VAIN YKSI LIITTO - JEESUKSEN VEREN LIITTO
Pois pois paratiisista so. Jumalan kasvojen edessä. Toki Jumala lepäsi, mutta Aadamille ja Eevalle ei mitään lepoa suotu.
Otsa hiessä työtä ja kivuliaita synnytksiä.
Myöhemmin löytyi sellaisia ihmisiä, joiden kanssa Jumala voi liittoutua, mutta VAIN Israelin kanssa on sapattiliitto, Egyptistä vapautumisen kunniaksi.
Se oli, kuten voimme Sanasta havaita, 2.Ms.6:6, vain luomistyön muistamiseksi siihen aikaan, kun ei vielä oltu luvatussa maassa, sen äärellä.
5. Moos 5:15
Muista, että itse olit orjana Egyptissä, kun Herra, sinun Jumalasi, kohotti voimakkaan käsivartensa ja johdatti sinut sieltä pois. Sen tähden Herra, sinun Jumalasi, käski sinun viettää lepopäivää.
EI ADAMIN JA EEVAN KANSSA JUMALA VIELÄ EDES EHTINYT MITÄÄN SAPATTILIITTOA TEKEMÄÄN, kuten teki Israelin ja itsensä välillä, 5. Moos 5:15.
Nooasta sitten alkoi taas kasvaa ihmissuku vedenpaisumuksen jälkeen.
Liitto tehtiin, muttei mitään sapattiliittoa.
Sateenkaari meillä on merkkinä siitä liitosta.
Aabrahamin kanssa ei sapatista puhuttu halaistua sanaa, vaikka halaistun eläimen ruhon kera liitto tehtiin.
Kyllä tämän ketjun aloittaja ammentaa oppinsa jostain muusta lähteestä kuin "Jaakobin lähteestä".
Tietysti lepopäivän pidämme, kuten jo ensimmäisen sukupolven kristityt pitivät - mutta he eivät mitenkään ajatelleet sitä sapattina. Olivathan he useimmat juutalaisuuden ulkopuoleltakin jo melkein alunpitäen.
Sapatti Israelin - lepopäivä kristittyjen
5
177
Vastaukset 5
Jes. 41:10
Älä pelkää, sillä minä olen sinun kanssasi; älä arkana pälyile, sillä minä olen sinun Jumalasi; minä vahvistan sinua, minä autan sinua, minä tuen sinua vanhurskauteni oikealla kädellä.
Olin juuri vastaamassa aloitukseesi, kun hävisivät sinun viimeisimmät aloituksesi. En ainakaan minä löydä. En tiedä, moppasiko joku ne pois vai itsekö katsoit viisaaksi poistaa.
Mutta tuossa sinulle rohkaisun sana.
Minua tuo on rohkaissut monesti ja opettanut
punnitsemaan kaikkea itseellisesti.
Kun se on niin henkilökohtainenkin:
"Minä olen SINUN Jumalasi", kuule minua.
On tärkeää, että koemme "minun Jumalani" edessä oikeaksi sen, mitä sitten oikeaksi koemmekin.Olin hieman surullinen ja masentunutkin eilen illalla, kun joku halusi tahallaan pilata jokaisen aloitukseni pilkkapuheilla, ja asiattomuuksilla. Minusta ne menivät vähän liian pitkälle!
Sen vielä kestän jos minua pilkataan, mutta Jumalan pilkkaa en hyväksy, enkä halua olla sitä edesauttamassa.
Senvuoksi katsoin parhaaksi vetää pois ne linkkini. Siunausta itsellesikin.
- ylifariseus
Antti jo pois "EGYPTISTÄ", ja lakkaa viettämästä Egyptiläistä aurinko-jumalan päivää.
Ala viettämään oikeaa sapattia, ja unohda Obeliskin kärjessä oleva jumaluus.- jumaluudella
Ellenin obeliskin muotoiseen hautapaateen vai Dollarin setelissä kuvatun pyramidin loistavaan kärkeen? Vai kenties johonkin muuhun?
- ylifariseus
jumaluudella kirjoitti:
Ellenin obeliskin muotoiseen hautapaateen vai Dollarin setelissä kuvatun pyramidin loistavaan kärkeen? Vai kenties johonkin muuhun?
Ja vielä lisäksi Alttaritaulujen yläpuolella olevaan aurinko-symbooliin, jossa kolmion keskellä auringon-jumala säteilee ja valvoo maallisten varojen käyttöä.
Samoin Israelin lipussa kaksi tällaista kolmiota vastakkain muodostaa Israelin lipussa olevan tähden.
Nykyisen kristin-uskon perusta lepää tämän kuvion varassa, ja viittaa Egyptiläiseen aurinko-jumaluuteen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naiset ymmärtävät ettei talous lähde nousuun
Miten paljon järjellisempi olento nainen onkaan kuin tilastollisestikin paremmin tienaava mies. Kun kaikkialla puskuroid134847En jaksa
Enää pelleillä ja paljastan J naisen nimen. Se on Jonna ja hän ei koskaan, edes luultavasti ollut täällä. Silti piene43619Minkälainen nainen
Minkälainen kaipaamasi nainen on luonteeltaan? Kaikki hassun hauskat antava ja helppo on sallittuja, jos poikien on kovi21558Kissa eli kivuissa useita viikkoja
Ei vienyt lääkäriin vaikka kissa parka maukui ja moni seuraajakin (minäkin) näin että kissa on sairas.110533Jos meillä olisi yhteinen koti
Niin haittaisiko sinua pitää se vähä tavaraisena? Ajattelin tänään että jos joskus asuttaisiin yhdessä ja haluaisit pal50525- 36522
- 41463
Tuntuu pahalta meidän molempien puolesta
Anteeksi, että olen tällainen pelkuri. En vaan usko rakkauteen enää miehen ja naisen välillä omalla kohdalla. Tiedän, et33461Martinan mauton tyyli
Voi hyvää päivää 🤣 nyt ollaan oltu Muhiksen kanssa Kultareservin avajaisissa suorat housut jalassa ja 500€ korsetti pää118438Arvaako kukaan?
"Humalojalla metalliromun keräyspaikalla on kulkenut pitkin kevättä ja kesää joku henkilö, joka on vienyt sieltä kymmeni22397