Fiat Punto -95 1.1 ONGELMIA...

Osaisko joku neuvoa

Mulla on siis Fiat Punto 1.1 vm -95. Vika on tälläinen...

Kerran ajellessani syttyi palamaan valo, joka ohjekirjan mukaan tarkoittaa "polttoaineen suihkutuksessa ongelmia" ja auto alkoi nykimään. Valo paloi silloin tällöin ja auto nyki, mutta sitten oli noin viikon verran ongelmatonta aikaa.

Sitten valo taas välillä paloi ja auto nyki. Tehtiin sillä nyt reilu viikko sitten reissu, suuntaansa noin 450km. Mennessä toimi melko hyvin, ei nykinyt paljoa. Takastullessa valo paloi yhä useammin ja pitempiä aikoja nyki vähän väliä...

Kunnes viimeiset parikymmentä kilsaa valo paloi koko ajan ja auto ei enää kulkenut kuin maksimissaan 40km/h. Havaittiin kotiin päästessä myöskin palaneen hajua, tosin kun avattiin konepelti niin savua ei näkynyt (oli jo aika pimeääkin ja huono valaistus).

Onko kellään vastaavaa kokemusta? Mikähän tuo vika on ja paljon maksaa korjaus? Auto ei mulla ole vielä kauaa ollut, siksi harmittaa...

Ainiin ja venttiilit tuossa on "nakuttaneet" jo jonkun aikaa, joku sanoi että pitäisi säätää. Ajattelin mainita jos vaikka vaikuttaisi tähän...

2

1474

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mf...

Olet ostanut auton , joka edellinen omistaja auton oireista päätellen on jättänyt huoltamatta.

Oireisiin auttaa yksinkertaisesti talvihuolto !

Polttoaine järjestelmän vikaa saattaa olla tukkoinen suodatin ?

Palaneen hajuun kannattaa suhtautua vakavasti - syy yleensä on hapettunut liitos , jolla saattaa olla myös tässä tapauksessa yhteys käyntiongelmiin .
      Venttiilin säädöt kannattaa tarkista myös .

• bikerjerk

sytytys puolat...haistele.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      43
      3064
    2. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      508
      1897
    3. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      17
      1880
    4. Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia

jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si
      Maailman menoa
      75
      1581
    5. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      17
      1474
    6. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      43
      1368
    7. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      25
      1300
    8. Millainen kaivattusi luonne on?

Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?
      Ikävä
      90
      1299
    9. UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista LPR:ssa

Ilta-Sanomissa oli uutinen. Metsäyhtiö UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista Kaukaan-tehtaalla Lappeenrannassa
      Lappeenranta
      105
      1092
    10. Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.

Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      104
      1091
    Aihe