Päättötyö

nuva

Hei!

Olen nuoriso- ja vapaa-ajanohjaajaopiskelija ja teen päättötyötäni aiheesta kehitysvammaisuus ja toimintaterapian eri muodot.
Jos sinulla on kokemuksia kehitysvammaisuudesta tai toimintaterapiasta, pyytäisinkin kirjoittamaan siitä minulle. Toivoisin, että kertoisit seuraavia asioita:

1.   Millaisia kokemuksia sinulla on liittyen kehitysvammaisuuteen/toimintaterapiaan?
2.   Minkälaisia tunteita kehitysvammaisuus/toimintaterapia on sinussa herättänyt?
3.   Kuinka läheisessä kosketuksessa olet ollut kehitysvammaisuuteen/toimintaterapiaan?
4.   Minkälaisesta kehitysvammasta on kyse? Tai minkälaisesta toimintaterapiasta?
5.   Jos kehitysvammainen on perheesi jäsen, miten kehitysvammaisuus on vaikuttanut elämääsi, lähipiiriisi? Kuinka se on muuttanut perhettä?
6.   Minkälaista sitoutumista vaaditaan kehitysvammaisen kanssa, jotta arki sujuisi?
7.   Mitkä asiat tuottavat ongelmia, mitkä taas sujuvat hyvin?
8.   Kuinka ympäristö on suhtautunut?
9.   Mitä pitää huomioida kehitysvammaisen ohjauksessa?

Voit kertoa omista kokemuksista omin sanoin sähköpostitse osoitteeseen: [email protected].
Kiitokset jo etukäteen.

5

1977

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nuva

Unohtui laittaa tuohon edelliseen viestiin, että aion käyttää lähettämäänne materiaalia päättötyöni tekemiseen.

^vastauksia odotellen^

• Fiksu esittäytyy

Toivon menestystä työllesi ja toivon, että saat vastauksia. MUTTA olisi kovin fiksua esittäytyä. Itse en vastaisi kyselijälle, joka näin piiloutuu.

• salla-malla

ennenkuin alan kertoa henkilökohtaisia asioita haluan tietää,
      KENEN KANSSA "KESKUSTELEN"?
      MISSÄ OPPILAITOKSESSA KO HENKILÖ OPISKELEE?

• ei jaksa vai itse

siis et jaksa itse etsiä vastauksia??vaan toiset tekevät työn puolestasi ja sinä käytät sitä hyväksesi niinkö?luulisi aikuisen ihmisen esittelevän itsensä kun tekee tuollaista,onko kyseessä kenties jokin mikä ei uskalla laittaa nimeään esille??vai onko syynä kenties se ettet pysty sen jälkeen käyttämään omana tutkimuksenasi asiaa,ehkä kannattaisi itse tehdä tuo työ niin ainakin saat hyvän mielen itsellesi.

• siskoni sekoaivo ?

,on sairas kun se vain kyttää minua ja aukoo päätään kun en vastaa sille samalla mitalla !
        Se on jo ikivanha käpy ja jokapuolelta sairas henkinen ja ruumiillinen osasto mättää todella .
        Kauhea kana !

ja katkera paska !

Onko katkeruus periytyvää ?!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen vaalilupaus oli euron bensa

Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.
      Maailman menoa
      93
      2168
    2. Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin

Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n
      Maailman menoa
      45
      2122
    3. Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin

Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi
      Maataloustuki
      50
      1855
    4. Topi osti Askon

Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan
      Maailman menoa
      75
      1370
    5. Mitä kirjainta kaipaat?

Pitkästä aikaa tämmöistä. Onko kirjain muuttunut edellisestä. ☺️
      Ikävä
      86
      1271
    6. Kastaa ja upottaa on eri sanat

Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan
      Kaste
      219
      1151
    7. Uskomatonta touhua!

Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki
      Haapavesi
      31
      1100
    8. Oliko se oikeasti epäselvää

sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men
      Ikävä
      57
      1043
    9. Miten hän sinua katsoi?

😊😊😊😊😊😊
      Ikävä
      68
      959
    10. Miksi eduskuntatalon portaille sytyttään tänään 8 645 kynttilää?

Oikeus elämään ry järjestää lauantaina 21.3.2026 tapahtuman, jossa Eduskuntatalon portaille sytytetään 8 645 kynttilää.
      Luterilaisuus
      285
      910
    Aihe