Mitä kokemuksia Tagin tai Tissotin kelloista? Molemmathan ovat sveitsiläistä laatua, mutta onko Tag Heuer todella hintansa arvoinen? Tissot olisi huokeampi hankkia, mutta toisaalta haluaisin ehdottoman laadukkaan kellon. Olisin todella kiitollinen mielipiteistä/kommenteista!
tag heuer/tissot
5
10008
Vastaukset
- Laadun etsijä
Noista minä ottaisin Tag-Heuerin. Yksi oleellinen tieto jäi puuttumaan; onko hakusessa quartz vai automaatti?
Itse olen päätynyt Omegan automaatti Seamasteriin. Säästö-projekti on vielä hiukan kesken, mutta hankinta on jo päätetty. Rahaa vain puuttuu. Asia oli selvä kun kävin kokeilemassa Omegaa/Tag-Heueria. Päätökseen vaikutti suurelta osin se että isällä on 60-luvulla ostettu Omega joka toimii edelleen ja on käytössä. Omegan Seamaster tuntui...sanotaanko oudolle kädessä. Keksin vasta jälkikäteen miksi; ja syynä on se että se istui (Festinoiden ja Seikojen jälkeen) käteen niin täydellisesti että sitä ei edes huomannut jos ei katsonut ranteeseensa. Joutuuhan tuohon säästämään pitkän tovin (ja vaimolle valehtelemaan hinnan alakanttiin; ei ollu kallis. Sain TOSI halvalla...) mutta kestääpä ns. ikuisesti meikäläisellä; lisäksi saat käytänössä Rolex laatuisen kellon ilman merkki-lisää ja (valitettavaa)Rolexin juppi-leimaa. Ja Omegani jää pojalleni perinnöksi joskus. Kyllä se pari ihmisikää kestää.
Ja minusta 1500e esineestä joka kestää koko elämäsi ei ole paljon. Monista on järjetöntä maksaa kellosta noin paljon mutta silti samat ihmiset ostavat kalliimman TV:n joka joutaa kaatopaikalle alle 10 vuoden kuluessa.
Käypä koittamassa vielä Omegaa. Mutta ole varovainen;)- Kiitos!
Vihdoin joku jota laatukellot kiinnostaa! Olen tiiviisti reilun kuukauden perehtynyt erilaisiin kellomerkkeihin, malleihin sekä koneistoihin. Mielenkiintoista oli huomata kuinka moni sveitsiläinen merkki (Omega, Tag Heuer, Raymond Weil, Tissot, Certina, Longiness, Breitling ym..)käyttää samoja ETA:n valmistamia koneistoja. Pitkän pohdinnan jälkeen päädyin Certinan DS 1 Automatic-kelloon, josta löytyy varsin suosittu ja laadukas Eta 2824-2 koneisto. Miellyttää ainakin minun silmää tyylikkäällä ja klassisen oloisella ulkoasullaan (Omani mustalla taululla ja metallirannekkeella, joka osittain titaania). Eikä ole juurikaan merkkilisää hinnassa ja taatusti laadukas kello! Ovh Timanttisilla 495 euroa.
- Laadun etsijä
Kiitos! kirjoitti:
Vihdoin joku jota laatukellot kiinnostaa! Olen tiiviisti reilun kuukauden perehtynyt erilaisiin kellomerkkeihin, malleihin sekä koneistoihin. Mielenkiintoista oli huomata kuinka moni sveitsiläinen merkki (Omega, Tag Heuer, Raymond Weil, Tissot, Certina, Longiness, Breitling ym..)käyttää samoja ETA:n valmistamia koneistoja. Pitkän pohdinnan jälkeen päädyin Certinan DS 1 Automatic-kelloon, josta löytyy varsin suosittu ja laadukas Eta 2824-2 koneisto. Miellyttää ainakin minun silmää tyylikkäällä ja klassisen oloisella ulkoasullaan (Omani mustalla taululla ja metallirannekkeella, joka osittain titaania). Eikä ole juurikaan merkkilisää hinnassa ja taatusti laadukas kello! Ovh Timanttisilla 495 euroa.
Jep. :) Siis joku muukin. Kyllä laadukkaaseen kelloon tulee kiinnitettyä huomiota...niin miehen mutta myös naisen ranteessa oleva Longiness, Tag-Heuer tai Omega tulee kyllä huomattua. (Etenkin jos miesten malli. Ah ja voi.)
Laadusta kannattaa maksaa. Jos ei muuten niin kapinoidakseen tätä kertakäyttö-kulutus-kulttuuria vastaan. Harva tavara tehdään nykyään kestämään 20v.
Ja samalla logiikalla kuin 9,90e kello, voisi ostaa vaatteensa pelastusarmeijan kirpputorilta. Kumpikin tekee oman asiansa. Ei tyylillä mutta kuitenkin.
Täytyy käydä vielä kokeilemassa Certinaa vaikka luulenkin että minun kohdallani peli on jo pelattu Omegan hyväksi. Joistain esineistä vaan tietää heti ensi kertaa kädessä pitäessään että tämä pitää saada. (Omegan lisäksi sama pätee ainakin Glockin pistooleihin...)
Korjatkaa jos olen muuten väärässä; Omega siirtyy hiljalleen ETA koneistosta pois omaan kehittelemäänsä co-axial koneistoon. Esim. Seamasterin osalta. - laatualaatua
Laadun etsijä kirjoitti:
Jep. :) Siis joku muukin. Kyllä laadukkaaseen kelloon tulee kiinnitettyä huomiota...niin miehen mutta myös naisen ranteessa oleva Longiness, Tag-Heuer tai Omega tulee kyllä huomattua. (Etenkin jos miesten malli. Ah ja voi.)
Laadusta kannattaa maksaa. Jos ei muuten niin kapinoidakseen tätä kertakäyttö-kulutus-kulttuuria vastaan. Harva tavara tehdään nykyään kestämään 20v.
Ja samalla logiikalla kuin 9,90e kello, voisi ostaa vaatteensa pelastusarmeijan kirpputorilta. Kumpikin tekee oman asiansa. Ei tyylillä mutta kuitenkin.
Täytyy käydä vielä kokeilemassa Certinaa vaikka luulenkin että minun kohdallani peli on jo pelattu Omegan hyväksi. Joistain esineistä vaan tietää heti ensi kertaa kädessä pitäessään että tämä pitää saada. (Omegan lisäksi sama pätee ainakin Glockin pistooleihin...)
Korjatkaa jos olen muuten väärässä; Omega siirtyy hiljalleen ETA koneistosta pois omaan kehittelemäänsä co-axial koneistoon. Esim. Seamasterin osalta.Eihän noissa ETA:n koneistoissa mitään vikaa ole, tuntuu vaan hölmöltä jos sama koneisto on 500 ja 2000 eguaarin kellossa.. Uskoisin että kaikissa kalliimman hintaluokan automaattikelloissa on jo tekniikka saavuttanut riittävän tason, joten maksettavaa tuleekin sitten kellomerkin laadun mielikuvista sekä laatukellon roolista kantajansa imagon luojana.
Miehelle laatukello on hyvä väline viestittämään tyylikkyydestä samoin kuin vaatteet ja kengät.
Omegoita löytyy käytettyinäkin jonkun verran markkinoilta. Näyttävät pitävän arvonsa aika hyvin, joten varma hankinta tuntuisi olevan!! - watchmaker
laatualaatua kirjoitti:
Eihän noissa ETA:n koneistoissa mitään vikaa ole, tuntuu vaan hölmöltä jos sama koneisto on 500 ja 2000 eguaarin kellossa.. Uskoisin että kaikissa kalliimman hintaluokan automaattikelloissa on jo tekniikka saavuttanut riittävän tason, joten maksettavaa tuleekin sitten kellomerkin laadun mielikuvista sekä laatukellon roolista kantajansa imagon luojana.
Miehelle laatukello on hyvä väline viestittämään tyylikkyydestä samoin kuin vaatteet ja kengät.
Omegoita löytyy käytettyinäkin jonkun verran markkinoilta. Näyttävät pitävän arvonsa aika hyvin, joten varma hankinta tuntuisi olevan!!Hyvät kellomerkit käyttävät Etan koneistoja vain osittan ja modifioivat ne ns. laadukkaimmisi koneistoiksi omilla osillaan. Välimallin kellotehtaat taas käyttävät Etan koneistoja ns. raakana.
Näillä koneistoilla ei ole käytännössä mitään tekemistä keskenään näin laadun tasolla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1076904- 954431
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista483806Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee483502- 513498
- 1883445
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san242949- 672654
- 462491
- 131854