Mitä muutaisit ulkonäössäsi jos voisit.

jartsev

Jos voisit muuttaa ulkonäköäsi täysin "simsalabim" tempulla, heittämällä vain lantin olan yli kaivoon ja toivomalla, niin mitä muuttaisit omasta ulkonäöstäsi. Minä pysäyttäisin harmauden etenemisen hiuksissa vain ohimoille ja silottaisin juonteita joita on ilmestynyt hieman kasvoille ja kaulalle. Mitä sinä haluaisit!

106

3173

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pirre*

Tahdon mustan karkean tukan ja ruskeat silmät..fiuuhhhh..

:( ei tapatunu mittää...

• Pirre*

tuo ainakin kirjoitusvirhe..:)

Mitäs muuten turhia, harmaa tukka on kaunis..

• Wenla-G

sillä samalla Simsalapimilläsi taikoa minulle vaikkapa 15 cm lisää pituutta heti? ;))
        Olisi niin upeaa olla yli 170 senttinen nainen, eikä tällainen lyhyenläntä tasamaan tallaaja.

• jartsev
        Pirre* kirjoitti:

.. sitten harmaata vain ohimoille. Karheatukka ja ruskeat silmät, "selevä". Et kuitenkaan heittänyt lanttia kaivoon. Ei se silloin onnistu.

• Akaton mies
        Pirre* kirjoitti:

Mitähän muuttaasi,voi nenä,hih. No ei mun trenkääs ihan näin pitkä olla. Pohojanmaalla sanotahan notta "pitkä mies ei oo muuta ku hurstiin haasku"
        Kyllä mä oon ihan tyytyväänen itteeni, niin ja Tiitu pikkuusehen. Tiitulla on komiat posket ja nätti soon muutoonki.
        Pirre liioon on varmahan kaunis tyttö ja samoon tammikuun likka, sellaasia valamiiksi tehtyjä molemmat.
        terv. komia ja korja seppä ja vielä nätimpi Tiitu-kani täältä syysiltaaselta lakeurelta.

• Akaton mies
        Wenla-G kirjoitti:

sillä samalla Simsalapimilläsi taikoa minulle vaikkapa 15 cm lisää pituutta heti? ;))
        Olisi niin upeaa olla yli 170 senttinen nainen, eikä tällainen lyhyenläntä tasamaan tallaaja.

Tuu Wenla tänne mun ja Tiitun luokse niin venytetähän mittaa Sinulle lisää. Mä kannan sua kainalossani niin ei yllä jalaat lattiahan. Kyllä Sä siinä venyyt sen määrän mitä ny aatteleesit. Vaikka oon kyllä sitä mieltä notta kaikista kaunein Sä oot justihin tuan näköösenä ja kokoosena ku nyt oot. Tiituki on samaa mieltä ja sillä on palijon lyhkääsemmät jalat ku Sinulla.
        terv. seppä ja lyhyyt jalakaanen pieni Tiitu täältä meiltä.

• EI TOTEUDU..
        Wenla-G kirjoitti:

JOS LANTIN SAISIN JA KAIVON LÖYTÄISIN HEITTÄISIN LANTIN JA TOIVOISIN PIENEMMÄT RINNAT KUN VAATTEITA ON NIIN VAIKEA LÖYTÄÄ KUN MUUTEN OLEN "NORMAALIN " KOKOINEN (LÄHES.MUITA PIENENNYS KONSTEJA EN HUOLI KUIN TÄMÄN JA SE EI TÄIDA OLLA KOVIN TODENNÄKÖISTÄ ETTÄ TOTEUTUU

• jartsev
        Wenla-G kirjoitti:

Sinun pitää muista vain heittää se lantti olan yli kaivoon! Vaikka ei siinä sun pituudessa mitään vikaa ole mutta jos välttämättä haluat niin totta kai sen toteutan;)

• jartsev
        EI TOTEUDU.. kirjoitti:

JOS LANTIN SAISIN JA KAIVON LÖYTÄISIN HEITTÄISIN LANTIN JA TOIVOISIN PIENEMMÄT RINNAT KUN VAATTEITA ON NIIN VAIKEA LÖYTÄÄ KUN MUUTEN OLEN "NORMAALIN " KOKOINEN (LÄHES.MUITA PIENENNYS KONSTEJA EN HUOLI KUIN TÄMÄN JA SE EI TÄIDA OLLA KOVIN TODENNÄKÖISTÄ ETTÄ TOTEUTUU

Ja päätä että kuinka pieniksi ne...öh tuota noin niin kuin miehen kouran mitoillako;) vai joillakin muilla?

• Wenla-G
        Akaton mies kirjoitti:

Tuu Wenla tänne mun ja Tiitun luokse niin venytetähän mittaa Sinulle lisää. Mä kannan sua kainalossani niin ei yllä jalaat lattiahan. Kyllä Sä siinä venyyt sen määrän mitä ny aatteleesit. Vaikka oon kyllä sitä mieltä notta kaikista kaunein Sä oot justihin tuan näköösenä ja kokoosena ku nyt oot. Tiituki on samaa mieltä ja sillä on palijon lyhkääsemmät jalat ku Sinulla.
        terv. seppä ja lyhyyt jalakaanen pieni Tiitu täältä meiltä.

lohduttaa meitä. Jos kerran suloisella Tiitullakin on vielä minua lyhemmät kintut, niin pitääpä nämä omat minulle riittää.
        Yltäähän ne sentään Tiitun ja munkin töppöset ihan maahan saakka. :))

• Pirre*
        Akaton mies kirjoitti:

Mitähän muuttaasi,voi nenä,hih. No ei mun trenkääs ihan näin pitkä olla. Pohojanmaalla sanotahan notta "pitkä mies ei oo muuta ku hurstiin haasku"
        Kyllä mä oon ihan tyytyväänen itteeni, niin ja Tiitu pikkuusehen. Tiitulla on komiat posket ja nätti soon muutoonki.
        Pirre liioon on varmahan kaunis tyttö ja samoon tammikuun likka, sellaasia valamiiksi tehtyjä molemmat.
        terv. komia ja korja seppä ja vielä nätimpi Tiitu-kani täältä syysiltaaselta lakeurelta.

Hauska ilmaus..:)

Kyllä sitä oisi ainakin nuorempi :)

En tiijjä miten tuo t.l, tahtosiko vuosiaan pois?

P.s. terkkuja sille riippaposki kanille, pikku Tiitulle.

• Wenla-G
        jartsev kirjoitti:

Sinun pitää muista vain heittää se lantti olan yli kaivoon! Vaikka ei siinä sun pituudessa mitään vikaa ole mutta jos välttämättä haluat niin totta kai sen toteutan;)

varata yöpöydälle kiikarit, jos varpaat on aamulla näköpiirin ulkopuolella, kun taikasi on toteutuneet. :))

• Akaton mies
        Pirre* kirjoitti:

Hauska ilmaus..:)

Kyllä sitä oisi ainakin nuorempi :)

En tiijjä miten tuo t.l, tahtosiko vuosiaan pois?

P.s. terkkuja sille riippaposki kanille, pikku Tiitulle.

Meinaakko notta alijettaasihin aluusta,hih? Elä ny tuallaasia puhu. Eikä me ny niin hirviän vanhoja vielä olla, Sinäki ihan parrauvessas. Kesäkuus täytin 56. Tuut sitten laulamahan sen kuoros kans ku mä täytän satavuotta. Sen sä voisit luvata sepälle. terv. seppä ja nukkuva Tiitu.

• jartsev
        Wenla-G kirjoitti:

varata yöpöydälle kiikarit, jos varpaat on aamulla näköpiirin ulkopuolella, kun taikasi on toteutuneet. :))

Ja vilkaise peiliin vähän, että mitä näkyy lyhentyneen helman alta tai käveletkö ehkä polvihousuissa;)

• Sinimarjanen

tuota petraamista olisi, ryppyjä huomasin
      naamataulussa, mutta pitäähän ne naururypyt
      sielä ollakkin.
      Paljon, paljon muuta.
      Sanontahan on: Kauneus on katsojan silmissä,
      tai jotain sen tapaista.
      Meikä näkee erämaa lammen maisemissa kauneutta,
      toinen ei välttämättä huomaa mitään.
      Todettu juttu.

• jartsev

Ja kauniita metsälampimaisemia. Kyllä minä sitä kauneutta näen ja suorastaan rakastan. Toivotaan sitten niitä kaikkia simslabim tempulla ja lantin heitolla:)

• Sinimarjanen

vielä, että yhdellä lantilla ei meikäläisessä
        varmasti ihmeitä tehdä, mutta tsarmakkuus
        aikusella mihellä on ihan ok.
        Siihen ei lanttia kannta hukata.))

• jartsev
        Sinimarjanen kirjoitti:

vielä, että yhdellä lantilla ei meikäläisessä
        varmasti ihmeitä tehdä, mutta tsarmakkuus
        aikusella mihellä on ihan ok.
        Siihen ei lanttia kannta hukata.))

Ja sisäinen kauneus on kaikista tärkein ja viehättävin. Pientä leikin laskua ja illan piristystä pitää kuitenkin aina taikoa vaikka lantin heitolla. Elämän onnellisuus on kuitenkin hyvin pienistä asioista koostuva kokonaisuus.

• Sinimarjanen
        jartsev kirjoitti:

Ja sisäinen kauneus on kaikista tärkein ja viehättävin. Pientä leikin laskua ja illan piristystä pitää kuitenkin aina taikoa vaikka lantin heitolla. Elämän onnellisuus on kuitenkin hyvin pienistä asioista koostuva kokonaisuus.

aihe ja piristävä sellainen.
        Onnellisuutta voi toivoa lantin heitolla tai
        tähden lennolla, molemmilla voi toive toteutuakin jos niikseen on.))

• jartsev
        Sinimarjanen kirjoitti:

aihe ja piristävä sellainen.
        Onnellisuutta voi toivoa lantin heitolla tai
        tähden lennolla, molemmilla voi toive toteutuakin jos niikseen on.))

ja unelmia vaikka ne eivät ehkä toteutuisikaan. Ja aina tosiaan voi vaikka heittää lanttia tai toivoa tähdenlennon nähdessään vaikka kuinka mielikuvituksellisia asioita jos se saa sen päivän "auringon paistamaan" ja elämän tuntumaan elämisen arvoiselta ja ihanalta.

• Sinimarjanen
        jartsev kirjoitti:

ja unelmia vaikka ne eivät ehkä toteutuisikaan. Ja aina tosiaan voi vaikka heittää lanttia tai toivoa tähdenlennon nähdessään vaikka kuinka mielikuvituksellisia asioita jos se saa sen päivän "auringon paistamaan" ja elämän tuntumaan elämisen arvoiselta ja ihanalta.

"heitto" nyt tässä perustui ihan omiin
        kokemuksiin tähden lennosta.
        Tottako vai tarua, sattumaako vai ei??
        Pari kertaa vain näin on käynyt, eli siis
        toive toteutunut.)

• jartsev
        Sinimarjanen kirjoitti:

"heitto" nyt tässä perustui ihan omiin
        kokemuksiin tähden lennosta.
        Tottako vai tarua, sattumaako vai ei??
        Pari kertaa vain näin on käynyt, eli siis
        toive toteutunut.)

Kyllä varmaan näinkin voi käydä ja onhan se kivaa että juuri sinulle. Minä olen syntynyt kolmastoista päivä ja perjantaina, eikä minua mikään tavaton onnettomuus ole kohdannut noina päivinä. Minä olen sanonutkin että ne ovat minun onnenpäiviäni ja onni vain lisääntyy jos mustakissa tulee vastaan ja saan kulkea tikapuiden alitse:)

• Sinimarjanen
        jartsev kirjoitti:

Kyllä varmaan näinkin voi käydä ja onhan se kivaa että juuri sinulle. Minä olen syntynyt kolmastoista päivä ja perjantaina, eikä minua mikään tavaton onnettomuus ole kohdannut noina päivinä. Minä olen sanonutkin että ne ovat minun onnenpäiviäni ja onni vain lisääntyy jos mustakissa tulee vastaan ja saan kulkea tikapuiden alitse:)

kuullut jonkun toisenkin sanoneen, että luku
        kolmetoista on hänen onnen lukunsa.
        Onneksi noita ihan mustia kissoja harvemmin
        tien yli menee, en sillä että mitenkään
        olisin taikauskoinen. Mutta tähdenlento...
        toimii.))

• jartsev
        Sinimarjanen kirjoitti:

kuullut jonkun toisenkin sanoneen, että luku
        kolmetoista on hänen onnen lukunsa.
        Onneksi noita ihan mustia kissoja harvemmin
        tien yli menee, en sillä että mitenkään
        olisin taikauskoinen. Mutta tähdenlento...
        toimii.))

..sitä katselee hyvässä seurassa syyskesän hämärtyvässä illassa, metsälammen rannalla, kun auringon punertuva kajo kultaa taivaanrantaa ja nuotion hiipuva hiillos helähtelee ja lammen pintaan nousee ohut untuvainen usva. Silloin tähdenlennon toive toteutuu niin uskon.

• Sinimarjanen
        jartsev kirjoitti:

..sitä katselee hyvässä seurassa syyskesän hämärtyvässä illassa, metsälammen rannalla, kun auringon punertuva kajo kultaa taivaanrantaa ja nuotion hiipuva hiillos helähtelee ja lammen pintaan nousee ohut untuvainen usva. Silloin tähdenlennon toive toteutuu niin uskon.

tuosta ei auta mitenkää rikkoa.
        Oli niin hyvin kuvailtu. Taisin jo heteken
        viivähtää nuotiolla. Taidan mennä sinne
        takaisin.))

• jartsev
        Sinimarjanen kirjoitti:

tuosta ei auta mitenkää rikkoa.
        Oli niin hyvin kuvailtu. Taisin jo heteken
        viivähtää nuotiolla. Taidan mennä sinne
        takaisin.))

kauniissa unikuvissa, jospa toive toteutuu joskus kun ei toiveelle tiukkaa määräaikaa aseteta. Uni musiikkia vain tarvitsee ja nukkumatti vierailee.
        Hyvää yötä sinulle!

• Sinimarjanen
        jartsev kirjoitti:

kauniissa unikuvissa, jospa toive toteutuu joskus kun ei toiveelle tiukkaa määräaikaa aseteta. Uni musiikkia vain tarvitsee ja nukkumatti vierailee.
        Hyvää yötä sinulle!

Kauniita unia Sinulle.))

• tammikuun likka

Yhtä ja toista muutettavaa, ei taitas riittää temput :( Nuo harmaat ja rypyt, ne on niitä vähäsempiä..

• jartsev

Tämä temppu muutta kaikki rypyt naururypyiksi ja harmaan iloiseksi raidaksi elämän kirjossa joka on aivan ehdoton väri. Etsi vain kaivo ja heitä lantti!

• Akaton mies

Sähän oot tammikuun likka kaunis ja komia tyttö, tuntoo varmasti ihimisen näöstä. Ei Sussa trenkää mitään muuttaa, mitään temppuja ei tarvita, ei muuta ku suaraa vaan,hih. Pitää ja päästää, elä ny aliarvioo ittiäs. terv. hyvä makuuset seppä ja Tiitu täältä meiltä. Niin, eikä Sun trenkää muille kelevatakkaan ku minulle ja Tiitulle,hih. Tulikoos ny liikaa sanottua. Pusuut Sinulle.

• tammikuun likka
        Akaton mies kirjoitti:

Sähän oot tammikuun likka kaunis ja komia tyttö, tuntoo varmasti ihimisen näöstä. Ei Sussa trenkää mitään muuttaa, mitään temppuja ei tarvita, ei muuta ku suaraa vaan,hih. Pitää ja päästää, elä ny aliarvioo ittiäs. terv. hyvä makuuset seppä ja Tiitu täältä meiltä. Niin, eikä Sun trenkää muille kelevatakkaan ku minulle ja Tiitulle,hih. Tulikoos ny liikaa sanottua. Pusuut Sinulle.

Juu, ollaan ollaan kaikki täällä ruudun takana heitetty lantti ja nyt mua naurattaa :))) Tulos on mitä mainioin, pitääkin mennä jo samaan suuntaan seinähirsien kanssa. Hyv yöt kaikille ♥ ♥

• kotikiusattu

kulmillaan,mut mitä siitä?
      Voi teitä ryppyjenne kans vehtaajia,kun on sellanen taivaan lahja Suomen naisille mitä sitä muuttamaan.
      Anta olla jämpti vaa.

• EI TAIDA TOTEUTUA

JOO MITÄS NOISTA RYPYISTÄ JA HARMAISTA MUTTA SE OLIS KYL MUKAVATA KUN PAIDAN NAPIT PYSYS KIINNI EIKÄ NUTTU KINNAIS

• jartsev

No joo...! Pitää sitten sun silmissäsi taikoa näyttämään kaikki siloiset posket ryppysiltä, jos oot tosissasi?

• kotikiusattu
        EI TAIDA TOTEUTUA kirjoitti:

JOO MITÄS NOISTA RYPYISTÄ JA HARMAISTA MUTTA SE OLIS KYL MUKAVATA KUN PAIDAN NAPIT PYSYS KIINNI EIKÄ NUTTU KINNAIS

mennään kun palkinto oriit,komiasti kylän kohralla,ettei köyhältä näytä.

• kotikiusattu
        jartsev kirjoitti:

No joo...! Pitää sitten sun silmissäsi taikoa näyttämään kaikki siloiset posket ryppysiltä, jos oot tosissasi?

mun puolesta ihmiset voi olla siloisia,itte vaan oon yhtä komiaa sorttia kun seppäkin.
        Eli näin on hyvä,oon ihan ikäiseni näköinen.

• jartsev
        kotikiusattu kirjoitti:

mun puolesta ihmiset voi olla siloisia,itte vaan oon yhtä komiaa sorttia kun seppäkin.

Joille ei tarvitse taikoa mitään fiktiivistä unelma ulkomuotoa. No sepä hyvä, simsalabimin voimakin saattaisi ehtyä jos jokaiselle aivan täysillä tarvitsisi muutosta ajatella.

• enkeli b
        kotikiusattu kirjoitti:

sun syrän on kultane

• silmät jonkinlaisten tappien nokkaan, kun taaksepäin katsominen vaatii koko kehon pyörähtämisen. Poloovet on monesti operoidut eikä nekään aina tykkää vääntelehtiä. Siks ne silmät olis hyvä sijoittaa tarkoituksenmukaisemmin.

Muutoin olen aivan millilleen ja grammoineen omissa ihannemitoissani.

• jartsev

niin kuin etanalla, tuntosarvien päähän.

Mun yksi kaveri oli vähän ylipainoinen, niin hän sanoi kun kävi punnitsemassa itseään, että muuten olisin aivan ihannemitoissa, pituutta vain pitäisi olla seitsemänkymmentä senttiä enemmän.

• emw34
        jartsev kirjoitti:

niin kuin etanalla, tuntosarvien päähän.

Mun yksi kaveri oli vähän ylipainoinen, niin hän sanoi kun kävi punnitsemassa itseään, että muuten olisin aivan ihannemitoissa, pituutta vain pitäisi olla seitsemänkymmentä senttiä enemmän.

sarvisilmistäni ja silmäsarvista myös. Tak tak.

Vähän vaatii totuttelua, mutta taisi onnistua; presiis.

Olin tosi epis keholleni, sillä saan olla paljosta kiitollinen, koska voin liikkua ja tehdä aivan normaaleita asioita ja kolotuksetkin antavat nukkua yöt rauhassa.

Pyydän myös anteeksi kaikilta, joilla on tosi kyseessä ja ovat liikuntarajoitteisia tai joku muu asia estää heiltä 'normaalin' elämän.
        Olen myös kokenut, mitä on vuosia kestävä sairastaminen ja siksi minun ei olisi pitänyt edes leikilläni 'sortua' näin arkaan aiheeseen. Siis, anteeksi vielä kerran, jos tulin ajattelemuuttani loukanneeksi.

jk. Muuten ihan siisti juttu, 'pistää palstalla koreasti' ja saada uusi luukki aikaiseksi vain kolikolla ja vahvalla uskolla.

• maissi55

...puoleen selkään ulottuvat luonnonkiharat paksut hiukset.
      Nyt ne olisivat melkein mustat, kun väri numero vähän lipsahti, mutta yleensä ne olisivat kastanjan ruskeat, punainen hieman vilahtaisi auringon valossa.
      Miten mukava olisikaan niitä heilauttaa, näin...

..että simpsalab...

• jartsev

Taisi jo taika toteutua sinun kohdalla kun noin viuhauttelet hiuksiasi. Kauniitahan tuollaiset hiukset ovat.

• olla

hieman lyhempi,vaikka 15cm niin olisin 170cm mies.

• jartsev

sittenkään, mutta toteutetaan tämä kohtuullinen toive.

• Minun muodonmuutokseeni tarvittaisiin koko säkillinen kultarahoja.

Minut olisi tehtävä niinkuin uudelleen päälaesta kantapäihin saakka.

Pituus, paino, kasvot, kaula, kädet, jalat, kroppa, tukka, joo jopa varpaankynnet uusiksi.

Jaa, ryppyjä ei juuri ole ja tukkakaan ei pahasti harmaantunut vielä....sitä saa olla pienestäkin kiitollinen tässä iässä;(

T.
      Paloma

• Akaton mies

Olipahan mukavaa jutustelua,hih. Kiitoos tuhannesti sinulle jartsev, mistä keksitki tällaasen kivan alootuksen. Hyvää ja rauhaasaa yötä kaikille teille, likoolle yö haliit ja pojille tuahon kourahan. Soon aamulla arkipäivä. terv. pohojanmaan seppä kaninsa kans.

• jartsev

vai kokonaan uusiksi. Suurelta tuntuu mutta pannan harkintaan. Lantilla on mahtavat voimat, ei sitä pidä epäillä, muuten ei taika toteudu.

• jartsev
        Akaton mies kirjoitti:

Olipahan mukavaa jutustelua,hih. Kiitoos tuhannesti sinulle jartsev, mistä keksitki tällaasen kivan alootuksen. Hyvää ja rauhaasaa yötä kaikille teille, likoolle yö haliit ja pojille tuahon kourahan. Soon aamulla arkipäivä. terv. pohojanmaan seppä kaninsa kans.

Ja kättä ropsautan sepälle ja kanille rapsutus korvan taakse. Hyviä öitä!

• jartsev kirjoitti:

vai kokonaan uusiksi. Suurelta tuntuu mutta pannan harkintaan. Lantilla on mahtavat voimat, ei sitä pidä epäillä, muuten ei taika toteudu.

putkiston vaihtaminen riittäisi, se olisi sellainen aika iso homma kuitenkin ja kalliskin.
        Pintapuolisin on kaikki aika hyvin vaikka tietenkin pikkuremonttia ja hoitotyötä on aina rapistuvassa rakennuksessa. Mitä vanhempi vene se enemmän tilkitsemistä ja paklaamista.

• Minä olen täysin tyytyväinen ulkonäkööni, joten minun ei tarvitse muuttaa mitään. Olen sopivan kokoinen, ja ikänikin voi päätellä jokseenkin tarkasti ulkonäöstäni. Kaikki on siis ihan kohdallaan.

Minulle tulisi vain suuria vaikeuksia, jos äkillisesti muuttaisin ulkonäköäni. Jos jonakin päivänä olisin aivan erinäköinen kuin aikaisemmin, niin Einari Essonen ei ehkä tuntisi minua, ja hän saattaisi silloin antaa minulle porttikiellon Essolle. Tällaista riskiä minä en ota, ja siksi haluankin aina olla itseni näköinen mies.

• jartsev

muita kun sinut ja jos sinäkin muuttaisit näköäsi niin kukaan ei tuntisi ketään.

• Suttura

Tunnin olen jo miettinyt ja miettinyt...ei tuu
      mitään vikaa mieleen...palaan asiaan...
      :))

• jartsev

..aivan viaton juttu!

• Suttura
        jartsev kirjoitti:

..aivan viaton juttu!

Puoli kiloa viatonta nöyryyttä sydämeen, kieleen ja tekoihini, kiitos!
        ;)

• jartsev
        Suttura kirjoitti:

Puoli kiloa viatonta nöyryyttä sydämeen, kieleen ja tekoihini, kiitos!
        ;)

Tainan haltijalle on erityisen mieluista toteuttaa sinun toive, niinpä se on jo toteutettu ennen kuin toivoitkaan ja siksi varmaan toivoit juuri tuota. Onneksi olkoon, taika on vaikuttanut!

• Suttura
        jartsev kirjoitti:

Tainan haltijalle on erityisen mieluista toteuttaa sinun toive, niinpä se on jo toteutettu ennen kuin toivoitkaan ja siksi varmaan toivoit juuri tuota. Onneksi olkoon, taika on vaikuttanut!

sinua! Lanttien omistajaa, ajatusten lukijaa! :)

Että tiesit mitä minulta puuttuu...

• CannedHeat

itsestään leikkaantuvat hiukset ja itsestään korjaantuvat hampaat.

• Toivoisin simsalabim, arvet pois.

• jartsev

kun vain heität lanttia. Simsalabim!

• jartsev kirjoitti:

kun vain heität lanttia. Simsalabim!

Ei vain arvet vaan samalla kaikki ne muistot ja kokemukset myös?

• miljoona kirjoitti:

Amnestyn lehdestä juuri aamulla katsoin erästä kuvaa, joka kertoi ihon muistista.

Viitteet:

Päälaessa; muisti, sisko tukisti
        Silmäkulma; " , Humalainen löi nyrkillä
        Käsivarsi; " , Luokkakaveri löi lyijjytäytekynällä, terä katkesi ihon sisään
        Rinta; " ,työkaveri kähmi juhlissa
        Vagina; " ,tuntematon poika kosketti limudiskossa.
        Pakarat; " "ystävä" puristi pepusta.Ei naurattanut!
        Polvi; " koulukiusaaja tönäisi kumoon koulun asfalttipihassa.

Vielä teksti: "VAIKKA HALUAISIN UNOHTAA KAIKEN, SEN VOI YHÄ TUNTEA.

Tämä 'ihon' muisti jää ja arvet pysyy ihmisen 'sielussa'.
        Se osaltaan selittää monet traumat ym. koska sisäiset jäljet ovat usein syvempiä, kuin voi ulkopuolinen edes aavistaa.

Toivottavasti voit elää täysipainoisesti 'arpiesi' kanssa.

• emw34 kirjoitti:

Amnestyn lehdestä juuri aamulla katsoin erästä kuvaa, joka kertoi ihon muistista.

Viitteet:

Se osaltaan selittää monet traumat ym. koska sisäiset jäljet ovat usein syvempiä, kuin voi ulkopuolinen edes aavistaa.

Ihon muisti? Kun puuttuu luitakin, niin mitä mahtaa ollakaan sitten luiden muisti.

• miljoona kirjoitti:

Ihon muisti? Kun puuttuu luitakin, niin mitä mahtaa ollakaan sitten luiden muisti.

muisti ei lopu, vaikka se poistetaan.
        Tuskin raajan muisti on luissa.

Tai kukapa tietää!

• emw34 kirjoitti:

muisti ei lopu, vaikka se poistetaan.
        Tuskin raajan muisti on luissa.

Tai kukapa tietää!

Entäs esim. kylkiluiden? Niin, ei varmaan ole muistia jos ne on pois, kait silloi muistikin on pois.

• Suttura
        emw34 kirjoitti:

Viitteet:

...olet niin tumma, puhut kummallisesti, en ymmärrä mitä sanot, haiset pahalle, ei noin ole tapana tehdä, et ole kuin me!

Voi kunpa olisimme sokeita!

• Suttura
        miljoona kirjoitti:

Entäs esim. kylkiluiden? Niin, ei varmaan ole muistia jos ne on pois, kait silloi muistikin on pois.

Vain unohdus auttaa luunpoistoon...
        Tai kosto Aatamille.

• Suttura kirjoitti:

Tai kosto Aatamille.

eikä kasvoihin, pliis.

• Suttura kirjoitti:

...olet niin tumma, puhut kummallisesti, en ymmärrä mitä sanot, haiset pahalle, ei noin ole tapana tehdä, et ole kuin me!

Voi kunpa olisimme sokeita!

Toisaalta, kumpa uskaltaisimme katsoa syvälle sisällemme.

Tuntuu, että olemme monelle asialle sokeita, liian monelle.

Selitämme itsellemme, emme kestä nähdä yhtään enempää, kuorma on nyt jo liian raskas.

• jartsev
        miljoona kirjoitti:

Juu taikojenhaltijalla riittää keinoja. Ja jos ne ei mustista kuitenkaan kokonaan katoa niin ainakin tulee uusia kivoja ja ihania muistoja niin paljon että ne epämieluiset muistikuvat hukkuvat niiden kivojen uusien unelmien ja muistikuvien alle unohduksiin. Simsalabim!

• Suttura
        emw34 kirjoitti:

Toisaalta, kumpa uskaltaisimme katsoa syvälle sisällemme.

Tuntuu, että olemme monelle asialle sokeita, liian monelle.

Selitämme itsellemme, emme kestä nähdä yhtään enempää, kuorma on nyt jo liian raskas.

Hyvän olon ja itseinhon raja on hiuksenhieno.

• Suttura kirjoitti:

Tai kosto Aatamille.

Kosto Aatamille oli kiva ajatus, hih hih, täytyypäs alkaa hautoa sitä.

• emw34 kirjoitti:

eikä kasvoihin, pliis.

hih hih..

• Puidenhalaaja

...niin voisithan noita kiloja ottaa muutamia pois, ihan sillai pysyvästi. Nuorempana niitä toivomuksia olisi ollut enemmänkin, nyt olen tottunut tomumajaani ja ajattelen, että olen vaan komistunut vuosien varrella;) Niin, ja kun taiot niitä kiloja pois, niin sillai sievästi, ettei tule ryppyjä. En halua rusinaksi...

• jartsev

No joo, se soppii! simsalabim! heititkö lantin, varmaan olet jo kevyempi jos sen teit, ainakin sen lantin verran.

• vaikka ton

irtirepäistyneen käsivarren tilalle sais jotain muuta kuin tunnottoman kapulan..

• Anskuliini

olen tyytyväinen itseeni päältäpäin katsottaessa.
      Jotain silti haluaisin muuttaa, verisuonet semmosiksi ettei ne kehittelis painetta ja muutkin pienet säryt soisin lähtevän.

• jartsev

Tyytyväisyys on haltijan taikaa ja tulosta..paineita suonissa ja pikkukipuja, selvä! Heitä lantti ja käy pitkällesi sohvalle, selällesi ja pane silmät kiinni. Ajattele kuinka rentoutuminen lähtee hiljaa etenemään sun päästä, sormenpäistä ja varpaista kohti napaa. Ajattele sitä intensiivisesti, pitkän aikaa kunnes olet täysin rento ja saatat jopa nukahtaa. Näin se taika on vaikuttanut. Simsalabim!

• Otto-Vaan

Napaa pitäis potkia pinnemmalle tai vaihto ehtoisesti pintaa laskea.
      Taidanpa tästä lähtä kaivon tykö lantti pussin kanssa.:)

Toi harmaus on vain pikku juttu,antaa olla räystäillä räntää.:)

• jartsev

En minä siitä niin kovin suurta huolta kanna, piti vain jotain aluksi...

Vai meinaa napa hukkua sinulta. Pitäisikö laittaa napa rengas siihen jotta löytyy, tai joku pitempi esine, vaikka avaimenperä;)

• Otto-Vaan
        jartsev kirjoitti:

En minä siitä niin kovin suurta huolta kanna, piti vain jotain aluksi...

Vai meinaa napa hukkua sinulta. Pitäisikö laittaa napa rengas siihen jotta löytyy, tai joku pitempi esine, vaikka avaimenperä;)

Laittaa samantien moottorisahan käynnistys naru.:)

• hymykuoppaa

Olen heitellyt nuota kolikoita jo vaikka miten paljon,yhtä leveä tuo takamus on ja pelastusrengas vyötäisillä.Minulla kun sattui nuota pennin kolikoita jäämään kuppiin aikoinani,niitä olen sit täs tuonne kaivoon viskonut...Jospa syy on siinä että on vanhaa valuuttaa?Muuten tämä olemukseni on mielestäni ok,naururyppyjä on ja hymykuoppaa..

• jartsev

halua kaikkia parhaimpia puolia halua muuttaa vaikka taian tekijä niitä saattaa ehdottaa, voi tietenkin myös ne vahat rahat olla....

• manimanimani

muuttaisin dollarinkuvat silmissäni euroiksi ei tarttis jatkuvasti vekslata.

• numero 42

nuo jalat kun lantilla pienenmäks sais...niin sirot kengät ostasin...Ei tuhkimo

• jartsev

Paitsi tietysti se lantti joka pitää kaivoon ehdottomasti heittää. Eurot ja dollarin kuvat silmissä saavat taikavoiman voimaan pahoin, mutta jos sinulla tositarve on niin koitetaan, tulosta en nyt tästä taiasta takaa.

• jartsev
        numero 42 kirjoitti:

nuo jalat kun lantilla pienenmäks sais...niin sirot kengät ostasin...Ei tuhkimo

simsalabim! selvän teki. Osta vain sirot kengät jotka käyvät jalkaan, mutta elä katsele kengännumeroa muuten taika lakkaa olemasta voimassa ja jalat ovat taas entisen suuruiset;)

• Mamma Mia

vielä mahdollisuden! Kiitti kovasti!
      Tietenkin olisin heti hoikka, kaunis, nuori.Kiitos Sinulle.Ihanaa!

• jartsev

Simsalbim! olet hoikempi kuin uskotkaan ja saatat vieläkin hoikistua. Ikäiseksi olet erittäin kaunis ja nuorekas taika on vaikuttanut. Usko vain vahvasti taikurin sanaan niin taian vaikutus jää pysyväksi.

• Sinimarjanen

pitäisi vaihtaa. Oikenisi rypytkin samalla.))
      Tehoisiko taika??

• jartsev

ei siihen kuitenkaan aivan kokonaan suostu kun sinulla on niin kaikille hyvää tahtovia ja sympaattisia ajatuksia, mutta ryppyihin taika vaikuttaa. Se muuttaa ne kaikki naurun rypyiksi ja hymykuopiksi ja antaa hyvää mieltä! Simsalabim!

• Sinimarjanen
        jartsev kirjoitti:

ei siihen kuitenkaan aivan kokonaan suostu kun sinulla on niin kaikille hyvää tahtovia ja sympaattisia ajatuksia, mutta ryppyihin taika vaikuttaa. Se muuttaa ne kaikki naurun rypyiksi ja hymykuopiksi ja antaa hyvää mieltä! Simsalabim!

toivottavasti ne suurimmat oikeni.))
        Jotenkin ihan kuin olisi tuntunut
        poskilla jotakin..)

• jartsev
        Sinimarjanen kirjoitti:

toivottavasti ne suurimmat oikeni.))
        Jotenkin ihan kuin olisi tuntunut
        poskilla jotakin..)

kun taika vaikuttaa. Hymyile vain aivan tyytyväisenä, taika on kokoajan läsnä.

• Sinimarjanen
        jartsev kirjoitti:

kun taika vaikuttaa. Hymyile vain aivan tyytyväisenä, taika on kokoajan läsnä.

niin paljon, niin taian vaikutus aika lieneekin
        sitten pidempi.))

• jartsev
        Sinimarjanen kirjoitti:

niin paljon, niin taian vaikutus aika lieneekin
        sitten pidempi.))

Kaikista rypyistä tulee vain naururyppyjä kulmiin, hymykuoppia poskiin ja elämän viivoja käsiin:)

• Sinimarjanen
        jartsev kirjoitti:

Kaikista rypyistä tulee vain naururyppyjä kulmiin, hymykuoppia poskiin ja elämän viivoja käsiin:)

vanheneminen siis pysähtyi, hurraa...)

• jartsev
        Sinimarjanen kirjoitti:

vanheneminen siis pysähtyi, hurraa...)

on ylivoimainen tehtävä haltijallekin, mutta sen haltijantaika pystyy tekemään että ikää tulee jokaiselle aivan samanverran lisää, ja joku kuten sinä näytät kokoajan ikäistäsi nuoremmalta ja ajatukset eivät vanhene koskaan:)simsalabim!

• Sinimarjanen
        jartsev kirjoitti:

on ylivoimainen tehtävä haltijallekin, mutta sen haltijantaika pystyy tekemään että ikää tulee jokaiselle aivan samanverran lisää, ja joku kuten sinä näytät kokoajan ikäistäsi nuoremmalta ja ajatukset eivät vanhene koskaan:)simsalabim!

malli on ns.ajaton, eli vanha jo syntyessään.)))
        Rypytkin saatu vissiin jo valmiina.)))

• jartsev

Hänellä oli tosivanha auto. Oli kokoajan itse tuupannut ja paikannut sitä autoa, mutta ajoi sillä jatkuvasti. Sitten kun auto oli lollut kaverilla jo kaksikymmentäviisi vuotta niin joku sanoi tälle kaverille, että - sinulla se on tuo auto kestänyt tosivanhaksi. Niin tämä autonomistaja arveli varovaisesti, että - joo, oon tässä katastellut että jos tuo auto jää pitempiaikaiseksi käyttökaluksi niin asennan siihen radion.

• Sinimarjanen

Tuli vaan mieleen, kumpikohan oli arvokkaampi
        radio vai auto. No autossa tietty oli tunnearvoa.

Saanen tähän laittaa, kun oli tuolla
        hammaslääkärissä ja maksoin pankkikortilla,
        hammaslääkäri ojensi sitä lappusta, mihin
        piti nimi laittaa. Meikä meinasi ajatuksissa
        vaan alkaa laittamaan lappusta käsilaukkuun,
        hän sitten kohteliaasti sanoi, että nimi pitäisi laittaa.
        Minä tietysti siihen sanoin, että sama
        pää kesän talven, muistamattomuus, kuuluu tähän
        vuosimalliin. Hammaslääläri tuumasi, "ei tuo vielä ole vakavaa,
        eikä vetoketjunkaan auki
        jääminen ole vakavaa, mutta se on pahempi juttu,
        jos unohtaa miten se vetoketju avataan."

Niinpä, siinä saattaisi olla aika pulmallinen tilanne.)

• jartsev
        Sinimarjanen kirjoitti:

Tuli vaan mieleen, kumpikohan oli arvokkaampi
        radio vai auto. No autossa tietty oli tunnearvoa.

Saanen tähän laittaa, kun oli tuolla
        hammaslääkärissä ja maksoin pankkikortilla,
        hammaslääkäri ojensi sitä lappusta, mihin
        piti nimi laittaa. Meikä meinasi ajatuksissa
        vaan alkaa laittamaan lappusta käsilaukkuun,
        hän sitten kohteliaasti sanoi, että nimi pitäisi laittaa.
        Minä tietysti siihen sanoin, että sama
        pää kesän talven, muistamattomuus, kuuluu tähän
        vuosimalliin. Hammaslääläri tuumasi, "ei tuo vielä ole vakavaa,
        eikä vetoketjunkaan auki
        jääminen ole vakavaa, mutta se on pahempi juttu,
        jos unohtaa miten se vetoketju avataan."

Niinpä, siinä saattaisi olla aika pulmallinen tilanne.)

Saattaisi tulla pikainen kurssitustarve jos vain sopiva opettaja olisi lähistöllä ;)

• Sinimarjanen
        jartsev kirjoitti:

Saattaisi tulla pikainen kurssitustarve jos vain sopiva opettaja olisi lähistöllä ;)

käydä vanhanaikasesti, jos olisi kova kiire.))
        Opettajakin kun olisi vielä hajamieli....

• Sinimarjanen
        Sinimarjanen kirjoitti:

käydä vanhanaikasesti, jos olisi kova kiire.))
        Opettajakin kun olisi vielä hajamieli....

Olen huono kertomaan vitsejä. Hetken kyllä
        kelasin hammaslääkärissäkin, mutta sitten
        hiffasin sen. Kyseessä oli siis vessahätä,
        ja jos ei satu muistamaan miten se vetska avataan.)

• jartsev
        Sinimarjanen kirjoitti:

Olen huono kertomaan vitsejä. Hetken kyllä
        kelasin hammaslääkärissäkin, mutta sitten
        hiffasin sen. Kyseessä oli siis vessahätä,
        ja jos ei satu muistamaan miten se vetska avataan.)

Hauska hammaslääkäri sinulla. Ovat varmaan useimmat kun sille päälle sattuvat.
        Minäkin kävin pari kuukautta taaksepäin. Lohkesi pienipala hampaasta ja oli paikattava. Sitä siinä ajattelin että kyllä se hammashoitaja palvelee sitä lääkäriä aivan viimeisen päälle. Ei sen lääkärin tarvitse ojentaa kättään mihinkään kun kääntää vain rannettaan niin hoitaja vaihtaa työkalun tai ojentaa tarvittavan aineen siihen käteen. Ja siinä sivussa imuroi suussa ja sekoittaa tarvittavat aineet keskenään.

• Sinimarjanen
        jartsev kirjoitti:

Hauska hammaslääkäri sinulla. Ovat varmaan useimmat kun sille päälle sattuvat.
        Minäkin kävin pari kuukautta taaksepäin. Lohkesi pienipala hampaasta ja oli paikattava. Sitä siinä ajattelin että kyllä se hammashoitaja palvelee sitä lääkäriä aivan viimeisen päälle. Ei sen lääkärin tarvitse ojentaa kättään mihinkään kun kääntää vain rannettaan niin hoitaja vaihtaa työkalun tai ojentaa tarvittavan aineen siihen käteen. Ja siinä sivussa imuroi suussa ja sekoittaa tarvittavat aineet keskenään.

45 minuuttia siinä tuolissa, kun jouduttiin
        isompi homma tekemään siihen hampaaseen.
        Aika kyllä meni siinä ihan mukavasti,
        hyvä musiikki soi ja taitava hammashoitaja
        oli avustamassa. Meidän koko suku käy samalla lääkärillä
        ja minun työkaverit.
        Itse olen käynyt jo yli 20 vuoden ajan,
        heti hänen valmistumisensa jälkeen aloitin.
        Erittäin mukava ja leppoisa.)

• jartsev
        Sinimarjanen kirjoitti:

45 minuuttia siinä tuolissa, kun jouduttiin
        isompi homma tekemään siihen hampaaseen.
        Aika kyllä meni siinä ihan mukavasti,
        hyvä musiikki soi ja taitava hammashoitaja
        oli avustamassa. Meidän koko suku käy samalla lääkärillä
        ja minun työkaverit.
        Itse olen käynyt jo yli 20 vuoden ajan,
        heti hänen valmistumisensa jälkeen aloitin.
        Erittäin mukava ja leppoisa.)

että sellainen omalääkäri on löytynyt jonka puoleen voi kääntyä luottavaisena. Minulla ei ole sellaista. Olen joutunut vaihtamaan monta kertaa, useimmiten siitä syystä että lääkäri on muuttanut muualle.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      172
      1147
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      132
      867
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      84
      793
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      738
    5. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      37
      561
    6. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      549
    7. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      296
      538
    8. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      216
      500
    9. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      50
      494
    10. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      45
      492
    Aihe