mulla on ollut jo useamman kuukauden jalkapohjassa kipu tila! joku kalvon tulehdus!? onko kohtalon tovereita? mikä avuksi? olen syönyt tulehdus lääkkeitä,venytellyt,pitänyt kylmää,lepoakin koittanut??? mikään ei tunnu auttavan ei edes kortisooni ole tuonut helpotusta!!!! neuvoja kaivataan!! kiitos!!
jalkapohjan kipu?
5
3035
Vastaukset
- Tulehdus
Jalan kaari on laskeutunut ja tarvitsee tukea.Itse kokeneena tiedän ettei muu auta kuin tukipohjien teettäminen Erikoissuutareilla tai jossain Askel-klinikalla tms.Pohjallisia täytyy myös käyttää tai kosto elää kipuina.Kaupoista saatavat "tukipohjat" on huuhaata,sekin maksettu kalliisti...Katsoppa netistä plantarisfascitis tai sinnepäin ja etsi hyvät venyttelyohjeet jotka on a ja o pohjallisten ohessa.Kärsivällisyyttä sinulle nimittäin venytyksiä pitää tehdä monta kertaa päivässä,lepo ikäänkuin kutistaa jännettä.
- Spelttityttö
Parantuminen kestää kuukausia ja voi jopa kroonistua.
Tarvitset kunnolliset kengät.
http://www.askelklinikat.fi/ongelmat.htm
http://www.tohtori.fi/?page=6625671&search=kantakalvon tulehdus - Kunpa ei uusisi!
Mulla auttoi toinen piikityskerta. Samaten opetettiin jalan teippaus, tuki jotenkin jalkaholvia. Kengät on oltava hyvät ja niitä on uusittava tarpeeksi usein... Jalkaholvi on vaivan jälkeen tosin laskeutunut ja jalka pidentynyt, senkin takia olen joutunut ostamaan nyt uusia kenkiä. Olen isojalkainen, kaikista naisten malleista ei löydy enää kokoja, ja miesten mallit ovat liian leveitä. Olen tosiaan saanut helpotusta vaivaani, oli tosi hankala, tuskaa oli kävellä edes vessaan!
- lainen
Kipu kenties täälläkin, ikävä vaiva.
Minulla on ollut jonkin aikaa(tämän syksyä, alkaen loppukesästä) kivuntuntemuksia jalkaholvin alla, joskus öisin myös siellä suonenvetoa.
Nyt on myös päkiät kipeytyneet ja sieltä vetää/kipuilee kantapäähän välillä inhoittavasti.
Kantapäiden/jalkaholvin jossain kiinnittymispisteessä on kipeät kipupisteet, samoin isovarpaiden päkijöiden/kiinnityspisteissä.
Tässä täännoin myös toinen päkiäni tulehtui ja turposi, minkä sain tulehduskipulääkkeillä pois.
Auttaisikohan tuohon jalkapohjien hieronta?
Entä sellainen jalkapojia hierova, jaloilla rullattava vehje?
Pitääkö pidempiä kävelymatkoja välttää?
Auttaisikohan pelkkien uusien kunnollisten jalkineiden hankinta pelkiltään?
Ylipainoakin on hiukan.
Lääkärissä en vielä ole tämän vuoksi käynyt.
Johan tuli tarinaa!
Tuollaiset tukipohjalliset varmaankin myös minun pitää hankkia.- laiselta
Mietin vielä, että voisikohan tuo olla jokin ohimenevä juttu?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi423047Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs452867100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es502495Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo472297Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks302081Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa581840- 451749
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä381600- 461525
- 261361