Mikä on

karavaanarikalle

Mikä on se OIKEA karavaanari? Täällä puhutaan olevan paljon nettikaravanareita ja ne ei ole kuulemma oikeita karavaanareita. Kysynkin, mikä se on se oikea karavaanari? Kovasti täällä ainakin karavaanarit keskenään kinaa, toisiaan nimittelee ihan ällistyttävillä nimikkeillä. Kuka siis on täällä se OIKEA karavaanari?
Kertokaa minulle. Minäkin olen karavaanari (tosin tällä hetkellä vaununi on talviteloilla) mutta olenkohan minäkään oikea karavaanari?

11

1021

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • höh

Netti karavaanari on hörhö, joka päivät pitkät istuu netin ääressä. Kirjoittelee kaikille palstoille, etenkin karavaanarit palstalle häirikköviestejään. Hörhöä ei kiinnosta matkailupelit, eikä matkailupeleillä liikkuminen. Ei kausipaikat, puutarhaleirit eikä puskaparkit käytännön tasolla. Ei ole kiinnostunut hankkimaan itselleen kokemuksia, eikä ennestään omaa minkäänlaista omakohtaista kokemusta matkailupeleistä, niillä matkustamisesta tai asumisesta.
      Netistä saamiensa tiedonmurujen vauhdittamana on antamassa "neuvoja ja häiriköimässä toisten yritystä pitää keskustelut asiallisina.

Kaikki muut matkailupeleistä haaveilevat tai niissä paikallaan viihtyvät ja matkailupeleillä kulkevat ovat mielestäni kaikki karavaanareita.

• karavaanari kaikkien kaveri

Mulla oli vuonna -88 vuokralla vaunu viikon.

Sitten mulla oli vaunu vuokralla toisen viikon heti vuonna -96.

Nyt olis helkkarin moinen halu ostaa jokin matkailuväline.

Keväästä lähtien netti kuumana ja kaikista paikoista tietoa hakien ja omia johtopäätöksiä tehden yrittää päättää mikä olisi hyvä.

Niin ja on sitä käyty kaksissa matkailualan messuissakin tänä vuonna.

Sitten on huvittuneena lueskeltu näitä juttuja täältä,mutta myös tuolta karavaanisivuilta.

• olekkkin
        karavaanari kaikkien kaveri kirjoitti:

Mulla oli vuonna -88 vuokralla vaunu viikon.

Sitten mulla oli vaunu vuokralla toisen viikon heti vuonna -96.

Nyt olis helkkarin moinen halu ostaa jokin matkailuväline.

Keväästä lähtien netti kuumana ja kaikista paikoista tietoa hakien ja omia johtopäätöksiä tehden yrittää päättää mikä olisi hyvä.

Niin ja on sitä käyty kaksissa matkailualan messuissakin tänä vuonna.

Sitten on huvittuneena lueskeltu näitä juttuja täältä,mutta myös tuolta karavaanisivuilta.

erittäin mielenkiintoista?

• tätä kanssa!

Kuka on rekkakuski? Kirjotellaan että homo ajaa rekka tai puukenkähomo ajaa rekka. Onko ne sitten homoja vai rekkakuskeja?
      Jos ovat homoja niin kuka sitten ajaa ne rekat?

• karavaanarikalle

Se selvisi millainen EI OLE karavaanari;)

• Karavaanarius on enemmän henkinen kuin materiaalinen asia. Se viettääkö aikaansa matkaillen, pientä karavaanarikylässä olevaa tonttia hoidellen vai harrastaako "puskaparkkeerausta" karavaanaillessaan ei vaikuta.

Karavaanari on aina utelias uudelle ja on aina mieluummin seuraavan mäen takana, koska siellä saattaa olla sitä uutta. Mieli palaa eteenpäin uuteen ja kun ei olla matkalla suunnitellaan tai muistellaan matkoja. Siinä on minun käsitykseni oikeasta karavaanarista.

• karava-anari

Kyllä se karavaanari liitetään nykyään liiasti laitteeseen millä liikutaan, tai missä asutaan, mikä on hieman väärin.
        Nimihän tulee alunperin amerikan uudisraivaajien kolonnista, ja täytyy muistaa olosuhteet, joissa silloin oltiin.
        Kyse oli joukosta, jotka olivat uusilla mailla, ja joukkovoimalla mentiin läpi tuntemattomien alueiden.
        Siten ajatellen ja nykyiseen maailmanmalliin suhteutettuna esimerkiksi moottoripyörillä matkojaan tekevät ovat hengeltään ihan yhtä paljon karavaanareita siinä missä asuntovaunuilijat ja -autoilijat, samoin telttaillen majailevat automatkailijat. Onko sillä paljon väliä, kyse on enemmin elämäntyylistä ei niinkään välineestä.
        Se, että yksi laiteharrastajaryhmä on ominut nimen omaan käyttöönsä, on siis väärin.
        Karavaanari olkoon siis sellainen henkilö tai joukko, joka ei viihdy kolossaan, vaan haluaa hankkia vähäiselle vapaa-ajan vietolleen elämyksiä uusista paikoista, haluaa olla omavarainen kulkija ja omien aikataulujensa herra.
        Tarkoituksena on vain hankkia elämänkokemuksia ja tuntea iloa niistä pienistä asioista ja hetkistä, jota vapaan luonnon tutkiminen ja seuraaminen antaa. Eiköhän se ole aika pitkälle näin.
        Se, että jotkut karavaanarit haluavat asua vuosia kylissä, jotka ovat kesämökkitasoisen palvelun piirissä, on heidän oma asiansa. Olkoot karavaanareita hekin, jos niin haluavat, mutta kesämökkiläiset ovat kyllä jo ihan omaa joukkoaan.

• itse kunkin

Monien olisi tosiaan hyvä miettiä miksi kirjoittelee täällä, eikä esimerkiksi huuhaa- tai maailmanmenoa -osastolla.

On aika nostaa kuuma kissa pöydälle, koska on suuri vääryys matkailuelämästä oikeasti kiinnostuneita kohtaan häiriköidä ja olla töykeä, nimitellä asiallisia osallistujia ja provosoida pelkkää kinastelua turhista aiheista.

Jos kyse olisi edes pienestä huumorin pilkkeestä, mutta monesti kun ei ole edes sitä.

• vaarakaanari

Ei täällä ole yhtään oikeata karavaanaria. Kaikki tähän mennessä tulleet kirjoitukset vain arvostelevat toisia tai kaikkea muuta. Niin minäkin, joten olen samanlainen pönttö kuin muutkin. Mutta tunnustan sen suoraan, olen ahdasmielinen, katkera, epäoikeudenmukainen, pahantuulinen ja vielä ahne.
      Mutta omistan kuitenkin oikean m-auton, joka liikkuu vuosittain monta tuhatta kilometria kotosuomessa ja ulkomailla, missä milloinkin.
      Tällöin voin jakaa omia hyviä lahjojani pitkin poikin tienviertä kaikille aatetta janoaville kanssaihmisille. Kaikki ovat onneksi lahjani kiitollisena vastaanottaneet, ja ylistäen onneaan juosseet kohti uuden maailman auringonnousua rannattoman meren taa.

• Asia

Olen ollut karavaanariyhdistyksen jäsen 15 vuotta. Koko ajan olen omistanut/käyttänyt matkailuajoneuvoja. Tapaan aika paljon toisia samanlaisia. En tunne olevani karavaanari. En tiedä miten tullaan karavaanariksi. Se, että maksaa jäsenmaksua ja käyttää matkailuajoneuvoja ei mielestäni tee kenestäkään karavaanaria. Taitaa olla enempi henkisen tason juttuja??
      Vai onko sittenkään ?
      Jään epätietoisuuteen.

• se oleellisin

ole kiteytetty vanhan laulun sanoihin: kaikkien kaveri.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      65
      2957
    2. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      25
      2083
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      67
      1668
    4. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      24
      1520
    5. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1281
    6. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      16
      1267
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1196
    8. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      28
      1150
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1107
    10. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      62
      1001
    Aihe