elämän lopettaminen

snaiz

Olen jo puolitoista vuotta ajatellut itsemurhaa ja nyt olen valmis lopettamaan itseni. Olen tehnyt elämässäni niin paljon vääriä tekoja ja satuttanut pahasti läheisiäni,kavereita jne. Kaikki muuta ovat antaneet minulle anteeksi,paitsi minä itse,minä en enää tunne kuuluvani tähän maailmaan. Suurimman virheen tein,kun menetin sen tärkeimmän ihmisen,jota olen koskaan rakastanut,kaikki vaan loppui,en osannut pitää kyseistä ihmistä,vaan satutin ja satutin. Olen ajatellut sitä ihmistä,kavereita ja perhettäni ja niitten vuoksi olenkin elänyt,itseni vuoksi en elä hetkeäkään. Nyt minun pitää ajatella itseänikin,eikä muita,tiedän että perheeni romahtaa,mutta haluaako ne nähdä minut lopun ikäänsä tälläisenä? Eivät varmaan tahdo,enkä minäkään. Rakastan heitä kaikkia ylikaiken,mutta se ei oloani helpota,olen käynyt psykiatrilla ja vaikka missä,mutta ei auta.. tahdon vain pois,enkä satuttaa enää yhtään ketään. Tämä on viimeinen teko jolla vielä satutan läheisiäni,mutta sitten se loppuu. Haluan paikkaan jossa ei ole tätä kärsimystä,jota kärsin joka päiväö. Aamuisin kun herään,ni heti tulee ajatuksiin mieleen,että taas samanlainen tuska päivä edessä. Minulle elämä ei vaan sopinut,se oli liian kova paikka,missä en osannut olla. Toivon sydämestäni että kukaan muu teistä ei koskaan tule tuntemaan näin,eikä tekemään kuten minä teen,toivon kaikille lukijoille/vastaajille onnellisen ja hyvän elämän. snaiz-87

22

5318

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Neuvoja.

sitten ne ongelmat vasta alkavat sekä sinulle että perheellesi.

• hokkuspokkusta

mutta ymmärrän tunnelmasi täysin.

Jos onnistut teossasi ja saavutat sillä rauhan itsellesi, niin sinulle se suotakoon.

"Onnea" ja rauhaa sinulle!

• Vastaathan

Sinäkö sitten tiedät mitä on kuoleman jälkeen?
      Uskallat ottaa riskin jo nyt?
      Varaudu ainakin siihen, että voit pettyä pahan kerran.

• snaiz

vaihtoehtoja ei enää ole,en tiedä mitä minulle sitten tapahtuu tai mihin joudun,mutta se riski minun on nyt otettava,sano kuka mitä vaan. Exäni tietää tämän ja ystäväni tietää tämän,mutta ne ei tiedä sitä että se tapahtuu pian. Sen vaan olen halunnut exäni tietävän että se ei ole sen vika,minä ITSE olen elämäni pilannut,surettaa vaan kun hän luulee että se on hänen vika,asia ei niin ole. Toivon vaan että joskus joku ymmärtäisi.. elämässäni olen jo kokenut sen oikean rakkauden ja se riittää,ei minun enää tarvitse mitään uutta nähdä ja eläminen pelottaa minua,kun ei tiedä milloin teen jotain tyhmää taas.

• haastelet?
        snaiz kirjoitti:

vaihtoehtoja ei enää ole,en tiedä mitä minulle sitten tapahtuu tai mihin joudun,mutta se riski minun on nyt otettava,sano kuka mitä vaan. Exäni tietää tämän ja ystäväni tietää tämän,mutta ne ei tiedä sitä että se tapahtuu pian. Sen vaan olen halunnut exäni tietävän että se ei ole sen vika,minä ITSE olen elämäni pilannut,surettaa vaan kun hän luulee että se on hänen vika,asia ei niin ole. Toivon vaan että joskus joku ymmärtäisi.. elämässäni olen jo kokenut sen oikean rakkauden ja se riittää,ei minun enää tarvitse mitään uutta nähdä ja eläminen pelottaa minua,kun ei tiedä milloin teen jotain tyhmää taas.

Itsarit ei tällaisia viestittele!

• päädyt...
        snaiz kirjoitti:

...itsemurhaan, risti kuitenkin sitä ennen kätesi ja pyydä Jumalan Armoa, pyydä Häntä avuksesi,Hän ei hylkää sinua koskaan.

• erfb

että miksi kirjoitat tänne ellei kyseessä ole jokin avunpyyntö, jolla vielä yrität kääntää oman pääsi?

Sanot, että "kaikki muut ovat antaneet minulle anteeksi, paitsi minä itse, minä en enää tunne kuuluvani tähän maailmaan."

Miksi et voi antaa itsellesi anteeksi, jos muutkin ovat antaneet anteeksi? Mikä muka on elämässä niin korjaamattomasti pielessä? On totta, että menneitä ei voi muuttaa, et voi saada tekemättömiksi niitä tekoja, joita sanot vääriksi. Kaikkein helpointa on vihata itseään, potkia itseään päähän jatkuvasti ja ajatella ettei tästä tule mitään. Siihen ajattelutapaan urautuu helposti jos elämä sattuu siihen suuntaan kulkeutumaan. Mutta et voi tietää, että tulevaisuus tulisi olemaan samanlaista kamaluutta kuin menneisyys, riippumatta siitä kuinka lohduttamalta kaikki näyttää. Voit itse vaikuttaa tulevaan ja tehdä siitä paremman. Mutta itsehän loppujen lopuksi päätät mitä teet omalla elämälläsi.

• snaiz

nimenomaan minä itse päätän elämästäni piste! Vain kuolemalla minä pääsen pois tästä kaikesta. Oli minulla nuorempana hyviä aikoja,jos vain pääsisi ajassa pari vuotta taakse,ni tekisin kaiken toisin,mutta se on mahdotonta. Ja sitäpaitsi jokainen meistä joskus pois lähtee,minä lähden ehkä liian nuorena,mutta ei voi mitään. En minä täältä mitään apua halua,enkä enää muiltakaan,päätöksen olen tehnyt ja teen sen hiljaan yksikseni kaukana kotoa. Toiset sanoo että itsekästä,mutta ne ei tämmöistä tunnetta olekaan koskaan kokeneet,te jotka olette olette vahvempia kuin minä,minä olen heikko,joka ei jaksa enää,minulta on usko mennyt kokonaan hyvästä tulevasta.

• Ei sen kummempaa nimimerkkiä
        snaiz kirjoitti:

nimenomaan minä itse päätän elämästäni piste! Vain kuolemalla minä pääsen pois tästä kaikesta. Oli minulla nuorempana hyviä aikoja,jos vain pääsisi ajassa pari vuotta taakse,ni tekisin kaiken toisin,mutta se on mahdotonta. Ja sitäpaitsi jokainen meistä joskus pois lähtee,minä lähden ehkä liian nuorena,mutta ei voi mitään. En minä täältä mitään apua halua,enkä enää muiltakaan,päätöksen olen tehnyt ja teen sen hiljaan yksikseni kaukana kotoa. Toiset sanoo että itsekästä,mutta ne ei tämmöistä tunnetta olekaan koskaan kokeneet,te jotka olette olette vahvempia kuin minä,minä olen heikko,joka ei jaksa enää,minulta on usko mennyt kokonaan hyvästä tulevasta.

minun muistokirjoituksessani tulee olemaan teksti:

"Kuoli elämästä kyllikseen saaneena 35 vuoden iässä".

• tätä

Kun "emäntänä" on balineesi, niin baskat. Ihan oikeesti. Meillä kissa määrää tahdin, niiskale vetää tahdit kotiin. Kirsi.Erikson on tahtipuikossa.kiinni.Lohjalta.käsin...

• Tapanitseni13v

En jaksa enää, oon 13v poika ja oon miettinyt itsemurhaa todella monta kertaa, oon ollut haulikko kädessä ja kirjeet vierellä ja ollu valmis ampuun mutta en vaan voinut tehä sitä mun perheen,kavereiden,sukulaisten,serkkujen tähen.
      Mua koulukiusataan, siinä se syy miks en jaksa tätä viituuunelämää !

kaikki vaan jaksaa keksiä jtn juttuja musta ja nauraa niille..

mä jotenkin oon hiukan hössö, pikkusille vauvvoille sössötän ja koiralle puhun ja en oo niin... se joku vaan puuttuu mun luonteesta...

pitäiskö se itsemurha vaan tehä.... en oo puhunut kellekkään kiusaamisesta tai itsemurha mietteistäni,

Neuvvokaa ?? mitä tälläsen pitäis tehä ?

• 4+9

Elämä on lahja. On syy sille, miksi sinä elät ja olet luotu tänne elämään juuri tässä paikassa ja tänä aikana. Anna sen tarkoituksen toteutua elämässäsi. Olet ilona ympärilläsi oleville ihmisille. Sinua rakastetaan äärettömästi ja ehdoitta! Muista se!

• Yks äiti

No, olisko joku jolle voisit puhua vähän tilanteestasi tai tunteistasi? Kaveri, sukulainen tai koulussa terveydenhoitaja tai kuraattori? Jos et siis vanhemmille halua puhua.
      Useimpia ihmisiä helpottaa jo se jos saa jollekin vähän puhuttua siitä mikä painaa mieltä. Parasta olis puhua aikuiselle, aikuinen pystyy myös auttamaan ja viemään asia eteenpäin. Mut jos on helpompi aloittaa puhumalla kaverille, niin kokeile sitä. Kaverin kanssa voisitte sitten miettiä, kenelle aikuiselle voisi puhua. Jos kysymyksessä on ajatteleva vastuullinen aikuinen, niin hän ei mene selkäsi takana puhumaan asiasta tietämättäsi eteenpäin, vain ainoastaan sinun luvallasi. Hän myös osaa ehdottaa, mistä voisit saada apua.
      Muista että olet arvokas sellaisena kuin olet, ja sinulla on myös oikeus elää ilman kiusaamista, ja oikeus saada apua.

• kulliperkelevittusaatana

Eutanasia voimaan heti! Myös minä haluan päästä täältä pois...

• poispoispois

Tällä poliittisella tahdolla ei eutanasia etene mihinkään. Omat, raa'at ratkaisut se on tehtävä jos täältä mielii pois päästä. Leikkissäti sanoen eihä sitä huoli kuin kerran tehdä, jos onnistuu samantein…..

• katso_vielä_eteenpäin

Ei elämä ole lahja eikä kaikella ole tarkoitusta. Silti sanon kaikille alle viisikymppisille, että kaikkea ei ole menetetty ja elämän voi ikään kun alkaa uudestaan. Ja tuo 50 oli jotenkin keinotekoisesti vedetty raja sekin.

Minua ihmetyttää, miksi nuoret ja nuorenpuoleiset ihmiset kirjoittavat tänne toivottomuuttaan. Kun on olemassa kaikenlaiset hoitosysteemit ihan lapsuudesta alkaen. Kukaan ei joudu kärsimään tolkuttoman pitkiä aikoja, ehkä vuosikymmeniä, ennen kuin saa apua. Toki monet ammattiauttajat on taitamattomia, mutta silti. Eikä se ainut ratkaisu ole hakeutua ammattiauttajalle, vaan elämälleen voi tehdä jotain muutoinkin, kun elämää on jäljellä vuosikymmeniä.

Täällä kirjoittavilla sitä paitsi tuntuu järjestään olevan ns. läheiset. Tiedetään, kuka on äiti, kuka on isä, on ehkä sisaruksia tai omaa perhettä ja jälkikasvua. Eli on olemassa luontainen verkosto. Ihmistä ei jätetä yksikseen hautomaan asioita jonnekin kopperoon vuosikausiksi, vaan löytyy toisia, joista ainakin jotkut välittävät aidosti.

Elämän lopettaminen voi tuntua ainoalta vaihtoehdolta, kun tuskainen olo jatkuu ja jatkuu. Mutta muitakin vaihtoehtoja on.

• spelgye

Voimia sinulle! Itse en ole ainakaan vielä täysin toivottomassa tilanteessa, mutta en kestä tätä epäoikeudenmukaisuutta Sipilältä ja kumppaneilta. Ja he vain sulkevat silmänsä ihmisiltä, jotka kärsivät.

Jos päädytte lopulliseen ratkaisuun, muistakaa kirjoittaa jäähyväiskirje Sipilälle :) [email protected]

Saattaisi auttaa muita kärsiviä, jos Sipilällä olisi yhtään inhimillisyyden rippeitä jäljellä.

• Anonyymi

Ömm en tiiä mitä kirjottaa
      No oon miettinyt tän kaiken lopettamista jo luulisin 13vuotiaasta asti ja olen siitä iästä lähtien myös satuttanut itseäni. Tuntuu että kukaan ei välittäisi olostani täälä enää ja ollessani täälä olen tuonut vaan harmia kaikille ja kaikki puhuu päälleni

• Anonyymi

Unohtakaa painoin vahinnossa lähetä kesken lauseen

• Anonyymi

Mitäs luulette voisiko JEESUS auttaa. Kannattaa kokeilla vielä se mahdollisuus.

• Anonyymi

Mietis uudelleen: sit et enää koe ikinä mitään ja kehosi alkaa haista ja mädäntyä. onko kiire tuohon?

• Anonyymi

kun ihminen syntyy alkaa siitä kuolema,ei se ole sen kumenpaa ihminen elää aikansa ,jos elmä kantaa anna sen kantaa katso elä kuuntele nauti ,elä.mään kuuluu vastoin köymiset ,älä syö lääkkeitä polta ja juo jos se tuo helpotuksen,kaikki loppuu aikanaa ,mutta yritä nauttia elämästä itse olen kohta 70 v,ja avioero on ilmeiseseti tulossa .minä olen miettinyt että käyn ensin etelässä nauttimassa elämän iloista nain ja juon .sitten ostan lapista mökin .asun kesät siellä kalasta ,nain juon metsästän ja muutan talveksi etellään ,esim espanja ,ranska ,portukali,ja nussin juon elän nautin viimeisistä sydämen lyöönneistäni

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      3940
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      80
      2049
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      548
      1641
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      85
      1308
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1097
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1028
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      214
      908
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      883
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      854
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      818
    Aihe