'Minun tulee vähetä'

Pakanain.Huuto

Ristin Voitto kirjoittaa, että saarnaajat, pastorit, evankelistat ja muut vastuunkantajat ovat liian lihavia.

Raamattu kieltää ylen syömisen sekä muun hillittömyyden. Ylen syönti on hillittömyyttä.
Em. vastuunkantaja persoonat siis tekevät kaikki tietoisesti syntiä vaikka heidän täytyisi olla esimerkkinä uskosta osattomille.

Kuinka he voivat vaatia uskosta osattomalta hallinnassa olevaa ruokailua, kun eivät siihen itsekään pysty?

46

1032

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hansutuulia

keskustelu Rv:stä tähän sillä tuo mitä sanot on hyvin puutteellinen. Saamme kuulla koko tekstin jonka pohjalta olet kirjoituksesi tehnyt.
      Laita myös mikä oli RV numero, sillä itselleni myös tulee kyseinen lehti.

• Pakanain.Huuto

viestien kanssa? Olen jo kahdesti vastannut,mutta aina olet jo kerinnyt poistaa omasi.

• Pakanain.Huuto

24 lokakuuta 2007. sivu 5.En jaksa kirjoittaa koko juttua. Otsikko on 'pastoreille painonpudotus'

• hansutuulia
        Pakanain.Huuto kirjoitti:

24 lokakuuta 2007. sivu 5.En jaksa kirjoittaa koko juttua. Otsikko on 'pastoreille painonpudotus'

juttu näkyville, kun kerta olet aloittanut.
        Saamme selkeän kuvan sitten koko ajatuksesta.
        Kiitos.

• Pakanain.Huuto
        hansutuulia kirjoitti:

juttu näkyville, kun kerta olet aloittanut.
        Saamme selkeän kuvan sitten koko ajatuksesta.
        Kiitos.

Sisälähetys haastaa helluntaiseurakuntien pastoreita, vanhimpia, evankelistoja ja muita vastuunkantajia elämäntapojen kohentamiseen ja pianonpudotukseen.. 15 lokakuuta käynnistynyt minun tulee vähetä-kampanja" on jatkoa viime vuonna toteutuneelle esikampanjalle, jossa parikymmentä Sisälähetyksen lähipiiriläistä kokeili laihduttamista menestyksellisesti.

En mä jaksa kirjoittaa.Pizzan kuvia ja höpöhöpö tekstiä www.kotimaanevenkeliointi.fi

Älä vain sano, että Herraa kun rukoilee niin paino häviää, se häviää kun kuluttaa enemmän kuin syö!

• hansutuulia

Sisälähetys haastaa helluntaiseurakuntien pastoreita, vanhimpia, evankelistoja ja muita vastuunkantajia elämäntapojen kohentamiseen ja pianonpudotukseen.. 15 lokakuuta käynnistynyt minun tulee vähetä-kampanja" on jatkoa viime vuonna toteutuneelle esikampanjalle, jossa parikymmentä Sisälähetyksen lähipiiriläistä kokeili laihduttamista menestyksellisesti.

En mä jaksa kirjoittaa.Pizzan kuvia ja höpöhöpö tekstiä www.kotimaanevenkeliointi.fi

Älä vain sano, että Herraa kun rukoilee niin paino häviää, se häviää kun kuluttaa enemmän kuin syö!

Hieno idea, sait sen näyttämään tuossa alkutekstissäsi, aika ikävältä.
        Mutta tuohan on vallan mainio juttu!

• Pakanain.Huuto
        hansutuulia kirjoitti:

Hieno idea, sait sen näyttämään tuossa alkutekstissäsi, aika ikävältä.
        Mutta tuohan on vallan mainio juttu!

kun uskosta osaton kirjoittaa. Otatko aina varauksella ei-uskovat?

• hansutuulia

kun uskosta osaton kirjoittaa. Otatko aina varauksella ei-uskovat?

tuonut tuon hienon idean heti nähtäville, ei aloitus olisi jäänyt siihen valoon kuin se tuossa aloittamassasi oli. Nythän asia on ihan toisennäköinen kun laitoit että kysymyksessä on painonpudotuskampanja. :)

• hansutuulia

jossa liikalihavuus on nähtävissä, kuitenkaan suurimalla osalla suomalaisista kysymyksessä ole mässäyksestä mistä Raamattu puhuu.

Mässäykset olivat siihen aikaan sellaista että ensin syötiin ja sitten käytettiin oksetusjuurta.

Häiriöllinen ylensyöminen on luokiteltu sairaalloiseksi syömiseksi, mutta liikalihavuus ei kuitenkaan käsitetä häiriölliseksi.

Suomalaisten liikunta on selkeästi vähentynyt ja minusta Rv: huoli ei ole turha. Sillä hyvä on tästä temppelistä pitää hyvä huoli, ettemme kärsisi niin paljon sairauksista mitä rakkaassa Suomessamme sairastetaan.
      Terveysluento ei ole pahitteeksi RV:ssä sillä on ihan asiallista puhua näistä kiertelemättä.

Ennen kuljettiin paljon jalan, pyörällä.
      Nyt syödään enenpi mitä kulutetaan.

Mutta tärkeintä on muistaa aloittajankin, että me emme osoittele ketään sormella, kuinka lihava tuo ja tuo on, vaan rakastamme heitä juuri sellaisenaan kuin he ovat.
      Hyvä on jokaisen katsoa elämäänsä ja nauttia siitä sopivin annoksin ilman että sairastumisriski tulisi elintapojen myötä suureksi.

Hyvä muistutus kaikille tämä Raamatun kohta joka kertoo minusta hyvin syvällisesti ajatuksen sormella osoittamisella.

Luukkaan evankeliumi kertoo juuri tästä

18:10 "Kaksi miestä meni ylös pyhäkköön rukoilemaan, toinen fariseus ja toinen publikaani.
      18:11 Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.
      18:12 Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani.'
      18:13 Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen.'
      18:14 Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään."

• Pakanain.Huuto

kerroin vain kuinka RV kirjoittaa liikalihavista.
        Sitä paitsi suomalainen lihoo siksi koska mässää.

Kyllä minä kerkesin sun juttusi lukemaan, kun pilkkakirveen kanssa tulit vastaan ja fariseukseksi sanoit ja olemuksestani huomautit, älä yhtään yritä, tuli vissin huono omatunto koska soimasit minua ja poistelit tiiviiseen tahtiin tekstejäsi.

Tuolla laillahan uskovat puhuvat, ovat huolissaan omasta sielustaan ihan niin kuin nuo fariseukset.

• hansutuulia

kerroin vain kuinka RV kirjoittaa liikalihavista.
        Sitä paitsi suomalainen lihoo siksi koska mässää.

Kyllä minä kerkesin sun juttusi lukemaan, kun pilkkakirveen kanssa tulit vastaan ja fariseukseksi sanoit ja olemuksestani huomautit, älä yhtään yritä, tuli vissin huono omatunto koska soimasit minua ja poistelit tiiviiseen tahtiin tekstejäsi.

Tuolla laillahan uskovat puhuvat, ovat huolissaan omasta sielustaan ihan niin kuin nuo fariseukset.

oma aloituksesi ei ollut pilkaksi tehtyä?.

Ja tosiaan poistin tekstini, koska se ei ollut asiallinen.

• Pakanain.Huuto
        hansutuulia kirjoitti:

oma aloituksesi ei ollut pilkaksi tehtyä?.

Ja tosiaan poistin tekstini, koska se ei ollut asiallinen.

heti olet epäilemässä, kun joku uskosta osaton kirjoittaa uskovien lihavuus ongelmista. Pilkkaisinko minä vanhempieni vakaumusta?

• hansutuulia

heti olet epäilemässä, kun joku uskosta osaton kirjoittaa uskovien lihavuus ongelmista. Pilkkaisinko minä vanhempieni vakaumusta?

lueskellut viime aikoina sinun tekstejäsi ja niistä kuultaa aika negatiivinen valo.

• Pakanain.Huuto
        hansutuulia kirjoitti:

lueskellut viime aikoina sinun tekstejäsi ja niistä kuultaa aika negatiivinen valo.

se jos joskus raskaasti tykitän uskovia, niin siitä ei pidetä eikö siitäkään jos kyseenalaistan uskoa.

Mulla on ja ei ole negatiivinen valo.

• hansutuulia

se jos joskus raskaasti tykitän uskovia, niin siitä ei pidetä eikö siitäkään jos kyseenalaistan uskoa.

Mulla on ja ei ole negatiivinen valo.

Asiallinen keskustelu tuottaa paljon enenpi hedelmää kuin se että pyrit tykittämään toista ihmistä.

jatkan tuohon aloitukseesi vielä hieman.

tuonut tuon hienon idean heti nähtäville, ei aloitus olisi jäänyt siihen valoon kuin se tuossa aloittamassasi oli. Nythän asia on ihan toisennäköinen kun laitoit että kysymyksessä on painonpudotuskampanja. :)

Olet siis uskosta osaton, ai pitäiskö sen merkata jotenkin? ei ainakaan minulle. Toimin uskosta osattomien kanssa päivittäin, mutta en vielä ole kertaakaan kuullut että he uskovia olisivat osoitelleet heidän lihavuudestaan, enkä ole minäkään heidän lihavuudestaan. :)

• Pakanain.Huuto
        hansutuulia kirjoitti:

Asiallinen keskustelu tuottaa paljon enenpi hedelmää kuin se että pyrit tykittämään toista ihmistä.

jatkan tuohon aloitukseesi vielä hieman.

Olet siis uskosta osaton, ai pitäiskö sen merkata jotenkin? ei ainakaan minulle. Toimin uskosta osattomien kanssa päivittäin, mutta en vielä ole kertaakaan kuullut että he uskovia olisivat osoitelleet heidän lihavuudestaan, enkä ole minäkään heidän lihavuudestaan. :)

se johtuu varmaan siitä, kun uskovat puhelevat aina vain Jeesuksen rakkaudesta ja armosta ja taivaasta eli kaikesta siitä mitä ihmiset jo tietävät. Ja raamattu kertoo niin ristiriitaisia juttuja eikä uskovista saa mitään otetta eikä niiden kanssa voi kertoa vitsejä.

Toisille ihmisille ei vain jostain syystä usko tartu. Minä olen kuin teflonpinta, usko ei takerru. Mitä enemmän täällä roikun sitä kauemmaksi liukuu usko eli huomaan miten nihkeitä uskovat ovat. ( ei kaikki, ei tosiaankaan) Mutta paljon täällä räksyttää myös ei-uskovat ja se musta on turhaa touhua koska usko ei lähde uskovasta lipeäsaippuallakaan pois saatikka sitten pilkalla.

Olosuhteista johtuen olen tällä palstalla kyselemässä ja äimistelemässä.

Mitä tuohon aloitukseen tulee, niin painonpudotus -kampanja pastoreille on fiksumpi sanoa kuin liikalihavuus, jotka ovat samoja asioita.

• hansutuulia

se johtuu varmaan siitä, kun uskovat puhelevat aina vain Jeesuksen rakkaudesta ja armosta ja taivaasta eli kaikesta siitä mitä ihmiset jo tietävät. Ja raamattu kertoo niin ristiriitaisia juttuja eikä uskovista saa mitään otetta eikä niiden kanssa voi kertoa vitsejä.

Toisille ihmisille ei vain jostain syystä usko tartu. Minä olen kuin teflonpinta, usko ei takerru. Mitä enemmän täällä roikun sitä kauemmaksi liukuu usko eli huomaan miten nihkeitä uskovat ovat. ( ei kaikki, ei tosiaankaan) Mutta paljon täällä räksyttää myös ei-uskovat ja se musta on turhaa touhua koska usko ei lähde uskovasta lipeäsaippuallakaan pois saatikka sitten pilkalla.

Olosuhteista johtuen olen tällä palstalla kyselemässä ja äimistelemässä.

Mitä tuohon aloitukseen tulee, niin painonpudotus -kampanja pastoreille on fiksumpi sanoa kuin liikalihavuus, jotka ovat samoja asioita.

sana mikä tahansa, lihavuus, ylipaino. Minusta hieno asia että ovat ottaneet tämän tosissaan.

Minusta sinun kannattaa käydä kuuntelemassa seurakunnan tilaisuuksissa. Täällä on kaikenkirjavaa porukkaa ja kaikki ei suinkaan ole uskossa. On ihmisiä jotka tekeytyvät uskoviksi, mutta rivienvälistä voi lukea paljon, ainakaan ei Sana ole heissä saanut sijaa. Mutta keskenkasvuisia olemme, minä myös, mutta matkalla olen, Herran tahtoa haluan noudattaa. Kertoa rakkaudesta että se on totta mitä Raamattu kertoo.

Saanut rukoilla monen ihmisen puolesta, saanut nähdä miten sairaus väistyy Jeesuksen nimessä.
        Seurakuntasisaren sormen raaja oikeni silmieni edessä,(oli ollut väännyksissä kauan) Herrani antoi sanat minulle, että tulee laskea käteni tuon sairaan raajan ylle ja todella ihme tapahtui. Jeesuksessa on voima joka vaikuttaa tänäänkin.

Olen saanut nähdä kun uusi elämä syntyy Kristuksessa, ja alkoholin siteet ovat väistyneet.

• Pakanain.Huuto
        hansutuulia kirjoitti:

sana mikä tahansa, lihavuus, ylipaino. Minusta hieno asia että ovat ottaneet tämän tosissaan.

Minusta sinun kannattaa käydä kuuntelemassa seurakunnan tilaisuuksissa. Täällä on kaikenkirjavaa porukkaa ja kaikki ei suinkaan ole uskossa. On ihmisiä jotka tekeytyvät uskoviksi, mutta rivienvälistä voi lukea paljon, ainakaan ei Sana ole heissä saanut sijaa. Mutta keskenkasvuisia olemme, minä myös, mutta matkalla olen, Herran tahtoa haluan noudattaa. Kertoa rakkaudesta että se on totta mitä Raamattu kertoo.

Saanut rukoilla monen ihmisen puolesta, saanut nähdä miten sairaus väistyy Jeesuksen nimessä.
        Seurakuntasisaren sormen raaja oikeni silmieni edessä,(oli ollut väännyksissä kauan) Herrani antoi sanat minulle, että tulee laskea käteni tuon sairaan raajan ylle ja todella ihme tapahtui. Jeesuksessa on voima joka vaikuttaa tänäänkin.

Olen saanut nähdä kun uusi elämä syntyy Kristuksessa, ja alkoholin siteet ovat väistyneet.

lähtien istunut hellareiden kokouksissa kunnes sitten heräsi jo varhain luonnonvarainen vaisto siitä, että jos haluaa säilyttää oman minuutensa ja identiteettinsä, niin kannattaa olla pois ja oppia elämään omin aivoin. Oppia epäilemään ja kritisoimaan.

Joskus sitten kävin hellareissa, niin sama meno vain jatkui, osasin ulkoa sen mitä saarnaaja seuraavaksi olisi sanonut.

Minkä nuorena oppii sen vanhana taittaa , jos muistaa.

• hansutuulia

lähtien istunut hellareiden kokouksissa kunnes sitten heräsi jo varhain luonnonvarainen vaisto siitä, että jos haluaa säilyttää oman minuutensa ja identiteettinsä, niin kannattaa olla pois ja oppia elämään omin aivoin. Oppia epäilemään ja kritisoimaan.

Joskus sitten kävin hellareissa, niin sama meno vain jatkui, osasin ulkoa sen mitä saarnaaja seuraavaksi olisi sanonut.

Minkä nuorena oppii sen vanhana taittaa , jos muistaa.

pahaa?

Mutta niin kauan kun kyseenalaistat Jumalan, olet varmaan tuolla mielenlaadulla seuraavankin kerran kokouksessa. Elämästäsi puuttuu se yksi, ja sinulta puuttuu kaikki. Omakohtainen uskoontuleminen onkin asia joka muuttaa kokouksissa istumisetkin ihan toiseksi. Kokemusta on.

Jumalan Pyhä Henki on se joka muuttaa ihmisen sisimmän, ihminen ei voi itseään tehdä uskovaiseksi, sillä se on yksistään Jumalan teko ja armo joka uudestisynnyttää ihmisen.

Jos ihminen ei nöyrry ja tunnusta tarvitsevansa Jumalaa, hän joko unohtaa hänet kokonaan tai kyseenalaistaa ja kyseenalaistaa ja pää onkin kohta sekaisin. Usko on todella uskon asia.
        Ei Raamattu turhaan sano:

1.Korinttolaiskirje:
        1:18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.

Ihmiseltä kun puuttuu Jumalan voima, ei voikaan käsittää mitä on olla Hänessä yhteydessä.

Olet lähellä, mutta vielä kaukana. Jos jatkat kyseenalaistamistasi, mahdatko koskaan saada vastaustasi ihmisiltä. Mutta kun kysyt Herralta saat vastauksen hyvinkin nopeasti.

• Pakanain.Huuto
        hansutuulia kirjoitti:

pahaa?

Mutta niin kauan kun kyseenalaistat Jumalan, olet varmaan tuolla mielenlaadulla seuraavankin kerran kokouksessa. Elämästäsi puuttuu se yksi, ja sinulta puuttuu kaikki. Omakohtainen uskoontuleminen onkin asia joka muuttaa kokouksissa istumisetkin ihan toiseksi. Kokemusta on.

Jumalan Pyhä Henki on se joka muuttaa ihmisen sisimmän, ihminen ei voi itseään tehdä uskovaiseksi, sillä se on yksistään Jumalan teko ja armo joka uudestisynnyttää ihmisen.

Jos ihminen ei nöyrry ja tunnusta tarvitsevansa Jumalaa, hän joko unohtaa hänet kokonaan tai kyseenalaistaa ja kyseenalaistaa ja pää onkin kohta sekaisin. Usko on todella uskon asia.
        Ei Raamattu turhaan sano:

1.Korinttolaiskirje:
        1:18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.

Ihmiseltä kun puuttuu Jumalan voima, ei voikaan käsittää mitä on olla Hänessä yhteydessä.

Olet lähellä, mutta vielä kaukana. Jos jatkat kyseenalaistamistasi, mahdatko koskaan saada vastaustasi ihmisiltä. Mutta kun kysyt Herralta saat vastauksen hyvinkin nopeasti.

"Olet lähellä, mutta vielä kaukana. Jos jatkat kyseenalaistamistasi, mahdatko koskaan saada vastaustasi ihmisiltä."

En tietenkään koskaan saa vastausta ihmisiltä, ja vahvasti rohkenen epäillä että vastauksia ei tule muualtakaan päin.

"Mutta niin kauan kun kyseenalaistat Jumalan..."

Ei minua häiritse Jumala, Hän saa vapaasti olla olemassa en minä jaksa tuhlata energiaani pohtimalla onko on vai eikö ole.

• k.n.

näissä ammateissa työskentelevät ovat vähän kuin koemaistajia. Pastorillehan tarjotaan ekaksi herkkupöydän antimista ja tuo hillittömyyden
      synti taitaakin hävitä sinne housunkauluksen yli pursuilevaan vyötäröön. Sehän on aika yleinen mielikuva saarnasmiesten ruumiinrakenteesta.
      Ja mikä se semmoinen evankelista olisikaan, joka ei omaa Raamattuaan vyöröllään kannattelisi.

Kulutusta lisää...." ei puolusteta syntiä "

• hansutuulia

suomalaisista saarnaajista ovat kuitenkin aika normaaleja, kysymys ei ole sairaalloisesta lihavuudesta. Ainakin mitä minä olen saarnaajia tavannut, ei heissä ylilihavia kovin paljoa ole.
        Ainakaan vanhemmassa väestössä, nuorissa on kyllä lupaavia alkuja. En kuitenkaan ole havainnut että julistajat olisivat käyttäneet lyömäaseena kanssasisariaan ja veljiään kohti ja kehottaneet painostaan tehdä parannusta. Jokainen voi lukea itse Raamatusta mitä tulee tehdä, että tämä temppeli voi hyvin.

• Pakanain.Huuto

koemaistajia! sain kevyen olon. tattis.

• hansutuulia

koemaistajia! sain kevyen olon. tattis.

ehkä tuo oli sitä sinun huumoriasi josta lähtee sinun ilosi.

Mutta laitanpa tähän yhden vitsin, sillä kyllä me vitseistä tykätään vaikket niin luulisikaan. :)

Alla esimerkki siitä miten oikea asenne ja toisen tilanteen syvällinen ymmärtäminen ratkaisee ja koituu lopuksi (yrityksen) omaksi eduksi!

Isossa kaupungissa oli julmetun suuri tavaratalo, josta sai aivan kaikkea, siis todellakin aivan kaikkea. Laittoivat sitten lehteen ilmoituksen myyjän paikasta ja paikkaa hakemaan ilmaantui ujohkon oloinen maalaispoika.
        "Oot sitten maalta kotoisin?"
        "Joo'o."
        "Ootko ennen tehnyt myyntihommia?"
        "Juu, kyllä mä siellä maalla..."

Vaikka sälli olikin vähän ujon oloinen, niin myyntipäällikkö jotenkin piti hänestä, ja otti hänet hommiin.

Pitkän hikisen ensimmäisen työpäivän jälkeen päällikkö tulee siinä viiden pintaan katsomaan miten maalaispoika on pärjännyt.
        "No, montakos kauppaa olet tehnyt?"
        "Yhden."

Päällikkö on vähän pettynyt, ja toteaa: "Niin, yleensä meidän myyjät tekee sellaiset 20-30 kauppaa päivässä. Paljonkos arvoinen se ainokainen oli?"

"1,2 miljoonaa."

"Yksi pilkku kaksi miljoonaa!! Mitä -ihmettä- sä oikein myit??"

"Niin no, mä myin tälle kaverille ensin sellaisen pienen ongenkoukun, sitten vähän isomman, seuraavaksi sellaisen Rapalan viehesarjan ja vielä perhontekovehkeet. Sitten se tietysti tartti siimaa, ja mä myin sille ensin sellaista tavallista, sitten vähän vahvempaa ja vielä sellaista kunnon barracudankestävää extrasiimaa. Tietysti siihen sitten oli myytävä kunnon vavat ja kelat. Sitten todettiin, että kyllä se venekin tarvitaan, ja niin mä vein kaverin veneosastolle ja myin sille Marino 9000:n erikoisvarustein. Seuraavaksi se totesi ettei sen vanha kuplavolkkari kyllä jaksa vetää semmoista rohjoa, joten vein sen sitte vielä auto-osastolle ja myin sille Range Roverin ja trailerin. Kaikkineen siitä tuli aika tarkkaan 1.198,160 mk."

"Ei XXXXXX, mies tulee ostamaan ongenkoukkua ja sä myyt sille kaiken tuon?"

"No ei ihan... itte asiassa se tuli ostamaan muijalleen tamponeja, ja mä sitten sanoin sille, että sun viikonloppus on joka tapauksessa pilalla, mikset lähde vaikka kalaan..."

• k.n.
        hansutuulia kirjoitti:

suomalaisista saarnaajista ovat kuitenkin aika normaaleja, kysymys ei ole sairaalloisesta lihavuudesta. Ainakin mitä minä olen saarnaajia tavannut, ei heissä ylilihavia kovin paljoa ole.
        Ainakaan vanhemmassa väestössä, nuorissa on kyllä lupaavia alkuja. En kuitenkaan ole havainnut että julistajat olisivat käyttäneet lyömäaseena kanssasisariaan ja veljiään kohti ja kehottaneet painostaan tehdä parannusta. Jokainen voi lukea itse Raamatusta mitä tulee tehdä, että tämä temppeli voi hyvin.

kansantauti, eli makean pullan syntiähän se on, eli pullukkuutta, keskivartalolihavuutta,

sairaalloisesti lihavaa pastoria tuskin on ammatissa

kukapa sitten kehtaisi myöskään lyömäaseenaan käyttää vääriä ruokailutottumuksia, jos ne on jo itsellään, muutenkaan. Himo käsitetään muutenkin
        hieman eritavalla hengellisissä piireissä.. Lääkärissä kyllä osataan homma sanoa suoraan silmien väliin vaikka lekuri olisi itse jäättiläinen...

...eheytystä, eheytystä, sanotaan korkeintaan hengellisissä ympyröissä... sitähän se kaikki on,
        eheytystä vaan...

• Pakanain.Huuto
        hansutuulia kirjoitti:

ehkä tuo oli sitä sinun huumoriasi josta lähtee sinun ilosi.

Mutta laitanpa tähän yhden vitsin, sillä kyllä me vitseistä tykätään vaikket niin luulisikaan. :)

Alla esimerkki siitä miten oikea asenne ja toisen tilanteen syvällinen ymmärtäminen ratkaisee ja koituu lopuksi (yrityksen) omaksi eduksi!

Isossa kaupungissa oli julmetun suuri tavaratalo, josta sai aivan kaikkea, siis todellakin aivan kaikkea. Laittoivat sitten lehteen ilmoituksen myyjän paikasta ja paikkaa hakemaan ilmaantui ujohkon oloinen maalaispoika.
        "Oot sitten maalta kotoisin?"
        "Joo'o."
        "Ootko ennen tehnyt myyntihommia?"
        "Juu, kyllä mä siellä maalla..."

Vaikka sälli olikin vähän ujon oloinen, niin myyntipäällikkö jotenkin piti hänestä, ja otti hänet hommiin.

Pitkän hikisen ensimmäisen työpäivän jälkeen päällikkö tulee siinä viiden pintaan katsomaan miten maalaispoika on pärjännyt.
        "No, montakos kauppaa olet tehnyt?"
        "Yhden."

Päällikkö on vähän pettynyt, ja toteaa: "Niin, yleensä meidän myyjät tekee sellaiset 20-30 kauppaa päivässä. Paljonkos arvoinen se ainokainen oli?"

"1,2 miljoonaa."

"Yksi pilkku kaksi miljoonaa!! Mitä -ihmettä- sä oikein myit??"

"Niin no, mä myin tälle kaverille ensin sellaisen pienen ongenkoukun, sitten vähän isomman, seuraavaksi sellaisen Rapalan viehesarjan ja vielä perhontekovehkeet. Sitten se tietysti tartti siimaa, ja mä myin sille ensin sellaista tavallista, sitten vähän vahvempaa ja vielä sellaista kunnon barracudankestävää extrasiimaa. Tietysti siihen sitten oli myytävä kunnon vavat ja kelat. Sitten todettiin, että kyllä se venekin tarvitaan, ja niin mä vein kaverin veneosastolle ja myin sille Marino 9000:n erikoisvarustein. Seuraavaksi se totesi ettei sen vanha kuplavolkkari kyllä jaksa vetää semmoista rohjoa, joten vein sen sitte vielä auto-osastolle ja myin sille Range Roverin ja trailerin. Kaikkineen siitä tuli aika tarkkaan 1.198,160 mk."

"Ei XXXXXX, mies tulee ostamaan ongenkoukkua ja sä myyt sille kaiken tuon?"

"No ei ihan... itte asiassa se tuli ostamaan muijalleen tamponeja, ja mä sitten sanoin sille, että sun viikonloppus on joka tapauksessa pilalla, mikset lähde vaikka kalaan..."

naurut antaa k.n. profeetta työmies tode ja joitain muita. Vitsin salaisuus on rivien välissä tai parissa sanassa, ei pituudessa.

• hansutuulia
        k.n. kirjoitti:

kansantauti, eli makean pullan syntiähän se on, eli pullukkuutta, keskivartalolihavuutta,

sairaalloisesti lihavaa pastoria tuskin on ammatissa

kukapa sitten kehtaisi myöskään lyömäaseenaan käyttää vääriä ruokailutottumuksia, jos ne on jo itsellään, muutenkaan. Himo käsitetään muutenkin
        hieman eritavalla hengellisissä piireissä.. Lääkärissä kyllä osataan homma sanoa suoraan silmien väliin vaikka lekuri olisi itse jäättiläinen...

...eheytystä, eheytystä, sanotaan korkeintaan hengellisissä ympyröissä... sitähän se kaikki on,
        eheytystä vaan...

sanoo päläjäyttää päin näköä ja aiheutttaa monelle anorexian. Kuinkahan monta ihmistä on neuvoloiden viisaiden tuloksena sairastunut.
        Kun pitää olla laiha ja kun pari kiloa on ylimääräistä sanotaan että tarvitsee muuttaa ruokailutottumuksia. Ei ihme että nuoret tytöt laihduttavat kun esimerkkinä on neuvolatädit, mannekiinit joiden päällä ei ole muutakuin nahka.

Vaatimusta ja vaatimusta.

Onneksi seurakunnissa ei tähän ahdinkoon tarvitse kenenkään joutua.

Hyvä että pastorit alkavat laihduttamaan, nostan hattua, he sentään haluavat tehdä itselleen hyvää.

Ei siinä eheyttämisiä tarvita, vaan niskasta ottamista kiinni.

Menetkö sinä sanomaan ihmiselle että olet läski, koita alkaa laihduttamaan. SE voisi sanoa sinulle että lopeta ensin se ja se, ja tule minulle näyttämään sitten miten sinun on käynyt.
        Tämä on juuri syyllistämistä ja sitä tapahtuu ihan riittävästi tässä maailmassa.

Ja niitä ihmisparkoja joita on riepoteltu maailman tuulissa, saa tulla juuri sellaisenaan kuin on.
        Jokainen kantaa omat läskinsä, ja kaikilla Raamatussa lukee, että tulee pitää huoli tästä kropastaan.
        Lukutaitoista on ja jos kykenee laihduttamaan, se on hyvä asia se.

Toivottavasti sinä et ole sormella osoittelija, muuten voisi kuvitella että sanoja on itse täydellisyys. Raamattukin puhuu pyrkikää täydelisyyteen. Oli vain yksi joka oli täydellinen, Hän oli Jeesus Kristus.:)

• k.n.
        hansutuulia kirjoitti:

sanoo päläjäyttää päin näköä ja aiheutttaa monelle anorexian. Kuinkahan monta ihmistä on neuvoloiden viisaiden tuloksena sairastunut.
        Kun pitää olla laiha ja kun pari kiloa on ylimääräistä sanotaan että tarvitsee muuttaa ruokailutottumuksia. Ei ihme että nuoret tytöt laihduttavat kun esimerkkinä on neuvolatädit, mannekiinit joiden päällä ei ole muutakuin nahka.

Vaatimusta ja vaatimusta.

Onneksi seurakunnissa ei tähän ahdinkoon tarvitse kenenkään joutua.

Hyvä että pastorit alkavat laihduttamaan, nostan hattua, he sentään haluavat tehdä itselleen hyvää.

Ei siinä eheyttämisiä tarvita, vaan niskasta ottamista kiinni.

Menetkö sinä sanomaan ihmiselle että olet läski, koita alkaa laihduttamaan. SE voisi sanoa sinulle että lopeta ensin se ja se, ja tule minulle näyttämään sitten miten sinun on käynyt.
        Tämä on juuri syyllistämistä ja sitä tapahtuu ihan riittävästi tässä maailmassa.

Ja niitä ihmisparkoja joita on riepoteltu maailman tuulissa, saa tulla juuri sellaisenaan kuin on.
        Jokainen kantaa omat läskinsä, ja kaikilla Raamatussa lukee, että tulee pitää huoli tästä kropastaan.
        Lukutaitoista on ja jos kykenee laihduttamaan, se on hyvä asia se.

Toivottavasti sinä et ole sormella osoittelija, muuten voisi kuvitella että sanoja on itse täydellisyys. Raamattukin puhuu pyrkikää täydelisyyteen. Oli vain yksi joka oli täydellinen, Hän oli Jeesus Kristus.:)

vähän yliampuvaisuutta nyt kahden kilon takia, kokeellisestihan sormella osoitetaan tuloksia, ei läskiksi ketään haukuta, mutta nykyään voidaan antaa jopa eliniän ennuste, jonka tietokoneohjelma laskee monen muuttujan perusteella, Hyvä vain, että pastorit aloittivat kuntoutuksen. Pois negatiivinen henki näin hyvässä asiassa...kukaan meistä ei ole täydellinen

• todé

Täten ilmoitan, että minun seurakuntani papit ovat kaikki hoikkia. Yksi on kaikenkukkuraksi himoliikkuja, juoksee maratooneja. On muutenkin aika sälli. Sinäkin tykkäisit sen saarnoista.

Hohhoijjaa.

Itsellä, minulla, on taas liikkumiset vähissä. Ainoastaan pilatuksessa olen jaksanut käydä säännöllisesti.
      Mites sinun liikkumisesi ovat? Liikutko ainoastaan raitsikan avustuksella, kuten muutkin helssinkiläiset näyttävät tekevän?

• Pakanain.Huuto

Sinä avaat uusia liikuntamuotoja. Oletko tavannut Pontius Pilatusta, kun harrastat pilatusta?

Eikö se ole pilAtes - liikuntamenetelmä?

Mä pyöräilen pääasiallisesti töihin. En harrasta mitään liikuntaa sillalailla, että sitä voisi sanoa hobbyksi. Raitsikkaa tulee käytettyä hyvin harvoin, kun kaikki on kävelymatkan päässä.

Onkos uudet tapetit jo seinillä ja lattia maalattu. Siinähän saa sitä modernia hyötyliikuntaa, joka on nykyisin päivän sana.

Onko sinulla painosi kanssa ongelmia, minulla ei ole. Olen syntymä hoikka ja pitkä, mitä nyt maanvetovoima alkaa raskauttamaan kävelyä.

• todé

Sinä avaat uusia liikuntamuotoja. Oletko tavannut Pontius Pilatusta, kun harrastat pilatusta?

Eikö se ole pilAtes - liikuntamenetelmä?

Mä pyöräilen pääasiallisesti töihin. En harrasta mitään liikuntaa sillalailla, että sitä voisi sanoa hobbyksi. Raitsikkaa tulee käytettyä hyvin harvoin, kun kaikki on kävelymatkan päässä.

Onkos uudet tapetit jo seinillä ja lattia maalattu. Siinähän saa sitä modernia hyötyliikuntaa, joka on nykyisin päivän sana.

Onko sinulla painosi kanssa ongelmia, minulla ei ole. Olen syntymä hoikka ja pitkä, mitä nyt maanvetovoima alkaa raskauttamaan kävelyä.

laiskottelemassa. Remppa cityssä alkaa vasta noin kuukauden kuluttua.

Olen niitä ihmisiä, joiden on tarkkailtava syömisiään, mutta toistaiseksi juttu on hallinnassa.

Juu olen tavannut Pontttttius Pilatuksen. Justiinsa siksi olen niin innostunut pilatuksesta.

• Pakanain.Huuto
        todé kirjoitti:

laiskottelemassa. Remppa cityssä alkaa vasta noin kuukauden kuluttua.

Olen niitä ihmisiä, joiden on tarkkailtava syömisiään, mutta toistaiseksi juttu on hallinnassa.

Juu olen tavannut Pontttttius Pilatuksen. Justiinsa siksi olen niin innostunut pilatuksesta.

kumpa pääsisikin joskus laiskottelemaan jonnekin maalle, jossa olisi juokseva vesi ja sisävessa.
        Lukisin vain kirjoja ja katselisin syksyistä maisemaa.

Kysyinkin tuossa nm. Ekivaarilta, että mikä on hänen käsityksensä synnistä?

Aika ristiriitaista on tuo synninteko. Lestadiolaiset tekevät syntiä jos käyttävät ehkäisyä, mutta helluntailaiset käyttävät ehkäisyä eikä se ole syntiä.

Tämä asia tuli mieleen, kun on tuon nm. Hansutuulian kanssa keskustellut ja se yrittää käännyttää mua voimakkaasti uskoon. Niin kuin minä en tietäsi noita uskon asioita, tiedän mutta en oivalla.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. No nytkö tuli lähtö Orpolle?

Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall
      Maailman menoa
      252
      2328
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      192
      1704
    3. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      50
      1379
    4. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      51
      1057
    5. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      41
      846
    6. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      15
      827
    7. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      31
      810
    8. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      23
      788
    9. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      25
      786
    10. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      647
    Aihe