Multijet 2.2

100hp

taitaa fiat,ford ja citikka käyttää tätä konetta. Kertokaas kokemuksia, jos jollain on, kun vissiin tuoremalli. Ihan luotettavuus ja käyttömukavuus

11

7729

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käyttänyt koko ikäni!

Ei oo tietoo kun on uusi versio!

• Vaanari-

Toi on käsittääkseni Fordin valmistama kone... Mulla ei oo muuta kokemusta kyseisestä moottorista kuin puolen tunnin koeajolenkki Fiat Ducato 2.2:lla. Kone vaikutti ihan hyvältä, tyhjää pakua vei kohtalaisen sujuvasti ja ajaminen on oli helppoa, tuntuma oli kuitenkin se ettei koneessa olis ollut enää ihan hirveästi tehoreserviä eli etenkin alkoviautossa toi 2.2 lienee melkosen puhditon ainakin vastatuulessa ja pitkissä nousuissa. Pientä puoli-integroitua se kyllä varmasti kuljettaa ihan nätisti.

Suosittelen ehdottomasti että käyt koeajamassa juuri samanlaisen auton kun oot hankkimassakin ettei tuu myöhemmin sitten yllätystä voiman riittävyyden kanssa, moni koki aikoinaan yllätyksen kun tilasi koeajamatta alkoviauton Fiatin 1.9td koneella joka ei käytännössä kulkenut yhtään mihinkään.

• Janis Petke

Kone on fiatin, psan ja fordin yhteistyön tulos, samoin kuin uusi 3-litrainen, vanha 2.3l on sofimin valmiste, näitä kolmea käytetään v.2007 alkaen Ducatoissa.
        Tehoreserviä 2.2:ssa todellakin on, siitä on puristettu vain 100hp, vaikka mahdollista on 150hp.
        On todellakin edistyksellinen, toimiva ja pieniruokainen kone moneen käyttöön!

• Vaanari-
        Janis Petke kirjoitti:

Kone on fiatin, psan ja fordin yhteistyön tulos, samoin kuin uusi 3-litrainen, vanha 2.3l on sofimin valmiste, näitä kolmea käytetään v.2007 alkaen Ducatoissa.
        Tehoreserviä 2.2:ssa todellakin on, siitä on puristettu vain 100hp, vaikka mahdollista on 150hp.

Mistä näistä koneiden valmistajista saisi tietoa? Itse olen useasta lähteestä kuullut, että 2.2 olisi Fordin käsialaa ja 2.3 ja 3.0 Sofimin tekemiä... Fiathan omistaa Sofimista jonkun osan, psa:sta en tiedä.

Tarkoitin nyt että 2.2:sessa ei ole sellaisenaa tehoreserviä yhtään ylimääräistä, sitä en epäile etteikö siitä saisi virittämällä vaikka yli 200hp mutta kuinka moni meistä normaaliautoilijoista lastuttaa koneitaan. En minä ainakaan, valitsin jo ostohetkellä riittävän moottorin eli 3.0 160 heppasen enkä lähde pilaamaan takuita yms lastuilla.

• mahdollista
        Janis Petke kirjoitti:

lastuttaa 2,2 kone?

• Janis Petke
        mahdollista kirjoitti:

lastuttaa 2,2 kone?

Kaikki nykyaikaiset koneet voi lastuttaa, eli se tehoreservi saadaan sieltä elektronisesti käyttöön, eli vakio 2.2 multijet on ns. matalaviritteinen, käyttämättömiä reservejä on yhden lastun takana.
        Sofim on Fiatin oma moottoritoimittaja/-tehdas.
        Ducaton uudet 2.2 ja 3.0 multijetit ovat kuten jo aiemmin ilmoitin eurooppalainen yhteisprojekti, eli Fiat, PSA ja Ford yhteistyötä, tässä on sitä tietoa, mitä kaipasit, Googlettamalla tarkempia tietoja!

• ainakin
        Vaanari- kirjoitti:

Mistä näistä koneiden valmistajista saisi tietoa? Itse olen useasta lähteestä kuullut, että 2.2 olisi Fordin käsialaa ja 2.3 ja 3.0 Sofimin tekemiä... Fiathan omistaa Sofimista jonkun osan, psa:sta en tiedä.

Tarkoitin nyt että 2.2:sessa ei ole sellaisenaa tehoreserviä yhtään ylimääräistä, sitä en epäile etteikö siitä saisi virittämällä vaikka yli 200hp mutta kuinka moni meistä normaaliautoilijoista lastuttaa koneitaan. En minä ainakaan, valitsin jo ostohetkellä riittävän moottorin eli 3.0 160 heppasen enkä lähde pilaamaan takuita yms lastuilla.

lukee 3.0l koneessa iveco...

• Lehdessä

Testi ja koeajotulokset ja tekniset tiedot kaikista uusista 2.2 2.3 ja 3.0 multijeteista löytyy muistaakseni 1 numerossa, luepa sieltä.

• Anonyymi

Tää ei ole vastaus eikä sen paremmin kommentti vaan kysymys mistä johtunee kun ajoittain ajossa tuntuu että kaasu jää jumiin.

• Anonyymi

Huolimatonta työtä, myy pois se foordi ja osta rellu.

• Anonyymi

Suuttimet kiinni 6M pultilla 2 yhden lukituksen alla lähtevät ajaissa irti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      125
      3426
    2. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      82
      1780
    3. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      15
      1561
    4. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      53
      1308
    5. VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia

Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu
      Maailman menoa
      91
      1175
    6. Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.

Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat
      Haapavesi
      97
      1117
    7. Nainen olet valoni pimeässä

valaiset tietäni tietämättäsi ❤️
      Ikävä
      68
      1049
    8. Mitä toivot

Tulevilta päiviltä?
      Ikävä
      65
      954
    9. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      80
      895
    10. Oli pakko saada sut suuttumaan

Muuten et olis jättäny rauhaan. Miks miehet häiritsee intiimeil wa viesteillä vaik kieltää niit tekemästä
      Ikävä
      20
      877
    Aihe