Aina välillä näkee käsittämättömän merkinnän "Suomi-auto" etenkin arvokkaampien vanhempien myytävien autojen kohdalla.
Mitä lisäarvoa tuo autolle se, että sillä on ajettu vuositolkulla suolaisilla, osin huonokuntoisilla teillä?
Verrataanpa "Suomi-autoa" esimerkiksi Sveitsistä tuotuun autoon, jossa ei käytetä suolaa ja jossa tunnetusti pidetään parempaa huolta arvokkaista autoista, kun missään muualla Euroopassa.
Auton menneisyys ja huoltohistoria on maasta riippuen jopa paremmin dokumentoitu ja oikeaksi todennettavissa keski-Euroopassa tuoduissa autoissa, kuin mitä suomalaisiin autoihin tulee.
Tässä käytetään taas todella pahasti väärin kotimaisuuteen liittyviä arvoja. Poikkeuksen muodostavat ehkä vain Suomessa kokoonpannut autot.
Käsittääkseni myyjä on ns. "Suomi-auton" kohdalla maksanut kovat autoverot ko. autosta ja haluaisi siirtää ne ostajalle eteenpäin?
Mikä tarkoittaa ns. "Suomi-auto"?!
19
3814
Vastaukset
- Reijo
Et näytä tajuavan, Suomiauto on aina arvokkaampi ja arvostetumpi kuin uitettu epämääräinen auto.
- jepjep
Niin, kun ostat aidon Suomiauton, esim. vm. -88 MB 200D:n jolla on mittarissa 180tkm niin voit olla varma siitä että nuo kilometrit pitävät paikkaansa ja että auto on hyvässä kunnossa. Suomessa mittarin ruuvaaminen on rikos ja siksi sitä ei kukaan uskalla tehdä.
Tuollainen 200D ei ole ollut ainakaan taksina, eikä edes mitenkään kovassa ajossa. Useimmiten sellaisen on Suomessa hankkinut kaupunkilaisperhe lyhyitä kauppamatkojaan varten.
Saksasta haetulla samanlaisella on oikeasti ajettu jo vähintään kolme kertaa tuon verran. Kaikki saksalaiset huijaavat. He eivät myöskään vaihda hyvää autoa pois vaan ajavat ne loppuun asti ja vasta sitten myyvät suomalaisille.
Saksalaiset eivät myöskään pidä autoistaan huolta. Suomessa autot pestään heti kun on tultu suolatulta tieltä takaisin kotiin eikä Suomessa turvauduta pakkeliin ja paikkamaalauksiin autoa myydessä.
Suomalainen merkkihuolto on tunnettu tarkkuudestaan ja edullisuudestaan, siksi kymmenvuotiaatkin autot täällä huollatetaan säännöllisesti merkkihuolloissa, joissa pienimmätkin viat korjataan viipymättä ja edullisesti.
Toistuvat kylmäkäynnistykset Suomen talvessa eivät rasita moottoria, sillä suomiautossahan on paljon paremmat akut, öljyt ja lämmittimet.
Suomen polttoaine on myös puhdasta. Väite siitä, että uudet saksalaiset suoraruiskutusbensamoottorit eivät toimisi Suomen muka rikkipitoisella bensiinillä ovat huijausta.
Suomiauto on siis arvokas. Neljä vuotta vanha pikkuauto maksaa tällä hetkellä saman verran kuin sata tuhatta kilometriä sitten uutena. Suomiauto siis säilyttää hyvin arvonsa. Ei ole mitään syytä lähteä ulkomaille huijattavaksi. - minä
jepjep kirjoitti:
Niin, kun ostat aidon Suomiauton, esim. vm. -88 MB 200D:n jolla on mittarissa 180tkm niin voit olla varma siitä että nuo kilometrit pitävät paikkaansa ja että auto on hyvässä kunnossa. Suomessa mittarin ruuvaaminen on rikos ja siksi sitä ei kukaan uskalla tehdä.
Tuollainen 200D ei ole ollut ainakaan taksina, eikä edes mitenkään kovassa ajossa. Useimmiten sellaisen on Suomessa hankkinut kaupunkilaisperhe lyhyitä kauppamatkojaan varten.
Saksasta haetulla samanlaisella on oikeasti ajettu jo vähintään kolme kertaa tuon verran. Kaikki saksalaiset huijaavat. He eivät myöskään vaihda hyvää autoa pois vaan ajavat ne loppuun asti ja vasta sitten myyvät suomalaisille.
Saksalaiset eivät myöskään pidä autoistaan huolta. Suomessa autot pestään heti kun on tultu suolatulta tieltä takaisin kotiin eikä Suomessa turvauduta pakkeliin ja paikkamaalauksiin autoa myydessä.
Suomalainen merkkihuolto on tunnettu tarkkuudestaan ja edullisuudestaan, siksi kymmenvuotiaatkin autot täällä huollatetaan säännöllisesti merkkihuolloissa, joissa pienimmätkin viat korjataan viipymättä ja edullisesti.
Toistuvat kylmäkäynnistykset Suomen talvessa eivät rasita moottoria, sillä suomiautossahan on paljon paremmat akut, öljyt ja lämmittimet.
Suomen polttoaine on myös puhdasta. Väite siitä, että uudet saksalaiset suoraruiskutusbensamoottorit eivät toimisi Suomen muka rikkipitoisella bensiinillä ovat huijausta.
Suomiauto on siis arvokas. Neljä vuotta vanha pikkuauto maksaa tällä hetkellä saman verran kuin sata tuhatta kilometriä sitten uutena. Suomiauto siis säilyttää hyvin arvonsa. Ei ole mitään syytä lähteä ulkomaille huijattavaksi.Näinhän se asia on.
- totanoin
jepjep kirjoitti:
Niin, kun ostat aidon Suomiauton, esim. vm. -88 MB 200D:n jolla on mittarissa 180tkm niin voit olla varma siitä että nuo kilometrit pitävät paikkaansa ja että auto on hyvässä kunnossa. Suomessa mittarin ruuvaaminen on rikos ja siksi sitä ei kukaan uskalla tehdä.
Tuollainen 200D ei ole ollut ainakaan taksina, eikä edes mitenkään kovassa ajossa. Useimmiten sellaisen on Suomessa hankkinut kaupunkilaisperhe lyhyitä kauppamatkojaan varten.
Saksasta haetulla samanlaisella on oikeasti ajettu jo vähintään kolme kertaa tuon verran. Kaikki saksalaiset huijaavat. He eivät myöskään vaihda hyvää autoa pois vaan ajavat ne loppuun asti ja vasta sitten myyvät suomalaisille.
Saksalaiset eivät myöskään pidä autoistaan huolta. Suomessa autot pestään heti kun on tultu suolatulta tieltä takaisin kotiin eikä Suomessa turvauduta pakkeliin ja paikkamaalauksiin autoa myydessä.
Suomalainen merkkihuolto on tunnettu tarkkuudestaan ja edullisuudestaan, siksi kymmenvuotiaatkin autot täällä huollatetaan säännöllisesti merkkihuolloissa, joissa pienimmätkin viat korjataan viipymättä ja edullisesti.
Toistuvat kylmäkäynnistykset Suomen talvessa eivät rasita moottoria, sillä suomiautossahan on paljon paremmat akut, öljyt ja lämmittimet.
Suomen polttoaine on myös puhdasta. Väite siitä, että uudet saksalaiset suoraruiskutusbensamoottorit eivät toimisi Suomen muka rikkipitoisella bensiinillä ovat huijausta.
Suomiauto on siis arvokas. Neljä vuotta vanha pikkuauto maksaa tällä hetkellä saman verran kuin sata tuhatta kilometriä sitten uutena. Suomiauto siis säilyttää hyvin arvonsa. Ei ole mitään syytä lähteä ulkomaille huijattavaksi.>> Niin, kun ostat aidon Suomiauton, esim. vm. -88 MB 200D:n jolla on mittarissa 180tkm niin voit olla varma siitä että nuo kilometrit pitävät paikkaansa ja että auto on hyvässä kunnossa. Suomessa mittarin ruuvaaminen on rikos ja siksi sitä ei kukaan uskalla tehdä.
>> Tuollainen 200D ei ole ollut ainakaan taksina, eikä edes mitenkään kovassa ajossa. Useimmiten sellaisen on Suomessa hankkinut kaupunkilaisperhe lyhyitä kauppamatkojaan varten.
Taitaa meillä korvat nyt vähän punottaa?
Vinkki: Neuvostoliitto on hajonnut ja nyt on jo mahdollista matkustaa vapaasti, viedä kaikenkokoisia seteleitä maasta ulos ja lähteä tutustumaan esim. Saksan ja Ruotsin valikoimiin. Näin ei tarvitse tyytyä niihin kolmeen hiekkapuhallettuun "hinnat alkaen" -vaihtoehtoon. - huumorimies
jepjep kirjoitti:
Niin, kun ostat aidon Suomiauton, esim. vm. -88 MB 200D:n jolla on mittarissa 180tkm niin voit olla varma siitä että nuo kilometrit pitävät paikkaansa ja että auto on hyvässä kunnossa. Suomessa mittarin ruuvaaminen on rikos ja siksi sitä ei kukaan uskalla tehdä.
Tuollainen 200D ei ole ollut ainakaan taksina, eikä edes mitenkään kovassa ajossa. Useimmiten sellaisen on Suomessa hankkinut kaupunkilaisperhe lyhyitä kauppamatkojaan varten.
Saksasta haetulla samanlaisella on oikeasti ajettu jo vähintään kolme kertaa tuon verran. Kaikki saksalaiset huijaavat. He eivät myöskään vaihda hyvää autoa pois vaan ajavat ne loppuun asti ja vasta sitten myyvät suomalaisille.
Saksalaiset eivät myöskään pidä autoistaan huolta. Suomessa autot pestään heti kun on tultu suolatulta tieltä takaisin kotiin eikä Suomessa turvauduta pakkeliin ja paikkamaalauksiin autoa myydessä.
Suomalainen merkkihuolto on tunnettu tarkkuudestaan ja edullisuudestaan, siksi kymmenvuotiaatkin autot täällä huollatetaan säännöllisesti merkkihuolloissa, joissa pienimmätkin viat korjataan viipymättä ja edullisesti.
Toistuvat kylmäkäynnistykset Suomen talvessa eivät rasita moottoria, sillä suomiautossahan on paljon paremmat akut, öljyt ja lämmittimet.
Suomen polttoaine on myös puhdasta. Väite siitä, että uudet saksalaiset suoraruiskutusbensamoottorit eivät toimisi Suomen muka rikkipitoisella bensiinillä ovat huijausta.
Suomiauto on siis arvokas. Neljä vuotta vanha pikkuauto maksaa tällä hetkellä saman verran kuin sata tuhatta kilometriä sitten uutena. Suomiauto siis säilyttää hyvin arvonsa. Ei ole mitään syytä lähteä ulkomaille huijattavaksi.sie jepjep osaat heittää. "suomessa merkkihuollossa autot huolletaan viipymättä ja edullisesti"- tuota et usko itsekkään!! saipahan hyvät naurut tuosta jutusta. hyvää huumoria!
paitsi jos olet oikeasti tuota mieltä niin sääliksi käy tuttaviasi ja lähipiiriäsi... - Kake
jepjep kirjoitti:
Niin, kun ostat aidon Suomiauton, esim. vm. -88 MB 200D:n jolla on mittarissa 180tkm niin voit olla varma siitä että nuo kilometrit pitävät paikkaansa ja että auto on hyvässä kunnossa. Suomessa mittarin ruuvaaminen on rikos ja siksi sitä ei kukaan uskalla tehdä.
Tuollainen 200D ei ole ollut ainakaan taksina, eikä edes mitenkään kovassa ajossa. Useimmiten sellaisen on Suomessa hankkinut kaupunkilaisperhe lyhyitä kauppamatkojaan varten.
Saksasta haetulla samanlaisella on oikeasti ajettu jo vähintään kolme kertaa tuon verran. Kaikki saksalaiset huijaavat. He eivät myöskään vaihda hyvää autoa pois vaan ajavat ne loppuun asti ja vasta sitten myyvät suomalaisille.
Saksalaiset eivät myöskään pidä autoistaan huolta. Suomessa autot pestään heti kun on tultu suolatulta tieltä takaisin kotiin eikä Suomessa turvauduta pakkeliin ja paikkamaalauksiin autoa myydessä.
Suomalainen merkkihuolto on tunnettu tarkkuudestaan ja edullisuudestaan, siksi kymmenvuotiaatkin autot täällä huollatetaan säännöllisesti merkkihuolloissa, joissa pienimmätkin viat korjataan viipymättä ja edullisesti.
Toistuvat kylmäkäynnistykset Suomen talvessa eivät rasita moottoria, sillä suomiautossahan on paljon paremmat akut, öljyt ja lämmittimet.
Suomen polttoaine on myös puhdasta. Väite siitä, että uudet saksalaiset suoraruiskutusbensamoottorit eivät toimisi Suomen muka rikkipitoisella bensiinillä ovat huijausta.
Suomiauto on siis arvokas. Neljä vuotta vanha pikkuauto maksaa tällä hetkellä saman verran kuin sata tuhatta kilometriä sitten uutena. Suomiauto siis säilyttää hyvin arvonsa. Ei ole mitään syytä lähteä ulkomaille huijattavaksi.Suomi-auto käsite on todellakin roskaa, korkean veron aiheuttamasta arvonnoususta ja näennäiskotimaisuudesta aiheutunut illuusio.
Suomessa on ihan vaikka kuinka paljon vanhoja autoja, joissa mittaria on ruuvattu taaksepäin.
Saksassa asuneena voin vakuuttaa, että auton historia on helposti selvitettävissä. Saksan kauppakirjan perusmallissa on kohta, jossa vakuutetaan, ettei autoa ole käytetty ammattiajossa )kuten esim. taksissa. Saksan lain mukaan kaupan saa purkaa, jos myyjä on antanut vääriä tietoja.
Suomalainen on Saksassa tietysti samassa asemassa kuin saksalainenkin oikeuden edessä. Huijaussyytteet voi jättää omaan arvoonsa, tosin niillä on arvoa niille, joilla on oma etu kyseessä Suomessa.
Saksalaiset pitävät autoistaan parempaa huolta kuin suomalaiset, väitteet merkkihuollon paremmuudesta Suomessa ovat todella naurettavia. Tyyliin: saksalaiset kouluttavat suomalaiset asentajat, joista sitten jotenkin kummasti tulee ykskaks yllättäen opettajiaan parempia?
Kylmäkäynnistykset tekevät selvää jälkeä autosta.
Lisälaitteet voivat vähentää tätä vaikutusta, mutta esimerkiksi Badenin osavaltiossa on osin välimeren ilmasto. On helppoa verrata käynnistystä 20 pakkasasteen ja Badenin talven 15 plusasteen välillä. - Simeoni
jepjep kirjoitti:
Niin, kun ostat aidon Suomiauton, esim. vm. -88 MB 200D:n jolla on mittarissa 180tkm niin voit olla varma siitä että nuo kilometrit pitävät paikkaansa ja että auto on hyvässä kunnossa. Suomessa mittarin ruuvaaminen on rikos ja siksi sitä ei kukaan uskalla tehdä.
Tuollainen 200D ei ole ollut ainakaan taksina, eikä edes mitenkään kovassa ajossa. Useimmiten sellaisen on Suomessa hankkinut kaupunkilaisperhe lyhyitä kauppamatkojaan varten.
Saksasta haetulla samanlaisella on oikeasti ajettu jo vähintään kolme kertaa tuon verran. Kaikki saksalaiset huijaavat. He eivät myöskään vaihda hyvää autoa pois vaan ajavat ne loppuun asti ja vasta sitten myyvät suomalaisille.
Saksalaiset eivät myöskään pidä autoistaan huolta. Suomessa autot pestään heti kun on tultu suolatulta tieltä takaisin kotiin eikä Suomessa turvauduta pakkeliin ja paikkamaalauksiin autoa myydessä.
Suomalainen merkkihuolto on tunnettu tarkkuudestaan ja edullisuudestaan, siksi kymmenvuotiaatkin autot täällä huollatetaan säännöllisesti merkkihuolloissa, joissa pienimmätkin viat korjataan viipymättä ja edullisesti.
Toistuvat kylmäkäynnistykset Suomen talvessa eivät rasita moottoria, sillä suomiautossahan on paljon paremmat akut, öljyt ja lämmittimet.
Suomen polttoaine on myös puhdasta. Väite siitä, että uudet saksalaiset suoraruiskutusbensamoottorit eivät toimisi Suomen muka rikkipitoisella bensiinillä ovat huijausta.
Suomiauto on siis arvokas. Neljä vuotta vanha pikkuauto maksaa tällä hetkellä saman verran kuin sata tuhatta kilometriä sitten uutena. Suomiauto siis säilyttää hyvin arvonsa. Ei ole mitään syytä lähteä ulkomaille huijattavaksi.Totta puhut! Ulkomaalaiset ovat varkaita, ne huijaavat rehellistä suomalaista aina kun voivat. Varsinkin saksalaiset ne ovat kaikki huijareita (eivät muuten ole vieläkään korvanneet Lapissa tuhoamistaan vuosina 1944-1945!)
Mä ostan kaiken oman kyläni kauppiailta, ovat mukavia ihmisiä ja puhuvat selvää Suomea, ja on samaa mieltä mun kanssani siitä että ulkomailla saa vain huonoa tavaraa.
- juksataan
Eiköhän liene vaan markkina kikka,markkinoidaan,uskotellaan,että Suomi-auto olisi jotenkin erinlainen,esim.lohkolämmitin jo olisi,isompi akku ja tämmöistä,joku aina menee"lankaan"uskoessaan,jotta on pohjolan oloihin tehty,vaikka käytännössä onkin just sama,ja samat merkki(mallikohtaisia eroja luonnollisesti) osat sopivat tulevaisuudessakin
- rosvo
"Suomiauton" ostaja ei ole maksanut korkeita veroja, vaan:
- Tukenut aivan turhaan pankkeja suurien lainojen muodossa
- Maksanut suuret katteet autojen maahantuojille.
Ks. esim volvon veroprosentit tullin sivuilta... - Mobilisti
Suomi-auto tulee käsitteenä alunperin vanhoista harrasteautoista, suomi-autolla on usein tiedossa oleva historia.
Historia voi olla mielenkiintoinenkin, itse olen omistanut Dodgen, joka oli alunperin "tehtaan patruunan" edustuskäytössä.
Autosta oli mielenkiintoisia dokumentteja mm. valokuvia ja vanhoja ajopäiväkirjoja jne.
Ainakin tämän auton arvoa tämä nosti, auto palautui yhtiölle takaisinja hinta oli oikein huomattavasti yli "markkinahinnan". - JT.
juuri asian ytimessä, eli ilmoituksessa tarkoitetaan "suomiautolla" ruosteista, ylihintaista jne. laatua mitä kannattaa vältellä :)
- Arska
Suomiautosta kannattaa maksaa hieman enemmän koska se on turvallisempi hankinta. Kun verrataan sitä "Salakuljetettuun" tuliaiseen, niin luotettavampia kaikin puolin ovat Suomiautot.
"Salakuljetettu" auto ei ole koskaan saman rahan väärti mitä Suomeen maahantuojankautta tulleet!!!! - Höh!
Arska kirjoitti:
Suomiautosta kannattaa maksaa hieman enemmän koska se on turvallisempi hankinta. Kun verrataan sitä "Salakuljetettuun" tuliaiseen, niin luotettavampia kaikin puolin ovat Suomiautot.
"Salakuljetettu" auto ei ole koskaan saman rahan väärti mitä Suomeen maahantuojankautta tulleet!!!!Mitä ihmeen jorinaa sä oikein kirjoittelet? "Salakuljettu" auto...
Mee jo kotiis äetees luokse kasvamaan!
- Akke
Mahtaakohan arvon herralla olla jotain faktatietoa siitä ettei Sveitsissä käytetä suolaa teillä?
Itse seitsemän vuotta saksassa asuneena ja pari talvea sveitsissäkin viettäneenä voin sanoa, että se määrä mitä suomessa talvisin kylvätään suolaa teille on vain pieni murto-osa siitä mitä saksassa suolaa käytetään. Luuletko ettei saksassa tai sveitsissä ole ikinä ilma pakkasen puolella? Joka ikinen talvi on kuukauden verran yleensä lunta, vähintäänkin loskaa, mutta kukaan ei edes tunne sanaa `talvirenkaat`. Tällöin suolaa kylvetään tonnaittain teille, jotka ovat silloin kuin kesällä ajettaessa.
Saksassa autoja ei alustakäsitellä niin kuin täällä pohjoisessa, joten en menisi takuuseen tuontiautojen ruostevapaudesta.
Ajallisesti tuo surkea loska- ja lumiaika kestää suurin piirtein yhtä kauan kuin suomessa nämä syksyn ja kevään samaiset kelit. Eihän täälläkään niinä sydäntalven parina kuukautena autot luultavasti ruostu yhtään enempää kuin kesäisinkään.- himm
Netistä löytyi tällaisia lukuja liittyen vuosittaiseen tiesuolaukseen:
Suomi: 83 000 tonnia
Itävalta: 260 000 tonnia
Saksa: 500 000 tonnia
Varsinkin tuo Itävallan luku todistaa siitä, että Keski-Euroopassa ei suolaa säästellä. Itävalta kun on pinta-alaltaan vain neljännes Suomesta...
Lähteet:
www.vyh.fi/tila/vesi/pohjaves/tiesuola/maara.htm
www.vcoe.at/publikationen/detail.asp?ID=981&kat0=9
www.muenster.de/~tamdus/fargume1.htm - Akke
himm kirjoitti:
Netistä löytyi tällaisia lukuja liittyen vuosittaiseen tiesuolaukseen:
Suomi: 83 000 tonnia
Itävalta: 260 000 tonnia
Saksa: 500 000 tonnia
Varsinkin tuo Itävallan luku todistaa siitä, että Keski-Euroopassa ei suolaa säästellä. Itävalta kun on pinta-alaltaan vain neljännes Suomesta...
Lähteet:
www.vyh.fi/tila/vesi/pohjaves/tiesuola/maara.htm
www.vcoe.at/publikationen/detail.asp?ID=981&kat0=9
www.muenster.de/~tamdus/fargume1.htmSiinäpä on sitten ne faktat asioista, en oli uskonut itsekään ettäne erot on noin mahtavat! Kokemuksena voin sanoa niiltä saksan vuosiltani, että ostin -93 uuden 300-mersun, jota en sen kummemmin alustasuojannut. Vuonna 2000, kun muutin saksasta suomeen ja myin sille sen mersun pois, niin eipä siitä paljoa rahaa saanut, noh enpä yhtään ihmettelekään sillä siinä alkoivat helmat kukkia ja pohjakin oli aika pahan näköinen. Täällä suomessa olen katsellut samanlaisia yksilöitä, jotka ovat huomattavasti vanhaa mersuani paremmassa kunnossa. Ja kyllä minäkin autojani olen hoitanut, ehkän sitä mersua niin kauheasti, sillä se ei ole saksassa "normaalia", normaalia on se että autolla ajetaan, ajetaan ja ajetaan...kunnes se vaihdetaan uuteen. Suomessahan auto on suurimmalle osalle miehistä se maailman tärkein kapistus.
Niin ja vielä, muuttaessani suomeen -00 toin muuttoautona mukanani -00 540tdi bemarin, johon teetin saksassa ruosteensuojauksen paikallisessa merkkiliikkeessä, no ensimmäisessä huollossa täällä suomessa korjaaja soitti minulle ja kysyi mitä auton pohjalle on tapahtunut, massaa oli kuulemma joka puolella, niin pakoputkessa, kuin kaikissa jarruvehkeissäkin, siitä oli kuulemma pilattu kaiken lisäksi vielä se tehtaan ruosteensuojauskin. Pari päivää ne sitä vanhaa liuottivat pois ja laittoivat sitten uuden massauksen.
Että sellaiset ovat minun kokemukseni saksalaisista autoista ja niiden ruosteettomuudesta.
- Akke
Mahtaakohan arvon herralla olla jotain faktatietoa siitä ettei Sveitsissä käytetä suolaa teillä?
Itse seitsemän vuotta saksassa asuneena ja pari talvea sveitsissäkin viettäneenä voin sanoa, että se määrä mitä suomessa talvisin kylvätään suolaa teille on vain pieni murto-osa siitä mitä saksassa suolaa käytetään. Luuletko ettei saksassa tai sveitsissä ole ikinä ilma pakkasen puolella? Joka ikinen talvi on kuukauden verran yleensä lunta, vähintäänkin loskaa, mutta kukaan ei edes tunne sanaa `talvirenkaat`. Tällöin suolaa kylvetään tonnaittain teille, jotka ovat silloin kuin kesällä ajettaessa.
Saksassa autoja ei alustakäsitellä niin kuin täällä pohjoisessa, joten en menisi takuuseen tuontiautojen ruostevapaudesta.
Ajallisesti tuo surkea loska- ja lumiaika kestää suurin piirtein yhtä kauan kuin suomessa nämä syksyn ja kevään samaiset kelit. Eihän täälläkään niinä sydäntalven parina kuukautena autot luultavasti ruostu yhtään enempää kuin kesäisinkään. - ...
...
- Janne69
Sellaiset kuuluvat Suomi-autoon ja usein voidaan käyttää auton alkuperäistä rekisteritunnusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1017443
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?815037- 794859
- 1324268
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan103058- 522689
- 402596
- 532247
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102221Suudeltiin unessa viime yönä
Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit211850