EF:n liiderinä olleita?

Liideriksi?

Hei vaan,

Löytyiskö palstan lukijoista EF:llä tai vaikka STS:llä työskennelleitä liidereitä? Itsellä olis hirveä hinku ensi kesänä päästä New Yorkiin tai Kaliforniaan liideriksi mutta pari asiaa nyt hiukan askarruttaa.

1) Liiderin ilmeisesti täytyy olla ryhmän mukana koko matkan ajan. Ymmärsin, että ihan kotimaasta asti. Tarkoittaako tämä, että ryhmän kanssa täytyy lähteä myös pois kurssin lopussa vai voiko kohdemaahan jäädä lomalle?

2) Miten liiderit asuvat? Kaveri tuntee EF:n työntekijöitä (ollut itsekin duunissa mutta ei liiderinä) ja sanoi että myös liiderit asuvat isäntäperheissä. Onko pakko vai saako hommata poikaystävän kanssa oman asunnon?

3) Minkälainen palkkaus liidereillä on?

4) Hommaako EF kaikki tarvittavat työviisumit jne?

Suurin osa näistäkin asioista kyllä selvinnee, kunhan saan lähetettyä hakemuksen ja kutsun työhaastatteluun. Ajattelin kuitenkin hiukan selvittää tilannetta etukäteen.

Toivottavasti joku osaisi auttaa :)

10

2775

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lelle

      Hei,

      Oma kokemukseni on parin vuoden takaa, jolloin olin EF:n liiderinä Etelä-Englannissa. Sanoisin että liiderin työ on rankkaa mutta kivaa hommaa jossa tutustuu monenlaisiin ihmisiin. Vapaa-aikaa on vähän ja kurssin aikana liiderin täytyy pysytellä kurssipaikkakunnalla, koska täytyy olla tavoitettavissa jos ryhmäläisille sattuu jotain. Itselläni oli todella mukava ryhmä ja ihanat työkaverit, joten viihdyin hyvin vaikka yllätyksiäkin sattui ja välillä vastuu teini-ikäisistä kurssilaisista painoi.

      Suurin osa kursseista järjestetään juuri Englannissa, joten sinne tarvitaan eniten liidereitä. Aina ei pääse juuri siihen kohteeseen mihin hakee. Ymmärtääkseni kaukokohteisiin, kuten New Yorkiin, ei lähetetä ensikertalaisia.

      Tässä muita vastauksia:

      1.) Liiderin tehtäviin kuului matkustaa yhdessä ryhmän kanssa meno- ja tulomatkalla. Mahdollisuutta matkan pidentämiseen ei siis ollut.

      2.) Minut oli majoitettu isäntäperheeseen.Osa liidereistä asui yhteisessä EF:n hommaamassa asunnossa. Asuminen on osa liiderin palkkiota. En tiedä onko oman asunnon vuokraaminen kiellettyä, mutta sen joutuisi sitten kustantamaan kokonaan itse ja lisäksi muutaman viikon pituisen kurssin ajaksi olisi varmasti vaikea löytää asuntoa.

      3.) Palkkana on taskuraha, joka oli kahdelta viikolta n.380 euroa. Liiderit saavat isäntäperheessä vain aamiaisen, joten ruokaan meni rahaa. Ansaitsemismielessä liideriksi ei kannata lähteä.

      4.) Englantiin nyt ei muutenkaan viisumia tarvinnut, mutta EF hoitaa kyllä kaikki nuo järjestelyt.

      • Liideriksi?

        Kiitos paljon vastauksestasi :)

        Jotain tällaista aavistelinkin. New York ja Kalifornia olisivat ainoat paikat, joita voisin edes harkita, koska poikaystävä on amerikkalainen ja lähdön motiivina oli alunperinkin se, että voidaan viettää kesä siellä. Mutta tuntuu menevän vaikeaksi. Sinne kun ei viitsi ihan muutamaksi viikoksi vaan lähteä. Ja tosiaan haluttaisiin asua keskenämme.

        Mutta kiitos silti omasta tarinastasi. Onneksi on muitakin vaihtoehtoja :)


    • ap

      Täytyykö opiskella yliopistossa päästäkseen EF liideriksi? Olisin todella kiinnostunut EF liiderin työstä, mutta en ole yliopistossa ja ole sinne aikonutkaan mennä, toivottavasti ei kaadu tähän.
      Kiitoksia etukäteen!

      • MM

        EF:llä on kahden laisia liidereitä, eli niitä vapaa-ajan liidereitä jotka vahtivat niitä nuoria ja puuhailevat niiden kanssa kaikkea mahdollista, käyvät turistikohteissa jne. Tähän ei tarvitse minkäänlaista koulutusta, vaan sopiva tyyppi ja innostusta! (Vähän matkaoppaan kaltainen työ)

        Sitten on ne liiderit jotka opettavat kieltä - heiltä vaaditaan tietyn verran opintoja yliopistossa.


        Itse muuten hain tänä vuonna, mutta olin vielä liian nuori - kehottivat oikein hakemaan uudelleen parin vuoden päästä. Saapa nähdä :)


    • Maron

      Milloin ja miten tähän on voinut hakea? Kuulostaa tosi mielenkiintoiselta. :)

    • MM

      Haku on joka vuosi olisikohan ennen joulua? Haastattelut joka tapauksessa oli helmi-maaliskuussa. EF:n sivuiltahan nuo kaikki tiedot löytyy.

    • kuluttaja.fi

      EF on kuluttaja.fi:n mustalla listalla, saattavat alkoholikäytön epäilyn vuoksi poistaa kohteesta. Maksettua kielimatkaa ei palauteta, mutta epäilty henkilö joutuu maksamaan itse matkan takaisin Suomeen.

    • Ex-liideri

      Hei,

      Olen itse ollut Liiderinä EF:llä vuosina 2007-2010. Voin kertoa tuosta mustasta listasta sen verran, että EF:llä on alkoholin käytön ja hallussapidon suhteen nollatoleranssi. Sekä oppilaat että vanhemmat tietävät, sillä lentokentällä liiderille palautetaan allekirjoitettu sääntökaavake. EF ei lähetä ketään kotiin "epäilyn" takia, vaan alkoholin käytyöstä/hallussapidosta on aina liiderin todistus.

      Ja tämän kerron siltä pohjalta, että ensimmäisenä kesänä eräs kotiinlähettämäni tapaus meni kuluttajariitalautakunnalle asti. Onneksi vanhemmat tulivat järkiinsä ja ymmärsivät että kyse on lasten turvallisuudesta.

      Ja EF ei ole enää mustalla listalla.

    • jepjep

      Viestiketjun aloittajalle: turha haaveille lähteväsi Jenkkeihin liideriksi. Sinne haluaa moni muukin, joten vain usein kurssien jälkeen Englannissa (tai Maltalla) sinua voidaan harkita kaukokohteisiin.

      En ymmärrä tuota valitust, että lasten lähettäminen kotiin on väärin,jos he ovat viinaa juoneet. Kuten mainittua, kaikki kirjoittavat yhdessä vanhempiensa kanssa sääntölapun, joissa kaikki laiton on kiellettyä. Oppilaat ovat alle 30-vuotiaiden liiderien vastuulla, joten nollatoleranssi on aivan ymmärrettävää.

      Itse olen myös ollut liideri, ja kohteessa oppilaat jäivät kiinni niin alkoholin kuin huumeiden käytöstä sekä varastelusta. Ja huom, myös liidereitä lähetetään kotiin, kesällä muutama lähetettiin sen takia, kun olivat hankkineet alaikäisille tupakkaa. Säännöt on laadittu kaikkien turvallisuutta ajatellen ja jos nuoret haluavat lähteä bilelomalle, Sunny Beach on huomattavasti halvempi vaihtoehto siihen.

    • Uteliastietämään

      Tämä keskustelu on jo aika vanha enkä usko että kukaan vastaa enää, mutta yritän kuitenkin.

      Ottaako EF kesätyöntekijöitä ja jos ottaa niin onko jokin ikäraja, esim 18? Vai ottaako EF myös alaikäisiä?

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Poliisitehtävä alkuviikosta Maisan kotona

      Iltasanomat: Helsingin poliisilaitos vahvistaa, että Vantaalla on ollut poliisitehtävä kyseisenä ajankohtana. Poliisin
      Kotimaiset julkkisjuorut
      88
      2079
    2. Tämä on sinulle vaikka kaikki lukee

      Vaikka kuinka olet viisas ja kaikin puolin velho, niin et tiedä tilanteestani. Senkin takia menetät mielenkiinnon. Eikä
      Tunteet
      11
      1692
    3. T-mies tässä

      Kerro nainen huolesi niin pohditaan yhdessä. 😎
      Ikävä
      102
      1162
    4. Lulu selvityttää Elokapinan lakkautusta

      Persukannattajien mielistely otti Lulu Ranteella aika tavalla runtua, kun hän aikoo selvityttää mahdollisuuksia Elokapin
      Maailman menoa
      350
      1136
    5. Ensitreffit Matti joutuu "ulkoruokintaan" - Väärinymmärrysten suossa Taina-vaimon kanssa: "Oli..."

      No nyt on kyllä väärinymmärrystä kerrakseen… Mitä luulet, pysyykö Taina ja Matti yhdessä vai onko tulevaisuudessa ero ed
      Ensitreffit alttarilla
      3
      1123
    6. Harmi, kun sillä nousi

      kaikki huomio päähän. Vaikutti aluksi niin mukavalta ja vaatimattomalta 😔
      Ikävä
      53
      851
    7. Täytyy sanoa

      Että olit kyllä mielenkiintoisin ja omaperäisin nainen mitä olen koskaan tavannut. Aivan kuin joku olisi tiputtanut sinu
      Ikävä
      21
      839
    8. Miten saisin

      Hurmattua sinut uudelleen,? Pissin omiin muroihini ensinmäisellä kerralla koska olin tyhmä ja liiaksi kiinni menneess
      Ikävä
      31
      787
    9. Persu Meri Valkama kadehtii Sanna Marinin menestystä

      Taas yksi persu tuli nolaamaan itsensä kadehtiessaan menestynyttä Suomen kansan supertähteä Sanna Marinia. https://demo
      Maailman menoa
      237
      737
    10. Raamatun tärkein lause

      Ja Mooses tuli alas vuorilta missä jumala oli, Mooseksen mukaan, ilmoittanut hänelle, että hän ja koko juutalainen väki,
      Hindulaisuus
      367
      719
    Aihe