Pelastusvarmuus

Täyttä varmuutta vailla

Miten voin olla varma, että olen taivastiellä?

Kiitos vastauksista jo etukäteen!

12

591

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vastaaminen kysymykseesi edellyttää ensin vastakysymystä: Kuka sinun mielestäsi Jeesus on ja mikä on suhteesi häneen? Vastaa tähän rehellisesti, älä sano enempää tai vähempää kuin oikeasti ajattelet ja koet.

• Täyttä varmuutta vailla ole...

Jeesus on mielestäni maailman pelastaja, joka kuoli puolestani. Suhteeni häneen on se, että uskon häneen ja olen siis taivastiellä.

No siitähän se varmuus sitten löytyikin...

• Täyttä varmuutta vailla ole... kirjoitti:

Jeesus on mielestäni maailman pelastaja, joka kuoli puolestani. Suhteeni häneen on se, että uskon häneen ja olen siis taivastiellä.

No siitähän se varmuus sitten löytyikin...

Uskominen Häneen on yksinkertaista, lapsenmielistä. Meidän lihamme kyllä haluaisi varmistaa hyvät fiilikset joka päivään. Jos Raamatun lupauksissa pysyn, en voi luvata vahvoja pelastumisen tunteita joka päivään. Mutta voin muistuttaa, että Herra sanoi:

"Maailmassa teillä on ahdistus, mutta olkaa turvallisella mielellä: minä olen voittanut maailman." Joh 16:33

"Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti". Matt 28:20

• Täysi varmuus
        EJKR kirjoitti:

Uskominen Häneen on yksinkertaista, lapsenmielistä. Meidän lihamme kyllä haluaisi varmistaa hyvät fiilikset joka päivään. Jos Raamatun lupauksissa pysyn, en voi luvata vahvoja pelastumisen tunteita joka päivään. Mutta voin muistuttaa, että Herra sanoi:

"Maailmassa teillä on ahdistus, mutta olkaa turvallisella mielellä: minä olen voittanut maailman." Joh 16:33

"Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti". Matt 28:20

Niin se on. Jumalan sanaan voi luottaa.

• Ainoa varmuus

Kouluttaudu astronautiksi. Sillä tavalla pääset edes hetkeksi taivaalle. Nykyisin tosin avaruuteen pääsee turistinakin, mutta se kyllä maksaa maltaita. Jos olet nuori, turistilennot ehtivät kyllä halventua elinaikanasi.

• Böggi

Jos
      1. Uskot kolmiyhteiseen Jumalaan, turvaat yksin Jeesukseen pelastajanasi ja sinulla on Pyhä Henki.

2. Pyrit elämään Jumalan tahdon mukaisesti; yrität välttää syntiä ja tehdä hyvää, tuot lankeemuksesi Jeesukselle ja olet Hänelle avoin. Teot eivät auta pelastusta, vaan ilmaisevat sinun rakkauttasi Häneen. Jumala on kuitenkin luvannut palkita hyvät työt uskoville, mutta ei saa ajatella, että joku, joka olisi tehnyt enemmän hyviä tekoja kuin sinä, pelastuu varmemmin.

Vielä rohkaisun sana sinulle Lutherilta:

"Meidän tulee päivä päivältä pyrkiä päästäksemme varmuuteen siitä, että me perinpohjin kiskoisimme itsestämme juurineen päivineen vahingollisimman hairahduksen, jonka siteissä koko maailma on, nimittäin ajatuksen, ettei ihmisen sovi tietää, onko hän armossa vai armon ulkopuolella! Sillä jos epäilemme Jumalan armoa meitä kohtaan emmekä pidä varmana, että Jumala hyväksyy meidät Kristuksen tähden, niin kiellämme, että Kristus on meidät lunastanut ja pidämme merkityksettöminä kaikki hänen tekonsa ja hyvät työnsä, mitkä hän milloinkaan on meille tehnyt."

Jos Jeesus kelpaa sinun auttajaksesi, niin onneksi olkoon! Olet taivasperillinen! :)

• Täyttä varmuutta lähempänä

Ihan hyvää tekstiä.

• Pesko
        Täyttä varmuutta lähempänä kirjoitti:

Ihan hyvää tekstiä.

ja selitykset siitä eteenpäin ovat taikauskoa.

• erwefew

Uudestisyntynyt Hengestä ja vedestä(vain 1 KASTE!) ja saanut Totuuden hengen sydämmeesi,niin silloin voit olla varma, että olet taivas tiellä!Älä usko heitä jotka sanovat ettei tarvitse tehdä parannnusta tai, että voit USKOA olevasi taivastiellä.

Taivastielle pääsemiseksi nimen omaan tarvitaan Uudestisyntyminen ja Totuuden hengen saaminen.Näitä et voi saada itse vaan ne tulevat täysin puhtaasta armosta.Etsi Herraa ja totuutta koko sydämmestäsi niin löydät hänet.ArmiK on antanut tuohon etsimiseen hyvät puheet Raamattu palstalla.

• Tätä on parannus, joka synnyttää uudesti:

"Tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi." Mark 1:15

Parannus tapahtuu, kun ihminen uskoo Jeesukseen ja tunnustaa Hänet. Silloin ihminen luopuu jumalattomuudesta ja omavoimaisesta jumalisuudesta ja tulee armosta Jumalan lapseksi sanan lupauksen mukaan.

Se, joka tunnustaa, on jo löytänyt:

ei kukaan voi sanoa: "Jeesus olkoon Herra", paitsi Pyhässä Hengessä. 1 Kor 12:3

• uskovainenmie

Kun sinulla on usko sydämmessäsi, ja rukoilet Jeesuksen nimessä koska hänhän se meidät uskovaiset lunasti ristinkuolemalla ja nousemalla ylös kuolleista, ja myös uskot että näin on tapahtunut. Mutta uskoakin voi rukoilla tai rukoiluttaa seurakunnissa ja kirkoissa olevien rukouspyyntöjen kautta. Loppu sitten todistuukin sinulle ajallaan, että olet oikealla tiellä. Jokaiselle henkilökohtaisesti...!

• 1.Johanneksen kirje:
      3:14 Me tiedämme siirtyneemme kuolemasta elämään, sillä me rakastamme veljiä. Joka ei rakasta, pysyy kuolemassa.
      4:8 Joka ei rakasta, se ei tunne Jumalaa, sillä Jumala on rakkaus.
      4:20 Jos joku sanoo: "Minä rakastan Jumalaa", mutta vihaa veljeänsä, niin hän on valhettelija. Sillä joka ei rakasta veljeänsä, jonka hän on nähnyt, se ei voi rakastaa Jumalaa, jota hän ei ole nähnyt.

Matteuksen evankeliumi:
      6:14 Sillä jos te annatte anteeksi ihmisille heidän rikkomuksensa, niin teidän taivaallinen Isänne myös antaa teille anteeksi;
      6:15 mutta jos te ette anna ihmisille anteeksi, niin ei myöskään teidän Isänne anna anteeksi teidän rikkomuksianne.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      143
      6728
    2. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      149
      5769
    3. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      117
      4920
    4. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      43
      4520
    5. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      53
      3925
    6. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      62
      3091
    7. Itkin oikeasti aamulla taas

Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.
      Ikävä
      52
      2986
    8. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      24
      2492
    9. Where are you

Now 🫂☕️🩷
      Ikävä
      42
      2290
    10. Naiselle hyvää viikkoa

olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢
      Ikävä
      15
      2217
    Aihe