Onko humpuukilla rajaa?

Uskovaiset uskovat, niinhän se on. Pirut ja riivaajat ovat heille arkipäivää mutta luokkaa syvempään humpuukiin mennään mielestäni silloin, kun on kyse ns. ihmeparanemisista, joille kuitenkaan koskaan ei ole löytynyt tieteellistä vahvistusta. Myös kuolleista heräämisiä väitetään tapahtuneen.

Edelleen astetta pahempi humpuuki on kysymyksessä silloin, kun uskonnollisten mielikuvien väitetään muuttuneen konkreettiseksi materiaksi. Palstalla on silloin tällöin ollut puhetta siitä, kuinka Jumala on asentanut uskovaisen hampaaseen paikan.

Aiheesta kertoo vakiokirjoittaja Mohikaani_27:

"Olen nähnyt
Kirjoittanut: Mohikaani_27 16.10.2007 klo 22.05

Herran tekemiä paikkoja erään veljen hampaissa.
Hänellä korjaantui kolme hammasta, kahdessa oli näöltään kullan väriset, ihan kuin jos olet nähnyt kultahampaita. Yksi toiseksi viimeinen puru hammas vasemmalla muolen toiseksi viimenen, oli mustanvalkoisen kirjava, oletimme että Herra käytti samaa ianetta mitä hampaassa oli ennestään."

Ihmetellä sopii, mihin kaikkeen mielikuvitukselliseen uskovainen on valmis uskomaan. Eikö humpuukilla ole mitään rajaa?

65

2080

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta ei nyt maininnut siitä hammaslääkäristä jonka väitti kerran poranneen leukaluun läpi tahallaan kun tiesi mohikaanin uskovaiseksi.
      Ei silloinkaan mitään todisteita ollut Mohikaanilla esittää vaan nimitteli lääkäriä vaan joksikin saatanaa vastaavaksi.

Vieläköhän sulla muuten nousee käsi suosta kun eräs Mohikaanin viesti antaa ymmärtää että olet alamaiseni hä..hää..

• Kyllä tässä vielä noustaan. Uskon, että tämän keskustelun myötä saan monta Helvetti-ukaasia ja sijoitukseni ranking-listalla nousee. Että elä vielä tuuleta!

• Mohikaanista valehtelijaa, joka näyttää olevan määrätyllä ryhmällä palstalla oikein patologinen tarve.
        On ihan pakko saada tyhjästäkin nyhjästä, että saisi nimitellä valehtelijaksi, ilman mitään näyttöä, täysin peruteetonta panettelua.

Mikä oikeus sinulla on tehdä kertomani asia valheeksi. On minullakin omatunto Jumalaan ja ihmisiin nähden, etten nyt ihan mitä hyvänsä satuile yleisellä palstalla.

Totuus nyt vaan on, että naispuolinen hammaslääkäri porasi leukaluun läpi reijän, josta valui jotain nestettä tai oliko verta, lauanalle niin, että sinne muodostui melko suuri pussi, kuin pelikaanilla.
        Ottaa päähän sun väkivaltainen oikeassa oleminen, ET SINÄ vOI TIETÄÄ, etteikö asia ole just noin, kuin sen kerroin, olet oikein ylin perkeleen palvelija. Joka luulet tietäväsi kaikki mikä on tottta ja mikä ei. Sinä et tiedä mitään, niikuin et Raamatustakaan, LUULET vaan, mutta et kuitenkaan tiedä. Elät luulojen utopiaelämää!

• takia Jumala

ei saman tien kasvattanut uutta hammasluuta karieksen syömän tilalle. Luulisi uuden terveen hmpaan olevan parempi ja pysmämpi ratkaisu kuin paikan, olkoon tuo paikka sitten kuinka jumalallinen tahansa.

• nykyään hammaslääkärit laittavat siistejä valkoisia paikkoja. Jumalan paikka kuulemma on mustan puhuva, ikään kuin hammaspeikon työn jälkeä olisi edelleen näkyvillä.

• Työmies2 kirjoitti:

nykyään hammaslääkärit laittavat siistejä valkoisia paikkoja. Jumalan paikka kuulemma on mustan puhuva, ikään kuin hammaspeikon työn jälkeä olisi edelleen näkyvillä.

mutta hammasta särki ja kun veli rukoili niin katsos särky hävisi,,,aammen

• Pakanain.Huuto
        aksu521 kirjoitti:

mutta särky on hävinnyt ilman rukousta eikö ole IHME?

• Pakanain.Huuto
        Työmies2 kirjoitti:

nykyään hammaslääkärit laittavat siistejä valkoisia paikkoja. Jumalan paikka kuulemma on mustan puhuva, ikään kuin hammaspeikon työn jälkeä olisi edelleen näkyvillä.

työntänyt pikeä hampaanreikään.

• aksu521 kirjoitti:

hoidon pahasti kesken. Ei mahtanut hammaspeikolle mitään. Ei saata hampaasta olla enää paljoa jäljellä.

• Pakanain.Huuto

jouduttiin itse paikkaamaan hammas. Itseään hoitava henkilö oli soittanut Hgin hammashuoltoon ja sanonut, että hampaasta lohkesi paikka. Puhelimitse oli neuvottu paikkaamaan itse hampaansa, potilas oli sitten ohjeiden mukaan itse oman hampaansa paikannut.

Englannissa (eilinen lehti) on myös huono hammaslääkäritilanne. Siellä hammaspotilaat joutuvat järjestään paikkaamaan, liimaamaan, poistamaan itse hampaitaan. Eräs itsehoitaja oli poistanut hammaskiveä omalla omalla porakoneellaan.

Joten ei aina tarvita Jumalaa, kun hampaisiin muodostuu uusia paikkoja tai hampaita häviää suusta.

• tyhjäksi tehdä! Millä muka voisin todistaa asian, pitäiskö mennä sen veljen pakinoille ja vaatia häntä menemään hammaslääkäriin, sen takia, että sinä et usko, et uskoisi kuitenkaan, vaikka joku kuolleista nousisi, sellainen olet epäuskon vankina ja vailla uskoa Jumalaan.

Totta kuitenkin joka sana, Pekka sai kolme uutta hammasta, vuosi oli 78-79, en niin tarkasti enää muista.

Epäile vaan, latele tulemaan nimittelyjäsi, ja herjojasi, asia ei siitä muutu olemattomaksi, se on todellisempi totuus, kuin että sinäkin olet olemassa, sinua en ole nähnyt, mutta ne hammaspaikat Pekan ikenissä kylläkin.
      Usko tai oo uskomatta, ei ne paikat Pekan suusta minnekään lähde.

• Pakanain.Huuto

"Totta kuitenkin joka sana, Pekka sai kolme uutta hammasta, vuosi oli 78-79, en niin tarkasti enää muista. "

Tällaisia tapauksia on ollut, että uusia hampaita kasvaa kun vanhat ovat tippuneet pois. Siihen on syynä että hampaanjuureen on jäänyt aihio, josta alkaa kasvamaan uusihammas.

Päinvastaisessa tilanteessa maitohampaat ei tipahda pois silloin kun pitäisi. Tunnen henkilön (kohta 60v. ) niin maitohampaista on jäljellä eikä niiden kohdalla ole yrittänytkään "rautahammas" tulla.

Nyt voisin sanoa myös tätä Jumalan ihmeeksi, mutta hammaslääkäri on sanonut että se on harvinaista mutta ei mitään yliluonnollista. (molemmissa tapauksissa)

• tämä hammasten yliluonnollinen parantuminen tapahtui, oli OSMO HAAVISTO, elää varmaan vieläkin.

Kaiva osoite jostain, netiltähän kaikki löytyy, ja kysy häneltä, jos nyt muistaa yksittäistapausta vuosien takaa.

Parantuneen nimeä en voi julkaista, sen kai sinäkin sentään käsität!
        Pekka oli keksitty nimi, saadakseni asian henkilöityä!

• tuota kannattaisi

kyllä jo tutkia!
        Esim. mistä materiaalista Jeesus nuo paikat teki?
        Mitä hammaslääkärit ovat näistä paikoista sanoneet?

• pitää olla kaksissamiehin ottamassa vastaan, kun ihminen saarnataan nurin?

• huollonkin voi vilpittömin mielin laiminlyödä, kun luottaa siihen, että kyllä Jeesus senkin hoitaa. Ja luulisi hoitavankin, pikkujuttuhan se on mopo huoltaa, jos ei kone renklaa. Tiedä sitten, jos vaihteisto laukeaa.

• tuota kannattaisi kirjoitti:

kyllä jo tutkia!
        Esim. mistä materiaalista Jeesus nuo paikat teki?
        Mitä hammaslääkärit ovat näistä paikoista sanoneet?

voin sanoa, että pruhammas, toiseksi takimmainen vasemmlla puolella on hampaan omaa ainetta, josta Luoja muovasi entistä paremman version.

Kaksi muuta jotka ovat edessä näkyvissä, ovat mitä todennäköisemmin kultaa, ja jos asian alkulähdettä ajattelen, on karaatti lukema varmaan parhaasta päästä!

Uskokoon ken uskoo, totta tämä on, mutta tämän pidemmälle en lähde asiaa todistelemaan.
        Vedoten siihen, että puhun totta Jumalani edessä omantunnon kautta, Jumalaan ja ihmisiin nähden!

• Pakanain.Huuto kirjoitti:

"Totta kuitenkin joka sana, Pekka sai kolme uutta hammasta, vuosi oli 78-79, en niin tarkasti enää muista. "

Tällaisia tapauksia on ollut, että uusia hampaita kasvaa kun vanhat ovat tippuneet pois. Siihen on syynä että hampaanjuureen on jäänyt aihio, josta alkaa kasvamaan uusihammas.

Päinvastaisessa tilanteessa maitohampaat ei tipahda pois silloin kun pitäisi. Tunnen henkilön (kohta 60v. ) niin maitohampaista on jäljellä eikä niiden kohdalla ole yrittänytkään "rautahammas" tulla.

Nyt voisin sanoa myös tätä Jumalan ihmeeksi, mutta hammaslääkäri on sanonut että se on harvinaista mutta ei mitään yliluonnollista. (molemmissa tapauksissa)

Paikat ja paraneminen tapahtui silmänräpäyksessä.
        O.Haaviston laskiessa kätensä kyseisen henkilön päälle.

• Pakanain.Huuto
        Mohikaani_27 kirjoitti:

Paikat ja paraneminen tapahtui silmänräpäyksessä.
        O.Haaviston laskiessa kätensä kyseisen henkilön päälle.

jos hampaat paikkautuvat itsestään, kun räpäyttää silmiä.

• todé

Minusta hampaiden paikkautuminen painii samassa sarjassa jalkojen pidentymisen tai kultahippusateen kanssa eli kumpaankinkin "ihmeeseen" pitää laittaa löylynlyömälisä.

Olen kuitenkin sitä mieltä, että Jeesus on paitsi Pelastaja, myös Parantaja.

• Pakanain.Huuto

eilen buranaan, kun valitsin tiedonpuusta ylikypsyneen väärän hedelmän.

• Kadun*Nainen

Tuossa ´´ kultapaikkauksessa´´ mennään tietysti liian suoraan ihmeeseen kiinni, koska jos hammas vaatii paikkausta, reikä täytyy vähintäinkin ensin porata poistamalla karioutunut kudos, tai juurihoitaa, jos reikä on hampaan ytimessä saakka. Eli jos sinne suuhun ilmestyy extempore
      kultapaikka, niin nämä välttämättömät toimenpiteet ennen paikkausta on " paikatun itse" kirjattava " ihmeparantumis raporttiinsa" / epikriisiinsä, jos
      tarkoitus on parantaa, eikä vain paikata.
      Tämä käytännön asia on myös terveydelle tärkempi kuin pelkkä kultapaikka.

• Pakanain.Huuto

esivalmistelut? Jos reikä on lähellä hermoa eli maallisessa hammaslääkärissä tarkoittaa juurihoitoa, niin Jumala hoitaa myös puudutuksen ja muut esivalmisteluun kuuluvat toimenpiteet ennen kuin lätkäisee paikan reikään.
        Nikki Valonlapsi75 sanoi, että uusi paikka on luuta. Epäilen, että hänelle on kasvanut vain uusihammas. 1975 vuonna syntyneille voi tulla vielä uusia hampaita.

• Kadun*Nainen
        Pakanain.Huuto kirjoitti:

esivalmistelut? Jos reikä on lähellä hermoa eli maallisessa hammaslääkärissä tarkoittaa juurihoitoa, niin Jumala hoitaa myös puudutuksen ja muut esivalmisteluun kuuluvat toimenpiteet ennen kuin lätkäisee paikan reikään.
        Nikki Valonlapsi75 sanoi, että uusi paikka on luuta. Epäilen, että hänelle on kasvanut vain uusihammas. 1975 vuonna syntyneille voi tulla vielä uusia hampaita.

Näin on ymmärrettävä, että hoitaa. Lisäksi otaksun, että Hän valitsee potilaikseen vain pahaa hammaslääkärikammoa potevat. Itse en ole saanut kultapaikkaa, vaikka pidin aiemmin h-hammaslääkäreitä julmimpina demonisina petoina
        mitä lääkärikunta tuntee. Usko ei ole riittänyt
        vaikka pelko olikin vahva.

• Kadun*Nainen

minä ymmärrän kyllä hyvin innostuksen " ihmeiden odottelemiseen ", mutta monessakohan tapauksessa
        nuo kultapaikat ovat oman hammaslääkärin työn
        jäljiltä suussa. Tämä on inhimillistä unohtamista
        kun usko ihmeparantumiseen on vähän "karannut lapasesta". Ja mitä Raamatussa sanotaan, voiko
        tätä pitää Torontolaisena ilmiönä enemmänkin.
        Eikö usko tule Sanasta.

• Pakanain.Huuto
        Kadun*Nainen kirjoitti:

Näin on ymmärrettävä, että hoitaa. Lisäksi otaksun, että Hän valitsee potilaikseen vain pahaa hammaslääkärikammoa potevat. Itse en ole saanut kultapaikkaa, vaikka pidin aiemmin h-hammaslääkäreitä julmimpina demonisina petoina
        mitä lääkärikunta tuntee. Usko ei ole riittänyt
        vaikka pelko olikin vahva.

ja nykyään nukutetaankin hammaslääkärissä, toivottavasti ei ikiuneen.

• Pakanain.Huuto

Ristin Voittokin epäilee Jumalaa ja kyselee "missä olet Jumala?"

Minä en oikein ymmärrä tuota Ristin Voitonkaan kirjoitusta.

Kun minulla, joka ei ole uskossa on ihan hyvä olla eikä minua mikään epävarmuus ikuisuudesta paina, niin miksi nämä uskovaiset hätäilevät torkahtelevan Jumalan puolesta.

Jos minulle tulee hampaaseen reikä menen hammaslääkäriin ja asia hoituu siellä, niin miksi joidenkin täytyy saada paikka hampaaseen Jumalalta? Vaivata Häntä noin pienellä asialla.

Ajattele kuinka monta hammasreikää on maailman ihmisillä, jos kaikki maailman ihmiset uskoisivat Jumalaan ja alkaisivat rukoilemaan joko ekonomisista syistä tai pelosta mennä hammaslääkärille Jumalaa, niin mitä siitä tulisi?

Hammaslääkärit jäisivät työttömiksi ja Jumala joka on kuitenkin Kaikkivoipa paikkaisi maailman ihmisten hampaita. Täytyyhän ihmisten jotain itsekin tehdä tämän asian vuoksi, pesisivät hampaitaan useammin etteivät ne reikiintyisi.

• Pakanain.Huuto

vaikka vastasit 'Kadunnaiselle'

"...mikä ihmeellisintä, uskovatkin voi tyrmätä Jumalan teot valheeksi." Sanoisin, että näillä uskovilla on ns. järki oikein päin päässä.

Yli-Vainio oli aikansa Sanan tulkki, josta kohistiin joka niemessä,notkossa ja saarelmassa. Mutta miksi Yli-Vainio itsekin epäili näitä ihmeparantumisia? Se minua ihmetyttää.

• Pakanain.Huuto

Kun minulla, joka ei ole uskossa on ihan hyvä olla eikä minua mikään epävarmuus ikuisuudesta paina, niin miksi nämä uskovaiset hätäilevät torkahtelevan Jumalan puolesta.

Jos minulle tulee hampaaseen reikä menen hammaslääkäriin ja asia hoituu siellä, niin miksi joidenkin täytyy saada paikka hampaaseen Jumalalta? Vaivata Häntä noin pienellä asialla.

Ajattele kuinka monta hammasreikää on maailman ihmisillä, jos kaikki maailman ihmiset uskoisivat Jumalaan ja alkaisivat rukoilemaan joko ekonomisista syistä tai pelosta mennä hammaslääkärille Jumalaa, niin mitä siitä tulisi?

Hammaslääkärit jäisivät työttömiksi ja Jumala joka on kuitenkin Kaikkivoipa paikkaisi maailman ihmisten hampaita. Täytyyhän ihmisten jotain itsekin tehdä tämän asian vuoksi, pesisivät hampaitaan useammin etteivät ne reikiintyisi.

Sana-lehtikin kyselee "Missä olet Herra".

Onkohan helluntailaisten ja vapaakirkollisten äänenkannattajat-lehdissä pulaa aiheista, kun molemmissa lehdissä perätään Herraa? ja kysellään 2missä HÄN on?"

• Kadun*Nainen

ja nykyään nukutetaankin hammaslääkärissä, toivottavasti ei ikiuneen.

on kahdenlaista ilokaasua myös tarjolla

• Kadun*Nainen

Ihmeitä seuraa ilman määrää´ ja meille on annettu tehtäväksi erottaa, mikä ei ole Jumalasta

ihmeitä raportoidaan kuitenkin mitä kummallisemmista tilaisuuksista, missä Jumalan sanotaan olevan läsnä, milloin on ilmestynyt 24 karaatin paikkoja hampaisiin, milloin saarnaspönttö lentänyt pitkin salia, milloin saarnaaja on alkanut muistuttamaan kalkkunaa enemmän kuin ihmistä jne jne. Kulttuurit
        pitävät sisällään monenmoista ilmiötä.

Niilo oli varmasti hyvä mies. En kyennyt tuolloin
        vielä ymmärtämään häntä.

• todé

Usko tai elä, kaikki helluntailaiset käyvät hammaslääkärissä, kun tarvetta ilmenee.
        Minun kirkossani elelee jopa kaksi hammaslääkäriäkin, joka tieto todistanee em. arveluni oikeaksi. Viime viikolla tyttäreni paikkautti toisella ko. lääkärillä hampaansa, ja kas kummaa!, homma eteni aivan niinkuin muillakin inehmoilla: hampaassa on tavallinen paikka ja suoritetun hommelin laskuttajana näkyy olevan ...:n kaupungin 3. terveyskeskus.

• Pakanain.Huuto
        todé kirjoitti:

Usko tai elä, kaikki helluntailaiset käyvät hammaslääkärissä, kun tarvetta ilmenee.
        Minun kirkossani elelee jopa kaksi hammaslääkäriäkin, joka tieto todistanee em. arveluni oikeaksi. Viime viikolla tyttäreni paikkautti toisella ko. lääkärillä hampaansa, ja kas kummaa!, homma eteni aivan niinkuin muillakin inehmoilla: hampaassa on tavallinen paikka ja suoritetun hommelin laskuttajana näkyy olevan ...:n kaupungin 3. terveyskeskus.

palstalla jotkut saavat kultaisia paikkoja hampaisiin, kun rukoilevat. He eivät käsittääkseni tarvitse hammaslääkäreitä, kun paikat ilmaantuvat muutenkin hampaisiin.

• mutta Jumala tekee ihmeitä ilman määrää!

Veljeni oli mopo kolarissa, maksi seinäjon sairaalassa kaksikuukautta koomassa, sitten heräsi, olkavarsi murskana. Odotettavissa oli pitkä toipuminen.

Veljeni tuli uskoon, meni seinäjolla Serullon kokoukseen, rohkea kun oli, istui etupenkkiin. Serullon saarnatessa, hän yhtäkkiä osoitti veljeäni kädellään, veljellä oli käsi luonnollisesti kantohankissa. Serullo käski hänen nostaa käsi ylös, no, hän nosti terveen ensin, siihen Serullo, ei kun se käsi joka on kantositeess'. Veljeni ensin epäröi, nosti kumminkin, ei ollut noussut aikoihin hänen kätensä ylös.
      Nyt nousi ja nousi, sitten liikutteli edestakaisin ihan miten vaan, käsi oli täysin terve. Siteet sai heittää pois.
      Meni lääkäriin tutkittavaksi. Läpivalaisussa ei näkynyt vaurioista kuin hiuksen hienot raitioimet , missä oli joskus ollut murtumat.

Veljeni on kuollut ja Herransa luona.
      Asia on tosi. Kuka tietää, että Serullo, olikohan Morris Serullo, hän paransi siihenaikaan oikeasti ja oli ihan raitista, evankeliumin mukaista hänen toimintansa, joskus 70 luvulla.
      Nykyistä toimintaa en tiedä, ja elääkökään enää?

• Tarkoittanet Morris Cerulloa, juutalaikristittyä huijaria joka sanoo käyneensä taivaassa ja keskustelleensa siellä kasvokkain Jumalan kanssa.

Sulla on aikamoinen mielikuvitus.
        Jos veljesi käsi ei olisi noussut niin se olisi ollut jo suurempi ihme.

Kun on kaksi kuukautta maannut koomassa on olkavarsi ihan varmasti luutunut eikä sieltä voi enää vammasta muuta löytääkään kuin hiusrahtosia.

• Pe.ku kirjoitti:

Tarkoittanet Morris Cerulloa, juutalaikristittyä huijaria joka sanoo käyneensä taivaassa ja keskustelleensa siellä kasvokkain Jumalan kanssa.

Sulla on aikamoinen mielikuvitus.
        Jos veljesi käsi ei olisi noussut niin se olisi ollut jo suurempi ihme.

Kun on kaksi kuukautta maannut koomassa on olkavarsi ihan varmasti luutunut eikä sieltä voi enää vammasta muuta löytääkään kuin hiusrahtosia.

mutta tiedän sen, että tämän Cerullon kautta veljeni käsi parani hetkessä.
        Älkä sinä tule selittelemään omia satujasi ja epäuskoasi.
        Olkoon tämä Cerullo nykyään ihan mikä vaan, mutta tuolloin hän oli Herran käytössä, ylpeys kun voi viedä kenet vain harhaan, sillä kunniaansa Jumala ei toiselle anna, eikä ylistystään epäjumalille.
        Jumala on kuitenkin aivan sama, eilen, tänään, aina ja iankaikkisesti! Jumala joka veljeni paransi, parantaa yhä aivan niikuin tahtoo, kysymättä edes sinulta, Raamatun vääräksi vääntäjältäkään!

• Kuka tunsi ja muistaa veli Veikko Lähteen. Vanhurskas totuuden julistaja. Soitti panolla Hengessä pitkiä yliymmärryksen käyviä virtuoosia, yleensä silmät kiinni, soitti niin kauniita ja mahtavia sointuja, olisi kunnellut vaikka päivätpitkät. Oli Pyhän Hnegen valtaama koko mies.

Oli naimississa, mutta kokus sarjojen ajaksi erkani vaimosta siksi ajaksi, omistautui täysin Herran johtoon.

Oli myös lähetys saarnaajana Amerikassa, kaiketi oli USAn kansalinen myös.

Olivat jossain jonkin osavaltion alueella evankeliumia julistamassa pitkän erämaa taipaleen takana.

Auto pysähtyi keskellä korpea, kymmeniä kilomerejä asutukseen.

Mukana oli remonttitaitoinen henkilökin, ja oli todennut, että moottori on todennäköisesti leikannut kiinni, ylikuumentunut, eikä enää käynistettävissä.

Veikko veli oli syventynyt rukaouseen ihan itsekseen, hänellä oli mm:ssa USKON lahja, hän oli tuolloin sanonut yhtäkkiä vaan, että nyt kaikki autoon, hän istui kulejettajan paikalle, starttasi, auto pörähti käyntiin, ajoivat yli kaksiataa kilometriä, jollekin korjaamolle pysähtyivät, ja siellä tutkittiin moottori, oli täysin käyntikunnoton, eikä siellä oltu uskoa millään, miten pitkän matkan he olivat ajaneet, sillä rikkonaisella moottorilla.

Veikkon itsensä kerrontaa kokouksissaan, eikä taatusti valehtele, niikuin tällä palstalla nykyään on muotia tehdä, varsinkin minusta valehtelija, ja monista muistakin, mutta Veikko Lähde ei valehdellut, se on varmaa.

• .........

Mielestäni melko kummallista että Jumala lätkisi sun kavereilles kultapaikkoja suuhun kun sattuu hammas olemaan pikkuisen pipi ja samaan aikaan miljoonat/miljardit ihmiset eivät saa edes puhdasta vettä juodakseen yms. muuta kivaa..

Kumma kyllä yhtään kertaa ei ole heille vettä antanut vaikka ei varmastikkaan olisi kovin paljoa vaadittu kerta toisille pannaan oikein kultapaikat hampaisiin ja korjataan autot valmiiksi.

• Pakanain.Huuto

Mulla oli koko -90 luvun kuplavolkkari. Oli paukkuva pakkanen ja autot hyytyivät hankeen. Kuplavolkkarini lähti aina käyntiin eikö ole ihme. Jos olisin uskova, sanoisin että Jumala auttoi starttauksessa.

Oletkos huomannut, että ihmeitä tapahtuu myös ilman uskoa?

• en voi mitään

mutta minun mielestäni tämän mohikaanin on pakko olla kerrassaan HULLU tai tyhjänpuhuja ja valehtelija. En ole pitkiin aikoihin saanut yhtä makoisia nauruja kuin nyt. Vai että oikein autotkin se jumala nykyään korjaa ihmisten puolesta :D
        Ei kait näitä juttuja kukaan voi ottaa tosissaan?
        Eihän?

• Pakanain.Huuto
        en voi mitään kirjoitti:

mutta minun mielestäni tämän mohikaanin on pakko olla kerrassaan HULLU tai tyhjänpuhuja ja valehtelija. En ole pitkiin aikoihin saanut yhtä makoisia nauruja kuin nyt. Vai että oikein autotkin se jumala nykyään korjaa ihmisten puolesta :D
        Eihän?

Usko siirtää Naattasetkin (tunturi jossain Lapissa) paikaltaan, kun kovasti uskoo.

• INRI

Mulla oli koko -90 luvun kuplavolkkari. Oli paukkuva pakkanen ja autot hyytyivät hankeen. Kuplavolkkarini lähti aina käyntiin eikö ole ihme. Jos olisin uskova, sanoisin että Jumala auttoi starttauksessa.

Oletkos huomannut, että ihmeitä tapahtuu myös ilman uskoa?

uskova saarnaaja oli porukoineen vuosia sitten jossain tuolla Euroopassa kuplavolkkarilla ja bensa oli ihan lopussa. Ei muuta kuin rukouksia kehiin ja bensamittarin näyttäessä lähes nollaa pääsivät vielä muutaman kymmenen kilometriä. Sinne olisivat korpeen jääneet ihmettelemään ilman Jumalan rakkautta. Joh.3:16amen. Kyllä Herran Jeesuksen tiet ovat ihmeelliset, mutta tutkimattomat.

• PakanainHuuto
        INRI kirjoitti:

uskova saarnaaja oli porukoineen vuosia sitten jossain tuolla Euroopassa kuplavolkkarilla ja bensa oli ihan lopussa. Ei muuta kuin rukouksia kehiin ja bensamittarin näyttäessä lähes nollaa pääsivät vielä muutaman kymmenen kilometriä. Sinne olisivat korpeen jääneet ihmettelemään ilman Jumalan rakkautta. Joh.3:16amen. Kyllä Herran Jeesuksen tiet ovat ihmeelliset, mutta tutkimattomat.

Jos bensa loppuu, niin kupla pörisee pelkälllä bensan hajulla n. 50 kilometriä.

• todé
        INRI kirjoitti:

lähes nolla, voi autolla ajella yleensä enemmän, kuin muutaman kymmenen kilometriä.

Mitä te oikein hoohailette?

• todé

Usko siirtää Naattasetkin (tunturi jossain Lapissa) paikaltaan, kun kovasti uskoo.

Mikä lapinhulluus tätä palstaa oikeinn vaivaa?

• poikalapsi
        en voi mitään kirjoitti:

Eihän?

Ikävä kyllä helluntailahkolainen usein ottaa tosissaan juuri tämäntapaiset sadut ja kutsuu niitä vielä "todistuksiksi". Ritari nyt on satusetä ja kova poika valehtelemaan, mutta hyväuskoinen pöljä hän on myös. Varmaan joku sairasmielinen saarnaaja on tuotakin autojuttua "totena" kertonut, ja Ritari, kunnon helluntailahkoon kusetettuna, on uskonut ja huutanut hallelujaata yhdessä muiden kusetettujen kanssa. Ja niin on saarnaaja kerännyt rahansa taas...

• Pakanain.Huuto
        todé kirjoitti:

Mikä lapinhulluus tätä palstaa oikeinn vaivaa?

ja tulin hulluksi siitä, että siellä täytyi käydä. En ollenkaan ymmärtänyt lappia ja sen luomoa.

• Pakanain.Huuto
        poikalapsi kirjoitti:

Ikävä kyllä helluntailahkolainen usein ottaa tosissaan juuri tämäntapaiset sadut ja kutsuu niitä vielä "todistuksiksi". Ritari nyt on satusetä ja kova poika valehtelemaan, mutta hyväuskoinen pöljä hän on myös. Varmaan joku sairasmielinen saarnaaja on tuotakin autojuttua "totena" kertonut, ja Ritari, kunnon helluntailahkoon kusetettuna, on uskonut ja huutanut hallelujaata yhdessä muiden kusetettujen kanssa. Ja niin on saarnaaja kerännyt rahansa taas...

Sehän juuri niin outoa onkin, että uskovat ihan tosissaan, että tunturit siirtyvät kun uskoo tarpeeksi.

• Pakanain.Huuto
        todé kirjoitti:

lähes nolla, voi autolla ajella yleensä enemmän, kuin muutaman kymmenen kilometriä.

Mitä te oikein hoohailette?

ei kuplavolkkarin bensamittari niin tarkka ole, että rukoilemalla se täytyy ja taas ajellaan.

• todé

ei kuplavolkkarin bensamittari niin tarkka ole, että rukoilemalla se täytyy ja taas ajellaan.

viestiäni tarkoittanut, vaan tuolle inrille.
        Olen nimittäin kuullut samantyyppisen bensanriittotapahtuman sattuneen mm. myös Afrikan savannilla.

• todé kirjoitti:

Olen nimittäin kuullut samantyyppisen bensanriittotapahtuman sattuneen mm. myös Afrikan savannilla.

menhee järhven pintha riithoon lophu-syksysth vaanh en oleh kuulhut enhen penshan menheen riithoon.

• PakanainHuuto
        todé kirjoitti:

olen vastaillut tänään kaikkeen mikä liikkuu.

• todé

Sehän juuri niin outoa onkin, että uskovat ihan tosissaan, että tunturit siirtyvät kun uskoo tarpeeksi.

tarkoitti, että alamme siirtämään Saana-tunturia Esplanadin puistoon, jotta sinä voisit viettää itikattoman tunturi-juhannuksen?

Minä luulen, että ne "tunturit" ovat esimerkiksi elämässä ilmeneviä vaikeuksia ym.

• PakanainHuuto
        todé kirjoitti:

tarkoitti, että alamme siirtämään Saana-tunturia Esplanadin puistoon, jotta sinä voisit viettää itikattoman tunturi-juhannuksen?

Minä luulen, että ne "tunturit" ovat esimerkiksi elämässä ilmeneviä vaikeuksia ym.

noooh, ei mua varten tarvitse siirrellä tuntureita, mutta raamatussa sanotaan, että jos tarpeeksi uskoo niin tunturitkin siirtyvät.

Täytyyhän se olla VERTAUSKUVALLINEN siirto vaikkapa just noissa elämässä esiintyvissä vaikeuksissa.

Ei raamattu sillain ihan hassu kirja ole, jos kaiken minkä lukee ottaakin vertauskuvina. Se vain vaatii mielikuvitusta...

Mutta veriset teot ja muut teurastukset, niihin täytyy käyttää mahdottomasti mielikuvitusta.
        Jospa se Jeesuksen veri tarkoittakin hunajaista mesijuomaa, joka taasen tarkoittaa että uskomalla Jeesuksen mesijuomaan, HÄN on sillä mesijuomalla lunastanut ihmisten synnit.

• todé kirjoitti:

että Raamatun "vuori" tarkoittaa "vaikeutta". Samoin sinä luulet, että maan "tukipylväät" eivät ole pylväitä. Ilmeisesti uskovainen voi Raamatun mukaan juoda siihen kuolematta "myrkkyä", joka ei tarkoitakaan myrkkyä ja nostella "käärmeitä", jotka eivät olekaan käärmeitä. Maan "piiri" ei myöskään liene piiri, koska piiri ei liity palloon, vaan ympyrään. Eikä kelluva vasara tietenkään ole vasara vaan maalipensseli tai muu kevyempi työkalu.

Etkö näe mitään ongelmallista siinä, että Raamatun sanat väännellään tarkoittamaan mikä mitäkin?

• poikalapsi
        Työmies2 kirjoitti:

että Raamatun "vuori" tarkoittaa "vaikeutta". Samoin sinä luulet, että maan "tukipylväät" eivät ole pylväitä. Ilmeisesti uskovainen voi Raamatun mukaan juoda siihen kuolematta "myrkkyä", joka ei tarkoitakaan myrkkyä ja nostella "käärmeitä", jotka eivät olekaan käärmeitä. Maan "piiri" ei myöskään liene piiri, koska piiri ei liity palloon, vaan ympyrään. Eikä kelluva vasara tietenkään ole vasara vaan maalipensseli tai muu kevyempi työkalu.

Etkö näe mitään ongelmallista siinä, että Raamatun sanat väännellään tarkoittamaan mikä mitäkin?

Vertauskuvien lukeminen vertauskuviksi on sikäli ongelmallista Raamatusta puhuttaessa, että ainakaan hellarit eivät myönnä Raamatun olevan KAUNOkirjallinen teos, ei tietoteos. Jos tekstiä luetaan TOTUUTENA, sitä pitää tosiaan voida lukea yksiselitteisesti, ei vertauskuvia tulkiten.

Tartut kommentissasi olennaiseen. Juuri tuo kuvaamasi ristiriita on yksi suurimpia syitä siihen, että uskikset "tietävät" ja luulevat kaikenmoista semmoista, mistä tosiasiassa Raamatussa ei sanota yhtään mitään. Ja mainio vallan välinehän tulkintaan perustuva kaunokirjallinen teos on, kun se nostetaan auktoriteetiksi. Kukin tulkitse haluamaansa tapaan ja kivittää sitä, jota tahtoo, ja AINA jumalaa sopii syyttää kaikesta, koska Raamattu tulkinnoillaan antaa tilaa.

• valonlapsi75

löytyy muutamia todistuksia..kun ette usko kuitenkaan todistuksia niin miksipäs ette menisi itse paikalle todistamaan Jumalan ihmeitä sen sijaan et täällä ruikutatte ettei näitä tapahdu..

• Pakanain.Huuto

Jumalan ihmeitä?

• valonlapsi75

• kultapaikka

on varmaan ihan tosissaan?

""Herran tekemiä paikkoja erään veljen hampaissa.
      Hänellä korjaantui kolme hammasta, kahdessa oli näöltään kullan väriset, ihan kuin jos olet nähnyt kultahampaita. Yksi toiseksi viimeinen puru hammas vasemmalla muolen toiseksi viimenen, oli mustanvalkoisen kirjava, oletimme että Herra käytti samaa ianetta mitä hampaassa oli ennestään.""

• PakanainHuuto

Nykyisin ihmiset ovat muuttuneet niin riitaisiksi ja itsekkäiksi. Kaikki ole paremmin ennen vanhaan.
      Syntyi rakentavia ketjuja, oltiin nuorempia ja innokkaita sekä elastisempia näiden Taivasasioiden kanssa.

-aika entinen ei koskaan enää palaa...-
      -vuodet vierii armahani elon ilta luokses saa, talven lunta kulmillasi vuotten niihin painamaa...-

Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona

Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks
      Sinkut
      207
      4476
    2. Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa

On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t
      Maailman menoa
      83
      3218
    3. Väestönsiirtoa itään?

Ano "the Russo" Turtiainen sai poliittisen turvapaikan Venäjältä. Pian lähtee varmaan Nazima Nuzima ja Kiljusen väki per
      Helsinki
      88
      1757
    4. Ikävä sinua..

Kauan on aikaa kulunut ja asioita tapahtunut. Mutta sinä M-ies olet edelleen vain mielessäni. En tiedä loinko sinusta va
      Ikävä
      13
      1357
    5. Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä

Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu
      Maailman menoa
      18
      1336
    6. Vuoden luetuimmat: Mikä on Pelle Miljoonan taiteilijaeläkkeen suuruus?

Pelle Miljoonan eläkkeen suuruus kiinnosti lukijoita tänä vuonna. Artikkeli on Suomi24 Viihteen luetuimpia juttuja v. 20
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1173
    7. Lindtmanin pääministeriys lähenee päivä päivältä

Suomen kansan kissanpäivät alkavat siitä hetkestä, kun presidentti Stubb on tehnyt nimityksen. Ainoastaan ylin tulodesi
      Maailman menoa
      10
      1121
    8. Kuumalle kaivatulle tiedoksi

Tykkään susta!
      Ikävä
      50
      1118
    9. Riikka Purra sanoo, että sietokykyni vittumaisiin ihmisiin alkaa olla lopussa.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/be8f784d-fa24-44d6-b59a-b9b83b629b28 Riikka Purra sanoo medialle suorat sanat vitt
      Maailman menoa
      248
      1109
    10. Nyt musta tuntuu

Et alat päästämään kokonaan irti..
      Ikävä
      51
      1016
    Aihe