Multijet 2.2

100hp

taitaa fiat,ford ja citikka käyttää tätä konetta. Kertokaas kokemuksia, jos jollain on, kun vissiin tuoremalli. Ihan luotettavuus ja käyttömukavuus

26

9318

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käyttänyt koko ikäni!

      Ei oo tietoo kun on uusi versio!

    • Vaanari-

      Toi on käsittääkseni Fordin valmistama kone... Mulla ei oo muuta kokemusta kyseisestä moottorista kuin puolen tunnin koeajolenkki Fiat Ducato 2.2:lla. Kone vaikutti ihan hyvältä, tyhjää pakua vei kohtalaisen sujuvasti ja ajaminen on oli helppoa, tuntuma oli kuitenkin se ettei koneessa olis ollut enää ihan hirveästi tehoreserviä eli etenkin alkoviautossa toi 2.2 lienee melkosen puhditon ainakin vastatuulessa ja pitkissä nousuissa. Pientä puoli-integroitua se kyllä varmasti kuljettaa ihan nätisti.

      Suosittelen ehdottomasti että käyt koeajamassa juuri samanlaisen auton kun oot hankkimassakin ettei tuu myöhemmin sitten yllätystä voiman riittävyyden kanssa, moni koki aikoinaan yllätyksen kun tilasi koeajamatta alkoviauton Fiatin 1.9td koneella joka ei käytännössä kulkenut yhtään mihinkään.

      • Janis Petke

        Kone on fiatin, psan ja fordin yhteistyön tulos, samoin kuin uusi 3-litrainen, vanha 2.3l on sofimin valmiste, näitä kolmea käytetään v.2007 alkaen Ducatoissa.
        Tehoreserviä 2.2:ssa todellakin on, siitä on puristettu vain 100hp, vaikka mahdollista on 150hp.
        On todellakin edistyksellinen, toimiva ja pieniruokainen kone moneen käyttöön!


      • Vaanari-
        Janis Petke kirjoitti:

        Kone on fiatin, psan ja fordin yhteistyön tulos, samoin kuin uusi 3-litrainen, vanha 2.3l on sofimin valmiste, näitä kolmea käytetään v.2007 alkaen Ducatoissa.
        Tehoreserviä 2.2:ssa todellakin on, siitä on puristettu vain 100hp, vaikka mahdollista on 150hp.
        On todellakin edistyksellinen, toimiva ja pieniruokainen kone moneen käyttöön!

        Mistä näistä koneiden valmistajista saisi tietoa? Itse olen useasta lähteestä kuullut, että 2.2 olisi Fordin käsialaa ja 2.3 ja 3.0 Sofimin tekemiä... Fiathan omistaa Sofimista jonkun osan, psa:sta en tiedä.

        Tarkoitin nyt että 2.2:sessa ei ole sellaisenaa tehoreserviä yhtään ylimääräistä, sitä en epäile etteikö siitä saisi virittämällä vaikka yli 200hp mutta kuinka moni meistä normaaliautoilijoista lastuttaa koneitaan. En minä ainakaan, valitsin jo ostohetkellä riittävän moottorin eli 3.0 160 heppasen enkä lähde pilaamaan takuita yms lastuilla.


      • mahdollista
        Janis Petke kirjoitti:

        Kone on fiatin, psan ja fordin yhteistyön tulos, samoin kuin uusi 3-litrainen, vanha 2.3l on sofimin valmiste, näitä kolmea käytetään v.2007 alkaen Ducatoissa.
        Tehoreserviä 2.2:ssa todellakin on, siitä on puristettu vain 100hp, vaikka mahdollista on 150hp.
        On todellakin edistyksellinen, toimiva ja pieniruokainen kone moneen käyttöön!

        lastuttaa 2,2 kone?


      • Janis Petke
        mahdollista kirjoitti:

        lastuttaa 2,2 kone?

        Kaikki nykyaikaiset koneet voi lastuttaa, eli se tehoreservi saadaan sieltä elektronisesti käyttöön, eli vakio 2.2 multijet on ns. matalaviritteinen, käyttämättömiä reservejä on yhden lastun takana.
        Sofim on Fiatin oma moottoritoimittaja/-tehdas.
        Ducaton uudet 2.2 ja 3.0 multijetit ovat kuten jo aiemmin ilmoitin eurooppalainen yhteisprojekti, eli Fiat, PSA ja Ford yhteistyötä, tässä on sitä tietoa, mitä kaipasit, Googlettamalla tarkempia tietoja!


      • ainakin
        Vaanari- kirjoitti:

        Mistä näistä koneiden valmistajista saisi tietoa? Itse olen useasta lähteestä kuullut, että 2.2 olisi Fordin käsialaa ja 2.3 ja 3.0 Sofimin tekemiä... Fiathan omistaa Sofimista jonkun osan, psa:sta en tiedä.

        Tarkoitin nyt että 2.2:sessa ei ole sellaisenaa tehoreserviä yhtään ylimääräistä, sitä en epäile etteikö siitä saisi virittämällä vaikka yli 200hp mutta kuinka moni meistä normaaliautoilijoista lastuttaa koneitaan. En minä ainakaan, valitsin jo ostohetkellä riittävän moottorin eli 3.0 160 heppasen enkä lähde pilaamaan takuita yms lastuilla.

        lukee 3.0l koneessa iveco...


    • Lehdessä

      Testi ja koeajotulokset ja tekniset tiedot kaikista uusista 2.2 2.3 ja 3.0 multijeteista löytyy muistaakseni 1 numerossa, luepa sieltä.

    • Anonyymi

      Tää ei ole vastaus eikä sen paremmin kommentti vaan kysymys mistä johtunee kun ajoittain ajossa tuntuu että kaasu jää jumiin.

      • Anonyymi

        Huolimatonta työtä, myy pois se foordi ja osta rellu.


    • Anonyymi

      Suuttimet kiinni 6M pultilla 2 yhden lukituksen alla lähtevät ajaissa irti.

    • Anonyymi

      Mulla on ollut nyt 14 vuotta toi 2.2 litrainen 100 hp . Motti on puoli-integroidussa. Sillä ajelee mielellään 90 km/h, kun satasessa tuntuu kone jotuvan jo aika koville. Joo...sorry vaan takana tulijat kiireiset.

      Kestävyydessä ei ole moitittavaa. Nyt 90 tkm takana ja vain laturin olen uusinut. Ja tosi vähällä kulkee tuota 90 km/t. Jos tuulee takaapäin, voi mennä 7 litralla sen satasen

    • Anonyymi

      Käytin ransun päivityksessä , ja myöntää täytyy erilailla käyttäytyy liikkeelle lähtiessä , pitää opiskella uudet ajotavat .

    • Anonyymi

      Mahtaako tuohon päivitykset auttaa, kun kytkimen vauhtipyörä on paska mikä paska. Liekkö tuohon etuvetoon mahdollista vaihtaa normaali vauhtipyörä?

    • Anonyymi

      Ei taida kukaan pystyä kysymykseesi vasta , ainoastaan Palstavahdin niksinurkka Kuopiosta. Hänellä kun on se kuuluisa Elnakki ja rumatikki.
      Ei taida olla edes Palstavahdin vikalistassa mainintaa vauhtipyörästä??

    • Anonyymi

      Velmies vaihtoi samalla kylällä asuvan kaverinsa ransittiin kiinteän rautakiekon , tuon lelukiekon tilalle,ja siihen loppui alaväännön puute ja sammumiset liikkeelle lähtiessä.

    • Anonyymi

      No hyvä. Sinulla olikin tapana , että auto pomppii lähtiessäsi liikkeelle.
      Puijolle oli vaikea nousta Fiatilla kun auto hyppi hervottomasti.

    • Anonyymi

      Onko kellään tuosta multijet 2.2 koneesta vikalistaa?

      • Anonyymi

        Olisiko apua, jos laitan 1.9 koneella olevan vikalistani ??
        Palstavahti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisiko apua, jos laitan 1.9 koneella olevan vikalistani ??
        Palstavahti

        Ihan sama mikä kone. Tarpeeksi pitkä vikalista kun on nii joku vika aika on oikein.


    • Anonyymi

      Fordi jaksaa keksiä pääkopalle pohdittavaa. ,!!! kele .
      Onko jollekulle tuttu oire, ja mistä moinen ? , kun vedättäessä alkaa pätkimään , ja jonkinsorttinen kahahdus kuuluu jostain, kai konehuoneesta.
      Tuo kohahdus voi tietty olla siitäkin johtuva, kun on nuo elintoiminnot hetkittäin kadoksissa?

      • Anonyymi

        Imusarjassa on läppä päässyt irti!
        Tarkista asia.
        Itselläni oli nykimistä kiihdytettäessä, läppä oli irrallaan ja akseli pääsi moottoriin. Rikkoi .männän ja kannen.


    • Anonyymi

      Kahahdus ja kohahdus !! Palstavahdin känni syvenee!!

    • Anonyymi

      Reissussa kuultua, että Transitin öljynlauhdutin on heppoista tavaraa , ja laskee öljyt nesteiden sekaan. Niin kysymys ? Millä kilometreillä , ja kuinka vanhoista transuista näitä on hajonnut, jos on hajonnut.

      • Anonyymi

        Tuota lauhdutinvikaa on kuulemma ollut ainoastaan vanhoissa vuoden 2007 Turkissa kasatuissa Transiteissa, mutta Suomessa niitä on tiettävästi ollut myymättä vielä 2009. Seuraavassa sarjassa ei öljyt ja nesteet enää ole menneet sekaisin, eli laatu oli parantunut aivan totaalisesti.
        Fordin maineen ja omistajien mielenterveyden kannalta tuollaiset maanantaikappaleet ovat harmillisia, mutta kaikeksi onneksi noita ei ole enää monta liikenteessä.


    • Anonyymi

      Kuuluuko sieltä Kahahdus ja Kohahdus ??
      Vai naksahdus kun avaa putelin ??

      Palstavahdin känni syvenee.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Useita puukotettu Tampereella

      Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      149
      2852
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      365
      2030
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

      Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      40
      1757
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

      Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      35
      1698
    5. Meneeköhän sulla

      oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1401
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

      Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1213
    7. Määpä tiijän että rakastat

      Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1173
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

      Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      327
      949
    9. Jumala puhui minulle

      Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      110
      938
    10. Annan meille mahdollisuuden

      Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      782
    Aihe