Joustamattomuus+epäempaattisuus

Tavismiäs

Ihmettelen kyllä miten jotkut ihmiset löytävät pitkäaikaisia(kin!) kumppaneita vaikka ovat epäempaattisia ja joustamattomia. Tietenkin on paljon huonoja ominaisuuksia ihmisissä mahdollista olla mutta nää mun mielestä on melko pahoja naisissa ja miksei miehissäkin. Itse satun olemaan mies ja valitettavasti tässä tapauksessa tulee pari naista mieleen kun kirjoitan näistä asioista. Myönnän että kyllä lähipiirissä on myös miespuolisissa tuttavissani samoja vikoja, ettei tämä teksti menisi pelkästään naisten haukkumiseksi.

Eräs naistuttuni vaikutti alunperin mukavalta seuralta, mutta kaveruus karisi sitä mukaa kun en jaksanu olla enää se ainoa joka joustaa asioissa, se jolta vaaditaan aina kaikkea. Nykyään hän vaikuttaa omaan napaan tuijottajalta, joka ei koskaan voi myöntää mitään virhettä itsessään, vaatii aina muilta kaikkea tai etsii muista vikoja. Hän on kova välittämään siitä että miten muut ottavat hänen tunteensa huomioon, mutta hän itse ei välitä toisten tunteista tuon taivaallista, hän ei voi muuttaa tippaakaan mitä sanoo koska haluaa olla oma itsensä. Tämä omana itsenä oleminen vaikuttaa entistä enemmän joustamattomuudelta. Silti sama ihminen näyttää vaativan vaikka mitä toisilta tai ainakin kovasti neuvoo toisia. Lisäksi, vaikka itse ei säästele sanojaan niin silti mielestäni itse suuttuu pienestä silloin tällöin. Lisäksi sama ihminen sanoo minua nipoksi mut ei näe omaa nipouttaan ( Minä siis myönnän että tätä ominaisuutta löytyy itseltäni ). Minun mielestäni saman ihmisen itseluottamus ei ole kovin hyvä ( Hän joskus itsekin sanoi niin ), koska hän ei näköjään myönnä koskaan mitään puutetta itsessään. Lisäksi häneltä tulee kommenttia että minulla ei ole huumorintajua, vaikka sitä onkin, koska en ymmärrä aina hänen läpänheittoonsa.

Miten voi parisuhde rakentua jos ihminen vaatii vaikka mitä mutta itse ei oo valmis joustamaan juuri ollenkaan? EIkö ihmissuhteiden perusta ole se että voi vaan vaatia toisilta jos itsekin on valmis tekemään jotain, mukautumaan toisten vaatimuksiin. Ja vaikka puhun parisuhteista niin kyllä luulisi näiden seikkojen haittaavan ystävystymistäkin. Outoa on että minun mielestäni näin ratkaisevat omainaisuudet tässä naisessa ei oo haitannu vakavampien suhteiden löytymistä. Minusta kyseisenlainen ihminen ei ole kovin sopiva parisuhteeseen. Ihmeen paljon vientiä on silti hänellä ollut. Toisinaan tuntuu että tärkeät asiat ei merkitse juuri ollenkaan pariutumisessa vaan epäolennaiset asiat.

Ennen kuin kukaan provosoituu tästä teksistäni ( vaikka tuskin kai sitä voi täällä estää, enhän halua olla lapsellisen optimistinen ;) )ja ilkkuu että minäkö muka luulen olevani täydellinen niin kerron tässä vaiheessa että en todellakaan luule olevani täydellinen. Minulla on omat puutteeni, mutta oon mielestäni joustavampi ( Ehkä sitten joskus liiankin, vaikka en ole nössökään ) ja empaattinen.

9

1516

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joku vaan ei sillä väliä

Jos nainen on kaunis, hän saa anteeksi paljon muita puutteita. Onko ystäväsi kaunis, mielestäsi?

• kiltti ja sopuisa

Niinpä.. olen ihan itseni ja tuttavapiirini mukaan erittäin sopusialuonteinen nainen, ja parisuhdetta en löydä. Itse asiassa olen jo luopunut toivosta löytääkään. Tuttavapiirissäni nimenomaan "hankalaluonteisilla" kiukuttelevilla, pomottavilla, joustamattomilla naisilla on aina ollut eniten vientiä. He kulkevat parisuhteesta toiseen. Pitkä suhde toisensa perään, ja aina palvova mies lampaana jalkojen juuressa. Jotkut miehet toki näyttävät hieman "väsyneiltä" naisensa temppuiluun, mutta rakastavat kuulemma silmittömästi omaa kiukkupussiaan.

Minulla sattuu olemaan kaksi naapuriakin, jotka ovat aivan kauheita pirttihirmuja. Jatkuvasti kuuluu naisen huuto, kiukku ja kiroilu, ja olen minäkin sivullisena saanut kerran huutia. Toisella on palvova(hyvänäköinen mies, vaikka nainen on matamimimmi), ja toinen on akateeminen sinkkunainen, joka vaihtaaa miestä vähän väliä. Jälkimmäinen huutaa koiralleenkin jatkuvasti.

En todellakaan tiedä miksi miehet rakastuvat näihin hankalaluonteisiin naisiin, ja me "kiltit" jäämme yksin?

• Tutustumisesta

No älä ny hyvä tyttö toivosta luovu ! :) Tilaisuuksia ei kannata jättää käyttämättä jos niitä tulee eteen ja on sellainen olo että joku vaikuttaa mukavalta.

No voishan sitä koittaa kirjoitella, eikö ? Kyllähän voi tutustua, jutella chatissa tai mesessä jos joku vaikuttaa mukavalta ja hyvältä tyypiltä. Eikö voitas kirjoitella ja vaihtaa ajatuksia ? Jos vaikka laitat mailiosoittees tänne ?

Tässäkin on usein ironiaa tai hassunkurisuutta, kun täällä käy paljon samanlaisia ihmisiä ihmetellen ettei he löydä sopivaa, mut eivät kuitenkaan ota toisiinsa yhteyttä :) Saattaa nimittäin olla niin että kiltit ja mukavatkin ihmiset usein tekevät toista mitä puhuvat, jos vaikka sanovat ett haluavat mukavan ja kiltin kumppanin niin silti ne vaikeat ja vähän ilkeet ihmeen paljon viehättää. Ja ehkä tää on liian helppoo kirjoittaa jollekin ja se ei kiehdo :)

Itsekin taidan liian usein viehättyä vääränlaisista naisista. Vaikka tietenkin toivon löytäväni kiltinoloisen ja mukavan naisen ennemmin ja nekin viehättävät.

Mussa on tietenkin omat puutteeni. Mut oon kohtalaisen empaattinen ja vähemmän renttu.

Mielellään siis juttelisin kivojen naisten kanssa, mitäänhän ei siinä menetä jos mesessä vaikka huomaa sit myöhemmin ettei toi kiinnostakaan ees kaverina :)

• vähän hankalampaaki

muijaa kattelee jos se on hyvännäköne ja saa usein. pitää vain itse olla vahva ja katsoa ettei se ala pomottamaan vaan tietää kuitenkin paikkansa, vaikka välillä äksyileekin.

-mies

• hughgh

Muuhun en ota kantaa, mutta sen haluan sanoa että hyvin harvoin olen törmännyt epäempaattiseen naiseen (ehkä liikan maikka yläasteella oli sellainen). Mielestäni ehdottomasti ennemminkin miesten ominaisuus.

• Ehkä et sit oo tavannu palj...

koska kyllähän niitä on. Jos todella ajattelet että epäempaattisia naisia ei ole niin sitten melkeinpä pidät naisia parempina kuin miehet, näin uskaltaisin päätellä.

No tietenkään ei ole kyse pelkästään empaattisuudesta. Ihminen voi olla empaattinen, mutta silti ilkeähkö, jääräpää, joustamaton, itsekeskeinen, itsekäs jne...Ja sinänsä empaattisuuskin merkitsee sitä että ymmärtää toisia ja tämä mahdollistaa paremmin toisen loukkaamisen. Kun naisia sanotaan empaattisimmaksi niin tästä seuraa myös että naiset osaavat olla pirullisempia jos haluavat.

Totta on että naiset ovat empaattisempia kuin miehet mutta tämä ei tarkoita että KAIKKI NAISET ovat empaattisia kuten ei myöskään että KAIKKI MIEHET olisivat epäempaattisia. Tämä on peruslogiikkaa.

• omista kokemuksistani
        Ehkä et sit oo tavannu palj... kirjoitti:

koska kyllähän niitä on. Jos todella ajattelet että epäempaattisia naisia ei ole niin sitten melkeinpä pidät naisia parempina kuin miehet, näin uskaltaisin päätellä.

No tietenkään ei ole kyse pelkästään empaattisuudesta. Ihminen voi olla empaattinen, mutta silti ilkeähkö, jääräpää, joustamaton, itsekeskeinen, itsekäs jne...Ja sinänsä empaattisuuskin merkitsee sitä että ymmärtää toisia ja tämä mahdollistaa paremmin toisen loukkaamisen. Kun naisia sanotaan empaattisimmaksi niin tästä seuraa myös että naiset osaavat olla pirullisempia jos haluavat.

Totta on että naiset ovat empaattisempia kuin miehet mutta tämä ei tarkoita että KAIKKI NAISET ovat empaattisia kuten ei myöskään että KAIKKI MIEHET olisivat epäempaattisia. Tämä on peruslogiikkaa.

No niin just. Yritätkö nyt väittää vastaan vaikka olet samaa mieltä? EN pidä naisia parempina vaan empaattisempina, niinkuin sanoit se ei tarkoita että olisi kaikin puolin hyvä ihminen jos on empaattinen. Itsekin päädyit lopulta siihen että naiset ovat empaattisempia. Ja huom! Ei tulisi ikinä mieleeni väittää että KAIKKI naiset on jotain tai KAIKKI miehet on jotain. Pistää vihaksi että tollasta vaivaudut edes kirjoittamaan.

• onkohan tuttua

tai ei sittenkään. Tuntuu vaan, että miksi, oi miksi sinä hänestä täällä jauhat, jos hän kerran on niin hirvitys.
      Valitettavasti minäkin olen ehkä liiankin kiltti, ja huomannut juuri sen saman, että mitä vähemmän naisessa on herttaisuutta, sitä enempi sillä on vientiä. Pahinta pomottajaa viedään kyllä miten vain. Äkäisimmimmän kaverinaisen mies oikein mateli monta kertaa, että eikö millään nainen häntä huolis. Huolihan se lopulta tarpeeksi imarreltuna ja justiinaksi sai tossulleen alkaa.
      Ne on niitä "jännittäviä", seksikkäitä ja itsevarmoja, miesten mielestä, ja taas toisten mielestä, jotka ei nyt ole potentiaalisia kumppaneita se on pelkkää kusipäisyyttä ja itsepäisyyttä ja hankaluutta monesti ja liian monesti onkin. Miksi siis sinä et nyt ole sitte rakastunut tähän hankaluuteen, kun siitähän ne miehet tykkää. Kiltimmät ja herttaisemmat jää ilman, ehkei osaa puoliaan pitää riittävästi.
      Toisaalta, jos sinä et osaa puolia pitää tai edes sanoa siitä, että voisit muuten säkin joustaa vähän, niin milloin toiselle tulee mieleenkään, et vois jotain muuttaa? Eipä koskaan, vaikka lopettaisit ystävyyden, saattaa vain ihmetellä, että mikä sille tuli.

Meni asian viereen, mut niin se yleensä on et kiukkuisimmat, isepäisimmät ja itsekkäimmät justiinat ne miehen on aina saaneet. Tiedä mikä salaisuus niissä piilee, mut valitettavasti näin se usein menee.

• Anonyymi

Ongelma,. mustavalkoinen,auton värit liikennevahinkopuhelut, kohdistus Ruskea Mersu OP ,S Puh Pyhäsalmi, kokous järvi kokous toteutus maanmittausinsinööri,kyynärpäät pöydällä kokous vastuut.
      Ranneliike netti maksut

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      206
      3210
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1620
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1472
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1389
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1334
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      157
      1257
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1188
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1019
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      932
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe