Olen ollut nykyisellä työnantajalla töissä puolitoista vuotta, saamatta mitään korotusta palkkaan. Milloinkohan työnantajani kuuluisi edes yleiskorotus huomioida palkassani.
En itse kuulu ammattiliittoon, eikä suullisesti sovitussa työsopimuksessani puhuttu mistään tälläisestä.
Toki olen tyytyväinen palkkatasoon, mutta mutta ...
Palkan yleiskorotus...koska tililläni?
4
3594
Vastaukset
- Nimimerkki
Ei ole mitään "yleiskorotusta", jolloin kaikilla nousisi palkka, vaan korotus ajankohta ja määrä riippuvat alalle sovitusta TES:stä. Tarkista alan TES:stä milloin palkkoja on viimeksi tarkistettu, ja onko seuraava korotusajankohta jo sovittu (eli onko alalle saatu neuvoteltua uusi työehtosopimus).
- ....
Lisättäköön tähän vielä, että mikäli alalla ei ole yleissitovaa työehtosopimusta ja koska alkuperäinen kirjoittaja ei ole liiton jäsen, voi olla että mitään "automaattisia" korotuksia ei ikinä edes tule.
- ja palkanmaksu
Esim. kaupan ala; myyjät, varastotyöntekijät yms. eivät ole saaneet mitään korotusta viimeiseen 1,5 vuoteen. Nyt 01.10.2007 alkaen palkka nousee n. 3,5%.
Mikäli lokakuun palkka on jo maksettu (tämä korotus sovittu 17.10.2007), maksetaan lokakuun osuus takautuvasti marraskuussa.
Muilla aloilla on omat aikataulunsa. - järjestäytymätön työnantaja
Työnanajasi voi olla ns. villi työnantaja eli ei ole järjestäytynyt ja ei noudata mitään tiettyä sopimusta, joten et silloin saa mitään yleiskorotuksia mitkä on neuvoteltu järjestäytyneille aloille. Itse saat silloin lisää liksaa kinuta työnantajaltasi ja joko sitä saat tai sitten et. Arvaas vaan kumpi noista on se todennäköisempi vaihtoehto?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475196- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131848Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh331221- 811214
- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984