On ilahduttavaa, että tällä palstalla on herännyt halu ryhdistäytyä juttujen sisällön suhteen. Meitä kirjoittajia on kuitenkin monen tasoisia ja koska jokainen kirjoittaa oman ilmaisutaitonsa mukaisesti, niin jälki on hiukan kirjavaa. Koska tämä on kuitenkin kaikille vapaa ja avoin palsta, niin on parempi, että ei lue niitä juttuja, jotka haiskahtavat epämiellyttäviltä.
Samoin jokaisella on omat syynsä käyttää tai olla käyttämättä nimimerkkiä. Se on näin ja sillä selvä. Sekin on vain hyväksyttävä. On paljon helpompi muuttaa omaa näkökulmaansa, kuin yrittää muuttaa kaikkia täällä kirjoittavia itsensä näköisiksi.
Sopimustekstit
11
943
Vastaukset
- nyt kyllä
Olet oikeilla jäljillä.Ei turhia sääntöjä!
- R.P.K.
"On paljon helpompi muuttaa omaa näkökulmaansa, kuin yrittää muuttaa kaikkia täällä kirjoittavia itsensä näköisiksi."
Olemmepa samoilla linjoilla. Täällä on eräs, joka rekisteröi oman nimimerkkinssä vasta n. viikko sitten, nyt hän on vaatimassa rekisteröintiä jokaiselta, joka kirjoittaa vasten hänen omaa ajatusmaailmaansa. Aiemmin hän kirjoitti surutta kauan aikaa avoimella nimimerkillä.
Sama papparainen yrittää muutenkin olla jokin älykkö täällä, vaan onpahan ihan tavallinen, muiden arvoinen.
Toisaalta, valvoja puuttuu ja sitä tämä karavaanarisaitti ehdottomasti tarvitsee. Vaan kukapa alkaisi, onhan tämä suomi24:n villeimpiä ja eripuraisimpia saitteja. ALARM aikanaan yritti, vaan häneltäkin loppui hermo...- olla
Sananvapaus ja epäkohtien vapaa esiintuonti ilman että joku yhdistys alkaa heti käyttämään tuomiovaltaa yksityistä jäsentä kohtaan.
- J.C.
olla kirjoitti:
Sananvapaus ja epäkohtien vapaa esiintuonti ilman että joku yhdistys alkaa heti käyttämään tuomiovaltaa yksityistä jäsentä kohtaan.
Mikähän viisaus tuohonkin virkkeeseen mahtoi sisältyä?
- sinullekin
J.C. kirjoitti:
Mikähän viisaus tuohonkin virkkeeseen mahtoi sisältyä?
JC:lle mielipiteen vapaan ilmaisun!!!
olla kirjoitti:
Vaikka olen rekisteröinyt nimimerkin katson omaavani täällä aivan vapaan sanomisen oikeuden ja mahdollisuuden. Ainoa ero on useimpiin käyttäjiin verrattuna, että kaikki tietävät kuka sen on kirjoittanut, ainakin nimimerkkini.
En usko minkään seuran, yhdistyksen tai veljeskunnan siitä minua tuomitsevan. Rekisteröitykin nimimerkki suo kaiken sen anonyymiyden mitä koskaan tulet tarvitsemaan mikäli kirjoittelet asiaa etkä herjaa ketään nimeltä. Se myös estää hörhöjen kirjoittelun sinun laskuusi joka näyttää täällä olevan aika suuri etu.- joskin
karva.naamari kirjoitti:
Vaikka olen rekisteröinyt nimimerkin katson omaavani täällä aivan vapaan sanomisen oikeuden ja mahdollisuuden. Ainoa ero on useimpiin käyttäjiin verrattuna, että kaikki tietävät kuka sen on kirjoittanut, ainakin nimimerkkini.
En usko minkään seuran, yhdistyksen tai veljeskunnan siitä minua tuomitsevan. Rekisteröitykin nimimerkki suo kaiken sen anonyymiyden mitä koskaan tulet tarvitsemaan mikäli kirjoittelet asiaa etkä herjaa ketään nimeltä. Se myös estää hörhöjen kirjoittelun sinun laskuusi joka näyttää täällä olevan aika suuri etu.Eihän rekisteröity nimimerkkikään ole sama,kuin omalla nimellä kirjoittaminen.Elikä on sama kirjoittaako rekisteröitynä tai nimimerkillä.Sisältö ratkaisee ja jos jotakin laitonta sanoo,niin vastuuseen joutuu.Kokemus on vain osoittanut ,että yhdistysten asioista puhuttaessa on yksityisen jäsenen oltava joko hiljaa tai puhuttava nimimerkillä.Että asioissa on monta puolta!
- höh
Emme kaipaa. Täytyy sheriffin omata vähän karavaanitietoutta ja selväjärkinen ajattelutapa. Kyky osata erottaa pahimmat provot ensikertalaisen kysymyksestä. Vaikka joskus se on vaikeaa pitkään tätä lukeneellekin.
joskin kirjoitti:
Eihän rekisteröity nimimerkkikään ole sama,kuin omalla nimellä kirjoittaminen.Elikä on sama kirjoittaako rekisteröitynä tai nimimerkillä.Sisältö ratkaisee ja jos jotakin laitonta sanoo,niin vastuuseen joutuu.Kokemus on vain osoittanut ,että yhdistysten asioista puhuttaessa on yksityisen jäsenen oltava joko hiljaa tai puhuttava nimimerkillä.Että asioissa on monta puolta!
Olen hyvin lyhyen aikaa ollut aktiivinen tällä palstalla. Varsin pian huomasin tämän saitin mielestäni kummallisen nimerkkikäytännön, ihmiset vaihtoivat joka viestiin eri nimimerkin. Eli et tiennyt kenelle kirjoitit tai vastasit, paitsi ehkä tyylistä.
Lisäksi nyt olen huomannut toisten lainaavan muiden jo vakiintuneita nimimerkkejä, asia jota en henkilökohtaisesti hyväksy.
Juuri tämä identiteettin varkaus mahdollisuus sai minut varsin pian (ehkä 3 päivää) rekisteröimään merkkini. Nyt tiedät varmuudella jos viestissä on kirjoittajana karva.naamari sen olevan minä. Henkilöllisyyttäni et kaiketi helposti saa selvitettyä mutta kukaan muu ei voi helposti käyttää rekisteröityä merkkiäni. Muuten on sama mitä tunnusta itsestään käyttää, asia ratkaisee.- Ei tarvitse olla,
karva.naamari kirjoitti:
Olen hyvin lyhyen aikaa ollut aktiivinen tällä palstalla. Varsin pian huomasin tämän saitin mielestäni kummallisen nimerkkikäytännön, ihmiset vaihtoivat joka viestiin eri nimimerkin. Eli et tiennyt kenelle kirjoitit tai vastasit, paitsi ehkä tyylistä.
Lisäksi nyt olen huomannut toisten lainaavan muiden jo vakiintuneita nimimerkkejä, asia jota en henkilökohtaisesti hyväksy.
Juuri tämä identiteettin varkaus mahdollisuus sai minut varsin pian (ehkä 3 päivää) rekisteröimään merkkini. Nyt tiedät varmuudella jos viestissä on kirjoittajana karva.naamari sen olevan minä. Henkilöllisyyttäni et kaiketi helposti saa selvitettyä mutta kukaan muu ei voi helposti käyttää rekisteröityä merkkiäni. Muuten on sama mitä tunnusta itsestään käyttää, asia ratkaisee.jos vähänkään seuraa kielioppivirheitä kirjoittajien keksen... Täällä kirjoittelee osittain samat henkilöt kuin jäsenkeskusteluissa ja siten helppo tunnistaa henkilöt, vaikka yrittäisi hämätä toisenlaisilla virheillä viestejään. Terveiset vaan mm. P:lle!!!
- selväjärkinen
karva.naamari kirjoitti:
Juuri tämä identiteettin varkaus mahdollisuus sai minut varsin pian (ehkä 3 päivää) rekisteröimään merkkini. Nyt tiedät varmuudella jos viestissä on kirjoittajana karva.naamari sen olevan minä. Henkilöllisyyttäni et kaiketi helposti saa selvitettyä mutta kukaan muu ei voi helposti käyttää rekisteröityä merkkiäni. Muuten on sama mitä tunnusta itsestään käyttää, asia ratkaisee.Kaveri,perustelet asiasi ja kunnioitan sellaista.Sen takia uskon,että ymmärsit myöskin minun pelkoni,siitä että tietyt tahot joissakin yhdistyksissä käyttävät surutta valtaansa huomatessaan päätöksiään arvosteltavan.Osa ihmisistä vaikenee ja vetäytyy kuoreensa,on kuitenkin hienoa,kun löytää paikan,jossa muuten on hyvä olla ja suurin osa muista asukkaista on asiallisia ja "normaaleja".Vain paikalliset järjestöjyrät ovat vaarallisia,koska he elävät pelkkää yhdistystä varten.Sen takia nimimerkki muuttuu asiat ei !!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .17810276Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde523495Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja493233- 642855
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että2042207- 1162193
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai252013Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä671628Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t221426Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1121376