Sieni-infektio..NEUVOJA!

Mies (24)

Minulla todettii sieni-infektio muutama kuukausi sitten ja olen nyt syönyt puolukkaa, mutta ei ole auttanut. Sain myös jotain lievää lääkettä, muttei sekään auttanut. He sanoivat, että pitäisi jopa helposti lähteä, kun oli niin lievä.

Oireena lähinnä tavallista suurempi liman eritys ja suun kuivuminen aamulla. Onko syytä huolestua enempää vai ihan ei mitään kiirettä hoidella noilla lääkkeillä ja puolukoilla? Vastauksista olen niin kiitollinen ettei voi sanoksi pukea.

13

12480

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suzyanne

      Hei vain!

      Mulla on sammas, eli suun sieni - infektio tuttu kun joudun käyttää kortisonisuihkeita astmaan.

      Mulla yritettiin paria antibioottikuuria turhaan kerta toisensa jälkeen. Ja aina kasvoi jonkin sortin sieni.

      Mutta sitten olen saanut sitä vähemmäksi vähän ilkeällä konstilla; harjaamalla hammasharjalla kevyesti kieltä ja poskien sisäpintoja.

      Ainakin yksi keino sen lisäksi on purskutella suuta suolavedellä ( 1 tl suolaa 2 dl vettä ). Sitä en ole tosin kokeillut...

      Apteekista / ja hammaslääkäriltä löytyy suun kostutukseen jotain hammastahnaa... On mulla niitä näytteitä ollut, mutta ei ole tullut käytettyä...

      Mutta jos käyttää esim. astmalääkkeitä, kannattaa harjata hampaat & kieli & purskuttaa suu ottamisen jälkeen.

      Sammasta on yhä edelleen. Se ajoittain häviää ja lisääntyy.

      Kuten mainitsitkin, niin puolukka & karpalo on kyllä happamuutensa takia sellaisia, joita sieni - infektioihin käytetään.

      Syljen eritystä lisää runsas pureskelu ja purukumestakin on apua...

      Mutta kuitenkin, tässä muutama vinkki. Toivottavasti niistä olisi apua edes hiukan!

      Oikein hyvää vointia, sekä loppusyksyä ja alkutalvea toivotellen Suzyanne.

      • aloittaja

        Kiitos paljon neuvoista...

        Eikö tuo kyseinen "sairaus" voi kuitenkaan parantua ikinä täydellisesti?


      • suzyanne
        aloittaja kirjoitti:

        Kiitos paljon neuvoista...

        Eikö tuo kyseinen "sairaus" voi kuitenkaan parantua ikinä täydellisesti?

        Ainakaan minulla ei ole valitettavasti poistunut. Kun jatkuvasti käyttää sitä aiheuttavaa ainetta ( eli tapauksessani astmasuihkeet ) , ei se kait koskaan pääse parantumaan.

        Ai niin... ja kurlaamaan neuvotaan myös, sillä joskus sammas on levinnyt liki nielua...

        Mulle meinattiin laittaa antibiootti - tiputus sen takia, kun ei meinannu lähtee, mutta sitten hammaslääkärikin luovutti taistelun, koska se ei poistunut ab - kuurin aikanakaan suusta. Ja niin se olla rehottaa siellä - ilman lääkitystä.

        t. Suzyanne


      • Se..
        aloittaja kirjoitti:

        Kiitos paljon neuvoista...

        Eikö tuo kyseinen "sairaus" voi kuitenkaan parantua ikinä täydellisesti?

        Normaalisti lähtee poiskin,jos on tullut. Mutta yleensä kannattaa syy selvittää eli mistä johtuu ettei tulisi uudestaan.

        Jos olet perusterve, eikä lääkityksiä se voi olla vain ohimenevä juttu. Syynä voinut olla esim. hetkellinen immuunipuolustuksen heikkeneminen(flunssa tms.).


      • Anonyymi
        Se.. kirjoitti:

        Normaalisti lähtee poiskin,jos on tullut. Mutta yleensä kannattaa syy selvittää eli mistä johtuu ettei tulisi uudestaan.

        Jos olet perusterve, eikä lääkityksiä se voi olla vain ohimenevä juttu. Syynä voinut olla esim. hetkellinen immuunipuolustuksen heikkeneminen(flunssa tms.).

        Hiv testi jos suun hiiva infektio ei parane potilaan kannattaa itsekkin pyytää sitä hävetään nykyäänkin koko testiäkin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hiv testi jos suun hiiva infektio ei parane potilaan kannattaa itsekkin pyytää sitä hävetään nykyäänkin koko testiäkin

        Mua hävetti hiv testi sen takia ettei ole ollut seksiä. Kolme vuotta sitten oli kondomi käytössä ja kävin silloin kyllä testissä. Jos jotain hävettää mennä testiin niin sitten on menemättä.Mun ei tartte enää mennä varmistaa kun kävin kolmen vuoden jälkeen varmuuden vuoksi.Ja negatiivinen oli kuten jo tiesin mutta varmuuden vuoksi.Onneks saa käydä sukupuolitautitesteissä vaikka ei oli seksiä ollut vuosiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mua hävetti hiv testi sen takia ettei ole ollut seksiä. Kolme vuotta sitten oli kondomi käytössä ja kävin silloin kyllä testissä. Jos jotain hävettää mennä testiin niin sitten on menemättä.Mun ei tartte enää mennä varmistaa kun kävin kolmen vuoden jälkeen varmuuden vuoksi.Ja negatiivinen oli kuten jo tiesin mutta varmuuden vuoksi.Onneks saa käydä sukupuolitautitesteissä vaikka ei oli seksiä ollut vuosiin.

        Tosin nyt en mene koska ei ole seksielämää ja en usko että taudit tarttuu pyhästä hengestä.Jos näin olis niin maailma olis vaarallinen paikka elää.


    • kortisonista

      Minulla oli kerran vähän sammasta kurkussa, koska käytän sisäänhengitettävää kortisonia. Sain siihen lääkekuurin, joka ei ollut antibiootti. Jotain imeskelytabletteja olivat. Sammas ja sieni eivät tietenkään ole ihan samoja asioita.

      Oletko varma, etteivät puolukka ja lääke ole auttanut? Meinaan, että suuhan on aina aamulla kuiva, kaikilla, olettaisin. Jos suupielissä on jotain, osta apteekista sieneen tarkoitettua voidetta - olin tänään apteekissa, ja joku osti antibioottikuurin vuoksi suupieliinsä saamiinsa haavoihin canesten voidetta.

      • aloittaja

        Olisin varmaan tekemättä mitään ellei kurkussa olisi kokoajan niin kamalan limainen olo. Ihan kun olisi kokoajan vähän tukossa. Menen pian yksityiselle, niin eihän ne voi tylysti vain sanoa, että tätä sienityyppiä ei voi mitenkään parantaa...? Se pelottaa eniten:(


      • kortisonista
        aloittaja kirjoitti:

        Olisin varmaan tekemättä mitään ellei kurkussa olisi kokoajan niin kamalan limainen olo. Ihan kun olisi kokoajan vähän tukossa. Menen pian yksityiselle, niin eihän ne voi tylysti vain sanoa, että tätä sienityyppiä ei voi mitenkään parantaa...? Se pelottaa eniten:(

        Onko suustasi otettu mitään viljelyä? Josko laboratoriokoe osoittaisi, mikä sienityyppi on kyseessä ja saisit siihen sopivan lääkkeen. Ei kai sellaista sienityyppiä olekaan, mitä ei pois saisi. Pelko pois! ;)


    • Anonyymi

      Daktarin on tehokas voide sieni-ihottumiin kasvoilla, erikoista ettei esim jalkasienivoide tehoa.

    • Anonyymi

      Kaipaisin apua tähän. Käynyt yksityisellä monta kertaa ja syönyt kuurit. Lähti alussa pois, mutta tuli heti takaisin. Testattu, hiiva, tippuri, HIV, klamydia, kuppa. Kaikki negatiivisia. Oli luultavasti korona ja sitten suutelin jotain tuntematonta naista, minkä jälkeen suuhun tai tarkemmin kieleen tuli tuo sieni tms. Polttelee iltaisin ja aamuisin ja välillä päivällä. Ollut nyt melkein vuoden.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      4
      1589
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      21
      1238
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1059
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      5
      1041
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      19
      1038
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      1
      938
    7. 4
      932
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      4
      926
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      6
      914
    10. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      1
      912
    Aihe