Isot tytöt ja urheiluvaatteet

Amaranth

Ottaa päähän ihan älyttömästi. Kaikki urheiluvaatteet, ulkoiluvaatteet, hiihtovaatteet, sisäliikunta, kuntosali ym. vaatteet on tehty teinityttojen mitoilla. Luulisi ainakin Suomalaisten vaatevalmistajien tietävän minkäkokoisia naisia Suomessa asustaa. Jos meillä on kiloja ja kokoa, niin ei se hittosoikoon tarkoita sitä, että olisimme valuvia läskikasoja. Me herrastamme ihan samalla lailla ja haluaisimme pukeutua liikkuessamme myös kauniisiin vaatteisiin. Tänäpäivänä on aivan mahdotonta löytää urheiluvaatteita kokoa 48 ja siitä reippaasti ylöspäin. Naiset pidetään reilusti ääntä siitä, että haluamme näyttää hyvilta ja haluamme pukeutua kauniisti niin siviilissä kuin kuntoillessammekin. (Nyt jo ahdistaa tuleva talvi, pitäisi löytää ulkoilupuku)

22

7927

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • angelbrowneyes

      Tavallaan olet oikeassa, mutta kyllä myös isoja liikuntavaatteita, ainakin sisäliikuntaan, löytyy. Niitä ei vaan kovasti paljon markkinoida...Harmi sinänsä!

      Espritiltä löytyy - itse olen löytänyt esim Hgin Sokokselta- isompia kokoja ja varmaan muiltakin.
      Olis kiva saada vinkkejä, missä niitä on saatavilla. :))

      • Amaranth

        löytänyt sopivia vaatteita. Oletko löytänyt ihan urheiluvaatepuolelta, vai naisten vaatepuolelta?
        Ainakaan en ole mistään urheiluliikkeistä niitä löytänyt saatika marketeista. Olisi tosi kiva tietää jos olette niitä löytänyt. Olen myös etsinyt nettikauppaa joka myy urheiluvaatteita mutta huonolla menestyksellä. En haluaisi aina kuulla mainintaa, että jos tuolta miestenpuolelta sattuu jotain löytymään.:( Miksiköhän niitä ei markkinoida? Ostajia varmaan olisi, kun katsoo noita jumppasaleja ja muita liikunta tiloja, laskettelurinteitä ym. niin aika monella on ylipainoa enemmän tai vähemmän, ja olisihan se mukavampaa liikkua kauniissa vaatteissa kun huonosti istuvissa miestenpuolelta ostetuissa vaatteissa tai sisällä siinä virttyneessä teepaidassa ja gollegehousuissa joissa löytyy venymisen varaa.:((


      • 145

        niin, siitähän se tietty riippuu, minkä kokoisen kirjoittaja mieltää isoksi. minun mielestäni koko 48 -> on iso.
        raiskin kevyttopan ostin top-sportista; hihat ja lahkeet järkkypitkät eikä puku kyllä muutenkaan ulkoisesti hehku ; ) mutta kun valinnanvaraa ei ihan oikeesti ole!


      • ostin saman..
        145 kirjoitti:

        niin, siitähän se tietty riippuu, minkä kokoisen kirjoittaja mieltää isoksi. minun mielestäni koko 48 -> on iso.
        raiskin kevyttopan ostin top-sportista; hihat ja lahkeet järkkypitkät eikä puku kyllä muutenkaan ulkoisesti hehku ; ) mutta kun valinnanvaraa ei ihan oikeesti ole!

        Hih, kuulostaa siltä että ostin samanlaisen Raiskin puvun :D Sininen minulla ja hihojen heijastinnauhassa on sellasta pallukka kuviota.

        Toi on iha tosi et ku ei oo valinnan varaa ni on melkee pakko ostaa se mikä sopii :(

        Tosi kurjalta tuntuu joskus ku on jonku "normaali" kokoisen ystävän kanssa kaupassa etsimässä jotain tiettyä vaatetta (olkoon vaikkapa lasketteluasu tai juhlamekko..) ja sitten kierretään koko sekä Itäkeskus että Jumbo läpi ja vielä hän ruikuttaa kun ei löydy sopivaa väriä/mallia/muuten vain kivaa :,(


      • angelbrowneyes
        Amaranth kirjoitti:

        löytänyt sopivia vaatteita. Oletko löytänyt ihan urheiluvaatepuolelta, vai naisten vaatepuolelta?
        Ainakaan en ole mistään urheiluliikkeistä niitä löytänyt saatika marketeista. Olisi tosi kiva tietää jos olette niitä löytänyt. Olen myös etsinyt nettikauppaa joka myy urheiluvaatteita mutta huonolla menestyksellä. En haluaisi aina kuulla mainintaa, että jos tuolta miestenpuolelta sattuu jotain löytymään.:( Miksiköhän niitä ei markkinoida? Ostajia varmaan olisi, kun katsoo noita jumppasaleja ja muita liikunta tiloja, laskettelurinteitä ym. niin aika monella on ylipainoa enemmän tai vähemmän, ja olisihan se mukavampaa liikkua kauniissa vaatteissa kun huonosti istuvissa miestenpuolelta ostetuissa vaatteissa tai sisällä siinä virttyneessä teepaidassa ja gollegehousuissa joissa löytyy venymisen varaa.:((

        Sorry viivästys vastaukseen, en oo ollu netissä vapaa-aikana.
        Ihan urheilupuolelta, esim. Helsingin Sokokselta oon löytänyt juuri tuota Espritin sportti kokoista mallistoa. Ja muittenkin valmistajien pluskokoja oon hankkinu siitä Mikonkadun kulmassa olevasta urheilukaupasta (sorry, en muista mikä sportti se nyt on, mut löytyy varmasti siitä amarilloa ikäänkuin vastapäätä :) ). Siellä on -ainakin on ollut- myös noita jonkun mainitsemia Röch. vaatteita, kokomerkinnällä.
        Täysin samaa mieltä olen kanssasi siitä, että myös meille 44 ja isommat-kokoisille pitäisi olla sporttivaatteita, ja nyt niitä ei tosiaan ole liikoja tarjolla. Itse ainakin liikun mieluummin hyvin toimivissa hyvännäköisissä vaatteissa, kuin jossain miesten retkuissa!! Luulisi, että markkinoita ja kysyntää löytyisi, kun vain olisi tarjontaa...

        Tsemppiä sulle! :))

        Ja jollekulle sitruunan syöneelle kommenttina, että mielestäni isokokoisia ovat koot 44 ja siitä ylöspäin, koska siihen nuo normaalikokoiset urheiluvaatemallistot eivät enää näytä yltävän.


    • täältä

      löytyy isojakin kokoja ainakin sisäliikuntaan: www.timarco.fi. sokoksella on ainakin joskus ollut d-mitoituksella raiskin ulkoilupukuja. kanattaa kysyä myyjältä ja pyytää tilaamaan jos ei hyllyssä sillä hetkellä ole.

      • Amaranth

        ostin timarcolta sisäliikunta housut ja topin plus mallistosta koko natsas hyvin ja laatu on erittäin hyvää ja vaatteet kivan näköisiä. Ei hakua postista vaan ne tuli kotiin asti. Kiitti vielä kerran :)


    • ostellut naisihminen

      Hobby Hall myy Raiskin ulkoilu- ja kevytoppapukuja, joissa riittää kokoja nroon 56 asti.
      Röhnisch valmistaa myös isokokoisia sisäliikuntaan sopivia vaatteita. Niitä myy Intersportit sekä Helsingin Stockmann. Koot ovat kylläkin aika niukkoja.

      Yleensä ulkoilu-, toppa- ja kuoripukujen koot loppuvat 44:ään valmistajalla kuin valmistajalla. Miesten koot ovat taas kamalan pitkälahkeisia sekä -hihaisia ja kapealantioisia.

      • Amaranth

        jos niitä sattuu löytämään jonkinlaisen joka menee päälle, niin sitten siinä on lahjetta puolmetriä liikaa ja helkutin kapee lantio ja takissa hihoja piisaa - no saahan niitä tietysti lyhennettyä... mutta onko se niin vaikeaa urheiluvaatteiden valmistajien ymmärtää,että miksi ei voisi valmistaa samantapaisia ulkoiluvaatteita kuin niin sanotuille "normaalimitttaisille" joka nyky- yhteiskunnassa tuntuu olevan kokoa 36. Meitä kookkaita naisia on myös alta eläkeiän ja haluaisimme myös pukeutua muodikkaasti liikkuessamme. Se kun ei tarkoita, että meiltä kaikilta roikkuu rasvamakkarat ja jenkkakahvat, saammehan me kuitenkin hyvin istuvia alusvaatteita,joskin joudumme maksamaan niistä norsunhinnan. Olen miettinyt milläkeinolla saisimme vaateteollisuuden huomioimaan koot 48 ja siitä ylöspäin,ja kuuntelemaan kuluttajia. Nyt tuntuu, että kun puhutaan koosta 48 siitä ylöspäin niin vaatteissa se mielletään tummiin väreihin telttamalleihin ja mahdollisimman vanhanaikaisiin malleihin. Kuitenkin kun kuuntelee stylistejä tänäpäivänä tulee esille se, että isokokoinenkin voi näyttää tänäpäivänä hyvältä ja kaikki lähtee hyvistä alusasuista, noinhan se on, mutta kun....
        Ja kyllä se on mielestäni niinkin, että kun olet pukeutunut mieleisiin vaatteisiin niin sitä saa ryhti ja koko olemus varmuutta, mutta esiinnypäs mummohalaatissa niin kyllä siinä ei tee mieli kauheasti olla esillä. Että näin tälläkertaa ja edelleen ottaa päähän ihan älyttömästi :=(


      • Anonyymi
        Amaranth kirjoitti:

        jos niitä sattuu löytämään jonkinlaisen joka menee päälle, niin sitten siinä on lahjetta puolmetriä liikaa ja helkutin kapee lantio ja takissa hihoja piisaa - no saahan niitä tietysti lyhennettyä... mutta onko se niin vaikeaa urheiluvaatteiden valmistajien ymmärtää,että miksi ei voisi valmistaa samantapaisia ulkoiluvaatteita kuin niin sanotuille "normaalimitttaisille" joka nyky- yhteiskunnassa tuntuu olevan kokoa 36. Meitä kookkaita naisia on myös alta eläkeiän ja haluaisimme myös pukeutua muodikkaasti liikkuessamme. Se kun ei tarkoita, että meiltä kaikilta roikkuu rasvamakkarat ja jenkkakahvat, saammehan me kuitenkin hyvin istuvia alusvaatteita,joskin joudumme maksamaan niistä norsunhinnan. Olen miettinyt milläkeinolla saisimme vaateteollisuuden huomioimaan koot 48 ja siitä ylöspäin,ja kuuntelemaan kuluttajia. Nyt tuntuu, että kun puhutaan koosta 48 siitä ylöspäin niin vaatteissa se mielletään tummiin väreihin telttamalleihin ja mahdollisimman vanhanaikaisiin malleihin. Kuitenkin kun kuuntelee stylistejä tänäpäivänä tulee esille se, että isokokoinenkin voi näyttää tänäpäivänä hyvältä ja kaikki lähtee hyvistä alusasuista, noinhan se on, mutta kun....
        Ja kyllä se on mielestäni niinkin, että kun olet pukeutunut mieleisiin vaatteisiin niin sitä saa ryhti ja koko olemus varmuutta, mutta esiinnypäs mummohalaatissa niin kyllä siinä ei tee mieli kauheasti olla esillä. Että näin tälläkertaa ja edelleen ottaa päähän ihan älyttömästi :=(

        Voi että on tuttua. Mainostetaan niitä plus kokoja ja ne on juuri niitä harteista ja rintojen kohdalta ehkä sopivat, niin vatsan/lantion kohdalta kiristää ja hihat on kymmeniä senttejä liian pitkät. Sama housuissa. Jos saat muuten sopimaan päälle (mikä on hyvin epätoden näköistä) niin lahkeista pitäis lyhentää puolimetriä. Sisäliikuntavaatteita kyllä löytyy mutta niitä ULKOILUVAATEITA PLIIS! Olen nyt kyllä joitain takkeja löytänyt, kesä ja välikausikäyttöön, mutta en talvikäyttöön. Ja ne housut, niiyä ei ole vielä löytyny. Ja nuo urheiluliikkeet kun mainosta, niin eipä vaan löydy myyjältä, kuin "joo meillä oli mutta ne on loppunu" !!!!!!


    • iso liikunnallinen nainen

      Pidän Adidaksen vaatteista, mutta olen huomannut, että tahtovat loppua kokoon 42. Ihan kuin tahdottaisiin sanoa, että tätä kokoa isommat eivät tarvitse meidän vaatteita. Verkkareita olen kyllä löytänyt isompiakin kokoja, mutta t-paitoja, huppareita, treenivaatteita...no, no!!

    • Amaranth

      Laittelin tässä jokunen aika sitten sähköpostia suomalaisille valmistajille aiheesta koot 48 ja siitä ylöspäin, miksi ei löydy kaupoista vai eikö niitä valmisteta? Kirjeeni oli asiallinen ja toivoin vastausta. Arvatkaa mitä...? Ei ainuttakaan vastausta. Että näin, meitä kai sitten on niin vähän, että ei kannata vaivautua vastaamaan tai valmistamaan jomminkummin.

      • 145

        ei muuta kuin adressi pystyyn! Amaranth, sanaseppo, voisitko muotoilla tekstin ; ) laitetaan adressi kiertämään ...
        kun tarpeeksi iso haloo nostetaan, kyllä meidät huomataan!


      • 145

        tuo on hyvä mallisto, mutta jos esim. haluaisin punaisen urheilupaidan kokoa l/xl -> sitä ei ole.
        jäljellä mm. valkoinen, joka onkin tosi sexy ison naisen päällä etenkin urheilupaitana ; D kaikki muhkurat ja patit ja rintsikat näkyvät läpi, ei kiitos!

        röhnisch'n mallistoon kuuluu myös koko xl (54-56), joita kyseisen sivuston vaatteissa ei ollut lainkaan.
        pakko on vielä mainita, että plus-kokoisia vaatteita oli tarjolla peräti 12 kappaletta ... siinähän sitä valinnanvaraa onkin meille isoille naisille!


      • koot,,,
        145 kirjoitti:

        tuo on hyvä mallisto, mutta jos esim. haluaisin punaisen urheilupaidan kokoa l/xl -> sitä ei ole.
        jäljellä mm. valkoinen, joka onkin tosi sexy ison naisen päällä etenkin urheilupaitana ; D kaikki muhkurat ja patit ja rintsikat näkyvät läpi, ei kiitos!

        röhnisch'n mallistoon kuuluu myös koko xl (54-56), joita kyseisen sivuston vaatteissa ei ollut lainkaan.
        pakko on vielä mainita, että plus-kokoisia vaatteita oli tarjolla peräti 12 kappaletta ... siinähän sitä valinnanvaraa onkin meille isoille naisille!

        on niukkoja, fleecetakki oli54/56 ja ihan liian pieni vaikka normaali koko mulla on 52 54.


      • 95D

        Tilasin Timarcosta mustat salihousut ja punaisen t-paidan. Kumpikin on jotain mikrokangasta. Paketti tuli tänään, mutta sovitan niitä huomenna, kun vieraat ovat lähteneet. Paketti tuli viikossa.


    • khr

      Muuten olen löytänyt sen mitä urheiluvaatteita tarvitsen (toppeja, teepaitoja ja jazzhousuja), mutta urheilurintsikat ovat ikuinen ongelma. Suurimmalla osalla valmistajista tuntuu kuppivaihtoehdot olevan A ja B, useimmilla onneksi edes C. 95D:llä on ihan turhaa yrittää etsiä. Mulla on nyt käytössä yllättäviä H&M:n XL:iä urheilutoppeja joiden en ikunakuunapäivänä uskonut menevän päälle. Ne alkaa kuitenkin olla niin kulahtaneet, että pitäisi lähteä uudestaan metsästämään. H&M on lopettanut tuon mallin valmistuksen.
      Jos jollakulla on vinkkejä urheiluliiveihin niin otan mielelläni vastaan!

    • 4

      Eipä noita pahemmin löydy 44-46 kokojakaan. Normaalisti pitäisi riittää 44 koko, mutta nykyisin vaatemallit on tehty tyköistuviksi ja langanlaihoille. Ei tyköistuva malli sovi rintaville naisille ja koko 46 ei yleensä löydy edes mallistoista esim. Halti.

      • ghgfh

        esim carlssonilta löytyy Umbron sisäliikunta asuja D mutta koot loppuvat 46-48 vaikka niitä valmistetaan kokoon 56 muistaakseni ja mitoitus olisi hyvä, jos olisi oma koko.


    • markkinarako

      Olen etsinyt ja kiertänyt kaikki kaupunkini (n.100 000 as.) vaate - ja urheiluliikkeet enkä löytänyt ulkoilutakkia, saati pukua. Koko on 48-50 mallista riippuen. On se kumma kun vaatekaapissa on ikivanhoja XL-kokoisia takkeja jotka yhä mahtuu hyvin päälle, mutta kauppojen XL ei mahdu edes kiinni. Ei tullut vastaan XXL kokoisia joissa ei olisi ollut lantio ja pituus miesten mittojen mukaan tehty.

      Täytynee käyttää vanhoja kunnes laihtuu : (

      • katse sinne

        sieltä löytyy kauppahakemisto sekä keskutelua jumppa/ ulkoiluvaatteista


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      66
      3163
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      548
      3004
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      37
      2225
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      1982
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1815
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      305
      1795
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1572
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      101
      1295
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1208
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      23
      1185
    Aihe