Multijet 2.2

100hp

taitaa fiat,ford ja citikka käyttää tätä konetta. Kertokaas kokemuksia, jos jollain on, kun vissiin tuoremalli. Ihan luotettavuus ja käyttömukavuus

26

8112

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käyttänyt koko ikäni!

      Ei oo tietoo kun on uusi versio!

    • Vaanari-

      Toi on käsittääkseni Fordin valmistama kone... Mulla ei oo muuta kokemusta kyseisestä moottorista kuin puolen tunnin koeajolenkki Fiat Ducato 2.2:lla. Kone vaikutti ihan hyvältä, tyhjää pakua vei kohtalaisen sujuvasti ja ajaminen on oli helppoa, tuntuma oli kuitenkin se ettei koneessa olis ollut enää ihan hirveästi tehoreserviä eli etenkin alkoviautossa toi 2.2 lienee melkosen puhditon ainakin vastatuulessa ja pitkissä nousuissa. Pientä puoli-integroitua se kyllä varmasti kuljettaa ihan nätisti.

      Suosittelen ehdottomasti että käyt koeajamassa juuri samanlaisen auton kun oot hankkimassakin ettei tuu myöhemmin sitten yllätystä voiman riittävyyden kanssa, moni koki aikoinaan yllätyksen kun tilasi koeajamatta alkoviauton Fiatin 1.9td koneella joka ei käytännössä kulkenut yhtään mihinkään.

      • Janis Petke

        Kone on fiatin, psan ja fordin yhteistyön tulos, samoin kuin uusi 3-litrainen, vanha 2.3l on sofimin valmiste, näitä kolmea käytetään v.2007 alkaen Ducatoissa.
        Tehoreserviä 2.2:ssa todellakin on, siitä on puristettu vain 100hp, vaikka mahdollista on 150hp.
        On todellakin edistyksellinen, toimiva ja pieniruokainen kone moneen käyttöön!


      • Vaanari-
        Janis Petke kirjoitti:

        Kone on fiatin, psan ja fordin yhteistyön tulos, samoin kuin uusi 3-litrainen, vanha 2.3l on sofimin valmiste, näitä kolmea käytetään v.2007 alkaen Ducatoissa.
        Tehoreserviä 2.2:ssa todellakin on, siitä on puristettu vain 100hp, vaikka mahdollista on 150hp.
        On todellakin edistyksellinen, toimiva ja pieniruokainen kone moneen käyttöön!

        Mistä näistä koneiden valmistajista saisi tietoa? Itse olen useasta lähteestä kuullut, että 2.2 olisi Fordin käsialaa ja 2.3 ja 3.0 Sofimin tekemiä... Fiathan omistaa Sofimista jonkun osan, psa:sta en tiedä.

        Tarkoitin nyt että 2.2:sessa ei ole sellaisenaa tehoreserviä yhtään ylimääräistä, sitä en epäile etteikö siitä saisi virittämällä vaikka yli 200hp mutta kuinka moni meistä normaaliautoilijoista lastuttaa koneitaan. En minä ainakaan, valitsin jo ostohetkellä riittävän moottorin eli 3.0 160 heppasen enkä lähde pilaamaan takuita yms lastuilla.


      • mahdollista
        Janis Petke kirjoitti:

        Kone on fiatin, psan ja fordin yhteistyön tulos, samoin kuin uusi 3-litrainen, vanha 2.3l on sofimin valmiste, näitä kolmea käytetään v.2007 alkaen Ducatoissa.
        Tehoreserviä 2.2:ssa todellakin on, siitä on puristettu vain 100hp, vaikka mahdollista on 150hp.
        On todellakin edistyksellinen, toimiva ja pieniruokainen kone moneen käyttöön!

        lastuttaa 2,2 kone?


      • Janis Petke
        mahdollista kirjoitti:

        lastuttaa 2,2 kone?

        Kaikki nykyaikaiset koneet voi lastuttaa, eli se tehoreservi saadaan sieltä elektronisesti käyttöön, eli vakio 2.2 multijet on ns. matalaviritteinen, käyttämättömiä reservejä on yhden lastun takana.
        Sofim on Fiatin oma moottoritoimittaja/-tehdas.
        Ducaton uudet 2.2 ja 3.0 multijetit ovat kuten jo aiemmin ilmoitin eurooppalainen yhteisprojekti, eli Fiat, PSA ja Ford yhteistyötä, tässä on sitä tietoa, mitä kaipasit, Googlettamalla tarkempia tietoja!


      • ainakin
        Vaanari- kirjoitti:

        Mistä näistä koneiden valmistajista saisi tietoa? Itse olen useasta lähteestä kuullut, että 2.2 olisi Fordin käsialaa ja 2.3 ja 3.0 Sofimin tekemiä... Fiathan omistaa Sofimista jonkun osan, psa:sta en tiedä.

        Tarkoitin nyt että 2.2:sessa ei ole sellaisenaa tehoreserviä yhtään ylimääräistä, sitä en epäile etteikö siitä saisi virittämällä vaikka yli 200hp mutta kuinka moni meistä normaaliautoilijoista lastuttaa koneitaan. En minä ainakaan, valitsin jo ostohetkellä riittävän moottorin eli 3.0 160 heppasen enkä lähde pilaamaan takuita yms lastuilla.

        lukee 3.0l koneessa iveco...


    • Lehdessä

      Testi ja koeajotulokset ja tekniset tiedot kaikista uusista 2.2 2.3 ja 3.0 multijeteista löytyy muistaakseni 1 numerossa, luepa sieltä.

    • Anonyymi

      Tää ei ole vastaus eikä sen paremmin kommentti vaan kysymys mistä johtunee kun ajoittain ajossa tuntuu että kaasu jää jumiin.

      • Anonyymi

        Huolimatonta työtä, myy pois se foordi ja osta rellu.


    • Anonyymi

      Suuttimet kiinni 6M pultilla 2 yhden lukituksen alla lähtevät ajaissa irti.

    • Anonyymi

      Mulla on ollut nyt 14 vuotta toi 2.2 litrainen 100 hp . Motti on puoli-integroidussa. Sillä ajelee mielellään 90 km/h, kun satasessa tuntuu kone jotuvan jo aika koville. Joo...sorry vaan takana tulijat kiireiset.

      Kestävyydessä ei ole moitittavaa. Nyt 90 tkm takana ja vain laturin olen uusinut. Ja tosi vähällä kulkee tuota 90 km/t. Jos tuulee takaapäin, voi mennä 7 litralla sen satasen

    • Anonyymi

      Käytin ransun päivityksessä , ja myöntää täytyy erilailla käyttäytyy liikkeelle lähtiessä , pitää opiskella uudet ajotavat .

    • Anonyymi

      Mahtaako tuohon päivitykset auttaa, kun kytkimen vauhtipyörä on paska mikä paska. Liekkö tuohon etuvetoon mahdollista vaihtaa normaali vauhtipyörä?

    • Anonyymi

      Ei taida kukaan pystyä kysymykseesi vasta , ainoastaan Palstavahdin niksinurkka Kuopiosta. Hänellä kun on se kuuluisa Elnakki ja rumatikki.
      Ei taida olla edes Palstavahdin vikalistassa mainintaa vauhtipyörästä??

    • Anonyymi

      Velmies vaihtoi samalla kylällä asuvan kaverinsa ransittiin kiinteän rautakiekon , tuon lelukiekon tilalle,ja siihen loppui alaväännön puute ja sammumiset liikkeelle lähtiessä.

    • Anonyymi

      No hyvä. Sinulla olikin tapana , että auto pomppii lähtiessäsi liikkeelle.
      Puijolle oli vaikea nousta Fiatilla kun auto hyppi hervottomasti.

    • Anonyymi

      Onko kellään tuosta multijet 2.2 koneesta vikalistaa?

      • Anonyymi

        Olisiko apua, jos laitan 1.9 koneella olevan vikalistani ??
        Palstavahti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisiko apua, jos laitan 1.9 koneella olevan vikalistani ??
        Palstavahti

        Ihan sama mikä kone. Tarpeeksi pitkä vikalista kun on nii joku vika aika on oikein.


    • Anonyymi

      Fordi jaksaa keksiä pääkopalle pohdittavaa. ,!!! kele .
      Onko jollekulle tuttu oire, ja mistä moinen ? , kun vedättäessä alkaa pätkimään , ja jonkinsorttinen kahahdus kuuluu jostain, kai konehuoneesta.
      Tuo kohahdus voi tietty olla siitäkin johtuva, kun on nuo elintoiminnot hetkittäin kadoksissa?

      • Anonyymi

        Imusarjassa on läppä päässyt irti!
        Tarkista asia.
        Itselläni oli nykimistä kiihdytettäessä, läppä oli irrallaan ja akseli pääsi moottoriin. Rikkoi .männän ja kannen.


    • Anonyymi

      Kahahdus ja kohahdus !! Palstavahdin känni syvenee!!

    • Anonyymi

      Reissussa kuultua, että Transitin öljynlauhdutin on heppoista tavaraa , ja laskee öljyt nesteiden sekaan. Niin kysymys ? Millä kilometreillä , ja kuinka vanhoista transuista näitä on hajonnut, jos on hajonnut.

      • Anonyymi

        Tuota lauhdutinvikaa on kuulemma ollut ainoastaan vanhoissa vuoden 2007 Turkissa kasatuissa Transiteissa, mutta Suomessa niitä on tiettävästi ollut myymättä vielä 2009. Seuraavassa sarjassa ei öljyt ja nesteet enää ole menneet sekaisin, eli laatu oli parantunut aivan totaalisesti.
        Fordin maineen ja omistajien mielenterveyden kannalta tuollaiset maanantaikappaleet ovat harmillisia, mutta kaikeksi onneksi noita ei ole enää monta liikenteessä.


    • Anonyymi

      Kuuluuko sieltä Kahahdus ja Kohahdus ??
      Vai naksahdus kun avaa putelin ??

      Palstavahdin känni syvenee.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kiitos nainen

      Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      18
      5123
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

      Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      115
      2654
    3. Tykkään sinusta ikuisesti

      Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      10
      2134
    4. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

      Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      580
      1920
    5. Kirjoita yhdellä sanalla

      Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      118
      1680
    6. Olet hyvin erilainen

      Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      69
      1289
    7. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

      on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      41
      1279
    8. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

      Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1048
    9. Hyödyt Suomelle???

      Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      221
      1028
    10. Hyvää Joulua mies!

      Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1027
    Aihe