Merkonomi

minustako?

Millä haitarilla liikkuu merkonomin palkka?
Työpaikkakunta?
Työnantaja?
Työnkuva?
Työajat?
Lisät?
TES?
Hyvät ja huonot puolet?
Kuinka hankit ammatin?
Kiitos heille jotka jaksaavat vastata.

5

1333

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Riippuu ihan millä alalla olet merkonomina. Lähtöpalkka on ihan ensikertalaisena n. 1500 - 1800 e...Etenkin jos olet pankkialalla varmaankin tuo lähtöpalkka 1800 euroa, sitten kun etenet töissäsi ja kenties sinua lisäkoulutetaan, niin palkassi on korkeampi. Tosin pankinjohtajiksikin on valittu merkonomeja, mutta heillä on todennäköisemmin ollut vuosien/vuosikymmenien työkokemus.
      Taloushallinnon merkonomilla on varmasti keskimäärin parempi palkka kuin muilla merkonomeilla (esim. palkanlaskija, kirjanpitäjä...)

Riippuu toki itsestäsi, minkälaisiin työtehtäviin suuntaudut ja mitkä ovat henkilökohtaiset ominaisuutesi...

• saadsdsasd

Nykyään merkonomin on vaikea päästä pankkiin töihin, sillä merkonomeja koulutetaan liikaa. Ekonomiksi ei kannata ruveta, koska saat paljon huonomman työpaikan, mitä kyseisellä koulutuksella pitäisi saada.

• voi tienata kivasti, tosin ...

Itselläni pohjakoulutuksena koulutuksena Merkonomi-tutkinto, lisäksi nykyinen työnantaja kouluttanut jonkin verran.

Nyt viimeiset 2 vuotta olen toiminut myyntiedustajan työtehtävissä pk-seudulla, palkan ollessa n. 3000-5000 e/kk autoetu, ennen tätä työtä tehnyt erinäisiä hanttihommia, joten nykyiseen työtilanteeseeni olen enemmän kuin tyytyväinen, vaikkei se palkka nyt ihan ilmaiseksi tulekaan, mutta työ on haastavaa ja vapaata sekä mielestäni hyvin palkattua...niin ja ikää minulla on siis 29-vuotta ja olen mies.

Myyntiala on siinä mielessä jännä, että kaveri joka vain sattuu olemaan hyvä supliikkimies ja muutenkin miellyttävä sekä edustava ja omaa edes tuon merkonomi-tutkinnon pohjakoulutuksena sekä omaa sopivassa määrin kunnian- ja rahanhimoa, pystyy pääsemään nopeastikin hyville ansioille ( esim. meidän firmassa edustajien tilit vaihtelevat välillä 2000-7000 e/kk ), vaikka aikaisempi työkokemus rajoittuisi vaikkapa kuorma-auton ajoon.

Se täytyy kyllä sanoa, että helpolla se raha ei tietenkään tule, koska joudut laittamaan koko persoonasi ja tuotetuntemuksesi peliin hankkiaksesi asiakkaita ja siltikään läheskään aina kauppoja ei synny, joten pitkäjänteisyyttä tarvitaan ämpärikaupalla eikä noista saa masentua vaan ottaa opin kannalta ja miettiä, mitä olisi kenties pitänyt sanoa/tehdä toisin.

• Meikäläinen saanut palkaa toimistohommissa pohjois-suomessa 1715/kk. 12 vuoden työkokemus ja kun jouduin työttömäksi menin sijaiseksi sain satasen enempi. Tässä missä sain satasen enempi on ns. kunnallinen työpaikka. Kaikki samaa työtä tekevät samalla palkalla.
        Jopas on hieno palkka myyntiedustajalla. Kerro missä työpaikassa saa tällaista palkkaa. Olen meinaan miettinyt joskus näitä myyntiedustajan hommia, mutta helpommalla pääsee kun saa tietyn palkan per kuukausi. Ei ole millään provisiopalkalla. Mutta nyt kun työttömänä pitäisi ruveta miettimään uusia juttuja. Sähköpostini on [email protected].

• carlos
        aurinko1965 kirjoitti:

Meikäläinen saanut palkaa toimistohommissa pohjois-suomessa 1715/kk. 12 vuoden työkokemus ja kun jouduin työttömäksi menin sijaiseksi sain satasen enempi. Tässä missä sain satasen enempi on ns. kunnallinen työpaikka. Kaikki samaa työtä tekevät samalla palkalla.
        Jopas on hieno palkka myyntiedustajalla. Kerro missä työpaikassa saa tällaista palkkaa. Olen meinaan miettinyt joskus näitä myyntiedustajan hommia, mutta helpommalla pääsee kun saa tietyn palkan per kuukausi. Ei ole millään provisiopalkalla. Mutta nyt kun työttömänä pitäisi ruveta miettimään uusia juttuja. Sähköpostini on [email protected].

en yhtään ihmettele, vaikka tilipussi vaihtelee 2000-5000 välillä. Kyllä todellisuudessa myyntitehtävissä tienaa, jos vain jaksaa ja osaa! Ei se todellakaan tule ilmaiseksi!!

Itse olen ollut töissä matkailualalla, mara-alalla ja viimeksi kaupan alalla. Palkka on kehittynyt koko ajan ja tällä hetkellä n. 2400e. Olen monta kertaa miettinyt edustajan työtä, mutta musta ei yksinkertaisesti ole ainakaan puhelimitse tehtävään myyntiin. Myydä osaan tuotteita ja miellyttävä kyllä, mutta jos pitäis hankkia uusia asiakkuuksia, jäis kyllä tekemättä. Olen sitäkin yrittänyt!

Niin, mikä tässä elämässä tärkeintä? Hyvä palkka ja mahtavat edut? Perhe, vapaa-aika ja terveys? Aina sitä jotain puuttuu! Kyllä ehkä kuitenkin ottaisin helpomman työn ja hiukan vähemmän palkkaa, jos vastapainoksi saan enemmän vapaa-aikaa ja vähemmän stressiä. Kyllä provikkapalkalla todella joutuu tekemään töitä ja repimään selkänahasta! Ei tule ilmasiksí.

Ei ne palkat pohjosessa ole kummoset, kun ei elämiskulutkaan niin suuret kuin etelässä. Itse olen asunut Roissa, asunto ei maksanut mitään, kaikki ihan lähellä, enkä ikinä asunut noin lähellä keskustaa. Palkka ei ollut kummonen! Heti kun tuli etelään samoihin hommiin, saikin heti enemmän! Reaalipalkka se on, jota kannattaa tässä tilanteessa miettiä! Pitkät ajomatkat - kilometrivähennykset ym.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3683
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2509
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      38
      2393
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      8
      2185
    5. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1609
    6. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1582
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      15
      1552
    8. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      286
      1372
    9. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      131
      1365
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1305
    Aihe