jeesus
ilmestyi paavalille (valitulle Saulukselle).
Kun itse menin kuuliaisuuden mukaan kasteelle,
Ihanuus kohdallani avautui,
Tiellä on ollut kiviä,
mutta niin julkisesti sain leiman "uskovainen". - ikoå+i+0i0+
minkä oikeaksi havaitset kirjoitti:
Jeesus kun meni Johanneksen kastettavakseen (Täyttääkseen kirjoitetun) .
Jeesus lähetti opetuslapsensa kastamaan
(Enemmän kuin kaksitoista, enemmän )
Paavali oli hyvä Jumalan palvelija ja Jeesus
ilmestyi paavalille (valitulle Saulukselle).
Kun itse menin kuuliaisuuden mukaan kasteelle,
Ihanuus kohdallani avautui,
Tiellä on ollut kiviä,
mutta niin julkisesti sain leiman "uskovainen".Jeesus meni aikuisena Itse kasteensa ja kastajansa valinneena mutta kristinuskon lahkoissa jossa kastavat lapsia kastavat raamatun vastaisesti sylivauvoja!
Tuomitsetko Jeesuksen helevettiin kun Häntä ei ole lapsena kastettu???????
Paavali oli kutsuttu julistamaan Jeesuksen Kristiksen evankeliumia, ja juuri tätä hän teki.
""
Toiset avustajat tuli hänen jäljessään ja hoiti kastehommat.
Paavali teki opetuslapsiksi, ja kastajat sitten kastoi, ettei Paavalin aika mennyt hukkaan, kun oli muitakin jotka olivat kykeneviä kastamaan, mutta ei saarnaamaan evankeliumia Paavalin arvovallalla!
Mollemmat on tärkeitä pelastuksen kannalta, mutta tärkeintä on "tehdä" uskovaisia, koska kaste tulee aina uskon jälkeen!Jätit lainaamastasi jakeesta loppuosan pois.
Itse avauksessani laitoin koko jakeen ja tässä se vielä uudelleen:
Matt.28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.- lue tarkemmin
12 miestä Efesossa Apt.19-luku
vanginvartijan perheen
Lyydian perheen, jne.
Paavali ei ollut niiden 11 opetuslapsen joukossa,joille Jeesus antoi kastekäksyn. Matt.28.
Paavali julisti mutta kyllä kastoikin. - 9oiujhgikop
lue tarkemmin kirjoitti:
vanginvartijan perheen
Lyydian perheen, jne.
Paavali ei ollut niiden 11 opetuslapsen joukossa,joille Jeesus antoi kastekäksyn. Matt.28.
Paavali julisti mutta kyllä kastoikin.Paavali olikin murhaajan, kristinuskon avustaja kun kristinusko murhasi Jeesuksen seurajat ja sitten Paavalikin murhattiin kun raamattua oli tarppeks väärennetty ja Paavali piti tappaa ettei se paljastuisi.
Älä tapa köskyn rikkojana ovat lain rikkojia raamatun mukaan!
Nykyisin on tiede ja kristinuskokin yksimielisiä siitä ettei kaikkia Paavalin tekstejä ole Paavali kirjoittanut vaan joku sarvopää peeveli! Pe.ku kirjoitti:
Jätit lainaamastasi jakeesta loppuosan pois.
Itse avauksessani laitoin koko jakeen ja tässä se vielä uudelleen:
Matt.28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.että sulla on, anteesksi vaan, jotain vaikeutta ymmrtää asioita loogisesti?!
Miten niin jätin pois?
Enhän jäättänyt, aivan samaan järjestykseen, mutta tärkeysjärjetyksessä Paavalin virkaan nähden. Lue uudestaan viestini, ettei mun tarvii toistaa itseäni, sen takia kun et ymmärrä ?lue tarkemmin kirjoitti:
vanginvartijan perheen
Lyydian perheen, jne.
Paavali julisti mutta kyllä kastoikin.yhden tai kaksi kertaa, niin siitä ei voida sanaoa, että Jumala olisi lähettänyt Paavalin kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan. Tarksita itse Raamatun tietoutesi tasoa!
Mohikaani_27 kirjoitti:
että sulla on, anteesksi vaan, jotain vaikeutta ymmrtää asioita loogisesti?!
Miten niin jätin pois?
Enhän jäättänyt, aivan samaan järjestykseen, mutta tärkeysjärjetyksessä Paavalin virkaan nähden. Lue uudestaan viestini, ettei mun tarvii toistaa itseäni, sen takia kun et ymmärrä ?on tullut Pekullekkin pakkomielteeksi, ei osaa enää keskustella muuta kuin nimitellä valaehtelikajsi. Aika tyhmä tapa olla erimieltä kun ei osaa muuta sanoa.
Olet Peku muutenkin ottanut prokaation aseeksesi, tartut joka ainoa kerta toisarvoiseen , asiaan tavallaan kuulumattomanaan, ja sitten taas saat haukkua valehtelijaksi. Aika alhaista käytöstä yleisellä palstalla.
Onkohan sun omatuntosi jotenkin sairas jostain syyllisyydestä, kun haluat sitä pumpata toiseen, ikäänkuin oma itsetuntosi siitä kohenisi.
Tee parannus tosissasi, ja anna Jeesuksen ottaa pois syyllisyytesi Jumalan edessä, vain Jeesus voi sen syyllisyyden parantaa.- paavalista
Mohikaani_27 kirjoitti:
yhden tai kaksi kertaa, niin siitä ei voida sanaoa, että Jumala olisi lähettänyt Paavalin kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan. Tarksita itse Raamatun tietoutesi tasoa!
Irroitit asian pois asiayhteydestä,jossa Paavali alunpitäen sanoi. Kyse oli vain siitä seurakunnasta erityisten riitojen välttämiseksi Paavali vain siellä pidättäytyi kastamasta. Se koskee vain sitä tilannetta,josta puhutaan.
paavalista kirjoitti:
Irroitit asian pois asiayhteydestä,jossa Paavali alunpitäen sanoi. Kyse oli vain siitä seurakunnasta erityisten riitojen välttämiseksi Paavali vain siellä pidättäytyi kastamasta. Se koskee vain sitä tilannetta,josta puhutaan.
Tuo sana on nyt pesiytynyt oikein kunnolla tälle palstalle, sillä on hyvä prosoida, ja on kuin rutto joka leviää poikalapsen kylvö tuottaa hedelmää.
Lue tarkemmin Raamattusi, ettei tarvitse suinpäin valehtelijaksi nimitellä!
Paavali sanoo ihna omalla suullaan. "Jumala EI lähettänyt minua kastamaan, vaan EVANKELIUMIA julistamaan, ja jatkaa, kastoin ainoastaan, Stefanaan perhekunnan, ja sitten en tiedä, olenko muita kastanuT." (1 Kor 1:)
Kovin on löyhät perusteet sinullakin nimitellä valhettelijaksi. Tee siis parannus antamasta väärää todistusta !- paavalista
Mohikaani_27 kirjoitti:
Tuo sana on nyt pesiytynyt oikein kunnolla tälle palstalle, sillä on hyvä prosoida, ja on kuin rutto joka leviää poikalapsen kylvö tuottaa hedelmää.
Lue tarkemmin Raamattusi, ettei tarvitse suinpäin valehtelijaksi nimitellä!
Paavali sanoo ihna omalla suullaan. "Jumala EI lähettänyt minua kastamaan, vaan EVANKELIUMIA julistamaan, ja jatkaa, kastoin ainoastaan, Stefanaan perhekunnan, ja sitten en tiedä, olenko muita kastanuT." (1 Kor 1:)
Kovin on löyhät perusteet sinullakin nimitellä valhettelijaksi. Tee siis parannus antamasta väärää todistusta !Paavalin puhu liittyi puoluemielen estämiseen, ettei kukaan olisi kerskannu tulleensa Paavalin kastamaksi.
14 Jumalan kiitos, en ole KASTANUT TEISTÄ ketään muuta kuin Crispuksen ja Gaiuksen,
---
Paavali kastoi muualla ihmisiä aivan normaalisti, kuten Efesossa:
5 Tämän kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen,
6 ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, Pyhä Henki tuli heihin ja he puhuivat kielillä ja profetoivat. [Ap. t. 8:17, 9:17]
7 Heitä oli arviolta kaksitoista miestä. paavalista kirjoitti:
Paavalin puhu liittyi puoluemielen estämiseen, ettei kukaan olisi kerskannu tulleensa Paavalin kastamaksi.
14 Jumalan kiitos, en ole KASTANUT TEISTÄ ketään muuta kuin Crispuksen ja Gaiuksen,
---
Paavali kastoi muualla ihmisiä aivan normaalisti, kuten Efesossa:
5 Tämän kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen,
6 ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, Pyhä Henki tuli heihin ja he puhuivat kielillä ja profetoivat. [Ap. t. 8:17, 9:17]
7 Heitä oli arviolta kaksitoista miestä.Vai luetko luulojen kirjaa, Raamatun sijasta.
Osaatko lukea?
"< Minua EI lähetetty kastamaan, vaan evankeliumia julsistamaan>"
Uskon enemmän Paavalia itseään, kuin sinua, joka et nyt jostain riidan halusta halua ottaa Sanaa ja totuutta vastaan!
- Markku Tampio
jotain ihmettelemisen aihetta, ellei Jeesus lähettänyt Paavalia kastamaan, vaan julistamaan evankeliumia?
Mistä sinä siis sen valheen tässä havaitsit?
Lähettihän Jeesus Filippuksen ja Pietarin ja monet muut apostolit kastamaan, evankeliumin julistuksen ohessa.
Eiväthän kaikki nykyajankaan uskovat suinkaan kasta, vaan ne, jotka Isä Jumala erityisesti siihen valtuuttaa.
Ja kun ensin tulee opetus ja sitten kaste, niin mistä sinä tässä sen lapsikasteen löysit?
Opetushan tapahtuu niille, jotka ymmärtävät julistetun tekstin.
Ei minun tietääkseni kukaan rintaruokinnassa oleva imeväisikäinen vielä ymmärrä luettua tekstiä ees aku-ankasta, vaikka sitä kuinka hänelle jankkaisi..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1831536
No nytkö tuli lähtö Orpolle?
Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall1961367Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä431119Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad43823- 14720
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä30701Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver21700- 36681
Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .20640Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46617