Mikä on ihmishengen hinta.

Emeritus

Spekuloidaan hieman. Jos hoitajien joukkoirtisanoutuminen konkretisoituu 19.11.07 ja tämän jälkeen joku potilas menehtyy hoidon puutteeseen, voidaan laskea ihmisen hinta.
Se on Tehyn järjestöpäätöksellä määritelty 500€.

20

551

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tehyn Paksukainen

Miten noin lihava ihminen onkin elossa? Veikkaan ensimmäiseksi uhriksi tuota tehyläisten puheenjohtajaa.

Eikö ole mitään häpyä kun esiintyy terveysalalla noin lihavana?

• heti paikalla

Ei näin aikasin iltapäivällä pidä ruveta ryypiskelemään. Mee vaikka suppilovahveroita keräämään.

• Emeritus

...mutta suppilovahveroita en pääse keräämään, kun tekonivelasennukseni on vasta jonotusvaiheessa.

• Kepu-Olli
        Emeritus kirjoitti:

...mutta suppilovahveroita en pääse keräämään, kun tekonivelasennukseni on vasta jonotusvaiheessa.

Ei pysty, vaikka mieli tekisi. Ei edes kolopalloa pelaamaan tai kurpitsapikkelsiä. Voe voe, eikö saa erillistä tukea tuossa tilanteessa, pitää kaupasta ostaa;-)))

• neutraalitarkkailija

Valtiolla on järjestämisvastuu terveydenhuollosta. Ei yksittäisellä työstään irtisanoutuvalla terveydenhuollon ammattilaisella.

Ei kutsumustyötäkään kukaan suostu enää tekemään puoli-ilmaiseksi, vaikka tietyt poliittiset tahot näin haluaisivat kuvitella. Ne ajat ovat luojan kiitos jo ohi, jolloin ihmisiä painostettiin tuntemaan huonoa omaatuntoa, toisten tekemistä virheistä.

Jossakin muualla määriteltiin tuo viisisataa euroa kuin Tehyssä. Tulee mieleen viime vaalit.

Kyllä se vastuu ihmishenkien säästämisestä lepää tukevasti hallituksen harteilla.

• ???*

eräässä tehtaassa. Nytkö olen sitten vastuussa, mikäli joku kuolee? Tehtaassa valmistetaan sairaaloille tärkeitä komponentteja.

Kunnat ovat vastuussa terveydenhoidosta ja mikäli ne eivät siihen pysty, siirtyy vastuu valtiolle. Yksittäiset hoitohenkilökunnan jäsenet tai järjestö EI OLE vastuussa. Turhaan yritetään rinnastaa sairaanhoitajia ja metsäpalon sammuttajia keskenään.
      Jokainen antaa tarvittaessa apuaan, mikäli hengenvaara on kyseessä, mutta se ei tarkoita sitä, että saatuasi koulutuksen sairaanhoitajaksi, olisit samalla ikuisiksi ajoiksi sidottu samaan työpaikkaan. On täysi perustuslaillinen oikeus vaihtaa työpaikkaansa tai olla menemättä töihin ollenkaan!

• Emeritus

" Olen irtisanoutunut työstäni
        ???* 17.10.2007 klo 15.06

eräässä tehtaassa. Nytkö olen sitten vastuussa, mikäli joku kuolee? Tehtaassa valmistetaan sairaaloille tärkeitä komponentteja"
        --------------------------------
        ...ollessasi työssä, mutta sanoutuessasi irti noin vaativasta työstä, olet mahdollisesti pelastanut ihmishenkiä.

• ???*

• paperitonnin hinta?

Pari kesää sitten paperilitton seisautti paperitehtaita laittomasti, kun kieltäytyi neivottelemasta tietyistä työehtosopimuksen kohdista. Työnantaja pani päälle työsulun saadakseen neuvottelut käyntiin.

Lasku yhteiskunnalle oli -2,5 %-yksikön pudotus bkt:hen ja vastaava valtion ja kuntien verotulojen alennus. Taisi purasta Nokiallakin.

Eikö tuo summa pitäisi periä papriduunareilta sinun logiikkasi mukaan, ääliö.

• toisenlainen...

sinä vuonna paperiteollisuus olisi joutunut ylikapasiteetin ja menekkivaikeuksien vuoksi joka tapauksessa seisottamaan tehtaita, ja lomauttamaan henkilökuntaa.

Työsululla samaan lopputulokseen päästiin niin, ettei teollisuuden imago kärsinyt yhtä paljon kuin lomautuksissa. Seisokit saatiin ikäänkuin siirrettyä työntekijöiden syyksi.

Vieläkin monet tällekin palstalle kirjoittavat käyttävät tapahtuneesta nimitystä lakko, vaikka siitä ei todellakaan ollut kysymys.

• on karumpi
        toisenlainen... kirjoitti:

sinä vuonna paperiteollisuus olisi joutunut ylikapasiteetin ja menekkivaikeuksien vuoksi joka tapauksessa seisottamaan tehtaita, ja lomauttamaan henkilökuntaa.

Työsululla samaan lopputulokseen päästiin niin, ettei teollisuuden imago kärsinyt yhtä paljon kuin lomautuksissa. Seisokit saatiin ikäänkuin siirrettyä työntekijöiden syyksi.

Vieläkin monet tällekin palstalle kirjoittavat käyttävät tapahtuneesta nimitystä lakko, vaikka siitä ei todellakaan ollut kysymys.

Paperia oli varastossa, koska markkinoiden hintataso oli niin matala, ettei kannattanut myydä. Meillähän oli kilpailijamaita korkeammat työvoimakustannukset.

Samaan aikaan piti aloittaa neuvottelut seuraavasta tessistä. Työnantaja halusi agendalle asioita, jotka Ahonen halusi pois agendalta. Ahonen käski paperimiehet laittomiin seisokkeihin, kun koetti painostaa työnantajaa ottamaan nuo asiat pois agendalta.

Laittomuudet johtuivat työntekijäpuolen toistetuista koneiden pysäytyksistä, sillä joka seisokista räpsähti työtuomioistuimen sakot.

Työsulku oli ainoa keino, jolla työnantaja sai Ahosen neuvottelipöytään.

Kansantalouden tappio johtui Ahosesta ja Paperiliitosta, niin kuin piakkoin tuon jälkeen toteutetut paperitehtaiden sulkemiset.

• työpaikaltaan?

Paljonko tehyläinen varastaa työpaikaltaan potilaille ja työnantajalle kuuluvia lääkkeitä, vaatteita, suojavälineitä, rasvoja, ym?

Ei riitä emerituksen 500 euroa vuodessa.

Sekin on varastamista, kun ei tee työajalla töitä, istuu täyttelemässä ristikoita ja roikkuu esimerkiksi netissä.

• !!!!!!!

puutteeseen menehtynyt potilas olet sinä, niin minä maksan 250€ heti omasta pussistani!

• !!!!!!!!

puutteeseen menehtynyt potilas olet sinä, niin minä maksan 250€ heti omasta pussistani!

• Emeritus

...muista maksaa se Tehylle

• !!!!!!!!
        Emeritus kirjoitti:

...muista maksaa se Tehylle

että sinusta päästään.

• emeriitta

ongelmajätemaksut on sen verran korkeita nykyään.

Vaan oikeasti, eikö ole sääli, että Emeritus hakee täältä sääliä ja tukea, kaikkien viisastelevien ja vinoilevien kirjoituksiensa jälkeen.. Me ollaan Emerituksen ainoat ystävät.. Minun omaatuntoa vihlaisi melkein sekunnin sadasosan...

• Jorkka Laitisen hinta on reilusti alle 500 egeä.

Mikä on Jorkka Laitisen markkinahinta?

• Palstalaiset

säästetään se tulossa oleva emeriitan tekonivel-vaihto kunnon ihmisille.

• emeriitta

laskea myös säästyneet tukiaiset. Sillon puhutaan huomattavasti suuremmasta säästöistä. Varsinkin lonkkaleikkauksissa kannattaisi säästää, että kepulaisten valtion piikkiin tapahtuvat kuntoutus reissut vähenisi.. Mene yksityiselle, älä käytä omiin ongelmiin veronmaksajien rahoja. Tosin kepulaiselle varmaan ihan outo ajatus....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      94
      3732
    2. Nainen olet minun

Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli
      Ikävä
      45
      3114
    3. Sille ei voi enää mitään

Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.
      Ikävä
      97
      2719
    4. Harmi jos ei enään nähdä

Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki
      Ikävä
      57
      2410
    5. Mukavaa päivää

Miehelle 🖕❤️‍🔥 Kahvia ja kävelylle🌞
      Ikävä
      61
      2388
    6. Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun

mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??
      Ikävä
      117
      2357
    7. Merja Kyllönen: Ero

Joko uusi kierroksessa
      Suomussalmi
      125
      2335
    8. Vau miten upea nainen!

Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.
      Tunteet
      21
      2264
    9. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      21
      2203
    10. En voi sanoa että toivon sinulle hyvää.

Ei meitä ole tarkoitettu yhteen.
      Ikävä
      64
      2070
    Aihe