Ei voi kun ihmetellä autokauppujen palvelun eroa. Paskaa palvelua ja kusetusta saa tosi helposti jopa isommistakin liikkeistä, mutta itse olen törmännyt kahteen liikkeeseen, joihin on kiva mennä asenteella, täältä ostan auton. Toinen on Vemix Tampere ja toinen Tuusulan Ykkösauto. Molemmista olen ostanut sekä uusia että käytettyjä autoja.
Reilua autokauppaa
21
4073
Vastaukset
- asdfösölksjfdölik
Tuusulan ykkösauto vaikutti ihan kivalta, joo. Palvelu oli ystävällistä.
Autojen hinnat olivat tosin aika tiukkoja, esim. 11900 euron pyyntihintaisesta autosta olisi lähtenyt suoralla käteiskaupalla vain 400 euroa pois. Auto oli kyllä vastaavista siistein, mitä olin nähnyt, mutta budjetti ei antanut ihan myöden, joten jäi sitten ostamatta.- tinki
"11900 euron pyyntihintaisesta autosta olisi lähtenyt suoralla käteiskaupalla vain 400 euroa pois... budjetti ei antanut ihan myöden, joten jäi sitten ostamatta. "
=> Jo armon vuonna 2007 jäi persaukiset tinkivinkuaanit ilman autoa, kuten edelleenkin 2016 tinkivinkuaaneille käy. - näinonmarjat
tinki kirjoitti:
"11900 euron pyyntihintaisesta autosta olisi lähtenyt suoralla käteiskaupalla vain 400 euroa pois... budjetti ei antanut ihan myöden, joten jäi sitten ostamatta. "
=> Jo armon vuonna 2007 jäi persaukiset tinkivinkuaanit ilman autoa, kuten edelleenkin 2016 tinkivinkuaaneille käy.Normaalijärkinen ihminen katselee sellaisia autoja, joihin on varaa, esim 8000€ budjetilla 11900 pyyntisten autojen katselu ja kysely on ajanhukkaa, sekä myyjän, että asiakkaan. Luulin tämän olevan nykyajan ilmiö, mutta on näitä pölvästejä ollut näköjään jo ennenkin....
- heikki matikainen
Musta korsumäki on BEST,myy hyvällä asenteella.Tästä Corollasta olisin saanut satasen alennusta!
http://www.korsumaenauto.fi/hakukone.php- a n l. p n
Onkos tuota korsumäkeä saatavana muunkin värisenä kuin mustana?
- kokemustahan on
Ei kyllä Tuusulan kauppaa voi suositella. Ammattitaito mitä sattuu ja eivät ota mitään vastuuta mitä myyvät tai lupaavat.
- mies jostakinnn
En nyt ota kantaa tuusulan ykkösöautoon. On sillä jonkinasteinen merkkiedustus ainakin. Että tuskin on sitä autojobbarien pahinta kuraa. Mutta kyllä pääsääntöisesti autoa vaihdan niin suosin näitä suuria ketjuja joilla on vw, ford, nissan jne edustus. Jotka eivät voi vaihtaa toiminimeään yhtä helposti kuin autojobbarit. Tosin merkkiliikkeiden dustajilla ei ole mitään parin tonnin pommeja myynnissä vaihtoautovalikoimassa.
- mies jostakinnn
Nissan oli ajatushäiriö. Tarkoitin tietysti Toyotaa.
- Tiesitkö?
Kuluttajaviraston Mustalla listalla on paljon merkkiliikkeitä. Toisin sanoen merkkiedustus tai liikkeen koko ei kerro yhtään mitään siitä, kuinka luotettava liike on.
Jobbari on muuten pimeää kauppaa yksityishenkilö, eli jobbarilla ei ole koskaan liikettä. - Tietämätönkysyjä
Mistä löytää tämän mustan listan?
- listoille
Vaikka_täältä kirjoitti:
Kuluttaja-lehden musta lista http://kuluttaja.fi/musta-lista/
Listalta poimintana totaalinen moottorituho:
Kuluttaja vaati 1745€ suositus oli kuitenkin vain 500€.
"Auton moottori vaurioitui
Asiakas osti taksikäytössä olleen Hyundai Sonata -auton 7 000 eurolla. Autolla oli ajettu 266 000 kilometriä. Jakopään huollosta ei ollut tietoja, joten myyjä kirjasi kuittiin, että jakopää pitäisi huoltaa heti. Moottori vioittui pian kaupanteon jälkeen, mutta ostajan mukaan syynä ei ollut jakopää. Korjauskustannukset olivat 3 490 euroa, joista asiakas vaati myyjältä 1 745 euroa. Myyjän vetosi siihen, että auto oli ollut kuormittavassa taksikäytössä, minkä vuoksi auto oli normaalia halvempi. Huoltovälikin oli ylittynyt. Myyjän mielestä moottorin rikkoutuminen johtui normaalista kulumisesta. Myyjä totesi myös, ettei ostaja ollut antanut sille mahdollisuutta tutustua väitettyyn virheeseen.
SUOSITUS:
Lautakunnan mukaan auto oli ollut sen verran kovassa käytössä, että ostajan täytyi varautua kulumisesta johtuviin kustannuksiin. Auto kuitenkin maksoi sen verran paljon, että moottorin olisi pitänyt kestää pidempään. Korjauksien jälkeen auto tuli parempaan kuntoon kuin auton iän ja ajomäärän perusteella saattoi odottaa. Siksi sopiva korvaus oli 500 euroa. Summaa laski myös se, että myyjältä oli evätty korjausmahdollisuus. Korjauksessa käytetyt varaosat oli kuittien mukaan hankittu ennen myyjälle tehtyä kirjallista reklamaatiota."
Johtopäätös:
Autoliikkeen on kannattavaa hoitaa riita-asiat kuluttajaneuvonnan ja kuluttajariitalautakunnan käsittelyn kautta. Tässä tapauksessa tosin ihmettelen, miksi kyseinen autoliike ei ole tuota 500€ maksanut, koska sen maksamalla olisi välttynyt mustalle listalle joutumasta. - käytetyssäeioletakuuta
listoille kirjoitti:
Listalta poimintana totaalinen moottorituho:
Kuluttaja vaati 1745€ suositus oli kuitenkin vain 500€.
"Auton moottori vaurioitui
Asiakas osti taksikäytössä olleen Hyundai Sonata -auton 7 000 eurolla. Autolla oli ajettu 266 000 kilometriä. Jakopään huollosta ei ollut tietoja, joten myyjä kirjasi kuittiin, että jakopää pitäisi huoltaa heti. Moottori vioittui pian kaupanteon jälkeen, mutta ostajan mukaan syynä ei ollut jakopää. Korjauskustannukset olivat 3 490 euroa, joista asiakas vaati myyjältä 1 745 euroa. Myyjän vetosi siihen, että auto oli ollut kuormittavassa taksikäytössä, minkä vuoksi auto oli normaalia halvempi. Huoltovälikin oli ylittynyt. Myyjän mielestä moottorin rikkoutuminen johtui normaalista kulumisesta. Myyjä totesi myös, ettei ostaja ollut antanut sille mahdollisuutta tutustua väitettyyn virheeseen.
SUOSITUS:
Lautakunnan mukaan auto oli ollut sen verran kovassa käytössä, että ostajan täytyi varautua kulumisesta johtuviin kustannuksiin. Auto kuitenkin maksoi sen verran paljon, että moottorin olisi pitänyt kestää pidempään. Korjauksien jälkeen auto tuli parempaan kuntoon kuin auton iän ja ajomäärän perusteella saattoi odottaa. Siksi sopiva korvaus oli 500 euroa. Summaa laski myös se, että myyjältä oli evätty korjausmahdollisuus. Korjauksessa käytetyt varaosat oli kuittien mukaan hankittu ennen myyjälle tehtyä kirjallista reklamaatiota."
Johtopäätös:
Autoliikkeen on kannattavaa hoitaa riita-asiat kuluttajaneuvonnan ja kuluttajariitalautakunnan käsittelyn kautta. Tässä tapauksessa tosin ihmettelen, miksi kyseinen autoliike ei ole tuota 500€ maksanut, koska sen maksamalla olisi välttynyt mustalle listalle joutumasta.Yksinkertaisesti siksi, ettei kommarilautakunnan (kuluttajariitalautakunnan) arvailut velvoita mihinkään. Onhan se selvää, että jos pässi (asiakas) jättää erikseen kauppakirjaan merkityn, välittömästi tehtävän huollon tekemättä, pässin pitää itse kantaa siitä vastuu. Olisihan pässi voinut viedä asian käräjille, muttei varmaan vienyt, koska siellä asiasta ei päätä kommariveljet, vaan asia ratkaistaan puhtaasti faktoilla. Tämän jutun olisi läpihuutojutuksi tehnyt yksi ainoa fakta:
"Jakopään huollosta ei ollut tietoja, joten myyjä kirjasi kuittiin, että jakopää pitäisi huoltaa heti".
Mustalla listalla ei ole mitään väliä, sitä selailee vain takuu-uskovaiset mulkut, oikeastaan on parempi olla listalla, pääsee edes osasta takuu-uskovaisista kyrvistä eroon.
- Jankko88
Miten paska asiakas voi vaatia muuta, kuin paskaa palvelua ja kaupanpäälle paskalle asiakkaalle pikku jullitus.
- Jobbariliikkeet.haisee
Paskalta myyjältä ei voi saada muuta kuin paskaa palvelua.
- kusipäätulos
Jobbariliikkeet.haisee kirjoitti:
Paskalta myyjältä ei voi saada muuta kuin paskaa palvelua.
Kusipäinen asiakas saa huonoa palvelua tarkoituksella, kusipäästä halutaan päästä eroon koska:
1. Kusipääasiakas on poikkeuksetta perseaukinen
2.Kusipääasiakas on poikkeuksetta takuu-uskovainen apina
3.Kusipäästä on pelkkää haittaa liiketoiminnalle.
4.Kusipäällä on vain kusipäisiä kavereita, eli samalla pääse laumasta kusipäitä eroon, kun kusipää satuilee kusipääkavereilleen (jotka ovat myös perseaukisia kusipäitä).
Kusipää on pakko karkottaa huonolla palvelulla, koska turpaanveto (jonka kusipääasiakas ansaitsisi) on rikoslain alainen pahoinpitely.
- Käyttisonpili
Tulkaa mun. Liikkeeseen tulee vittuiliat äreetä ikävä silmä silmästä.raukkikset
- only-in.Finland
Suomalaista palvelua autokaupoilla:
Asiakas: "Päivää, liikkeellänne on ilmoitus että ostetaan vähän ajettuja autoja..."
Myyjä: "Perkele, vie vittuun nuo entiset tuosta ensin! Minä en oo kuule huviukko!"
Asiakas: "Ahlmannintiellä on jätepiste, siellä otetaan vastaan..."
Myyjä: "Ei oteta tähän aikaan!"
Asiakas: "No ollaan ihmisten ajoissa liikkeellä..."
Myyjä: "Haista vittu!"
Asiakas: "Ilmoititte kuitenkin lehdessä..."
Myyjä: "No PERRRRKELE, etkö sinä nää mikä kasa tuossa on??!!"
Asiakas: "Minkä takia te puhutte noin epäkohteliaasti?"
Myyjä: "No kun sä oot kyrpä!"
Asiakas: "Kiitos ja hyvää illanjatkoa."
Myyjä: "haista vittu!"- Katkeroitunutmolopää
Tyypillistä yhden jobbariliikkeen palvelua.
- muutama.romu
Heh, vihainen romunjemmaaja xD
- ookkoseonnu
Reilua? Autokauppaa?? Autoliikkeessä???
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216665Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5562285- 1471867
- 851261
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa971042- 72970
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.87942Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10843- 32840
Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon147767