Löytyykö Fantasie tai Freya liivejä Suomesta ja etenkin Oulusta?

Tiia 84

Hei!

Onko Oulussa liikettä mistä saisi kohtuuhintaan otsikossa lueteltuja rintaliivimerkkejä? Kävin yhdesssä liikkeessä (Bette), hinnat aika pilvissä ja palvelu ei kovin kummoista. Myyjät eivät edes huomanneet kun asiakkaita tuli sisään, keskenään vaan juteltiin... En ostanut mitään sieltä. Onko muita liiviliikkeitä Oulun suunnalla, ja mikä on hintahaitari esim. Primadonnan liiveillä? Löytyykö otsakkeen Freyaa tai Fantasieta mistään?
Minkälainen paikka on tuo Zeppelinin liiviliike? Olen mennyt ohi siitä joskus, kannattaako poiketa?

Kokoni on yleensä 75E, tahtoisin löytää kestäviä ja kauniita liivejä. Onko nämä muut merkit (Fantasie / Freya) yhtä kestäviä kuin Primadonna, ja onko mahd löytää max noin 50 - 60 eurolla todelle hyviä liivejä?? Voiko Suomesta tilata netistä kohtuuhintaan/jopa edullisesti laatuliivejä? Jos joku laittaisi osoitteita, olisin kiitollinen :)

12

4211

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MerviTuulia

      Olen huomannut ihan saman, ettei Oulun liikkeistä palvelua saa, valikoima isoissa kuppikoossa on olematon ja hinnat taivaissa. Jos sulla on mahdollisuus käyttää visaa tai muuta luottokorttia (tai visa electronkin taitaa käydä), kokeile tilata liivit bravissimolta tai figleavesilta (googleta, löytyy kyllä heti). Molemmat brittikauppoja, joten ei tulleja tai veroja.

      Zeppeliinin liikkeessä ei ole sen kummempi valikoima kuin Betessäkään kaupungilla. Kaakkurrissa on vielä Evelacen liike, mutta kalliita minun mielestä sielläkin.

      Merkkinä Freya tosi hyvä mun mielestä. Ostan pääasiassa Freyaa, sitä saa ainakin Bravissimolta tosi hyvin ja kokoja parhaillaan JJ-kuppin! Yhdet liivit postareineen esim. bravissimolta saat takuulla alle 40 euron!

      Kokeile noita nettikauppoja siihen asti, että saadaan tänne pohjoiseenkin pienten ja normaalikokoisten, mutta isopovisten naisten liiviliike! ;)

      • Tiia 84...

        Hei!

        Kiva kun vastasit tuohon aloitukseen. En tiennytkään tuosta Evelacen liikkeestä. Pitää käydä katsomassa.

        Oletko muuten huomannut, että ovatko koot tuolla Bravissimolla ja Fingleavesilla vastaavia kuin suomessa myytävillä liivimalleilla? En ole koskaan sovittanut Fantasieta tai Freyaa, mutta tällä palstalle olen huomannut että monet pitää niistä merkeistä. Voiko kokoja esim verrata Primadonnaan? Tai Triumphiin (tosin en enää nykyisin tykkää koko merkistä. Koska kokoni on 75E pääasiassa, joissaki merkeissä tosin 75D voi mennä vielä, niin voinko tilata esim 75E:n Fantasie tai Freya liiveistä? Onko ympärykset sopivia myös?

        En ole koskaan myöskään tilannut ulkomailta, jos tuote on tilapäisesti loppu, laittavatko vastaavaan miten pian asiakkaalle?


      • kokenut tilailija
        Tiia 84... kirjoitti:

        Hei!

        Kiva kun vastasit tuohon aloitukseen. En tiennytkään tuosta Evelacen liikkeestä. Pitää käydä katsomassa.

        Oletko muuten huomannut, että ovatko koot tuolla Bravissimolla ja Fingleavesilla vastaavia kuin suomessa myytävillä liivimalleilla? En ole koskaan sovittanut Fantasieta tai Freyaa, mutta tällä palstalle olen huomannut että monet pitää niistä merkeistä. Voiko kokoja esim verrata Primadonnaan? Tai Triumphiin (tosin en enää nykyisin tykkää koko merkistä. Koska kokoni on 75E pääasiassa, joissaki merkeissä tosin 75D voi mennä vielä, niin voinko tilata esim 75E:n Fantasie tai Freya liiveistä? Onko ympärykset sopivia myös?

        En ole koskaan myöskään tilannut ulkomailta, jos tuote on tilapäisesti loppu, laittavatko vastaavaan miten pian asiakkaalle?

        Bravissimon ja Figleavesin ja siis yleensäkin brittitaulukoiden mukaan se heidän 34E on meidän eurooppalaisen mittataulukon 75F. Sinun kokosi 75E (tai 75DD, kuten jotkut liivimerkit käyttävät, vaikka virallisesti eurooppalaisessa mittataulukossa ei ole DD-kokoa vaan se on E), on brittitaulukoiden 34DD. Olen muuten täsmälleen samaa kokoa, eli eurooppalaisen mittataulukon 75E, ja tilaan Bravissimolta/Figleavesilta aina 34DD. Tässä vielä tarkemmin ne koot:

        Ympärykset: (britti-eurooppalainen)
        28=60, 30=65, 32=70, 34=75, 36=80, 38=85, 40=90, 42=95 jne..

        Kupit:

        britti:
        A, B, C, D, DD, E, F, FF, G, GG, H, HH, J, JJ, K
        eur:
        A, B, C, D, E, F, G, H jne.

        No toki, ihan yksi yhteenhän nuo ei mene, ja arvelisinkin, että oikeastaan nuo brittien tuplakirjaimet ovat puolikkaita kokoja. Vähän hankalaa, mutta kokeilemalla se oma koko löytyy.. Jos sulle kuitenkin menee joistakin malleista tuo 75D:kin, niin neuvoisin aloittamaan tilaamalla sitä 34DD:tä. Freyalla saattaa olla joskus vähän löysemmät ympärykset, ja Fantasiella taas joskus hieman reilut kupit. Tätä on sinänsä kuitenkin hankala neuvoa sen enempää, koska toki istuvuus riippuu huimasti myös kunkin vartalon ja rintojen mallista ja muodoista.

        Pääsääntöisesti, kun tilaat netistä noista firmoista, niin jos haluamasi tuote sinun koossasi onkin loppu, et edes "pääse" sitä tilaamaan eli sitä ei ole mahdollisuutta mitenkään valita kun teet tilausta.

        Suosittelen kyllä ihan ehdottomasti noista firmoista tilaamista, palvelu on hyvää, hinnat kohtuulliset (halvemmat kuin Suomessa toimituskuluineenkin), ja toimitus on nopeaa, ja tarvittaessa palautuskin ja summan hyvittäminen/tilalle vaihdettavien tuotteiden toimittaminen hoituu luotettavasti ja täysin ongelmitta.


      • kokenut tilaaja
        kokenut tilailija kirjoitti:

        Bravissimon ja Figleavesin ja siis yleensäkin brittitaulukoiden mukaan se heidän 34E on meidän eurooppalaisen mittataulukon 75F. Sinun kokosi 75E (tai 75DD, kuten jotkut liivimerkit käyttävät, vaikka virallisesti eurooppalaisessa mittataulukossa ei ole DD-kokoa vaan se on E), on brittitaulukoiden 34DD. Olen muuten täsmälleen samaa kokoa, eli eurooppalaisen mittataulukon 75E, ja tilaan Bravissimolta/Figleavesilta aina 34DD. Tässä vielä tarkemmin ne koot:

        Ympärykset: (britti-eurooppalainen)
        28=60, 30=65, 32=70, 34=75, 36=80, 38=85, 40=90, 42=95 jne..

        Kupit:

        britti:
        A, B, C, D, DD, E, F, FF, G, GG, H, HH, J, JJ, K
        eur:
        A, B, C, D, E, F, G, H jne.

        No toki, ihan yksi yhteenhän nuo ei mene, ja arvelisinkin, että oikeastaan nuo brittien tuplakirjaimet ovat puolikkaita kokoja. Vähän hankalaa, mutta kokeilemalla se oma koko löytyy.. Jos sulle kuitenkin menee joistakin malleista tuo 75D:kin, niin neuvoisin aloittamaan tilaamalla sitä 34DD:tä. Freyalla saattaa olla joskus vähän löysemmät ympärykset, ja Fantasiella taas joskus hieman reilut kupit. Tätä on sinänsä kuitenkin hankala neuvoa sen enempää, koska toki istuvuus riippuu huimasti myös kunkin vartalon ja rintojen mallista ja muodoista.

        Pääsääntöisesti, kun tilaat netistä noista firmoista, niin jos haluamasi tuote sinun koossasi onkin loppu, et edes "pääse" sitä tilaamaan eli sitä ei ole mahdollisuutta mitenkään valita kun teet tilausta.

        Suosittelen kyllä ihan ehdottomasti noista firmoista tilaamista, palvelu on hyvää, hinnat kohtuulliset (halvemmat kuin Suomessa toimituskuluineenkin), ja toimitus on nopeaa, ja tarvittaessa palautuskin ja summan hyvittäminen/tilalle vaihdettavien tuotteiden toimittaminen hoituu luotettavasti ja täysin ongelmitta.

        Tässä muuten vielä linkki tuonne figleavesin taulukoihin, joista näkee rintsikkakokojen vastaavuudet eri maiden mittataulukoiden mukaan:

        http://www.figleaves.com/uk/fitting_room.asp?cat=131&txt=5143


      • MerviTuulia
        Tiia 84... kirjoitti:

        Hei!

        Kiva kun vastasit tuohon aloitukseen. En tiennytkään tuosta Evelacen liikkeestä. Pitää käydä katsomassa.

        Oletko muuten huomannut, että ovatko koot tuolla Bravissimolla ja Fingleavesilla vastaavia kuin suomessa myytävillä liivimalleilla? En ole koskaan sovittanut Fantasieta tai Freyaa, mutta tällä palstalle olen huomannut että monet pitää niistä merkeistä. Voiko kokoja esim verrata Primadonnaan? Tai Triumphiin (tosin en enää nykyisin tykkää koko merkistä. Koska kokoni on 75E pääasiassa, joissaki merkeissä tosin 75D voi mennä vielä, niin voinko tilata esim 75E:n Fantasie tai Freya liiveistä? Onko ympärykset sopivia myös?

        En ole koskaan myöskään tilannut ulkomailta, jos tuote on tilapäisesti loppu, laittavatko vastaavaan miten pian asiakkaalle?

        http://www.pashlingerie.com/lingerie_sizes Tällainen löytyi omasta linkkiarkistosta. Tuolta on hyvä tarkistaa koot. Tosin tuota varten täytyy melkeinpä aina sitten tietää, että onko us/uk/joku muu valmistaja. Mutta tuohon kokoasiaan kokeinut tilailija jo vastailikin.

        Jos et ole varma koosta, niin tilaa vaikka useampi sovitettavaksi ja palauta vääränkokoiset. Palautuskulut on melko pienet verrattuna siihen, miten paljon säästää, kun tilaa ulkomailta.

        Bravissimolta saa välittömästi tiedon, onko tuotetta hyllyssä vai joutuuko sitä odottamaan. Lisäksi tulee tieto myös siitä, että onko tuote varastossa (in stock) vai jossain heidän liikkeistään (in shop). Itse tilasin sunnuntaina liivit ja paidan. Liivit tuli jo tänään, paita odottelee vielä postitusta, koska heidän piti tilata se "takaisin" liikkeeestä varastolle postitusta varten. Bravissimolla, kuten myös figleavesilla, voi seurata itse toimituksen etenemistä, kun rekisteröityy.

        Tänään löysin myös http://www.brastop.co.uk/, näyttäisi myöskin toimittavan suomeen, kulut alle 5£, eli samaa luokka bravissimon ja figleavesin kanssa.


      • MerviTuulia
        MerviTuulia kirjoitti:

        http://www.pashlingerie.com/lingerie_sizes Tällainen löytyi omasta linkkiarkistosta. Tuolta on hyvä tarkistaa koot. Tosin tuota varten täytyy melkeinpä aina sitten tietää, että onko us/uk/joku muu valmistaja. Mutta tuohon kokoasiaan kokeinut tilailija jo vastailikin.

        Jos et ole varma koosta, niin tilaa vaikka useampi sovitettavaksi ja palauta vääränkokoiset. Palautuskulut on melko pienet verrattuna siihen, miten paljon säästää, kun tilaa ulkomailta.

        Bravissimolta saa välittömästi tiedon, onko tuotetta hyllyssä vai joutuuko sitä odottamaan. Lisäksi tulee tieto myös siitä, että onko tuote varastossa (in stock) vai jossain heidän liikkeistään (in shop). Itse tilasin sunnuntaina liivit ja paidan. Liivit tuli jo tänään, paita odottelee vielä postitusta, koska heidän piti tilata se "takaisin" liikkeeestä varastolle postitusta varten. Bravissimolla, kuten myös figleavesilla, voi seurata itse toimituksen etenemistä, kun rekisteröityy.

        Tänään löysin myös http://www.brastop.co.uk/, näyttäisi myöskin toimittavan suomeen, kulut alle 5£, eli samaa luokka bravissimon ja figleavesin kanssa.

        Unohtui vielä sanoa, että asiakaspalvelu toimii tosiaankin erinomaisesti. Itse en soittaa ole uskaltanut, mutta sähköpostin välityksellä aspa on vastaillut muutamassa tunnissa, jos on jotain ongelmaa ollut (kuten mulla oli luottokortti painettu väärin: luulin sen olevan vielä voimassa, mutta olikin mennyt vanhaksi ja siksi tilaukseni peruttiin ja tätä sitten selvitettiin kaupan, luottokunnan ja pankin kanssa :P).


      • Alkup kirjoittaja
        MerviTuulia kirjoitti:

        http://www.pashlingerie.com/lingerie_sizes Tällainen löytyi omasta linkkiarkistosta. Tuolta on hyvä tarkistaa koot. Tosin tuota varten täytyy melkeinpä aina sitten tietää, että onko us/uk/joku muu valmistaja. Mutta tuohon kokoasiaan kokeinut tilailija jo vastailikin.

        Jos et ole varma koosta, niin tilaa vaikka useampi sovitettavaksi ja palauta vääränkokoiset. Palautuskulut on melko pienet verrattuna siihen, miten paljon säästää, kun tilaa ulkomailta.

        Bravissimolta saa välittömästi tiedon, onko tuotetta hyllyssä vai joutuuko sitä odottamaan. Lisäksi tulee tieto myös siitä, että onko tuote varastossa (in stock) vai jossain heidän liikkeistään (in shop). Itse tilasin sunnuntaina liivit ja paidan. Liivit tuli jo tänään, paita odottelee vielä postitusta, koska heidän piti tilata se "takaisin" liikkeeestä varastolle postitusta varten. Bravissimolla, kuten myös figleavesilla, voi seurata itse toimituksen etenemistä, kun rekisteröityy.

        Tänään löysin myös http://www.brastop.co.uk/, näyttäisi myöskin toimittavan suomeen, kulut alle 5£, eli samaa luokka bravissimon ja figleavesin kanssa.

        Pitää tosiaan tilata tuolta ulkomailta. Tuolla sivustolla, mistä annoit tiedot, oli tosi kauniita liivejä, vieläpä edullisempia kuin Fingleavesilla tai Bravissimolla. Kiitos myös koko-vinkeistä, tuli todella tarpeeseen :) Toki vois tehdä niinkin aluksi, että sovittais suomessa eka tuota Freyaa tai Fantasieta tms ja tilais sitten sopivat koot, mikäli mallit istuvat vartaloon hyvin :) Hyvää syksynjatkoa!


      • .-.
        Tiia 84... kirjoitti:

        Hei!

        Kiva kun vastasit tuohon aloitukseen. En tiennytkään tuosta Evelacen liikkeestä. Pitää käydä katsomassa.

        Oletko muuten huomannut, että ovatko koot tuolla Bravissimolla ja Fingleavesilla vastaavia kuin suomessa myytävillä liivimalleilla? En ole koskaan sovittanut Fantasieta tai Freyaa, mutta tällä palstalle olen huomannut että monet pitää niistä merkeistä. Voiko kokoja esim verrata Primadonnaan? Tai Triumphiin (tosin en enää nykyisin tykkää koko merkistä. Koska kokoni on 75E pääasiassa, joissaki merkeissä tosin 75D voi mennä vielä, niin voinko tilata esim 75E:n Fantasie tai Freya liiveistä? Onko ympärykset sopivia myös?

        En ole koskaan myöskään tilannut ulkomailta, jos tuote on tilapäisesti loppu, laittavatko vastaavaan miten pian asiakkaalle?

        Kirjoitin tuonne yhteen toiseen viestiketjuun, mutta kirjoitanpa nyt tännekin.. Eli sokos sokos sokos.. Sielä olen ostanut todella monet Freyan liivit ja muita en enää käytäkkään :) Mulla on niitä perus kaariliivejä aika montaa eri mallia, niissä on vähän tiukemman oloisempi ympärys kuin topatussa deco-mallissa, joita multa löytyy myös useassa värissä. Rakastan Freyaa, istuvat todella hyvin ja ovat tukevat liivit. Triumph ja Freya ovat kuin yö ja päivä mun mielestäni, Triumphilta en ole vaan löytänyt yksiäkään liivejä, jotka olisivat olleet tukevat.. Rinnat lörpöttää ja ruikkuu missä tahansa koossa. Ja mielestäni Freyan perus kaariliiveissä saattaisi olla ehkä hitusen pienempi kuppi verrattuna johonkin muuhun merkkiin, Triumphiin tai vastaavaan. Kun sitten taas Freyan deco-mallissa kuppi on todella syvä ja tästä olen ottanut tiukempaa ympärystä kuin kaariliiveistä, materiaali on erilainen ja venahtaa nopeammin. Ja pesussa ovat myös kestäneet hyvin :) Kokoni on 75FF.


      • Anonyymi

        SIIS KYLLÄ PITÄÄ IHMISEN SÄÄSTÄÄ PIKKASEN VÄÄRÄSSÄ PAIKASSA😂😂 ei hyvää päivää! Jos et voi muutamaa euroa maksaa lisää siitä, että pidät paikkakunnan liiviliikettä pystyssä ja saat AINA ISTUVAT JA SINULLE OIKEAN KOKOISET LIIVIT?!? ja palvelun! Ei helvetti mihin tää maailma menee!

        Ja EVELACE! Sehän on jumaliste verkostomarkkinointipulju! Miten kuvittelet sieltä löytäväsi HYVIN KAAVOITETUT LIIVIT?!? Miettikää nyt omalla järjellä! 20välistäottajaa niin psljoko jää kaavoitukseen, ompeluun, leikkaukseen,materiaaleihin? Voi älyhoi!!!!!


    • elen

      Paikassa todellakin on HUONO palvelu. En suosittele millään tasolla! Itselläni liivit hajosivat parin käytön jälkeen valmistusvirheen vuoksi. Liivit nyrein ilmein palautettiin maahantuojan kautta valmistajalle ja aiottiin soittaa kun asia selviää. Kun soittoa ei 2,5 kk jälkeen kuulunut soitin liikkeeseen itse, olivat soittaneet ja jättäneet vastaajaankin viestin, nojoo. Valmistaja tarjosi minulle uudet liivit (tottakai) vaan nyt näistä uusista liiveistä rupesivat, ensimmäisen pesun jälkeen, kaarituet narisemaan. Mikäli kyseessä olisivat "kympin markettiliivit" asiahan olisi ihan hyväksyttävissä, muttei kalliissa "laatuliiveissä". Puhelu Betteen oli jälleen samaa äänen sävyä kuin jo aiemminkin, nyreää, vaikka koon pitäisi olla just oikea, sillä myyjä oli mukana sovittamassa ja pesty on juuri niinkuin neuvottiin.

      Minulla meni noin 60 euroa ihan hukkaan! Äänestän jatkossa jaloillani ja siirrän rahavirtani Stockalle (missä ainakin on hyvä palvelu), mutta jos jollain on vinkata hyviä liikkeitä Oulun alueella (jossa on näitä isompiakin kokoja) olen kiitollinen. Mielelläni kannattaisin paikallista yrittäjää :)

    • 70H

      Ylivieskassa on hyvä liike josta saa mm. primadonnaa. Kerran omistaja puhui että Freya olisi jossain välissä tulossa mallistoon, ehkäpä nyt kun liike muuttaa isompiin tiloihin. palvelu on hyvää vaikka ei äkkiä omistajasta uskoisi että tietää isoista koista.

    • 70FF

      Oulussa avattu uusi alusasuliike, Mrs. Divine. Myymälästä löytyy mm. Fantasie ja Freya sekä isoja kuppikokoja myös pienillä ympäryksillä muiltakin merkeiltä. Ystävällinen ja rento tunnelma, sekä söpö liike.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1893
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1456
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      16
      1399
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      11
      1369
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1337
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1280
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe