Tuhlaaja poika teki parannuksen
Luukkaan evankeliumin 15. luvussa kerrotaan tuhlaajapojasta. Isä jakoi pojilleen omaisuutensa. Nuorempi poika matkusti kaukaiseen maahan ja siellä hän tuhlasi kaiken eläen irstaasti. Poika kärsi puutetta. Rikkaan isän poika oli sikojen hoitajana. Hän olisi halunnut täyttää vatsansa palkohedelmillä, joita siat söivät, mutta ”niitäkään ei kukaan hänelle antanut”. Hän menee itseensä ja ajattelee isän kotia, kuinka hyvä siellä oli olla. Ajattelee kuinka siellä rengitkin saavat ruokaa yltäkyllin, ja ”minä täällä kuolen nälkään”. Aikaisemmin mieli oli ollut kaukaisen maan vapaudessa. Nyt mieli muuttui ja hän toimi sen mukaan: ”Minä nousen ja menen isäni tykö ja sanon hänelle: Isä, minä olen tehnyt syntiä taivasta vastaan ja sinun edessäsi - - - hän nousi ja meni isänsä tykö”.
Mielenmuutosta seuraavat tekemiset
Johannes Kastaja saarnasi mielenmuutosta kansalle. (Luuk. 3:3-9) Kun ihmisten mieli muuttui, he tulivat ”mielenmuutoksen kasteelle”. Joillekin kasteelle tuleville hän sanoi ” "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on teitä neuvonut pakenemaan tulevaista vihaa? Tehkää sen tähden parannuksen soveliaita hedelmiä, älkääkä ruvetko sanomaan mielessänne: 'Onhan meillä isänä Aabraham', sillä minä sanon teille, että Jumala voi näistä kivistä herättää lapsia Aabrahamille. Jo on myös kirves pantu puitten juurelle; jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, siis hakataan pois ja heitetään tuleen."
”Tehkää sen tähden hedelmiä, joissa parannuksenne aitous näkyy.” (JKR). Toisin sanoen, jos mielenmuutos (parannus) on totta, sen aitous, sen hedelmät näkyvät. Johanneksen ”mielenmuutoksen kasteelle” tulevat eivät olleet vastaanottaneet mielenmuutosta, eivät olleet muuttaneet mieltänsä.
Mikä on parannussaarna?
Se on saarna, joka Pyhän Hengen vaikutuksesta saa aikaan mielenmuutoksen. ”Vai halveksitko hänen hyvyytensä ja kärsivällisyytensä ja pitkämielisyytensä runsautta, etkä tiedä, että Jumalan hyvyys vetää sinua parannukseen (mielenmuutokseen)? Kovuudellasi ja sydämesi katumattomuudella sinä kartutat päällesi vihaa vihan ja Jumalan vanhurskaan tuomion ilmestymisen päiväksi, hänen, joka antaa kullekin hänen tekojensa mukaan" (Room. 2:4-6).
Mikä on paras parannussaarna?
Rakkaudessa on suurin mielen muuttava voima. Tule kanssani Jeesuksen ristin juurelle. Näin olen saanut sen hyvin usein kokea. Häntä on ruoskittu, hakattu, lyöty kasvoihin, parta revittynä pilkkaajien sylki valuu hänen silmilleen. ”- - - monet kauhistuivat häntä - sillä niin runneltu, ei enää ihmisenkaltainen, oli hänen muotonsa.”
Kun Häntä katselen, tekisi mieli kysyä Häneltä: ”Jeesus, miksi Sinä vapaaehtoisesti kärsit noin hirvittäviä tuskia?”. Kun Hän kääntää vertavuotavan päänsä ja katsoo minua hetken, painan pääni alas. ”Jeesus, ei Sinun tarvitse sanoa mitään.” Minä tiedän, minä uskon, Sinun Isäsi heitti kaikki syntini Sinun päällesi ja Sinä kärsit ja kuolet minun edestäni, minun tämän päivänkin syntieni edestä”. Jumalan Poika, Sinua katsellessani koen sisimmässäni jotain erikoista, mieleni muuttuu. Nyt minä tiedän, että vain Sinun rakkautesi ja armosi voi saada aikaa mielenmuutoksen, jonka hedelmät näkyvät. ”Sillä Jumalan armo on ilmestynyt pelastukseksi kaikille ihmisille ja kasvattaa meitä, että me, hyljäten jumalattomuuden ja maailmalliset himot, eläisimme siveästi ja vanhurskaasti ja jumalisesti nykyisessä maailmanajassa.” (Tiit. 2:11).
Risti on meidän ainoa toivomme!
Parannuksen tekeminen?
15
322
Vastaukset
- Jumalanne HUORAA!
Näin toteaa Jeesuksenne:
"Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainoppineet ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan."
Ja näin on jumalanne tahto:
2. Moos. 32:27 "Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: Jokainen sitokoon miekkansa vyölleen. Käykää sitten edestakaisinleirin halki portista porttiin ja tappakaa jokainen, olkoon vaikka oma veli, ystävä tai sukulainen."
Hes. 9:5-7 "Ja niille toisille hän (Jumala) sanoi minun kuulteni: Kiertäkää kaupungin läpi hänen jäljessään jasurmatkaa. Älkää säälikö, älkää armahtako, tappakaa tyyten vanhukset, nuorukaiset, neitsyet, lapset ja vaimot."
4. Moos. 25:4 "Ja Herra sanoi Moosekselle: Ota kansan kaikki päämiehet ja lävistä heidät paaluihin Herralle, vastenaurinkoa, että Herran vihan hehku kääntyisi pois Israelista."
4. Moos. 15:36 "Silloin koko seurakunta vei hänet leirin ulkopuolelle, ja he kivittivät hänet kuoliaaksi, niinkuin Herra oli Moosekselle käskyn antanut."
1. Sam. 6:19 "... ja kansa suri sitä, että Herra oli surmannut niin paljon kansaa."
Psa. 7:12-14 "Jumala on vanhurskas tuomari ja Jumala, joka vihastuu joka päivä. Jos kääntymystä ei tule, niin hänteroittaa miekkansa, jännittää jousensa ja tähtää sillä; hän valmistaa surma-aseet ja tekee nuolensa palaviksi."
5. Moos. 20:16-17 "Mutta näiden kansojen kaupungeissa, jotka Herra, sinun Jumalasi, antaa sinulle perintöosaksi, äläjätä ainoatakaan henkeä eloon, vaan vihi ne tuhon omiksi: heettiläiset ja amorilaiset, kanaanilaiset ja perissiläiset,hivviläiset ja jebusilaiset, niinkuin Herra, sinun Jumalasi, on sinua käskenyt."
Tuom. 14:19 "Silloin Herran Henki tuli häneen, ja hän meni Askeloniin, löi siellä kuoliaaksi kolmekymmentä miestä."
4. Moos. 15:36 "Silloin koko seurakunta vei hänet leirin ulkopuolelle, ja he kivittivät hänet kuoliaaksi, niinkuin Herra oliMoosekselle käskyn antanut."
Hoos. 14:1 "... he kaatuvat miekkaan, heidän pienet lapsensa ruhjotaan, ja heidän raskaat vaimonsa halkaistaan."
2. Moos. 15:3 "Herra on sotasankari, Herra on hänen nimensä."
Jooel 3:9-10 (Herra puhuu) "... Alkakaa pyhä sota, innostakaa sankareita, lähestykööt, hyökätkööt kaikki soturit.Takokaa vantaanne miekoiksi ja vesurinne keihäiksi."
Jes. 42:13-15 "Herra lähtee sotaan niinkuin sankari, niinkuin soturi hän kiihoittaa kiivautensa; hän nostaa sotahuudonja karjuu, uhittelee vihollisiansa. 'Minä olen ollut vaiti ikiajoista asti, olen ollut hiljaa ja pidättänyt itseni. Mutta nytminä huudan kuin lapsensynnyttäjä, puhallan ja puuskun. Minä teen autioiksi vuoret ja kukkulat, ja kuihdutan niiltäkaiken ruohon; minä muutan virrat saariksi ja kuivaan vesilammikot.'"
Heb. 12:29 "Sillä meidän Jumalamme on kuluttavainen tuli."
2. Moos. 17:16 "... Herra sotii amalekilaisia vastaan sukupolvesta sukupolveen."
Elikkä vielä kerran:
Matt. 12:26 "Silloin Jeesus sanoi hänelle: "Mene pois, saatana; sillä kirjoitettu on: 'Herraa, sinun Jumalaasi, pitää sinun kumartaman ja häntä ainoata palveleman'."- Markku Tampio
Jumalan palvelija sinä itse olet lähimmäisillesi, Jumalan armoa ja rakkautta levittäessäsi heidän keskuuteensa..
Etkö suinkaan edustu sitä armahtavaa ja rakkaudellista Jumalan lasta, josta hän, Jumalan Poika, Jeesus Kristus puhuu, ja johonka rakkauteen hän kehoittaa itsekutakin Jumalan tekoja tarkkaavaa uskovaa evankeliumin ilosanomassaan.. - Ette HALUA ymmärtää?
Markku Tampio kirjoitti:
Jumalan palvelija sinä itse olet lähimmäisillesi, Jumalan armoa ja rakkautta levittäessäsi heidän keskuuteensa..
Etkö suinkaan edustu sitä armahtavaa ja rakkaudellista Jumalan lasta, josta hän, Jumalan Poika, Jeesus Kristus puhuu, ja johonka rakkauteen hän kehoittaa itsekutakin Jumalan tekoja tarkkaavaa uskovaa evankeliumin ilosanomassaan..ONKO JEESUKSELLANNE JOKU MUUKIN JUMALA KUIN RAAMATUN JUMALA!???
- melkeimpä
Ette HALUA ymmärtää? kirjoitti:
ONKO JEESUKSELLANNE JOKU MUUKIN JUMALA KUIN RAAMATUN JUMALA!???
koko usko perustuu että ei edes haluta ymmärtää asioita kuin yhdeltä ainoalta kantilta.
Sellaiset ihmiset jotka osaavat kyseenalaistaa asioita ja omia ajatuksiaan eivät yleensä olekkaan uskossa.
Uskovat eivät näe raamatussa sen takia ristiriitaisuuksia koska he eivät halua nähdä niitä siellä.
Kaikki muut kyllä näkevät ne paitsi uskossa olevat. - hansutuulia
melkeimpä kirjoitti:
koko usko perustuu että ei edes haluta ymmärtää asioita kuin yhdeltä ainoalta kantilta.
Sellaiset ihmiset jotka osaavat kyseenalaistaa asioita ja omia ajatuksiaan eivät yleensä olekkaan uskossa.
Uskovat eivät näe raamatussa sen takia ristiriitaisuuksia koska he eivät halua nähdä niitä siellä.
Kaikki muut kyllä näkevät ne paitsi uskossa olevat.itse et näe koko totuuteen. Jotkut vääristelevät vain laittaessaan osan totuutta kuinka julma Jumala on, mutta kirjoituksistanne puuttuu samalla armahtava Jumala.
Jumala lähetti poikansa Jeesuksen että sinulla ja minulla olisi iankaikkinen elämä Hänessä.
Jumala on myös antava tuomionsa, mutta myös antava pelastuksen jotka Häntä seuraavat.
Jumala antoi myös vapauden valita.
Ketä silloin on syyttäminen...ihminen ovi hiljentyä ja katsoa itseensä, viimesellä tuomiolla katsotaan kenen nimi on elämän kirjassa ja kenen ei, sen mukaan ihmiset erotellaan.
Huudatko vielä sinä päivänä Jumalalle että hän oli armoton?
Hän lähetti oman Poikansa, eikö siinä ole kylliksi armoa, että uhraa oman ainokaisensa, maailman syntien puolesta.
Syyttäjiä täällä piisaa, mutta kukaan ei halua ottaa todesta asioita. Tulee aika, että Pasuuna soi ja tulee ylösotto ja haudat aukeavat, ne jotka ovat Kristuksessa hautaan laskettu nousevat ja ne jotka ovat vielä maan päällä nousevat tuuliin ja pilvin vastaan Herraansa! tahdothan sinäkin olla siinä mukana. HÄn on pitkämielinen ja siksi on aikaa annettu että ihmiset löytävät pelastajansa ajoissa. - löydettiin
hansutuulia kirjoitti:
itse et näe koko totuuteen. Jotkut vääristelevät vain laittaessaan osan totuutta kuinka julma Jumala on, mutta kirjoituksistanne puuttuu samalla armahtava Jumala.
Jumala lähetti poikansa Jeesuksen että sinulla ja minulla olisi iankaikkinen elämä Hänessä.
Jumala on myös antava tuomionsa, mutta myös antava pelastuksen jotka Häntä seuraavat.
Ketä silloin on syyttäminen...ihminen ovi hiljentyä ja katsoa itseensä, viimesellä tuomiolla katsotaan kenen nimi on elämän kirjassa ja kenen ei, sen mukaan ihmiset erotellaan.
Hän lähetti oman Poikansa, eikö siinä ole kylliksi armoa, että uhraa oman ainokaisensa, maailman syntien puolesta.
Syyttäjiä täällä piisaa, mutta kukaan ei halua ottaa todesta asioita. Tulee aika, että Pasuuna soi ja tulee ylösotto ja haudat aukeavat, ne jotka ovat Kristuksessa hautaan laskettu nousevat ja ne jotka ovat vielä maan päällä nousevat tuuliin ja pilvin vastaan Herraansa! tahdothan sinäkin olla siinä mukana. HÄn on pitkämielinen ja siksi on aikaa annettu että ihmiset löytävät pelastajansa ajoissa.luineen päivineen.
- sinä...
hansutuulia kirjoitti:
itse et näe koko totuuteen. Jotkut vääristelevät vain laittaessaan osan totuutta kuinka julma Jumala on, mutta kirjoituksistanne puuttuu samalla armahtava Jumala.
Syyttäjiä täällä piisaa, mutta kukaan ei halua ottaa todesta asioita. Tulee aika, että Pasuuna soi ja tulee ylösotto ja haudat aukeavat, ne jotka ovat Kristuksessa hautaan laskettu nousevat ja ne jotka ovat vielä maan päällä nousevat tuuliin ja pilvin vastaan Herraansa! tahdothan sinäkin olla siinä mukana. HÄn on pitkämielinen ja siksi on aikaa annettu että ihmiset löytävät pelastajansa ajoissa.tietysti epäilet, en sitä epäilekkään. Se ei vain tarkoita että olisit oikeassa tuossa asiassa.
Sitten loppuvastauksesi olikin taas jotain pasuunan soittelua ja hautojen auontaa.
Mites muuten on kun jokainen lapsi syntyy uskottomana (tästä varmaan olemme samaa mieltä?), niin ovatko kaikki ihmiset menossa mielestäsi oletusarvoisesti helvettiin? - hansutuulia
löydettiin kirjoitti:
luineen päivineen.
mutta jos vähänkin kuuntelit kysymyksessä ei ollut meidän Herramme vapahtajamme.Joten turha jatkaa tällaista potaskaa täällä. Asiantuntijahan oli paikalla joka todisti löydöksen muuksi mitä epäiltiin.
- hansutuulia
sinä... kirjoitti:
tietysti epäilet, en sitä epäilekkään. Se ei vain tarkoita että olisit oikeassa tuossa asiassa.
Sitten loppuvastauksesi olikin taas jotain pasuunan soittelua ja hautojen auontaa.
Mites muuten on kun jokainen lapsi syntyy uskottomana (tästä varmaan olemme samaa mieltä?), niin ovatko kaikki ihmiset menossa mielestäsi oletusarvoisesti helvettiin?oikein todella kysyit?
- Pakanain.Huuto
suhteessa Jumalaan, Raamattuun, Jeesuksen, Pyhään Henkeen?
- hansutuulia
Mitä Raamattuun on kirjoitettu ja omassa elämässäni sen todeksi nähnyt.
- Pakanain.Huuto
hansutuulia kirjoitti:
Mitä Raamattuun on kirjoitettu ja omassa elämässäni sen todeksi nähnyt.
riittää.
- poikalapsi
Kun itse kysyy ja itse vastaa.... Ei se ole keskustelua: Etkö millään tajua, että täällä on tarkoitus KESKUSTELLA eikä julistaa lahko-oppia? Älyätkös?
Hansutuuliassa meillä ei toivoa ole. Sama alajia ovat juttusi kuin Ritarin ilmastomuutoskannat...
Onneksi helluntailaisuus on katoava oppi.sie haukut uskonveljiä/sisaria mutta mie siunaan,toki en joka asissa ole samaa mieltä,missä sie varmaan haluat tietää,no tossa formulassa,jota täällä on hehkuttettu.
- hansutuulia
Veikko Hurstin antautuminen taivaalliselle näylle vaikutti sen, että Jumalan rakkaus saattoi koskettaa lukemattomia ihmisiä eri kansankerroksista.
Tätä vaikuttaa Jumalan rakkaus ihmisessä ja saa paljon hyvää aikaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona
Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks2074476Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa
On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t833218Väestönsiirtoa itään?
Ano "the Russo" Turtiainen sai poliittisen turvapaikan Venäjältä. Pian lähtee varmaan Nazima Nuzima ja Kiljusen väki per881757Ikävä sinua..
Kauan on aikaa kulunut ja asioita tapahtunut. Mutta sinä M-ies olet edelleen vain mielessäni. En tiedä loinko sinusta va131357Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä
Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu181336Vuoden luetuimmat: Mikä on Pelle Miljoonan taiteilijaeläkkeen suuruus?
Pelle Miljoonan eläkkeen suuruus kiinnosti lukijoita tänä vuonna. Artikkeli on Suomi24 Viihteen luetuimpia juttuja v. 20241173Lindtmanin pääministeriys lähenee päivä päivältä
Suomen kansan kissanpäivät alkavat siitä hetkestä, kun presidentti Stubb on tehnyt nimityksen. Ainoastaan ylin tulodesi101121- 501118
Riikka Purra sanoo, että sietokykyni vittumaisiin ihmisiin alkaa olla lopussa.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/be8f784d-fa24-44d6-b59a-b9b83b629b28 Riikka Purra sanoo medialle suorat sanat vitt2481109- 511016