Aihe

Mikä on tämän lastenlaulun nimi??

Masi

Mikä on sen lastenlaulun nimi, jossa lauletaan: "???..kun se liikkuu, ???..kun se kiikkuu, mikä kumman vekotin se on..?" Esittäjänä on ilmeisesti ollut ainakin Eeva-Leena Sariola /Eveliina Pokela..??

8

3947

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Muijaperhana

Mieleeni tulee biisi, joka on muistaakseni nimeltään Fiksu vekotin. Siinä lapsi saa lahjaksi jonkin härvelin, josta ei saa tolkkua, mikä se on. Kertosäkeessä todetan vain sen olevan fiksu vekotin. Sitä siis veikkaisin laulun nimeksi.

• säv. Tom Paxton

Taitaapi olla tuo Tom Paxtonin sävelmä, jota aikoinaan esittivät mm. Peter, Paul ja Mary.
      Siinähän kerrotaan äidin (vai oliko isoäidin) vanhasta lelusta, joka teki kaikkea mahdollista.
      Suomeksikin se löytyy nimellä leikkikalu tai leikkilaulu. Esittäjiä on useampi. Löytynee kirjastoista.
      Nuotit ja sanat löytyvät Suuresta Toivelaulukirjasta 6 sivulta 58.
      Tuolla ikiliikkujalla viitataan aivan toiseen lauluun, Benny Törnroosin Fixu vekotin-lauluun, jossa sanat menevät lopuksi: "ikiliikkuja se on"

• Masi

Kiitos avusta ja noista tarkoista tiedoista, nyt on helppo lähteä laulua "metsästämään".. :)

• spapukaijamerkki

Oikea vastaus, täydet pisteet!

• lopu näin

... enkä ikinä saa kai selville,
      mikä kumma vekotin se on!

• Nimetön

Benny Törnroosin Fiksu vekotin

• JP
        Nimetön kirjoitti:

Benny Törnroosin Fiksu vekotin

Lastenlauluja - Leikkikalu
        www.youtube.com
        Esittäjä: Eveliina, Liisa ja Matti Sävel: Tom Paxton Käännös: Matti Kontio Levytysvuosi: 1979

• Fail-Fail
        JP kirjoitti:

Lastenlauluja - Leikkikalu
        www.youtube.com
        Esittäjä: Eveliina, Liisa ja Matti Sävel: Tom Paxton Käännös: Matti Kontio Levytysvuosi: 1979

Eipä löydy, tuota samaa etsiskelin itse.

Fixu vekotin on ihan väärä biisi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Liikenne topissa

Mitäs liedenpohjassa tekeillä ku kuus kutosen liikenne katkaistu..poliisioperaatio
      Virrat
      70
      10342
    2. Naisen vessakäynti suhteen alussa

Mä olin ihastukseni kaa viettämässä viikonloppua. Eka kertaa yövyin miehen luona. Toisen yön jälkeisenä aamuna mulla meni vatsa aivan sekaisin. Oltiin
      Parisuhde
      133
      6576
    3. Maisa se jaksaa valehdella

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/28acb452-15ff-470d-80c3-511ad69abec0 Taas on syytön, taas on todisteita jotka jossain vaiheessa paljastaa Ma
      Kotimaiset julkkisjuorut
      198
      5746
    4. Liedenpohja

Mikä hässäkkä siälä on päällä ??
      Virrat
      19
      3069
    5. Karanteenimääräyksiä rikkovaa ei rangaista.

Ulkomailta tuleva koronatartuttaja saa Suomessa liikuskella ja juhlia estoitta. Omantunnon kysymys on noudattaako karanteenimääräyksiä toista on mones
      Maailman menoa
      142
      2123