Otsikkokin sen kertoo... kesällä ennen juhannusta äiti lähti, odotettavissa se oli, mutta että sittenkin niin pian.. Välillä tuntuu niin oudon hyvältäkin ja ajatus äidin kuolemasta tuntuu niin vapauttavalta, olihan äidillä kovat tuskat viimeisinä vuosina.. Mutta voi kun se helpottaisi tätä ikävää ja kaipuuta, halua vielä viimeisen kerran halata, ottaa kädestä kiinni ja katsoa äitiä silmiin.. Niin moneen olisin vielä äitiä kaivannut, niin olisivat lapsenikin mummuaan.. Aika parantaa, varmasti niin onkin.. surun suurin särmä hioutuu ja välillä olenkin voinut muistella äitiäni ihan ilman ikävän kuristusta, hymyillä muistoille. Lapseni antavat suurta voimaa, mummun silmäteriä olivat kaikki, heidän takiaan äitini jaksoikin taistella sairauttaan vastaan uskomattoman pitkään.. Ja hieman raadollisesti joskus ajatellen, tässä tapahtui vain luonnon kiertokulku, vanhemmat menevät ensin, niinhän sen "kuuluukin" mennä.. Ajatusta omien lapsieni menetyksestä en edes halua ajatella.. Miljoona ajatusta siis on mielessä...
"En tiedä kuinka sua kiittää voisin, mutta äiti rakas sulle suurimman kiitoksen soisin. Paljon sä aina jaksoit niin, uskoit ja luotit mun unelmiin. Hyvät ja pahat päivät sisälläs kannoit, niin paljon hyvää läheisillesi annoit. Siis siksi nyt toivoisin että sulle voisin halauksen ja kiitoksen antaa, mutta toivoa voin vain että ajatus sinne taivaankotiin kantaa..."
Taasen helpotti kun tänne kirjoitti, syksyn tummuus vain tuppaa masentamaan ja ajatus siitä että onpa ensimmäinen joulu ilman äitiä edessä... No, kyllä se tästä=)
Äiti mun on sua ikävä...
9
4048
Vastaukset
- ehkäpä kuu..
aina sanotaan aika parantaa, tottahan se on, mutta se ei suurimmassa surussa lohduta. Otan osaa sinun ja teidän suruunne. Läheisen poismeno on aina kamala kokemus, mutta kuten kaikki sanoo elämä on tälläistä. Myös minulla on äiti kuollut siitä vain on jo aikaa 6 vuotta, silloin o´lin sellanen reilu parikymppinen nuori nainen, jolla oli eka lapsi hoidettava. Äitini kuoli ihan yllättäen sairauteen, tuntui että elämä kaatui heti kert heitol, olin niin yksin kuin ihminen olla voi, pelkäsin lapseni hoitoa, kuka minua neuvoisi,auttaisi.. ihan järkyttävää näin jälkeenpäin ajatellen.
Äidin pois meno on aina kova tilanne. Sitä jää jollain tapaa orvoksi. Mutta kuten sanotaan aika parantaa, niin näin se on. Nyt pystyn puhumaan jo äidistäni, mutta siihen meni vuosia ennenkuin selvisin. Oma äiti on aina oma äiti. Mä en osaa sulle sanoa kuin kovasti tsemppiä. Elä joka hetki ja sure surut. Eikö ole ihana että meillä oli äidit joita me kiitetään! - Empatiaa
Voimia tosiaan ja suuri virtuaali kukkakimppu valkoisia ruusuja.
Äidit on niin ihania, silti heidät otetaan meiltä. - pahalta tuntuu
Vaikka kuinka tietäisi, ettei parantumisen mahdollisuutta enää ole, niin aina se kuolema tulee yllätyksenä.
Nyt ovat kuitenkin äidin tuskat varmasti loppuneet ja uskon, että hän on teidän lähellänne jos hän vähänkään pystyy asiaan vaikuttamaan....- jos..
Sirkasta, niin olen vakuuttunut, että seuraa tyttäriään ja heidän lapsiaan varmasti läheltä, koska he olivat todella lähellä hänen sydäntään...
- surusini
Minunkin on niin kova ikävä äitiä. Äiti kuoli yllättäen kolmisen kuukautta sitten. Soitin äidin hautajaisissa laulun, jonka sanat kuvaavat hyvin sitä, miten rakas ja tärkeä äiti on. Ainakin minulle.
Laulun nimi on ÄITEJÄ ON YKSI VAIN ja kertosäe menee seuraavasti : "haaveet ne haihtuvat, ystävät vaihtuvat, äitejä on yksi vain". Nuo sanat kertovat niin paljon siitä tuskasta, ikävästä ja tyhjiöstä, minkä äidin poismeno jätti, sekä siitä, miten korvaamaton, hyväsydäminen ja rakastava äiti on. Eihän kukaan rakasta lastaan niin kuin äiti.
Voimia kaikille äitiänsä ikävöivillle! Ja toki muillekin sureville!- johanna444
Minulla on aivan mieletön pelko, että äidille sattuisi jotain..en kestä edes ajatusta....mutta voimia sulle.. oikeasti.. pahempaa ei ole..:/ Aika parantaa haavat,, nyt äitisi ei enää kärsi..
- surija
Oma äitini kuoli kaksi viikkoa sitten.
Siunaus takana, uurnanlasku vielä edessä.
Pohjaton suru ja ikävä heltiämätön.
Äitini oli nuori, mutta pitkään parantumattomasti sairas.
Luen äidin kirjoittamia runoja ja ikävöin. - Melli
Menetin hänet, yhden elämäni tärkeimmistä ihmisistä, kolmisen kuukautta sitten. Ikäväni on pohjaton. Oma perhe takaa sen,että jaksan eteenpäin vaikka ikävä kaivertaa mieltä jokaikinen päivä. Minun äitini, lempeä ja kiltti ihminen. Joka aina oli valmis auttamaan minua ja perhettäni, aina valmis kuuntelemaan. Nyt hän on poissa. Kenelle nyt kerron lasteni kuulumiset, kenen kanssa jutustelen jokapäiväisistä asioista?
Miten paljon sitä menettää äidin mukana. Tiesin sen toki aikaisemminkin,mutta en tiennyt että luopuminen tulisi näin pian ja yllättäen. En tiennyt puhuvani viimeistä kertaa sinä marraskuisena sunnuntaina, kun lopetin puhelun sanoen " soitellaan". Ei soiteltu enään, ei enään koskaan.
Äiti, minun on niin ikävä. - Otan osaa :(
Voi ku Surullinen runo!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.182592Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0162091931Naiseni on todellinen seksipeto
Vaikka pukeutuu ihan kasuaalisti julkisilla paikoilla. Mutta näin tämän läpi ensisilmäyksellä ja sain seksipedon kaivatu591649Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt1021531Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno491456Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas2021313- 961226
Totuus Sofian miljonääristä :miljoonien velkataakka painaa miestä.
Näin se totuus tulee jokaisesta ja seiskalehden uutiset kertoo totuuden vihdoinkin.1521127Nina Mikkonen avoimena "vapinataudistaan"- Demonstroi oireet yllättäen tv-kameroiden edessä: "Se..."
Nina Mikkonen oli Viiden jälkeen -ohjelmassa ti 12.8. ja kertoi perinnöllisestä sairaudestaan ja mm. sairauden vaikutuks171025Rääkyvä nainen
Varokaa perintö metsiään varjelevaa puolialastonta Etelän naista,häätää huutaen autoilijoita ja marjastajia pois yleisil13907