Sain kaverilta venäläinsen haitarin jota ei ole soitettu kymmeneen vuoteen. Palkeet rutisee, mutta eivät vuoda, äänet eivät ole aina samanlaisia, joskus pihisee ja joskus soi.
Kerrotaan että venäläinen haitari on näppäimistöltään erilainen kuin suomalainen. Voisiko joku asiaa ymmärtävä valaista minua, kesämökkipelimannia, mitä soittimen kanssa tulisi tehdä että toimisi hyvin ja mitä eroja siinä on suomalaiseen.
venäläinen haitari
6
3846
Vastaukset
- JariTre
Moi,
halvemmat hanurit ovat sellaisia, nahkaosat kuivuvat ja äänet soivat huonommin.
Jos kyseessä on pianohanuri, niin se on ihan samanlainen soittaa kuin täkäläiset hanurit.
Jos taas se on näppäinhanuri, niin nappijärjestys on eripäin, kromaattisuus menee eripäin. Muistelen että ainakin 3-äänikertaisissa malleissa niistä sai "suomalaisia" vaihtamalla sisällä uloimmat kielipenkit keskenään. Mutta mustat napit pitäisi laittaa uusiin kohtiin, että olisivat täkäläisen systeemin mukaan.
Suosittelen että ostat täkäläisen hanurin, niin soitto alkaa maistua.
Jari- juhakri
Kyllä se on pianohaitari. Ne palkeet minua eniten huolettavat, millä niitä voi vetristää etteivät mene enemmän pilalle. Voiko suihkepullolla sumuttaa vettä? "Lahjahevosen" suuhun ei kannata katsella, on ssanonta tässäkin tapauksessa. Opettelmpahan ensin tällä ja katson josko sitä Mantsuurian kukkuloilta pääsee Kieloja pomimaan.
- JariTre
juhakri kirjoitti:
Kyllä se on pianohaitari. Ne palkeet minua eniten huolettavat, millä niitä voi vetristää etteivät mene enemmän pilalle. Voiko suihkepullolla sumuttaa vettä? "Lahjahevosen" suuhun ei kannata katsella, on ssanonta tässäkin tapauksessa. Opettelmpahan ensin tällä ja katson josko sitä Mantsuurian kukkuloilta pääsee Kieloja pomimaan.
Moi
en tiedä, ei kai pieni kosteus haittaa, mutta pitäisi olla jotain öljymäistä. Enempi auttaa kunnon käyttö. Ei kun soittamaan.
Jari - juhakri
JariTre kirjoitti:
Moi
en tiedä, ei kai pieni kosteus haittaa, mutta pitäisi olla jotain öljymäistä. Enempi auttaa kunnon käyttö. Ei kun soittamaan.
JariNo minä laitan "nakkinipun" heilumaan, katotaan miten siinä sitten käy.
- Anonyymi
juhakri kirjoitti:
Muuan itse oppinut hanuristi vuosikymmeniä sitten neuvoi. Voitele palkeiden keinonahka osat siemmen nesteellä eli spermalla. Sen jälkeen ei tartu palkeet toisiinsa eikä rutise eikä natise. Sen jälkeen lähti häävalssikin vetreästi , kuin viijennen morsiammen immen kalvo hää yönä. . . . . OOooouuuuhhh . . . ÄÄääähäääää.
- Anonyymi
Hanki ns. kosketin eli ( pianohaitari ) silloin ei koskettimissa eroavaisuuksia olipa minkä maalainen tahaansa. Kuten venäläisessä näppäin haitarissa on. kaikkeen kyllä tottuu varsin nopeasti . . . jos on tottuakseen.
Mestari harmonikka Timppa Itä-suomi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3177424Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662146- 1751827
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161362- 1121277
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91231Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691210RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541146Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411071Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019