Sanotaan että raha ei tee onnelliseksi

Puidenhalaaja

...vaan eipä pidä paikkaansa. Kävin eilen verokarhun juttusilla ja sain loppuvuodeksi nollaverokortin. Siis kaikki loppuvuoden tulot puhtaana käteen, JES! Ja kyllä minä olen onnellinen, olen hehkuttanut asiaa kaikille vapaaehtoisille ja nyt vielä teillekin. Hyvästi konkurssi:D

28

1023

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiva juttu sulle. Olen iloinen puolestasi.

Minä saan muutamia satoja euroja veronpalautusta ja olen kans onnellinen niistä. Raha rauhoittaa kummasti ja sitä voi todella myöskin onnellisuudeksi nimittää.

• Puidenhalaaja

...osallistumisesta onneen:D

Minunkin piti saada veronpalautusta vähän reilu satanen, mutta verokarhu oli itse tarkistanut verotusta ja vähentänyt sen puoleen. Itse en edes tarkistanut, kun meni kuitenkin palautuksen puolelle.

Kiva kun saat niin mukavat joulurahat! Se tuntuu melkein lahjalta vaikka se omaa rahaa onkin:D

• Otto-Vaan

Toiset ne vain makselee viulut.:(
      .
      .
      .
      Hyvä sinä;)

• Puidenhalaaja

...kovaa veroa koko vuosi. Ja kiroiltu kun rahat ei riitä jukulauta! Eli tavallaan pakkosäästön syytähän tämä autuus nyt on. On se kumma miten verottaja voi arvioida niin pieleen veroprosentin. Ihmettelin kyllä sitä koko vuoden mutta vasta nyt uskalsin häiritä asialla verokarhua. Karhu osoittautui hyvinkin lempeäksi:D

• Otto-Vaan
        Puidenhalaaja kirjoitti:

...kovaa veroa koko vuosi. Ja kiroiltu kun rahat ei riitä jukulauta! Eli tavallaan pakkosäästön syytähän tämä autuus nyt on. On se kumma miten verottaja voi arvioida niin pieleen veroprosentin. Ihmettelin kyllä sitä koko vuoden mutta vasta nyt uskalsin häiritä asialla verokarhua. Karhu osoittautui hyvinkin lempeäksi:D

Näin jälkikäteen hyvä juttu,saat pistää nyt elämän risaseksi.:)))

Mulla on niin säästeliäs verottaja,joka vuosi maksan
        lisä veroja.En tosin tuhansia euroja mutta
        kuitenkin.Nipisteleehän se vähän kun maksu lapun saa aina kouraan.

• Puidenhalaaja
        Otto-Vaan kirjoitti:

Näin jälkikäteen hyvä juttu,saat pistää nyt elämän risaseksi.:)))

Mulla on niin säästeliäs verottaja,joka vuosi maksan
        lisä veroja.En tosin tuhansia euroja mutta
        kuitenkin.Nipisteleehän se vähän kun maksu lapun saa aina kouraan.

...joten nyt maksetaan velat pois ja sitten on rauhallinen olo. Voin tietysti laittaa elämän risaseksi vaikka poikkeamalla joku ilta nakkikioskilla...

• Otto-Vaan
        Puidenhalaaja kirjoitti:

...joten nyt maksetaan velat pois ja sitten on rauhallinen olo. Voin tietysti laittaa elämän risaseksi vaikka poikkeamalla joku ilta nakkikioskilla...

Sama tyyli kun mullakin.Nakki kioski reissulla muaimaa parannetaan.:)

• on sitä prosenttiä
        Puidenhalaaja kirjoitti:

arvioidessaan vanhat tiedot. Ei se voi tietää tammikuussa mitä kukin tulee tienaamaan, miten tulot ovat muuttuneet, vaan perustana ennakoihin on jo melkein 2 vuotta vanha tieto.
        Aina voi hakea muutosta, mutta kun moni ei mene omaehtoisesti korotuttamaan pidätysprosenttia.

Pakkosäästöähän se palautus ja voisi se korko mikä sille palautukselle maksetaan, olla reilusti suurempi.

Ja kun tulee mätkyjä, niin silloin on saanut valtiolta lainaa, eikö.

• Puidenhalaaja
        on sitä prosenttiä kirjoitti:

arvioidessaan vanhat tiedot. Ei se voi tietää tammikuussa mitä kukin tulee tienaamaan, miten tulot ovat muuttuneet, vaan perustana ennakoihin on jo melkein 2 vuotta vanha tieto.
        Aina voi hakea muutosta, mutta kun moni ei mene omaehtoisesti korotuttamaan pidätysprosenttia.

Pakkosäästöähän se palautus ja voisi se korko mikä sille palautukselle maksetaan, olla reilusti suurempi.

...tuntuu mukavammalta kuin laina, vaikka järkevästi ajatellen tietysti kannattaisi pitää verottajan halpakorkoista lainaa. Vai meneeköhön siitä ollenkaan korkoa? Minä olen aina saanut palautusta joten enpä tiedäkään. No, sittenpä on tosi edullista lainaa jos ei tarvi korkoakaan maksaa...

• köyhikset
        on sitä prosenttiä kirjoitti:

Varsinkin 70-luvulla, vauhdikkaan inflation aikana, pienensin ennakon pidätykseni niin alas kuin verottaja suostui.

Lainakorkojen ja inflation yhteisvaikutus oli "laina-ajalla" 20 - 30% kotiin päin.
        Korkoa ei silloin laskettu.

Nykyään korot ovat niin alhaalla ettei vaatimattomissa summissa juuri hyötyä ole.
        Periaatteesta maksan niin pientä ennakkoa kuin mahdollista.

• minä saan ensi

Onnea sinulle!!!! Minä saan elämäni ensimmäisen veronpalautuksen,aina on pitänyt maksaa lisää.Kyllä raha tekee "onnelliseksi" sillai,että murhe pärjäämisestä ei ole niin suuri.Onnea raha tuskin muuten tuo,onni on niin moninainen käsite,kullakin erilainen varmaan.

• Puidenhalaaja

...on joka asiassa aina ihan erityinen tapahtuma. Varmasti tuntuu mukavalta saada palautusta kun aina ennen on joutunut maksamaan lisäveroa. Vaikka omia rahojahan ne tietysti ovat. Onnea sinullekin ja kiitos:D

• ibiza

että raha ei tee onnelliseksi mutta on hyvä apu siinä....

Minulle verottaja palauttaa pakkolainaamiaan rahoja yli 1400 euroa... Hyvä näin...

• Puidenhalaaja

...köyhä etkä kipiä, kun maltoit pitää rahojasi verokarhun taskussa näin kauan. Aika mojovan potin saat, ei lopu ruoka joulupöydästä:D

• ibiza
        Puidenhalaaja kirjoitti:

...köyhä etkä kipiä, kun maltoit pitää rahojasi verokarhun taskussa näin kauan. Aika mojovan potin saat, ei lopu ruoka joulupöydästä:D

aion hankkia ja vähän muutakin kun tulee noita "harmoonisia" ja ystäviä Joulukylään...

• kuuluu:" Ei raha tee onnelliseksi, mutta se rauhoittaa" ;)

Olen toki iloinen puolestasi :D

• Puidenhalaaja

ja mieluummin rikas ja terve kuin köyhä ja kipiä. Kiitos kun iloitset kanssani:D

• Puidenhalaaja kirjoitti:

ja mieluummin rikas ja terve kuin köyhä ja kipiä. Kiitos kun iloitset kanssani:D

rikastut!

Onhan sitten tämä 'kapitaalilaulu': "Rikastu kähmi ja unhoita".

Saan minäkin 20 egee, mut vaimo melkein 2200.
        Koostuu matkakuluista, kun vaihtoi työpaikkaa kys. verovuonna.
        Olen kovasti yrittäny olla hyvää pataa hänen kans tän syksyn ..))

• Puidenhalaaja
        emw34 kirjoitti:

rikastut!

kyllä vaimon kanssa kanii yleensäkin olla hyvää pataa ja erityisesti myötämäessä.

Tätä ei muuten kukaan usko mutta kerronpa kumminkin: äsken ihastelin tuota lasikokoelmaani ja huomasin erään maljakon alta pilkistävän paperinkulman. Tosi outoa. Nostin maljakon ylös, sen alla oli 3 kpl 20 euron seteliä. Tutkin muutkin maljakon aluset ja seteleitä löytyi yhteensä 9 kpl. Ei harmainta aavistusta, kuka ne on sinne piilottanut, itse en ainakaan. Nyt tuntuu rahaa tulevan joka tuutista, pitäisiköhän lotota:O Vai onko parempi iloita tästä ja olla vähään tyytyväinen...taidanpa tehdä niin.

• Puidenhalaaja kirjoitti:

kyllä vaimon kanssa kanii yleensäkin olla hyvää pataa ja erityisesti myötämäessä.

Tätä ei muuten kukaan usko mutta kerronpa kumminkin: äsken ihastelin tuota lasikokoelmaani ja huomasin erään maljakon alta pilkistävän paperinkulman. Tosi outoa. Nostin maljakon ylös, sen alla oli 3 kpl 20 euron seteliä. Tutkin muutkin maljakon aluset ja seteleitä löytyi yhteensä 9 kpl. Ei harmainta aavistusta, kuka ne on sinne piilottanut, itse en ainakaan. Nyt tuntuu rahaa tulevan joka tuutista, pitäisiköhän lotota:O Vai onko parempi iloita tästä ja olla vähään tyytyväinen...taidanpa tehdä niin.

vanhemmiten niin, että uskon paljon enemmän outoihinkin asioihin, kun nuorena.
        Silloin vaihtoehtoja tuntui joka asiaan olevan huomattavan vähän.

Tuttu tilanne tuokin, että raha löytää rahan luo.

Harmi vaan kun olen aina se poikkeustapaus, niin minulle käy aina niin, että rahat häviävät ovista ja ikkunoista.:))

Lottomisenkin suhteen olen outolintu, en ole kertaakaan lotonnut.
        Vakioveikkausta joskus, mutta kun pelien lopputuloksien tietämys ei noudattanut riittävän hyvin enakkoodotuksia, meni arvailuksi, lopetin senkin tarpeettomana.

Toto kiinnostaisi kaikkein eniten näistä rahapeleistä, mutta kun ei tule lähdettyä 'pipa päässä teivoon', tai edes meidän essolle eta pelaamaan.

• köyhikset
        emw34 kirjoitti:

rikastut!

Meillä on aina krusattu kohta "mahdollisen palautuksen saa käyttää puolison hyväksi".

Useimmiten on ollut tilanne jossa vaimon vähäisillä palautuksilla vähennetään minun jälkiveroani.

Mitä väliä sillä on?
        Yhteinen tili ja rinnakkaiset luottokortit.

• Puidenhalaaja
        emw34 kirjoitti:

vanhemmiten niin, että uskon paljon enemmän outoihinkin asioihin, kun nuorena.
        Silloin vaihtoehtoja tuntui joka asiaan olevan huomattavan vähän.

Tuttu tilanne tuokin, että raha löytää rahan luo.

Harmi vaan kun olen aina se poikkeustapaus, niin minulle käy aina niin, että rahat häviävät ovista ja ikkunoista.:))

Lottomisenkin suhteen olen outolintu, en ole kertaakaan lotonnut.
        Vakioveikkausta joskus, mutta kun pelien lopputuloksien tietämys ei noudattanut riittävän hyvin enakkoodotuksia, meni arvailuksi, lopetin senkin tarpeettomana.

Toto kiinnostaisi kaikkein eniten näistä rahapeleistä, mutta kun ei tule lähdettyä 'pipa päässä teivoon', tai edes meidän essolle eta pelaamaan.

...vaan eipä ole tullut käytyä raveissa. Siellä kai ne voittosummat ovat jotenkin inhimillisiä. Loton päävoitto on minusta turhan iso, paljon enemmän iloa ja vähemmän surua tulisi kun se jaettaisiin pienempiin palasiin. Naapurissani on asunut lottovoittaja enkä kyllä mitenkään kadehtinut hänen osaansa.

• köyhikset kirjoitti:

Meillä on aina krusattu kohta "mahdollisen palautuksen saa käyttää puolison hyväksi".

Useimmiten on ollut tilanne jossa vaimon vähäisillä palautuksilla vähennetään minun jälkiveroani.

Mitä väliä sillä on?
        Yhteinen tili ja rinnakkaiset luottokortit.

silloin, kun olimme molemmat palkkatöissä.

Kun muutimme yhteen -75, niin ensimmäisenä kävimme avaamassa yhteisen tilin.

No yrityksellä oli ja on edelleenkin oma tili.
        Samoin oli varmenmmalla pohjalla jätää kruksaamatta veroilmoituksen ristiinkäyttö mahdollisuus, koska yrittäjän verotus oli omanlainen selviytymistarina joka vuosi.

Paras tai huonoin verokirje tuli joskus -95/-96, kun jälkiveroa reilu kuusikymmentä tuhatta mk. ja seuraavan vuoden ennakkoverolaput 38000 mk./kk.
        Hengissä sentään selvisin, mutta melkoinen pulssinnousu oli hetken aikaa, ennenkuin löydettiin molempia tyydyttävä ennakkoveron taso.

• tammikuun likka

Hyvä asia silloin, kun se tulee tarpeeseen. Kyllä sitä vois olla noin ittelläkin vähän enemmän käteen jäävää, pääsis pikkusen helpommalla kuin että pelkästään tulee toimeen.

• Taitaa olla, kellä on paljon rahaa on paljon huolia.
        Tulee mieleen eräskin teollisuusneuvos, joka ylinopeussakon vuoksi oli valmis menemään vankilaan suorittamaan rikkeensä, kuin olisi luopunut noin kymmenen päiväsakon määrästä, joka hänellä oli jotain 100 000 euron suuruusluokkaa.
        Mutta vain noin kahden viikon nettotulo sta laskettu summa.
        Muistaakseni ko.henkilön sen vuoden veroäyrit olivat n. 50 000 000 euroa, siis milli viikossa!

• Puidenhalaaja

...helpottaa pienipalkkaisen elämää kovasti. Perusmenot pysyvät aina samoina ja lisätulon voi käyttää johonkin ei niin välttämättömään. Kun elää pitkään pienillä tuloilla, jo se, että voi joskus ostaa ruokakaupassa ihan mitä huvittaa hinnoista välittämättä, voi tuottaa suuren ilon ja tyytyväisyyden.

• Anskuliini

onnelliseksi, mulle tuli verottajalta kirje jossa oli ilmoitus että olen maksanut toista tonnia liikaa veroja ja he ovat valmiit korkojen kanssa ne mulle takaisin antamaan joulukuun alussa.

• Pirre*

19 euroa :( tuli...

Mutta Onnea sinulle hyvistä joulurahoista :)

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      172
      1147
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      132
      867
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      84
      793
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      738
    5. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      37
      561
    6. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      549
    7. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      296
      538
    8. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      216
      500
    9. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      50
      494
    10. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      45
      492
    Aihe