Nykiminen vikana

mikä voisi olla syynä?

Kaasarikoneinen 323 Mazda 1,6 koneella vm. 1990 nykii selvästi pintakaasulla ja erityisen paljon moottorijarrutuksessa, joutokäynti lämpimänä epätasaista, kierrokset vaeltelee mutta ei sammu. Käynnistyy hyvin kylmänä sekä kuumana ja tuntuu vetävän paremmin kylmänä rikastin päällä. Kun antaa kenkää vähän enemmän niin ei tunnu nykivän ainakaan niin selvästi, tehot kumminkin kateissa.
Olen uusinut ilmansuodattimen tähän mennessä, ei vaikutusta, tulpat olisi seuraavana vaihtovuorossa kunhan saisin konetta vähän pestyä.

Olisiko tietoa tai hyviä veikkauksia mikä voisi olla syynä nykimiseen? Vika on ilmaantunut vähitellen voimistuen mielestäni.

Venttiiliremontti tehty reilu 50.000km/muutama vuosi sitten yhden pakoventtiilin palamisen takia mutta silloinkaan kone ei nykinyt, oli täysyllätys katsastuksessa kun pomppasi sen takia päästöistä. Samoihin aikoihin myös sytytysyksikkö piti uusia mutta silloinkin kipinä katosi kerrasta täysin ja moottori sammui ilman mitään nykimistä tai muita ennakkovaroituksia.

3

402

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kenties.

En tunne kyseistä merkkiä, mutta tarkastaisin ensin alipaineletkut. Ainakin Volkkareissa oli ennen kaasari kiinnitetty kumilaipalla imusarjaan ja kumi haurastuessaan aiheutti vuodon ja sitä kautta käyntihäiriöitä.

• virranjakajan ennakon säädin on varmaan jumissa,
      ota letku irti ja tulppaa se niin kokeile sitten jos nykiminen taukoaa se on siinä vika,siis alipaine ennakon säädin toimii kierroksien mukaan imuilman paineella.

• Varajet kakkonen

Minulla oli muinoin samanlaisia oireita Asconassa. Kaasuläppien akselien laakerointi runkoon oli kulunut ja sieltä vuoti ilmaa kaasuttimeen. Oireet olivat jokseenkin samanlaiset. Rikastimen käyttö auttoi tähän, mutta lopulta kaasutin piti vaihtaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 203
      2217
    2. Onko kaivattusi seksipommi?

Minun kaivattuni on😅😍
      Ikävä
      101
      1621
    3. Hyvää yötä kivalle miehelle!

Samasta kylästä! 😊
      Ikävä
      114
      1073
    4. Realistisesti

Miten toivoisit, että asiat etenisivät hänen kanssaan? Kuka tekisi mitä?
      Ikävä
      106
      970
    5. Olen osastolla

Henkisesti olen aivan rikki siitä mitä olen tehnyt. Lisäksi olen vakavasti sairas. Verikokeet kertoo sen.
      Ikävä
      71
      882
    6. Miksi et edistä asiaa...

Kaivattusi suhteen??
      Ikävä
      54
      745
    7. Minkälaista ajattelisit elämänne olevan

jos olisit kaivattusi kanssa yhdessä?
      Ikävä
      65
      717
    8. Oletkohan tajunnut mitä olen päättänyt

En tule koskaan, ikinä, sanomaan sinulle mitään, ei tervehtimistä, ei aloitetta, ei katsetta, ei mitään, koska et ole si
      Ikävä
      42
      702
    9. millaiset hiukset

kaivatullasi on? :)
      Ikävä
      27
      625
    10. Sinulle nainen

Koitan vihdoin jättäytyä täältä pois. Taas koko illan tänne tullut vain jotain pilkkaus viestejä, ei jaksa tuollaista. M
      Ikävä
      78
      624
    Aihe