Eli siis nehän ovat niitä että omaa painoa, puntteja tms. vastaavaa pidetään jossain tietyssä asennossa tietyn ajan. Varmaan yleisin on se kun tankoa pidetään suorin käsin itsensä edessä.
Eli kummat ovat tehokkaampia isometriset vai isotoniset(normi treeni) liikkeet? Osaako joku jopa kertoa miten niiden vaikutus eroaa?
Isometriset harjoitukset
2
342
Vastaukset
- paras!
Ei niitä voi asettaa millekään yhteiselle asteikolle.
Isometrisille harjoitteille, harkitusti sovellettuna, on oma paikkansa.
Itse joskus yhdistän isometrisen vaiheen dynaamiseen liikkeeseen.
Esimerkiksi kuntouttaessani leikattua polveani tein reisipenkkiä pienillä vastuksilla mutta yhdistin jokaiseen ojennukseen muutaman sekunnin staattisen vaiheen koipi suorana.
Joskus, ollesani estyneenä salitreeneihin, puristelin isometrisesti ovenpieliä ja vastaavaa.
Loppui lyhyeen kun olkapäät menivät tukkoon etten pystynyt tukkaani kampaamaan.
On tietenkin joitakin lajeja joissa lajinomaisuutta haetaan isometrisin harjoittein.
Esimerkiksi pistooliampujat. - kerron myös
minä teen isometrisiä harjoituksia avovaimoni kanssa.
se ainakin toimii,että vaimo todellakin pitää tankoa suorin käsin itsensä edessä,se on aika yleistä.
on hyyviä harjoituksia,tankoa kannattaa käyttää kaikissa kulmissa,saa monipuolisen ärsykkeen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?971968- 881380
- 1101153
- 761047
- 1201038
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57893- 47811
- 36792
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48761- 33713