kaverit ja parisuhde

nainen vain

Kumpi on tärkeämpää kaverit vai parisuhde? Niin eihän näistä toki voi valita. Mutta oletetaan, että yksi kavereistasi ei pidä kumppanistasi ja kehottaa jättämään kumppanisi, niin mitä teet? Entä jos kumppanisi on loukannut kaveriasi tai jos kaverisi on loukannut kumppaniasi?

Oletko huomannut suhtautumisesi muuttuneen iän myötä?

22

1769

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ghjkghkghk

"Kumpi on tärkeämpää kaverit vai parisuhde?"

Kaverit ovat tärkeämpiä, mutta sitä ei aina muista.

"Niin eihän näistä toki voi valita."

Voi niistäkin valita, jos on pakko.

"Mutta oletetaan, että yksi kavereistasi ei pidä kumppanistasi ja kehottaa jättämään kumppanisi, niin mitä teet?"

Kuuntelen, mutta päätökseni teen itse.

"Entä jos kumppanisi on loukannut kaveriasi tai jos kaverisi on loukannut kumppaniasi?"

Muutamalla ilkeällä sanalla ole merkitystä, ihmiset tekevät virheitä.

"Oletko huomannut suhtautumisesi muuttuneen iän myötä?"

Juu, käytännössä olen huomannut, että tyttöystäviä tulee ja menee, vihamiehiä kertyy ja hyvät kaverit pysyvät.

• ------------

Jotkut kaverit olen tuntenut yli 25 vuotta. Sanomattakin selvää että menevät muijan edelle jos muija 6 kk tuttavuus.

• nainen vain

Mitä jos 6 kk tuttavuudesta ei siksi tule yhtään enempää kuin vain tuttavuus, koska kaverit menevät aina edelle?

Muuten, miksi on ok, että miehen kaverit menevät suhteen edelle, mutta naisen eivät saa mennä?

Kyselen vain, koska edellisessä suhteessani miehelle oli tärkeämpää riennot kavereiden kanssa kuin minun kanssa. Joten kehitin paljon aktiviteetteja omien ystävieni kanssa. Nyt uudessa suhteessa mies haluaa olla enemmän minun kanssa ja on vaikeaa kun on ne aktiviteeti niiden minun kavereiden kanssa. Olen siis karsinut omia menoja, koska rakastan.

• miehen sukuun
        nainen vain kirjoitti:

Mitä jos 6 kk tuttavuudesta ei siksi tule yhtään enempää kuin vain tuttavuus, koska kaverit menevät aina edelle?

Muuten, miksi on ok, että miehen kaverit menevät suhteen edelle, mutta naisen eivät saa mennä?

Kyselen vain, koska edellisessä suhteessani miehelle oli tärkeämpää riennot kavereiden kanssa kuin minun kanssa. Joten kehitin paljon aktiviteetteja omien ystävieni kanssa. Nyt uudessa suhteessa mies haluaa olla enemmän minun kanssa ja on vaikeaa kun on ne aktiviteeti niiden minun kavereiden kanssa. Olen siis karsinut omia menoja, koska rakastan.

eikä päinvastoin. Jos ei käy niin jätetään naimatta.

• noviisityttö

niitä voi verrata toisiinsa. Mut jos mun kaveri pyytäis mua jättämään kumppanini, niin en todellakaan niin tekisi. Iän myötä kaverit tulevat vaan tärkeimmiksi ja tärkeimmiksi..

• ajatusta

Miltä sinusta tuntuu, jos kumppanillasi kaverit ovat parisuhdetta täkeämpiä?

• Onko äitisi vai isäsi tärkeämpi? Onko hengittäminen vai sydämen lyöminen tärkeämpää? Onko lämpö vai ruoka tärkeämpää?

Joku voisi väittää, että molemmat ovat tärkeitä, mutta jos sydän on keuhkoille mustasukkainen, niin kannattaa varmaan lopettaa hengittäminen. Ainakin vanhemmiten.

Noin muuten ei kannattaisi valita sen enempää ystäviä kuin seurustelukumppaniakaan muiden mielipiteiden perusteella vaan ottaa vastuu omasta elämästään.

• nainen vain

Sää olet ratikkakuski aikas fiksu! Mutta tiedäthän, että tällaisiakin tilanteita tulee. Siis ei valintatilanteita, vaan tilanteita, joissa ei ole aina helppoa. Kaverilla on synttärit tai siis ystävällä. Mies ei halua tulla mukaan, mutta haluaa viettää kanssani romanttisen illan. Pahoitanko ystävän vai miehen mielen?

Kyllä kyllä, pitää tehdä kompromisseja, mutta meneekö jossain raja? Mistään mustasukkaisuudesta ei ole kyse.

Ja ajatusta on herännyt täällä myös siksi, että esim vili on monessa keskustelussa ilmoittanut, että naiset ovat vain hetkellistä huvia ja kavereiden mielipiteillä on vain väliä. Jotta naiset hiljaa ja sitä rataa :)

• nainen vain kirjoitti:

Sää olet ratikkakuski aikas fiksu! Mutta tiedäthän, että tällaisiakin tilanteita tulee. Siis ei valintatilanteita, vaan tilanteita, joissa ei ole aina helppoa. Kaverilla on synttärit tai siis ystävällä. Mies ei halua tulla mukaan, mutta haluaa viettää kanssani romanttisen illan. Pahoitanko ystävän vai miehen mielen?

Kyllä kyllä, pitää tehdä kompromisseja, mutta meneekö jossain raja? Mistään mustasukkaisuudesta ei ole kyse.

Ja ajatusta on herännyt täällä myös siksi, että esim vili on monessa keskustelussa ilmoittanut, että naiset ovat vain hetkellistä huvia ja kavereiden mielipiteillä on vain väliä. Jotta naiset hiljaa ja sitä rataa :)

Säälin Viliä. Ainakaan naiset minun elämässäni eivät ole vähäteltäviä eivätkä hetkellisiä. Eivät sen enempää sukulaiseni, ystäväni kuin Rouva Ratikkakaan. Viimeisestä ei voi olla varma, mutta toivossa on hyvä elää. Siksipä minä en suostukaan heitä vertailemaan.

Tiedän, että menot menevät joskus päällekäin ja täytyy valita. Ylensä valitsen sen, mikä on ollut tiedossa ensimmäisenä. Joskus tulee tilanteita, että kaavasta täytyy poiketa puolin ja toisin. Minä en vedä niistä hernettä nenääni sen enempää kuin Rouva Ratikkakaan. Ne kun eivät ole välinpitämättömyydestä johtuvia tapauksia eikä niitä satu usein.

Romanttinen ilta on helpompi siirtää kuin kaveripiirin pikkujoulut. Toisaalta hääpäivä on hyvä syy jättää kaverin synttärit väliin. Ja hääpäiväkin jäisi väliin, jos vaikkapa mummo kuolisi. Se kun voi kuolla vain kerran, mutta hääpäivä on joka vuosi.

Minusta tämä kaikki on helppoa, kun vain itsetunto ja toisen arvostaminen on kunnossa.

• joten

kaverit on tärkeämpiä.

• Emmanuele

miksi pitäisi vertailla, elämään tarvitaan molempia.
      Ei ystävät jaa sun kanssa hellyyttä ja erotiikkaa.
      Muttei elämä voi perustua yhden ihmisen varaan.

• perustua....

Yhden ihmisen varaan; oman itseni...

• scale

mun kaveri sanoisi pahasti mun naisesta, jos en nyt kuonoon vetäis, niin se olisi ainakin entinen kaveri.

Vastaavasti mä en milloinkaan erehtyisi haukkumaan ketään kaverini naista.

Teinimeiningissä haukutaan kaverin naiset, kun pelätään kaverisuhteen puolesta. Tämä oli vastaus tuohon viimeiseen kysymykseen. Eli mies ei hauku kavereiden naisia, sen saa kaveri tehdä itte.

• Yks vaa

Pitäs postata tää sun vastaus yhelle exälle. Sen kaveri kun haukku mua, ni se jätti mut eikä sitä kaksinaamaista kaveria, joka valehteli ja paljon. Ne on vieläkin kavereita, mutta kyllä mä luulen, että se viel joskus saa silmänsä auki tässäkin asiassa. Ei oikee kaveri tee noin.

• tyttöystävääni

huoraksi.

OLI MUUTEN AIVAN OIKEASSA nyt on entinen tyttöystävä se.

• scale
        tyttöystävääni kirjoitti:

huoraksi.

OLI MUUTEN AIVAN OIKEASSA nyt on entinen tyttöystävä se.

oo koskaan onnistunu iskeen ilotytöö, mut varmaan se vaatii professionaalia.

Joo toisaalta nekin on kiertäneet mut kaukaa.

• kaverit saa mennä...

Kuka niitä kavereita kaipaa?

Ei ole muuttunut suhtautuminen iän mukana, en vieläkään ole oppinut hankkimaan kavereita...

• .kjgvcd

olet ehkä väärä ihminen kommentoimaan tähän?

• la.ra

että jos kumpikaan taho alkaa esittää uhkavaatimuksia, niin se on sitten selvä peli ja se kyseinen taho on historiaa.
      Jos joku ei osaa kunnioittaa mua ihmisenä niin paljoa, että antaisi mun vastata omasta elämästäni, niin se on moro. Kun mun kaverit eivät ole maailmassa mun kumppania varten, eikä mun kumppani seurustele mun kavereitteni kanssa vaan minun.

Loukkamisissa puutun (meni se miten päin vain) jos sopua ja anteeksipyyntöä ei ala kuulua.

Iän myötä olen tullut itsepäisemmäksi ja jopa lipunut hieman kohti periaatteellista suuntaa, ja hyvä niin.

• mut eturistiriitoja sattuu...

Jos kaverini kehottaa jo alkuaikona jättämään kumppanini niin kyllä kuuntelen, kuuntelen hyvin tarkkaan. Mut ajattelen itse, pohdin ja huomioin. Yllätys yllätys usein kaverit on ollu oikeassa.

Kumppani ja kaveri riidoissa on jo mielenkiintoisempi tilanne. Kai sitä pitäis alkaa selvittelemään, kaverit pysyy, enkä yleensä luovu tyttöystävästäkään. Kai sitä pitää vaan hyväksyä se että kaikki ei tuu toimeen keskenään.

Mut se että tyttöystävä vaatii romanttista iltaa ja kaveri pyytää synttäreille niin synttärit pitää. On asioita joita voi siirtää ja jotka tapahtuu juuri sinäpäivänä. Esim ei juhannuksen vietto toukokuussa on vähän tyhmää. :D

• vili

ystävät ei pidä naisesta, niin hankiudun eroon
      jos käyttäytynyt typerästi millään tavalla ystävilleni lopetan suhteen. vaikka ystävä on väärässä, niin hän on silti oikeassa. kavereita on joka lähtöö, ystävät lasketaan

• Anonyymi

Jotkut kavereistani ovat minulle todella rakkaita, mutta toki kumppanini on paljon rakkaampi kuin kaverit. Sen takiahan olen hänet halunnut nimenomaan kumppanikseni enkä pelkäksi kaveriksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      70
      3063
    2. Mikä haluat olla kaivatullesi?

1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      92
      2855
    3. Kosiako meinasit?

Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      51
      2095
    4. Mietin että

Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin
      Ikävä
      20
      1545
    5. Oot ilkee paha noita

Paha babushka Luulitko etten tienny
      Ikävä
      15
      1329
    6. Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon

Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..
      Vimpeli
      5
      1318
    7. Aaamu on täällä taas!

Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa
      Ikävä
      13
      1291
    8. Tajusin vaan...

Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein
      Ikävä
      13
      1253
    9. Noin ulkonäkö-jutut ei multa

Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin
      Ikävä
      24
      1222
    10. Sytyttikö hallin lapsi vai joku mielipuoli

Onko tietoa? Toivon jälkimmäistä
      Vimpeli
      18
      1220
    Aihe