Apostoli on Jeesuksen antama arvonimi.
Raamatussa on vain kaksitoista Apostolia jotka Jeesus nimesi ja joiden piti olla todistamassa ylösnousemista.
juudas ehti hirttäytyä joten hänen tilalleen vaihdettiin sessiossa Mattias jotta määrä pysyisi samana.
Paavali joka oli Jeesuksen pahimpia vihamiehiä nimitti itsensä Apostoliksi.
Tuossa hän ontuvasti itse puolustelee arvoaan:
1.Kor.9.1-2 Enkö minä ole vapaa? Enkö ole apostoli? Enkö ole nähnyt Herraamme Jeesusta? Ettekö te itse ole tulos minun työstäni Herran palveluksessa?
Jos eivät muut pidäkään minua apostolina, teidän apostolinne ainakin olen. Tehän olette sinetti, joka vahvistaa, että olen Herran apostoli.
Paavali myös ylensi itsensä Jumalaksi kun itse nimitti Apostoliksi heimolaisiaan sekä rikoskumppaneitaan.
Room.16:7 Tervehdys Andronikukselle ja Juniaalle, heimolaisilleni ja vankeustovereilleni, joilla on suuri arvo apostolien joukossa ja jotka jo ennen minua ovat olleet Kristuksessa.
Paavali ylensi itsensä Apostoliksi
16
407
Vastaukset
- Boorings
"Apostoli sanan perustana on kreikan kielen apostolos (lähetti, lähettiläs, sananmukaisesti ’ hän, joka lähetettiin’), ja josta se on sitten otettu lähes sellaisenaan useimpiin kieliin tarkoittamaan ensisijaisesti Herramme Jeesuksen Kristuksen maailmaan lähettämiä opetuslapsia, joiden tarkoituksena oli julistaa evankeliumia, kertoa taivasten valtakunnasta ja viedä kristinuskoa maailman eri kansoille. Apostolien tehtävänä oli kertoa Kristuksesta sekä siitä, että hän ylösnousemuksellaan on pelastanut meidät. Alkuaan tämä sotilaallinen termi viittaa eräällä tavalla niihin, jotka lähetettiin vihollisia vastaan.
Apostoli kristillisessä asiayhteydessä viittaa Kristuksen evankeliumia eteenpäin vievään lähetystyöntekijään. "
Apostoli ei siis merkitse samaa kuin Jumala. Lähetystyön tekeminen ei meidän uskisten mielestä ole rikos.
Paavali teki lähetystyötä tavalla joka oikeuttaa hänet ilman muuta apostolin arvoon.
Jeesus itse ilmestyi vihamiehelleen Saulukselle joka vainosi hänen seurakuntaansa ja ilmoitti Ananiaalle Sauluksen olevan valittu hänen työhönsä. Saulus sai työssään uuden nimen Paavali.Sanan alkuperällä ei ole mitään tekemistä vaan asialla (sanan alkumuodot kun tuppaa olemaan jostain peräisin).
Jeesus nimesi apostoliksi 12 opetuslasta ja Juudaan kuoleman jälkeen yksi jouduttiin arvalla valitsemaan kahdesta ehdokkaasta.
Määrä ja ylösnousemuksen näkeminen oli tärkeä.
Paavali ja Jeesus ei koskaan edes tavanneet toisiaan kun olivat vihamiehiä keskenään ja Paavali näki Jeesuksen vain näyssään jonka epäillään olleen epilepsiakohtaus.
Siitä näystäkin on todisteena pelkästään hänen oma sanansa eli kuka tahansa voi väittää nähneensä.
Paavali tekemä lähetystyö tunnetaan paremmin nimellä käännytystyö.
Tarkoitan Paavalin Jumalana olemista sillä kun hän toimi Jeesuksena kun nimitti itsensä.
Matteuksen evankeliumi:
23:12 Mutta joka itsensä ylentää, se alennetaan; ja joka itsensä alentaa, se ylennetään.- yuiopåö
Ilmestys taru on aivovammasen höpötyksiä:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Paavali
"Paavali kertoo tulleensa Lystrassa kivitetyksi lähes hengiltä. Tällöin hän koki kuolemanrajakokemuksen, josta kertoo apokryfinen Paavalin ilmestys. Historiallista arvoa Paavalin ilmestyksellä ei ole." yuiopåö kirjoitti:
Ilmestys taru on aivovammasen höpötyksiä:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Paavali
"Paavali kertoo tulleensa Lystrassa kivitetyksi lähes hengiltä. Tällöin hän koki kuolemanrajakokemuksen, josta kertoo apokryfinen Paavalin ilmestys. Historiallista arvoa Paavalin ilmestyksellä ei ole."mitään tuollaista Paavalista, ja kaikki sen ulkopuolelta tulevat tiedot ovat pahan panettelua Hengen mihestä, joka koki kovia uskonsa tähden. Tiesi kyllä lähtiessään seraamaan Jeesusta, että helppoa ei ole, koska Jeesus itse sanoi hänelle, että tulee tietämmän, miten paljon Paavali saa käsriä Jeesuksen nimen tähden.
Mutta hullu eikä mielenvikainen hän ei ollut, vaikka Saatana häntä rusikoi , ja lopulta kärsi martyyri kuoleman Rooman vankilassa.
Olet hänen kivittäjänsä sinäkin, jos jatkat epäasiallista juorutietoa Paavalista.- YLENSI
Pe.ku kirjoitti:
Sanan alkuperällä ei ole mitään tekemistä vaan asialla (sanan alkumuodot kun tuppaa olemaan jostain peräisin).
Jeesus nimesi apostoliksi 12 opetuslasta ja Juudaan kuoleman jälkeen yksi jouduttiin arvalla valitsemaan kahdesta ehdokkaasta.
Määrä ja ylösnousemuksen näkeminen oli tärkeä.
Paavali ja Jeesus ei koskaan edes tavanneet toisiaan kun olivat vihamiehiä keskenään ja Paavali näki Jeesuksen vain näyssään jonka epäillään olleen epilepsiakohtaus.
Siitä näystäkin on todisteena pelkästään hänen oma sanansa eli kuka tahansa voi väittää nähneensä.
Paavali tekemä lähetystyö tunnetaan paremmin nimellä käännytystyö.
Tarkoitan Paavalin Jumalana olemista sillä kun hän toimi Jeesuksena kun nimitti itsensä.
Matteuksen evankeliumi:
23:12 Mutta joka itsensä ylentää, se alennetaan; ja joka itsensä alentaa, se ylennetään.selviää tästä, jos vain uskallat lukea:
Apostolien teot 26
4 Kaikki juutalaiset tuntevat minun elämäni nuoruudestani asti, koska alusta alkaen olen elänyt kansani keskuudessa ja Jerusalemissa.
5 He tuntevat minut jo entuudestaan, jos tahtovat sen todistaa, että minä meidän uskontomme ankarimman lahkon mukaan olen elänyt fariseuksena.
6 Ja nyt minä seison oikeuden edessä sentähden, että panen toivoni siihen lupaukseen, jonka Jumala on meidän isillemme antanut
7 ja jonka meidän kaksitoista sukukuntaamme, yötä ja päivää herkeämättä palvellen Jumalaa, toivovat heille toteutuvan; tämän toivon tähden, kuningas, juutalaiset minua syyttävät.
8 Miksi on teistä uskomatonta, että Jumala herättää kuolleet?
9 Luulin minäkin, että minun tuli paljon taistella Jeesuksen, Nasaretilaisen, nimeä vastaan,
10 ja niin minä teinkin Jerusalemissa. Paljon pyhiä minä suljin vankiloihin, saatuani ylipapeilta siihen valtuuden, ja kun heitä tapettiin, annoin minä ääneni sen puolesta.
11 Ja kaikkialla synagoogissa minä usein koetin rankaisemalla pakottaa heitä herjaamaan Jeesusta, ja menin niin pitkälle vimmassani heitä vastaan, että vainosin heitä aina ulkomaan kaupunkeihin saakka.
12 Kun näissä asioissa matkustin Damaskoon ylipappien valtuudella ja suostumuksella,
13 näin minä, oi kuningas, tiellä keskellä päivää taivaasta valon, auringon paistetta kirkkaamman, leimahtavan minun ja matkatoverieni ympärillä,
14 ja me kaaduimme kaikki maahan, ja minä kuulin äänen sanovan minulle hebreankielellä: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua? Työläs on sinun potkia tutkainta vastaan.'
15 Niin minä sanoin: 'Kuka olet, herra?' Ja Herra sanoi: 'Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
16 Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.'
19 Sentähden, kuningas Agrippa, minä en voinut olla tottelematta taivaallista näkyä,
20 vaan saarnasin ensin sekä Damaskon että Jerusalemin asukkaille, ja sitten koko Juudean maalle ja pakanoille parannusta ja kääntymystä Jumalan puoleen, ja että he tekisivät parannuksen soveliaita tekoja.
Seuraava jae - Peku `
YLENSI kirjoitti:
selviää tästä, jos vain uskallat lukea:
Apostolien teot 26
4 Kaikki juutalaiset tuntevat minun elämäni nuoruudestani asti, koska alusta alkaen olen elänyt kansani keskuudessa ja Jerusalemissa.
5 He tuntevat minut jo entuudestaan, jos tahtovat sen todistaa, että minä meidän uskontomme ankarimman lahkon mukaan olen elänyt fariseuksena.
6 Ja nyt minä seison oikeuden edessä sentähden, että panen toivoni siihen lupaukseen, jonka Jumala on meidän isillemme antanut
7 ja jonka meidän kaksitoista sukukuntaamme, yötä ja päivää herkeämättä palvellen Jumalaa, toivovat heille toteutuvan; tämän toivon tähden, kuningas, juutalaiset minua syyttävät.
8 Miksi on teistä uskomatonta, että Jumala herättää kuolleet?
9 Luulin minäkin, että minun tuli paljon taistella Jeesuksen, Nasaretilaisen, nimeä vastaan,
10 ja niin minä teinkin Jerusalemissa. Paljon pyhiä minä suljin vankiloihin, saatuani ylipapeilta siihen valtuuden, ja kun heitä tapettiin, annoin minä ääneni sen puolesta.
11 Ja kaikkialla synagoogissa minä usein koetin rankaisemalla pakottaa heitä herjaamaan Jeesusta, ja menin niin pitkälle vimmassani heitä vastaan, että vainosin heitä aina ulkomaan kaupunkeihin saakka.
12 Kun näissä asioissa matkustin Damaskoon ylipappien valtuudella ja suostumuksella,
13 näin minä, oi kuningas, tiellä keskellä päivää taivaasta valon, auringon paistetta kirkkaamman, leimahtavan minun ja matkatoverieni ympärillä,
14 ja me kaaduimme kaikki maahan, ja minä kuulin äänen sanovan minulle hebreankielellä: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua? Työläs on sinun potkia tutkainta vastaan.'
15 Niin minä sanoin: 'Kuka olet, herra?' Ja Herra sanoi: 'Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
16 Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.'
19 Sentähden, kuningas Agrippa, minä en voinut olla tottelematta taivaallista näkyä,
20 vaan saarnasin ensin sekä Damaskon että Jerusalemin asukkaille, ja sitten koko Juudean maalle ja pakanoille parannusta ja kääntymystä Jumalan puoleen, ja että he tekisivät parannuksen soveliaita tekoja.
Seuraava jaePaavalihan siinä muka kirjoittaa mutta te uskovaisetkin kyllä tiedätte että apostolin tekoja ei Paavali kirjoittanut.
- ne mielestäsi
Peku ` kirjoitti:
Paavalihan siinä muka kirjoittaa mutta te uskovaisetkin kyllä tiedätte että apostolin tekoja ei Paavali kirjoittanut.
kirjoitti?
- todé
Tuo sinunkin orastava "paavalivihasi" perustuu tähän Raamatun jakeeseen:
"Mene, sillä hän (Paavali) on minulle (Jeesukselle) valittu ase, kantamaan minun nimeäni pakanain ja kuningasten ja Israelin lasten eteen."tuo kyseinen viestinviejä Ananias oli nähnyt tuon sanoman myös näyssä.
Ja Apostolien teot ei ole "jumalansanaa" tai Jeesuksen sanaa ´vaan jälkikäteen kirjoitettua kirkkohistoriaa.
Kyseinen apostolienteot on siis yhteenveto aiemmista evankeliumeista ja kirjeistä ja niissä aiemmissa ei oikeasti tuota kohtaa ole.- todé
Pe.ku kirjoitti:
tuo kyseinen viestinviejä Ananias oli nähnyt tuon sanoman myös näyssä.
Ja Apostolien teot ei ole "jumalansanaa" tai Jeesuksen sanaa ´vaan jälkikäteen kirjoitettua kirkkohistoriaa.
Kyseinen apostolienteot on siis yhteenveto aiemmista evankeliumeista ja kirjeistä ja niissä aiemmissa ei oikeasti tuota kohtaa ole.aiempi on ja mitä siinä ON?
Pe.ku kirjoitti:
tuo kyseinen viestinviejä Ananias oli nähnyt tuon sanoman myös näyssä.
Kyseinen apostolienteot on siis yhteenveto aiemmista evankeliumeista ja kirjeistä ja niissä aiemmissa ei oikeasti tuota kohtaa ole.siellä itse silloin, kunapt:ja kirjoitettiin? Kun tiedät AINA enmmän kuin Raamattu. Syntisten ja kateellisten epäuskoisten ilkeä milisiä panetteluja ja valheita , taikauskoisia luulojen kirjasta tuettuja hölnpölyä.
Herää nyt jo tusta synnin harhassa olevasta unesteai, ja lopeta uskovaisten kalastelu saatanalle.- on taasen
naurettava, sillä noin hölmöä kommenttia Raamatun jakeesta ei ennen ole kohdalleni osunut:):):=)
- viha...
on taasen kirjoitti:
naurettava, sillä noin hölmöä kommenttia Raamatun jakeesta ei ennen ole kohdalleni osunut:):):=)
ei perustu tuohon, vaan se viha perustuu siihen, että ihminen ei halua tuntea Jumalaa, sillä hän pelkää, eikä kykene uskomaan armoon.
Aikanaan fariseukset ja kirjanoppineet vihasivat Jeesusta, koska heiltä vaadittiin parannuksessa elämistä, eli heidän tekonsa punnittiin halvoiksi.
Näitä tekoja he tekivät luullen palvelevansa Jumala ja nämä teot tyydyttivät heidän omaa lihaansa.
Jeesus paljasti kaiken sen lihallisuuden ja sanoi suoraan, että rukoilkaa kuinka näkyvästi tahansa, silti te ette kelpaa minulle, mutta palkkanne saatte ihmisiltä, joita varten ne tekonne teettekin.
Pe.kullakaan ei ole yksittäinen Raamatun jae pelottelemassa, eikä langettamassa, vaan koko totuus, jossa ihmisen on synnyttävä uudeksi, eli elettävä elämää, joka kestää joka hetki Jumalan tarkkailun.
Pe.ku pelkää.
Kuten niin monet muutkin, sillä ARMO EI OLE HÄNELLE TODELLISUUTTA.
Ku et kuitenkaan sitä ymmärrä OIKEIN, omalla kierolla ja väärällä tavallasi sitä selität, tolitat vaan, vaikka et ymmärrä etkä käsitä kirjoittamaasi Raamatun sitaatista hölökäsen pöläystä.
- miksi...
et vastaa tuohon ketjuusi "Kristuksessa elämän ohje", sillä siellä on sinulle vastattavaa. Jäitkö sanattomaksi jälleen kerran. Ymmärrä, että olet häviäjän kanssa taistelemassa totuutta vastaan.
tarkoittaa 'lähetti', on siis jonkun lähettämä, niin kuin sinä, Pe.ku, olet Jumalan vastustajan eli saatanan lähetti ja evankelista, joka etsii virheitä ja heikkouksia Jumalasta ja uskovaisista!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
No nytkö tuli lähtö Orpolle?
Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall2412064- 1881627
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä461272Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad50982- 40789
- 14780
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä30761Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver21750Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .24735Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46637