Miksihän autossani ei lämmitin toimi kun laitan pistokkeeseen, olen testannut lämmittimen muissa paikoissa ja laite toimii normaalisti. Ei siis reagoi mitenkään autossa vaikka virtaa sinne tulee. Voiko auton kytkentä olla jotenkin moottoritilassa "pois päältä"? pystyykö tuollaisen itse tarkistaa ja miten, vai onko paras vaan viedä huoltoon?
Sisätilanlämmitin ei toimi
6
14408
Vastaukset
- asentelija
Kannattaa tarkastaa kaikki liitokset siitä haaroittimesta lähtien, joka on yleensä konehuoneessa.
Liitokset kannattaa ottaa auki ja tarkastaa etteivät liittimet ole kuumuneet, tällainen on aika yleinen vika.
Jos vika on ilmennyt nyt kesän jälkeen, voihan olla että joku liitos on luiskahtanut paikoiltaan.- orre
Käväsin huollossa muilla asioilla ja tsekkasivat tuon samalla, oli tosiaankin vaan jokin liitos pois paikoiltaan ja nyt toimii taas.
- tapi
Itselläni oli viime talvena sama vika E-carinassa ja syyksi paljastui viallinen Y-haara-liitin konehuoneen puolella. Vian aiheuttaja selvisi yleismittarilla mittaamalla. Y-haara näytti kaikinpuolin kunnossa olevalta mutta oli kuitenkin ilmeisesti niin kulunut ettei johtanut sähköä. Virallinen ratkaisu siihen on uusi vastaavanlainen liitin/johtosarja, mutta minä tyydyin asentamaani sokeripalaan, joka ajoi asiansa, heh.. =)
- ......,,,,...
Jos ei tiedä, vie huoltoon.
- nisse
Käännä se aikakytkin vihreän nuolen kohdalle, niin johan alkaa puhaltamaan..sammuu punaisen nuolen kohdalla.
- pimeänä
Todennäköisesti haaroitinkappale, jolla ulkoiselta pistokkeelta tuleva johto jaetaan moottorinlämmittimelle ja sisäpistokeelle, on mennyt "pimeäksi". Itselläni on käynyt näin kahdessa autossa. Pelkkä haarakappaleen vaihto yleensä riittää, kunhan siihen ensin pääsee käsiksi. Taitaa nykyautoissa onnistua yleensä helpoiten alakautta.
Vikaa korjanneen asentajan mukaan yllättävän yleinen syy haaroittimen hajoamiseen on se, että haaroitin kytketään suoraan moottorin lämmitysvastukseen. Hänen mukaansa tähänkin väliin pitäisi aina laittaa johto, muuten moottorin tärinä rikkoo haaroittimen.
Kannattanee käydä jossain pikahuollossa. Vaihdossa ei montaa minuuttia mene ja varaosakin löytynee suoraan hyllystä, ainakin Defan tapauksessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273613- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362294Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72057Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381519
- 131309
- 1271302
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2661275Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451265